Jupiler Pro League 2025-2026

Daar wordt ik toch allerminst vrolijk van.
Er wordt steeds in dezelfde vijver gevist.
Is dat dan puur omdat het ex-brugge mensen dat je niet vrolijk wordt? Genoeg mensen die zowel Leko als De Mil graag zien komen en beiden hebben wel al bewezen dat ze iets kunnen en ze kennen de competitie.

Mee eens, maar die garantie heb je nooit hé. Iemand kan 10 jaar lang hoofdcoach zijn in lagere regionen en regelmatig kampioen spelen, maar nooit slagen op het hoogste niveau. Je kan zelfs een bekwame, ervaren coach aanstellen, maar als het niet klikt met de spelersgroep, het bestuur of de kwaliteit van de spelers is op dat moment niet top, kan het evengoed verkeerd gaan.

Ik denk dat ze er wel degelijk goed over nadenken en niet over één nacht ijs gaan. Kenners zien wel of iemand het potentieel heeft of niet. Ze hebben niet gewoon Jos van de cafetaria aangesteld.
Als ik zie hoe er in het voetbal beslissingen worden genomen, staat dat mijn inziens vaak niet in verhouding met de professionaliteit en rationaliteit die je verwacht van een miljoenenbusiness. Ze zullen niet over één nacht ijs gaan, maar of het allemaal zo rationeel nagedacht is? En of ze echt kennis van zaken hebben? Ik heb daar mijn twijfels bij.

Je hebt met niemand de garantie op succes. Maar als je een Hoefkens aanstelt, ben je gewoon puur aan het gokken.

Is dat dan puur omdat het ex-brugge mensen dat je niet vrolijk wordt? Genoeg mensen die zowel Leko als De Mil graag zien komen en beiden hebben wel al bewezen dat ze iets kunnen en ze kennen de competitie.
De Mil werd toch serieus gehyped.
Westerlo matig en Charleroi 10e geëindigd en na 2 wedstijden terug naar huis in Europa.
Wel een betere keuze dan Leko alvast (is ook niet moeilijk).
Leko staat voor vele Gent supporters gewoon tussen het rijtje van Boloni hoor.
We zien wel, krijgt alle kansen.

Geen idee wat ik er van vind. Cava trainer, zeker?

Maar nog altijd niet de salon-remise Westerlo - Genk vergeten, die hem zijn job bij Westerlo gekost heeft.

Op zich heb ik niet het gevoel dat het sportief béter gaat zijn. Maar iedereen zijn kans zéker?

Hit of miss zeker. Kan goed uitpakken hoor.

Gent zit nu ook niet in de positie om op veel beters te mogen hopen, lijkt me :unsure:

Da's niet onwaar, en het is ook niet dat ze zelf Leko buiten gesmeten hebben.

voor mij is dit toch meer "ah ja, ok dan maar"

Laatst bewerkt:
De Mil werd toch serieus gehyped.
Westerlo matig en Charleroi 10e geëindigd en na 2 wedstijden terug naar huis in Europa.
Wel een betere keuze dan Leko alvast (is ook niet moeilijk).
Leko staat voor vele Gent supporters gewoon tussen het rijtje van Boloni hoor.
We zien wel, krijgt alle kansen.
De ploeg die aantrad in Europa was dan ook niet zoals de ploeg van na de transferperiode. Toch belangrijk detail.

Baro heeft het nu toch niet vernomen via de pers maar Leko had hem toch eerst gebeld, over een week heeft hij de transfer zelf geregeld en klaagt hij over zijn percent.

Baro heeft het nu toch niet vernomen via de pers maar Leko had hem toch eerst gebeld, over een week heeft hij de transfer zelf geregeld en klaagt hij over zijn percent.
Dit. Zijn verhaal rammelt toch te hard. Leko beweert dan ook Baro zelf gecontacteerd te hebben voor dit in de pers kwam.

Wie liegt? Baro zijn versie alvast al aangepast.

Leko heeft hem een of twee minuten gebeld voor het statement van Club naar buiten kwam, dat legt hij toch zelf duidelijk uit? Het feit blijft dat Club geen contact had opgenomen met Gent.

Leko heeft hem een of twee minuten gebeld voor het statement van Club naar buiten kwam, dat legt hij toch zelf duidelijk uit? Het feit blijft dat Club geen contact had opgenomen met Gent.

Bekijk zijn eerste twitter post eens!

Ik heb het ontslag van Hayen en de aanstelling van Leko net zoals jullie via de pers vernomen,… dikke BS

Ge moet het hier niet zo omdraaien want eke club zou zo reageren . 't is niet omdat de voetbal wereld rot is, dat ge het zo maar moet laten passeren als het op die manier gebeurt
In die Twitter post (niet van Baro, maar van de club trouwens) staat niets verkeerd.

De sportief directeur (David Verwilghen) van La Lou op weg naar Anderlecht. Nooit van gehoord. Ik vermoed dat vroeg of laat Frutos zal volgen.

Ik snap de commotie eigenlijk niet zo goed.

In geen enkele andere sector zou een werkgever die een werknemer of freelancer ergens wil weghalen toch die huidige werkgever daarvan zelf op de hoogte brengen? Het is toch echt aan de werknemer om dat te doen en dan de opzegmodaliteiten te respecteren? Wel, hier is dat gebeurd, Club heeft betaald en Leko heeft Baro op de hoogte gebracht. Het ging allemaal snel, dat wel, maar op zich is er imo weinig verkeerd aan. In het voetbal komt dit nu eenmaal in de pers wanneer het gekend is, maar op zich is het "schokeffect" toch gewoon hetzelfde als in een andere sector? Ik ben vorig jaar zelf weggehaald, op geen enkel moment heeft mijn huidige opdrachtgever contact gehad met mijn oude. Ik heb mijn aangetekende zending verstuurd en heb meteen telefonisch mijn opdrachtgever op de hoogte gebracht. En een dag later kreeg die de brief. Zoals hier Leko gebeld heeft naar Baro en het vlak nadien in de pers kwam.

Ik vermoed toch niet dat Baro in zijn HR activiteiten elke werkgever op de hoogte brengt dat er een werknemer hen gaat verlaten die hij geheadhunt heeft?

Ik snap de commotie eigenlijk niet zo goed.

In geen enkele andere sector zou een werkgever die een werknemer of freelancer ergens wil weghalen toch die huidige werkgever daarvan zelf op de hoogte brengen? Het is toch echt aan de werknemer om dat te doen en dan de opzegmodaliteiten te respecteren? Wel, hier is dat gebeurd, Club heeft betaald en Leko heeft Baro op de hoogte gebracht. Het ging allemaal snel, dat wel, maar op zich is er imo weinig verkeerd aan. In het voetbal komt dit nu eenmaal in de pers wanneer het gekend is, maar op zich is het "schokeffect" toch gewoon hetzelfde als in een andere sector? Ik ben vorig jaar zelf weggehaald, op geen enkel moment heeft mijn huidige opdrachtgever contact gehad met mijn oude. Ik heb mijn aangetekende zending verstuurd en heb meteen telefonisch mijn opdrachtgever op de hoogte gebracht. En een dag later kreeg die de brief. Zoals hier Leko gebeld heeft naar Baro en het vlak nadien in de pers kwam.

Ik vermoed toch niet dat Baro in zijn HR activiteiten elke werkgever op de hoogte brengt dat er een werknemer hen gaat verlaten die hij geheadhunt heeft?
Maar uw nieuwe werkgever betaalt ook geen afkoopsom aan uw oude werkgever. Hiermee wil ik maar zeggen dat je die 2 werelden niet gewoon kunt kopiëren.

Brugge heeft gehandeld zoals het wettelijk moet handelen, maar het had hun en Leko wel gesierd als het iets of wat met meer respect was gebeurd. En voor de duidelijkheid, dat gebeurt bij veel ploegen en dat is imo ook het probleem in de voetbalwereld. Het contact was zondag al gelegd, dan kun je toch net iets eerder communiceren dan een paar minuten voor het de wereld wordt ingestuurd.

Terug
Bovenaan