Jupiler Pro League 2025-2026

No way dat die speciaal naar hier zou afzakken voor een lagere plaats. Dat zou ik echt niet kunnen begrijpen. Tzolis enzo zullen het nog niet weten, maar om die andere uit Milan op een wedstrijddag van AC Milan ( heeft gisteren een uur meegespeeld) hier te krijgen, gaan ze echt gezegd hebben dat die gewonnen heeft. Daar ben ik van overtuigd.
Zal mss deze keer de uitzondering zijn geweest omdat hij niet meer in België woont, maar normaal gezien wordt dit niet op voorhand bekendgemaakt aan de winnaar. Tenzij Alderweireld de uitzondering was :unsure:

Zal mss deze keer de uitzondering zijn geweest omdat hij niet meer in België woont, maar normaal gezien wordt dit niet op voorhand bekendgemaakt aan de winnaar. Tenzij Alderweireld de uitzondering was :unsure:
Ze hebben nog zo eens iemand met een heli moeten gaan halen omdat die niet wilde komen als die niet won. Dus die hebben ze het toen ook moeten vertellen.

Staelens weigerde ook om nog te komen na het De Bilde debacle. Toen die won zat die toch ineens wel in de zaal zeker ;) Dus zeker geen uitzondering

Hier staat het zelf op de site zelf dat Jashari het al wist.

Jashari weet dan al beter. Een tijdje voordien had de 23-jarige middenvelder een eerste bericht gekregen. Of hij, louter hypothetisch, op zondag 11 januari naar het gala in Middelkerke zou willen komen om een eventuele Gouden Schoen in ontvangst te nemen?
Zijn antwoord liet weinig over aan de verbeelding. Je moet geen Belg zijn om de waarde van de Gouden Schoen te kennen.

“Ik heb ’s middags wel een match. Maar ik zou er héél graag willen zijn. Als ik win, kom ik. Beloofd.”
Enkele dagen later krijgt hij het verlossende bericht. ‘Je wint.’ Jashari wint de Gouden Schoen.

Laatst bewerkt:
Frappant, beste ploeg van Belgie in 2025 heeft geen enkele speler in top-3.
Wel 6 bij de eerste 11. Niet onlogisch als die ploeg ook gewoon vooral uit een sterk collectief speelde en de vele stemmen zijn verdeeld onder elkaar. Beste speler (Sadiki) was dan ook nog beperkt tot 1 stemronde.

De 2e ronde hebben Vanaken en Tzolis ook de punten mooi verdeeld onder hen 2 en kreeg Jashari in de eerste ronde bijna alle punten. Zo kom je toch bij dit bijzonder resultaat.

Laatst bewerkt:
Als je ziet dat in stemronde 2 Sardella, De Greef en Stroeykens punten krijgen dan zijn er toch gewoon stemmers die no matter what gewoon enkel op spelers van hun favoriete ploeg stemmen, en zo zal het niet enkel voor rsca zijn maar bij andere ploegen ook. Ik denk dus gewoon dat we allemaal VEEL TE VEEL aandacht aan deze prijs geven ;)

Tegen volgend weekend is Tzolis toch al lang vergeten wat de gouden schoen is?

Ben er zeker van dat als hij voor de RD had gekozen Karetsas gewoon belofte van het jaar was geweest :) Speelde sowieso een beter jaar als De Cat, die natuurlijk wel een goede voetballer is.
Tuurlijk spelen die dingen mee in de hoofden van de stemmers. Da's toch al jaar en dag zo. Persoonlijke aversie (denk aan Rik "ik stem nooit voor een Anderlechtspeler" Coppens), persoonlijke verliefdheid (Ludo VDW die Hans Vanaken elke keer altijd overal bovenaan staat no matter what), Lukaku die die prijs wint is ook gewoon omdat hij ook bij de Duivels o zo belangrijk is terwijl Courtois het bij een deel verkorven heeft dat hij een tornooi met opzet miste, ook de nationale keuze speelt mee in de afweging tussen Karetsas & De Cat als belofte,...

En dan heb je nog een hoop van die figuren die in juli niet stemmen omdat ze op vakantie zijn en dan in december wel stemmen en enkel nog denken aan wat vers in het geheugen zit. Of mensen die niet eens kijken - zeker nu er bijna geen beelden meer zijn - en maar gewoon volgen wat ze in de gazet lezen. Om maar iets te zeggen: ex-winnaars hebben ook een stem. Waar in godsnaam zouden Paul Okon, Matias Suarez of Paul Onuachu zich op baseren denk je? Als ze al stemmen, doen ze dat op de belangrijkste namen die ze kennen van hun ex-club.

Dat mensen zich daar elk jaar zo druk in maken zeg :)

Jashari misstaat alleszins niet op een lijstje winnaars, hele mooie voetballer. En Lukaku en Pocognoli en De Cat ook gewoon goeie namen. Alleen Coosemans is een echt totale grap zou ik zeggen.

Als je ziet dat in stemronde 2 Sardella, De Greef en Stroeykens punten krijgen dan zijn er toch gewoon stemmers die no matter what gewoon enkel op spelers van hun favoriete ploeg stemmen, en zo zal het niet enkel voor rsca zijn maar bij andere ploegen ook. Ik denk dus gewoon dat we allemaal VEEL TE VEEL aandacht aan deze prijs geven ;)

Tegen volgend weekend is Tzolis toch al lang vergeten wat de gouden schoen is?

Dat zijn misschien ontdekkers, gewezen trainers of zo. Die hen willen belonen. Of hart onder de riem steken. Dat gaat om respectievelijk 1, 2 en 2 punten, dus dat is wellicht in elk geval 1 persoon die - al is het maar voor de lol - zo iemand wilt belonen. Pakweg Thorgan Hazard of zo als ploegmaat.

Dat zijn altijd onnozele voorbeelden om een punt te maken. Dat heb je echt elke keer, elk jaar. Je moet bij een Gouden Schoen alleen een beetje kijken naar top-5 à top-10, dan spreek je over puntenaantallen die over clubkleuren heen gaan. Dat is waar je iets kan uit afleiden. En dan stel ik vast dat bv. een Onyedika toch ook wel ondergewaardeerd wordt, niet? Die staat daar begot op plaats 35.

Maar als je aan de drie beste spelers van het seizoen denkt, dan kom je toch ook gewoon nooit bij Onyedika uit? Die zit zelfs niet bij de beste 3 van Club in mijn ogen.
Onyedika niet bij de beste 3 van Club momenteel? Heel benieuwd welke 3 jij daar boven zet. Ikzelf zou enkel Tzolis en evt Ordonez erboven/gelijk zetten. Vanakan is uiteraard ook nog goed, maar de laatste maanden toch stukken minder dan vorige jaren.

Onyedika niet bij de beste 3 van Club momenteel? Heel benieuwd welke 3 jij daar boven zet. Ikzelf zou enkel Tzolis en evt Ordonez erboven/gelijk zetten. Vanakan is uiteraard ook nog goed, maar de laatste maanden toch stukken minder dan vorige jaren.
Tzolis, Vermant, Vanaken, Ordonez vind ik persoonlijk wel belangrijker voor de ploeg dan Onyedika tbh.
Ik kan soms echt onnozel worden van zijn nonchalance. Maar misschien is het ook gewoon persoonlijke voorkeur.

crazy hoe er toch nog steeds mensen te vinden zijn die Vanaken onderschatten

Vanaken zuigt zoveel tegenstanders naar zich toe dat het voor de anderen gemakkelijker wordt om te spelen, moet je maar eens opletten als je nog eens naar een match van Club zou kijken.

Dat zijn misschien ontdekkers, gewezen trainers of zo. Die hen willen belonen. Of hart onder de riem steken. Dat gaat om respectievelijk 1, 2 en 2 punten, dus dat is wellicht in elk geval 1 persoon die - al is het maar voor de lol - zo iemand wilt belonen. Pakweg Thorgan Hazard of zo als ploegmaat.

Dat zijn altijd onnozele voorbeelden om een punt te maken. Dat heb je echt elke keer, elk jaar. Je moet bij een Gouden Schoen alleen een beetje kijken naar top-5 à top-10, dan spreek je over puntenaantallen die over clubkleuren heen gaan. Dat is waar je iets kan uit afleiden. En dan stel ik vast dat bv. een Onyedika toch ook wel ondergewaardeerd wordt, niet? Die staat daar begot op plaats 35.
Je kijkt bij een GS toch vooral naar goals/assists en die touch of genius. Dus ik zou ook niet direct Onyedika kiezen bij ons.

Ordonez krijgt nu 2 punten of zo? Stel dat die een 40 mil transfer maakt dan ga je zien dat die bij de volgende GS plots ook megaveel punten gaat krijgen.

crazy hoe er toch nog steeds mensen te vinden zijn die Vanaken onderschatten

Vanaken zuigt zoveel tegenstanders naar zich toe dat het voor de anderen gemakkelijker wordt om te spelen, moet je maar eens opletten als je nog eens naar een match van Club zou kijken.
Ik kijk elke match van Club, en ik onderschat Vanaken helemaal niet. Ik zeg gewoon dat hij minder goed is het laatste halfjaar in vergelijking met de jaren ervoor. Lijdt opvallend veel vaker balverlies. Dat valt op omdat hij normaal quasi nooit een bal verliest. Dus ja, hij is nog altijd top maar niet meer superieur imo.

Ik kijk elke match van Club, en ik onderschat Vanaken helemaal niet. Ik zeg gewoon dat hij minder goed is het laatste halfjaar in vergelijking met de jaren ervoor. Lijdt opvallend veel vaker balverlies. Dat valt op omdat hij normaal quasi nooit een bal verliest. Dus ja, hij is nog altijd top maar niet meer superieur imo.
Zijn stats zijn ook beduidend minder dan afgelopen seizoenen. Is nog altijd goed, maar niet gouden schoen top drie goed wat mij betreft.

8 goals en 3 assists dit seizoen, ça va nog wel aan de winterstop.
Hij heeft met zijn assists ook wel wat pech dat we veel matchen enorm inefficient geweest zijn en veel kansen de nek omgewrongen hebben.

Tuurlijk spelen die dingen mee in de hoofden van de stemmers. Da's toch al jaar en dag zo. Persoonlijke aversie (denk aan Rik "ik stem nooit voor een Anderlechtspeler" Coppens), persoonlijke verliefdheid (Ludo VDW die Hans Vanaken elke keer altijd overal bovenaan staat no matter what), Lukaku die die prijs wint is ook gewoon omdat hij ook bij de Duivels o zo belangrijk is terwijl Courtois het bij een deel verkorven heeft dat hij een tornooi met opzet miste, ook de nationale keuze speelt mee in de afweging tussen Karetsas & De Cat als belofte,...

En dan heb je nog een hoop van die figuren die in juli niet stemmen omdat ze op vakantie zijn en dan in december wel stemmen en enkel nog denken aan wat vers in het geheugen zit. Of mensen die niet eens kijken - zeker nu er bijna geen beelden meer zijn - en maar gewoon volgen wat ze in de gazet lezen. Om maar iets te zeggen: ex-winnaars hebben ook een stem. Waar in godsnaam zouden Paul Okon, Matias Suarez of Paul Onuachu zich op baseren denk je? Als ze al stemmen, doen ze dat op de belangrijkste namen die ze kennen van hun ex-club.
Er zijn meer stemmen uitgebracht in de 1ste stemronde dan in de 2de stemronde. Sinds er elektronisch gestemd (sinds 2016(?)) kan worden is er geen zo'n groot verschil meer tussen de 2 stemrondes.

Terug
Bovenaan