Jupiler Pro League 2025-2026

Ik speel even mee:
Fase 1: is inderdaad geel maar wordt NOOIT gegeven, waarom vandaag dan wel?

Fase 2 is de beste: Skoras raakt Ndaye niet, ik dacht al in het stadion dat er vooral veel komedie was.
Moet die fase eens opnieuw zien, tussen de "aanraking" en het vallen zitten te veel seconden.

Fase 3: in het stadion deelt Coosemans een vuist uit in het gezicht.
Al raakt hij de bal, maakt opzich weinig uit lijkt me.
Moet nog wat beelden zien, dus deze is echt enkel het zicht uit het stadion.

Fase 4 ook geen idee, dit beeld nog niet gezien en onmogelijk te zien waar ik zat.

Ander opmerkingen: de nr 54 van Anderlecht en ik denk terug Kana hadden meermaals geel moeten krijgen, laks fluiten van Visser (inconsequent).
Het tijd winnen van Anderlecht werd niet bestraft.
Arrogante Angulo? met zijn no look pasjes bij een 1-2 voorsprong, als trainer haal je die er toch af?
Daarna lekker in de wind gezet voor de 3-2.
Hasi is een zwakke trainer, bus parkeren en achteruit kruipen tegen dit Gent, waanzin.
Beter daarop focussen lijkt me :)

dat van Dean moet ik toch ook eens zien, maar lijkt mij dat je dat niet kan vergelijken met die kerel van Patro. daar was de fase al lang gedaan, en mikt hij die bal "als viering" op de keeper.
lijkt mij sterk dat Dean in zijn viering van de goal Coosemans een kniestoot tegen het hoofd gaat geven, maar dat dat in de actie gebeurt?

ik heb wel gezien dat Dean meteen bij Coosemans bleef staan, en er Visser op attent maakte dat er dat contact was, en om verzorging vroeg. maar ik zat ook aan de ander kant van't plein, dus incident zelf niet gezien

dat van Dean moet ik toch ook eens zien, maar lijkt mij dat je dat niet kan vergelijken met die kerel van Patro. daar was de fase al lang gedaan, en mikt hij die bal "als viering" op de keeper.
lijkt mij sterk dat Dean in zijn viering van de goal Coosemans een kniestoot tegen het hoofd gaat geven, maar dat dat in de actie gebeurt?

ik heb wel gezien dat Dean meteen bij Coosemans bleef staan, en er Visser op attent maakte dat er dat contact was, en om verzorging vroeg. maar ik zat ook aan de ander kant van't plein, dus incident zelf niet gezien
Net bekeken, was per ongeluk.
Draait zich om, om zich te excuseren.
Die 3-2 leek buitenspel, maar had graag een lijn gezien :)

We zijn weer volledig kansloos, wat een opstelling ook. Hopelijk ligt Mazzu zo snel mogelijk buiten, gigantische miscast.
Er is ook echt wel te weinig kwaliteit. Sinds Henry is er nooit meer een spits de naam waardig geweest. En sinds Mercier geen deftige spelmaker meer. En dan moet ge week na week pietlullen als Ikwuemesi in punt of Gil op RB zetten 🥲
En dan spelen in een 3-4-2-1 met Verlinden als linkerwinger, sja... 4-3-3 of 4-4-2 zou werken, maar die 3 achteraan, stop daarmee 😶‍🌫️

Ik speel even mee:
Fase 1: is inderdaad geel maar wordt NOOIT gegeven, waarom vandaag dan wel?

Fase 2 is de beste: Skoras raakt Ndaye niet, ik dacht al in het stadion dat er vooral veel komedie was.
Moet die fase eens opnieuw zien, tussen de "aanraking" en het vallen zitten te veel seconden.

Fase 3: in het stadion deelt Coosemans een vuist uit in het gezicht.
Al raakt hij de bal, maakt opzich weinig uit lijkt me.
Moet nog wat beelden zien, dus deze is echt enkel het zicht uit het stadion.

Fase 4 ook geen idee, dit beeld nog niet gezien en onmogelijk te zien waar ik zat.

Ander opmerkingen: de nr 54 van Anderlecht en ik denk terug Kana hadden meermaals geel moeten krijgen, laks fluiten van Visser (inconsequent).
Het tijd winnen van Anderlecht werd niet bestraft.
Arrogante Angulo? met zijn no look pasjes bij een 1-2 voorsprong, als trainer haal je die er toch af?
Daarna lekker in de wind gezet voor de 3-2.
Hasi is een zwakke trainer, bus parkeren en achteruit kruipen tegen dit Gent, waanzin.
Beter daarop focussen lijkt me :)

Waarom zou je een regel niet toepassen die zo duidelijk in het reglement omschreven staat?
Zeker als uw hoofd de dag ervoor nog zegt dat ze strenger mogen bestraffen omdat men ze niet serieus neemt.. En er hebben daar al spelers geel voor gekregen int verleden..

Skoras raakt N'Diaye idd niet, maar open studs richting gezicht is gevaarlijk spel en dus geel.
Als hij hem raakt ist gewoon rechtstreeks rood hè

Als Coosemans bal raakt en dan de speler ist geen fout en geen penalty hè 😅

Die goal is opgehelderd en geen offside idd

In andere fases had Kana misschien geel kunnen krijgen, maar de fase waar hij ze krijgt ist nogal belachelijk en zeer licht.

Tijd winnen vond ik vandaag al bij al nog wel meevallen. Enige waar ik me aan ergerde aan onze kant was weer Hazard zijn continu gemekker en gezwaai naar de ref.
Over Hasi valt niemeer veel te zeggen, laat staan discuteren. Iedereen heeft dezelfde mening dat hij het niet kan

Er is ook echt wel te weinig kwaliteit. Sinds Henry is er nooit meer een spits de naam waardig geweest. En sinds Mercier geen deftige spelmaker meer. En dan moet ge week na week pietlullen als Ikwuemesi in punt of Gil op RB zetten 🥲
En dan spelen in een 3-4-2-1 met Verlinden als linkerwinger, sja... 4-3-3 of 4-4-2 zou werken, maar die 3 achteraan, stop daarmee 😶‍🌫️
Dat laatste is dus exact het probleem. We hebben problemen om op te bouwen van achteruit en we maken dat de facto nog erger door met drie achterin te spelen en mensen niet op hun plaats te zetten. Hij haalt er tien minuten voor het einde Verstraete en Dusenne af en gaat met vier achterin spelen en opeens geraakt STVV gewoon niet meer over de middellijn. Dat zegt eigenlijk alles. Soit, hadden eigenlijk altijd ene punt moeten pakken, lagen zelfs niet onder qua xG..

En ge krijgt niemand meer uitgelegd waarom Ikwuemesi nog kansen krijgt. Idem met Gil als er met Opoku een gigantisch talent op de bank zit.

Sorry, maar hoezo 2 speeldagen effectieve schorsing voor Ordonez nadat we door de rode kaart al meer dan 1 helft met 10 speelden?

Was dit vroeger niet het soort rode kaart waarbij de uitsluiting al voldoende straf was?

Wel redelijk zuur dat we hem tegen Union missen, want Mechele-Spileers dat wordt bibberen tegen David.

2 dagen schorsing is inderdaad belachelijk. Zeker omdat de rode kaart heel discutabel was (eerst fout op hem door elleboog van de aanvaller, vrije doorgang naar doel vanop die positie is een utopie).

Die 2 dagen schorsing is inclusief 1 dag voorwaardelijke schorsing van een eerdere rode kaart.
Klopt idd. En voor zover ik begrijp zou die voorwaardelijke dag ook niet gegeven worden als ze nu oordelen dat de uitsluiting voldoende is, dus zit je met ofwel nul ofwel twee dagen, tussenin lukt niet.
Ik vond het zelf geen rode kaart waard, dus ik zou zelf uitsluiting voldoende oordelen, maar ik kan me wel voorstellen dat als je een strafmaat moet bepalen en afgaat op het verslag van de scheidsrechter, dat je een recidivist toch zijn straf met uitstel wil geven.

ik onthoud vooral: 3 matchen op een rij gewonnen.

en ook: dat Sporza nu ineens Kanga naar voor roept als oplossing voor het spitstenprobleem. omdat hij 4x scoort in 2 matchen.

ja, een hattrick tegen standard, en een penalty tegen Anderlecht.
da's eigenlijk 1 match dat hij eens doet waarom hij gehaald is. voor de rest speelt die vooral statische matchen, en heb je er niks aan. (en het was dan tegen Standard, zijn ex-club, en een club waarvoor we ondertussen wel een zwart beest zijn)

Zeker. Niet. Marginaal.
Alleen highlights gezien. Hebben via teuma belachelijk veel kansen gekregen, maar kinderlijk verdedigd. Kon makkelijk 3-6 geweest zijn. Gent heeft ook nog veel gemist.

Maar die fans achteraf... Ik stel me dan die fans in de kleedkamer voor. Hoe belachelijk moet dat wel niet zijn. Ook met zo ne flip-flops gelijk RWDM dan? En wa zeggen/roepen die dan. Alsof het nu beter gaat gaan.

ik onthoud vooral: 3 matchen op een rij gewonnen.

en ook: dat Sporza nu ineens Kanga naar voor roept als oplossing voor het spitstenprobleem. omdat hij 4x scoort in 2 matchen.

ja, een hattrick tegen standard, en een penalty tegen Anderlecht.
da's eigenlijk 1 match dat hij eens doet waarom hij gehaald is. voor de rest speelt die vooral statische matchen, en heb je er niks aan. (en het was dan tegen Standard, zijn ex-club, en een club waarvoor we ondertussen wel een zwart beest zijn)
3 maanden weggesmeten met Leko...
Met De Mil stonden we nu al een pak verder.
Meer voetbal gezien in de laatste 2 wedstrijden dan alle wedstrijden van Leko samen.
Minstens 5 man in de 16 van de tegenstander en doorduwen zelfs na een 0-2 voorsprong.
Benieuwd naar het vervolg en de bevestiging.

Goeie match van Kanga, hopelijk kan hij de lijn doortrekken.

Terug
Bovenaan