Jupiler Pro League 2025-2026

Schitterend beeld van Hayen wel na die 3-4. Je ziet hem denken “hoe vaak heeft die dit geprobeerd dit seizoen zonder resultaat”.

Allé, low cost penalty incoming, nog maar eens, stop er mee zeg, wat is dat eigenlijk.

Edit: kdacht het nog een beetje, valt gewoon op zijn arm, we mogen nog proberen in duel gaan gelukkig.

Ben benieuwd waarom dit geen penalty is?

Allee, zoiets moet voor mij geen penalty zijn hé, maar volgens de huidige regels is de arm toch weg van het lichaam en de bal raakt eerst geen ander lichaamsdeel?

Ben benieuwd waarom dit geen penalty is?

Allee, zoiets moet voor mij geen penalty zijn hé, maar volgens de huidige regels is de arm toch weg van het lichaam en de bal raakt eerst geen ander lichaamsdeel?
Maar er is geen beweging naar de bal toch? Valt letterlijk gewoon op zijn arm?

Maar er is geen beweging naar de bal toch? Valt letterlijk gewoon op zijn arm?

Tja als je die regels hanteert om te bepalen of het handspel is..

De bal raakt met de hand/arm wanneer deze zijn lichaam onnatuurlijk groter maakt. Een speler wordt aanzien als zijn lichaam onnatuurlijk groter gemaakt te hebben wanneer de positie van zijn hand/arm geen gevolg is van of niet te rechtvaardigen valt door een lichaamsbeweging voor die bepaalde situatie.

Door zijn hand/arm in zo’n positie te houden, neemt de speler het risico dat zijn hand/arm geraakt wordt door de bal en hij hiervoor bestraft wordt

Kunt discuteren of het natuurlijk of onnatuurlijk is die houding, maar hij neemt het risico wel door zijn arm zo breed te maken.. zelfde als zo'n zwaaiende arm bij een voorzet.

Ik twijfel ook wel eigenlijk, maar als je vergelijkt met andere situaties die ze wel fluiten dan moet deze ook gewoon op de stip. Mja consequent fluiten

Maar er moet toch niet per sé een beweging van de arm naar de bal zijn? Bv een aangeschoten bal tegen een arm weg van het lichaam wordt ook vaak als hands gegeven.
Dit is toch een heel ander soort fase?
Beide gaan de lucht in, en je hebt eigenlijk "geen idee" waar die bal zal belanden. Ik zie dat een beetje als de steunarm regel, je kan die echt niet zomaar wegtoveren omdat dit niet "verwacht" is. Wat toch heel anders dan man tegen man staan verdedigen op iemand die een voorzet of trap gaat geven waar je wél kan verwachten dat die bal je richting uit komt.

Ik snap wat je wil zeggen hé, maar zo'n zaken moeten toch echt nooit gefloten worden gewoon, ik kan me niet inbeelden dat er één voetballer dit wil.
Je ziet het ook aan de reacties op het terrein toch? Er was precies niemand die wist over wat het ging, dat zegt voor mij genoeg.

Veel (knappe) goals, faire spelers, ref best ok. Naast de drie punten was dit toch een van de leukste om te volgen dit seizoen. Ook respect voor Genk, daar zit veel meer in dan wat er tot nu toe is uitgekomen.

Beide gaan de lucht in, en je hebt eigenlijk "geen idee" waar die bal zal belanden. Ik zie dat een beetje als de steunarm regel, je kan die echt niet zomaar wegtoveren omdat dit niet "verwacht" is. Wat toch heel anders dan man tegen man staan verdedigen op iemand die een voorzet of trap gaat geven waar je wél kan verwachten dat die bal je richting uit komt.

Ik snap wat je wil zeggen hé, maar zo'n zaken moeten toch echt nooit gefloten worden gewoon, ik kan me niet inbeelden dat er één voetballer dit wil.
Je ziet het ook aan de reacties op het terrein toch? Er was precies niemand die wist over wat het ging, dat zegt voor mij genoeg.
Nogmaals, voor de duidelijkheid: voor mij moeten dit soort fases ook niet gefloten worden als penalty hé, ik had gewoon gedacht dat het volgens de huidige regels (bal raakt arm weg van het lichaamsdeel zonder eerst een ander lichaamsdeel te raken) penalty zou zijn. That's all. Als deze soort fases consequent niet als penalty gefloten worden, des te beter.

Tja als je die regels hanteert om te bepalen of het handspel is..

De bal raakt met de hand/arm wanneer deze zijn lichaam onnatuurlijk groter maakt. Een speler wordt aanzien als zijn lichaam onnatuurlijk groter gemaakt te hebben wanneer de positie van zijn hand/arm geen gevolg is van of niet te rechtvaardigen valt door een lichaamsbeweging voor die bepaalde situatie.

Door zijn hand/arm in zo’n positie te houden, neemt de speler het risico dat zijn hand/arm geraakt wordt door de bal en hij hiervoor bestraft wordt

Kunt discuteren of het natuurlijk of onnatuurlijk is die houding, maar hij neemt het risico wel door zijn arm zo breed te maken.. zelfde als zo'n zwaaiende arm bij een voorzet.

Ik twijfel ook wel eigenlijk, maar als je vergelijkt met andere situaties die ze wel fluiten dan moet deze ook gewoon op de stip. Mja consequent fluiten
Allé, ik geef toe dat ik niet denk uit standpunt van de regels voor alle duidelijkheid, wel uit buikgevoel.
En dan is dat mijn inziens nooit penalty, terwijl ik een uitgestoken hand waarbij je controle hebt dat wel ergens juist(er) vind.

Er is hier een luchtduel tegen elkaar, en ze zitten er eigenlijk beide naast, geen van beide verwacht zoiets toch? Dit was een normaal duel waarbij handen in de lucht gaan om het duel te proberen winnen, als dit allemaal niet meer mag of kan, dan steken we beter iedereen in een harnas als een stel idioten zonder armen.

Twijfel geval hè

Langs de ene kant moet je je breed maken om het duel aan te gaan en proberen te winnen
Langs de andere kant neem het risico dat die bal op je arm valt door je zo breed te maken

Ge moet uw arm nie weg toveren, maar volgens de regels moet je springen met de armen naast het lichaam. Wat idd belachelijk zou zijn en een groot voordeel zou zijn voor de aanvallende ploeg want die lopen geen risico op een penaltyfout

Op zich een onnozele handsregel, maar die regel is er nu wel dus moeten ze er ook naar fluiten.

Het waren nu allemaal geen gemakkelijke ballen, maar ik heb de indruk dat Van Crombrugge toch wel beter had kunnen doen, mits wat beter positiewerk. Lammens had dat afgelopen weekend ook, de eerste
paal volledig afdekken, maar dan staat de verste paal helemaal open voor degenen met een goed schot, zoals bijvoorbeeld die goal van Stankovic.

Terug
Bovenaan