Jupiler Pro League 2025-2026

In de rand/aanloop van de Gouden Schoen lees ik op HLN alleen maar artikels van Brugge. Wij zijn toch kampioen gespeeld? Wij staan momenteel toch eerste? Wij hebben totnutoe toch meer punten in de CL? Wat mis ik?
Dat is omdat HLN al weet wie de winnaar is. Van diegene waar nu de meeste artikels verschijnen, wint de gouden schoen. Zo weet je elk jaar wie gewonnen heeft voor de show nog maar is begonnen. Nuja sowieso een flut show waar ik geen tijd insteek om naar te kijken.

Dat is omdat HLN al weet wie de winnaar is. Van diegene waar nu de meeste artikels verschijnen, wint de gouden schoen. Zo weet je elk jaar wie gewonnen heeft voor de show nog maar is begonnen. Nuja sowieso een flut show waar ik geen tijd insteek om naar te kijken.
Kan inderdaad begrijpen waarom je hier al 11 jaar geen tijd meer insteekt.

Kan inderdaad begrijpen waarom je hier al 11 jaar geen tijd meer insteekt.
Heeft niks met Anderlecht te maken hoor. Vroeger op de VRT keek ik dat wel. Sinds het naar vtm is gegaan, nee bedankt. 10 minuten show waarvan het meer over de vrouwen en randanimatie gaat om vervolgens 10 minuten reclame te moeten aanschouwen en zo verder tot het einde. Daar komt meer reclame op dan dat de show effectief voetbal laat zien. Ik vind dat heel triestig en bijgevolg kijk ik daar niet naar. En dan zwijg ik nog van wie dat presenteert

En let maar op. Ik weet niet wanneer die show is, maar de dag van de show kijk je maar eens naar de artikels van HLN in de krant. De speler met het grootste interview die dag in de krant, die wint. Is al jaren zo

Heeft niks met Anderlecht te maken hoor. Vroeger op de VRT keek ik dat wel. Sinds het naar vtm is gegaan, nee bedankt. 10 minuten show waarvan het meer over de vrouwen en randanimatie gaat om vervolgens 10 minuten reclame te moeten aanschouwen en zo verder tot het einde. Daar komt meer reclame op dan dat de show effectief voetbal laat zien. Ik vind dat heel triestig en bijgevolg kijk ik daar niet naar. En dan zwijg ik nog van wie dat presenteert

En let maar op. Ik weet niet wanneer die show is, maar de dag van de show kijk je maar eens naar de artikels van HLN in de krant. De speler met het grootste interview die dag in de krant, die wint. Is al jaren zo
Terwijl ik de eerste zinnen van je rant lees, dacht ik al bij mezelf en ja wellicht weer Aster die het presenteert :ROFLMAO:
Ik heb nog nooit naar die show gekeken. Allemaal ons kent onze zelfbevrediging.

Tzolis (blijkbaar de 'top'favoriet) 7 goals op 18 matchen.
23 goals en 25 assists dit jaar voor Tzolis.
Nicky Hayen grootste kanshebber op Trainer van het jaar? Zou mooi zijn, heerlijk cynisch vooral, wat het voetbal uiteindelijk is.
Waarom cynisch? Is gewoon een goede trainer en is altijd zeer vriendschappelijk met andere trainers/clubs en zegt zelden iets provocerends dus ik zou niet verschieten als hij die prijs wint. (al is Pocognoli wel de meer logische keuze natuurlijk)

Obv 1 stemronde dab? Zit nu ook in het buitenland dus geen idee of die kans kan maken.
Is pas in oktober vertrokken, dus zal ook punten krijgen in de 2e stemronde. Ik zou Pocognoli ook gewoon de verdiende winnaar noemen. Het gebeurt niet vaak dat een niet-G5 ploeg kampioen speelt, dus de trainer van die ploeg verdient dan gewoon die titel vind ik (zelfs al vertrok hij in de zomer al naar een andere ploeg).

Is pas in oktober vertrokken, dus zal ook punten krijgen in de 2e stemronde. Ik zou Pocognoli ook gewoon de verdiende winnaar noemen. Het gebeurt niet vaak dat een niet-G5 ploeg kampioen speelt, dus de trainer van die ploeg verdient dan gewoon die titel vind ik (zelfs al vertrok hij in de zomer al naar een andere ploeg).
Vind jij Union een niet-G5 ploeg dan?

Ik schat Union qua "grootte/aanzien" toch hoger in dan Gent of Antwerp.

Lijkt mij Club > Rsca > Genk > Union > de rest momenteel, nee?

Op dit moment is het toch Union > Club > al de rest als je kijkt naar dit seizoen en vorig seizoen :biglaugh:

Edit: en ivm Tzolis, alleen de Jupiler Pro League telt mee hé en dan heeft ie dit kalenderjaar 15 assists en 16 goals gemaakt als ik goed geteld heb en als je de croky cup meetelt dan nog eens 4 goals en 2 assists bij. Dan heb je alleszins wel super statistieken. Promise zit aan 23 goals en een assist of 4

Laatst bewerkt:
Vind jij Union een niet-G5 ploeg dan?

Ik schat Union qua "grootte/aanzien" toch hoger in dan Gent of Antwerp.

Lijkt mij Club > Rsca > Genk > Union > de rest momenteel, nee?
Momenteel zeker, maar dat vond ik rond 1997 van Lierse bvb ook (omdát ze kampioen speelden toen).
Maar om effectief als G5 (of G6/G7/...) gerekend te worden, dien je als ploeg toch nog iets langer aan de top te spelen.
Ook qua stadion grootte, supporters vanuit het hele land (niet enkel uit je eigen stad/provincie), ... spelen mee bij mij.
Daarom dat ik Standard ook nog bij de G5 reken.
Maar qua prestaties van de voorbije seizoenen staat Union sowieso in de top 2 ja.

Terug
Bovenaan