Jupiler Pro League 2025-2026

Er zijn meer stemmen uitgebracht in de 1ste stemronde dan in de 2de stemronde. Sinds er elektronisch gestemd (sinds 2016(?)) kan worden is er geen zo'n groot verschil meer tussen de 2 stemrondes.
Da's toch al iets, maar zal vermoed ik vooral te maken hebben met die hele voetbalrechten-farce. Oa Verheyen wilde bv niet meer stemmen omdat hij te weinig voetbal gezien had.

8 goals en 3 assists dit seizoen, ça va nog wel aan de winterstop.
Hij heeft met zijn assists ook wel wat pech dat we veel matchen enorm inefficient geweest zijn en veel kansen de nek omgewrongen hebben.
4 goals en 0 assists in 20 wedstrijden JPL. Vorig jaar in de reguliere respectievelijk 9 en 11.

Over alle competities vorig jaar 12 goals en 17 assists op 58 wedstrijden. Momenteel zit hij aan 8 en 3 op 33. Toch echt wel een gigantisch verschil. Heb hem ook twee keer aan het werk gezien in competitie en beker tegen ons, en twee keer echt heel matig.

Mja Jashari terechte winnaar, dat zag ik live ook in de playoff match vs Brugge. Die stak er wel fel bovenuit.
Maar zoals @Général Zantas al zei. Bizar dat plaats 2 & 3 ook voor Bruggespelers zijn. Maar dus wel 5 in de top 10 (en 6 in de top 11).
Zorgane op 4, is de leider op ons middenveld. Maar da's dan enkel door ons najaar dan, maar we spelen echt veel baggerwedstrijden. Da's dan toch de Champions League die in de hoofden heeft meegespeeld, dat kan niet anders. Tenzij die nog veel punten meekreeg van zijn Charleroi periode.

Ook bizar Franjo Ivanovic die op plaats 7 staat, terwijl die zijn voorjaar heel wat minder dan najaar '24 was.

Heel wat achter op de lijst staat Mechele op 15 en Brugess op 16. Ongelooflijk wel hoe die door zijn imago bizar weinig punten krijgt.

Waneer is't nog eens voetbal trouwens? Ik wil terug over voetbal zeveren.

Mja Jashari terechte winnaar, dat zag ik live ook in de playoff match vs Brugge. Die stak er wel fel bovenuit.
Maar zoals @Général Zantas al zei. Bizar dat plaats 2 & 3 ook voor Bruggespelers zijn. Maar dus wel 5 in de top 10 (en 6 in de top 11).
Zorgane op 4, is de leider op ons middenveld. Maar da's dan enkel door ons najaar dan, maar we spelen echt veel baggerwedstrijden. Da's dan toch de Champions League die in de hoofden heeft meegespeeld, dat kan niet anders. Tenzij die nog veel punten meekreeg van zijn Charleroi periode.

Ook bizar Franjo Ivanovic die op plaats 7 staat, terwijl die zijn voorjaar heel wat minder dan najaar '24 was.

Heel wat achter op de lijst staat Mechele op 15 en Brugess op 16. Ongelooflijk wel hoe die door zijn imago bizar weinig punten krijgt.

Morgen is het de chipscup!

Zorgane kreeg 1 punt bij Charleroi ;-)

Deze week staat Dani Van den Heuvel nog tussen de palen, maar binnen afzienbare tijd keren én Nordin Jackers én Simon Mignolet terug. Wat dat betreft, nam Leko een duidelijk standpunt in: “De rol van de doelman is cruciaal binnen een club. Er zijn voorbeelden genoeg: kijk hoe de club hier veranderd is na de komst van Mignolet. Kijk naar Real Madrid, hoe belangrijk Thibaut Courtois is telkens ze iets winnen. Als je succesvol wil zijn, heb je een topkeeper nodig.”
“Voor mij is het duidelijk: Simon Mignolet is altijd mijn nummer één. We hopen dat hij zo snel mogelijk helemaal fit is.”

Joepie, kan dat onnozel wisselen van keeper eindelijk stoppen.

Wisselen of niet, de kans dat Mignolet alles gaat spelen tot het einde seizoen is gewoon heel klein. Het is ook geen keuze dat Van den Heuvel zoveel gespeeld heeft.

de kans dat Mignolet alles gaat spelen tot het einde seizoen is gewoon heel klein.
Hoezo? Zijn contract loopt ook af eind dit seizoen geloof ik dus zal nog eens moeten schitteren - verlengen aan dezelfde voorwaarden lijkt me uitgesloten, maar heeft die nog veel zin om te verlengen aan minder? Zijn nieuwbouw in Sint-Truiden is ook bijna klaar.

Tuurlijk spelen die dingen mee in de hoofden van de stemmers. Da's toch al jaar en dag zo. Persoonlijke aversie (denk aan Rik "ik stem nooit voor een Anderlechtspeler" Coppens), persoonlijke verliefdheid (Ludo VDW die Hans Vanaken elke keer altijd overal bovenaan staat no matter what), Lukaku die die prijs wint is ook gewoon omdat hij ook bij de Duivels o zo belangrijk is terwijl Courtois het bij een deel verkorven heeft dat hij een tornooi met opzet miste, ook de nationale keuze speelt mee in de afweging tussen Karetsas & De Cat als belofte,...

En dan heb je nog een hoop van die figuren die in juli niet stemmen omdat ze op vakantie zijn en dan in december wel stemmen en enkel nog denken aan wat vers in het geheugen zit. Of mensen die niet eens kijken - zeker nu er bijna geen beelden meer zijn - en maar gewoon volgen wat ze in de gazet lezen. Om maar iets te zeggen: ex-winnaars hebben ook een stem. Waar in godsnaam zouden Paul Okon, Matias Suarez of Paul Onuachu zich op baseren denk je? Als ze al stemmen, doen ze dat op de belangrijkste namen die ze kennen van hun ex-club.

Dat mensen zich daar elk jaar zo druk in maken zeg :)

Jashari misstaat alleszins niet op een lijstje winnaars, hele mooie voetballer. En Lukaku en Pocognoli en De Cat ook gewoon goeie namen. Alleen Coosemans is een echt totale grap zou ik zeggen.
Onuachu op meer dan 30 goals in een seizoen.

Hoezo? Zijn contract loopt ook af eind dit seizoen geloof ik dus zal nog eens moeten schitteren - verlengen aan dezelfde voorwaarden lijkt me uitgesloten, maar heeft die nog veel zin om te verlengen aan minder? Zijn nieuwbouw in Sint-Truiden is ook bijna klaar.
Kzie die fysiek gewoon niet meer in staat om alles te keepen zonder blessures.

Terug
Bovenaan