Jupiler Pro League 2025-2026

Hun redenering: Door de fout werd Antwerp een kans ontnomen.
Low cost: als "zonder de fout" de bal buiten zou gegaan zijn of in corner -> dus als een penaltyfout tegen een aanvaller gemaakt wordt waar eigenlijk toch geen goal uit kan vallen.

En je kan inderdaad graag consequentie willen, dat willen we natuurlijk allemaal -> vorig jaar in de playoffs werden jullie duidelijk benadeeld, dit weekend dus blijkbaar bevoordeeld... dus om het met een echte dooddoener te zeggen: "als je het op een lange termijn bekijkt zal het wel uitmiddelen"

Die penaltyfout van Vermant vonden ze trouwens wel terecht (ik ook trouwens)

Tot we een titel krijgen door een enkele match waarin we keihard bevoordeeld zijn, kan het voor Genk nooit uitgemiddeld zijn. Nooit. Mensen verwijzen graag naar de goal van Toby als zijnde ons trauma, maar met een correcte arbitrage was die goal een voetnoot in de geschiedenis van het Belgisch voetbal terwijl het nu een van de spectaculairste momenten is. En het boeit me niet als mensen dat "geween" vinden, maar wat we daar gezien hebben met die twee penaltyfase's krijgen ze nooit uitgevlakt. Dat vergeten we in Genk nooit zolang er ook maar één persoon leeft die die match gezien heeft en niet aan het dementeren is. Daar veranderen wat 50/50 beslissingen doorheen de reguliere competitie niet veel aan.

Overigens: Dit weekend bevoordeeld is relatief als ge ziet hoe Oh in de 16 ongestraft de grond in werd getrokken tijdens de 2de helft. Net zoals vorige week Steuckers gewoon wordt neergehaald zonder fout en de resulterende counter eindigde in een goal.

Ik snap overigens je redenering in de eerste alinea, maar ik vind dat maar een scheve redenering als het zo is. Maw moogt ge (met een zekere zin voor overdrijving) iemand half in twee trappen en is het geen penalty als het toch geen goal kon worden, maar kan een accidentele aantikking een penalty zijn als er een goal had kunnen zijn. Dat hadden ze beter al toegepast in de halve finale van de beker vorig seizoen.

Hun redenering: Door de fout werd Antwerp een kans ontnomen.
Low cost: als "zonder de fout" de bal buiten zou gegaan zijn of in corner -> dus als een penaltyfout tegen een aanvaller gemaakt wordt waar eigenlijk toch geen goal uit kan vallen.
Goedkoper penalty's bedoelde men dit mee:

Het gaat over strafschoppen waarbij de aanvaller het contact zoekt of creëert.

Ik benadruk ook: een fout is een fout. Het gaat erover dat refs ook moeten rekening houden met de voetbalbeleving."

En we gaan toch echt niet teveel rekening houden met Aster zijn mening of met wat Aster zegt..

Overigens: Dit weekend bevoordeeld is relatief als ge ziet hoe Oh in de 16 ongestraft de grond in werd getrokken tijdens de 2de helft. Net zoals vorige week Steuckers gewoon wordt neergehaald zonder fout en de resulterende counter eindigde in een goal.
Daar was nu echt eens niets aan, zo praat je jezelf natuurlijk wel een slachtoffercomplex aan.

Tot we een titel krijgen door een enkele match waarin we keihard bevoordeeld zijn, kan het voor Genk nooit uitgemiddeld zijn. Nooit. Mensen verwijzen graag naar de goal van Toby als zijnde ons trauma, maar met een correcte arbitrage was die goal een voetnoot in de geschiedenis van het Belgisch voetbal terwijl het nu een van de spectaculairste momenten is. En het boeit me niet als mensen dat "geween" vinden, maar wat we daar gezien hebben met die twee penaltyfase's krijgen ze nooit uitgevlakt. Dat vergeten we in Genk nooit zolang er ook maar één persoon leeft die die match gezien heeft en niet aan het dementeren is. Daar veranderen wat 50/50 beslissingen doorheen de reguliere competitie niet veel aan.

Ik snap overigens je redenering in de eerste alinea, maar ik vind dat maar een scheve redenering als het zo is. Maw moogt ge (met een zekere zin voor overdrijving) iemand half in twee trappen en is het geen penalty als het toch geen goal kon worden, maar kan een accidentele aantikking een penalty zijn als er een goal had kunnen zijn. Dat hadden ze beter al toegepast in de halve finale van de beker vorig seizoen.
Die twee penaltyfases weet waarschijnlijk niemand meer, maar dat was echt een schande.

Tgoch uiteindelijk denkt iedereen altijd aan de fases die ze tegenkregen maar nooit aan diegene in het voordeel. Ik weet bvb nog goed dat wij (KVK) op Genk vorig jaar 0-1 voorstonden en Cuesta geen rood kreeg terwijl hij als laatste man een fout maakte op Ferri. En zo heb je voor iedere ploeg wel fases voor en tegen terwijl je die voor gewoon rapper vergeet

Waar gaat dit zelfs over? Natuurlijk zijn er altijd discutabele beslissingen in u voor of nadeel en zal je hier en daar is geluk en ongeluk hebben. Die fout op Kerk valt hier niet onder en is altijd overal 100% penalty. Dat de VAR hier niet tussenkwam nadat Visser weer de hoofdrol moest spelen is mij zeer onduidelijk. Iedereen buiten Visser en starspike had gezien dat kerk gewoon wordt geraakt net op het punt als hij kan afwerken. Dat duel met Oh heeft niemand over gesproken, er was weinig aan de hand.
Ja ik ben antwerpsupporter maar komaan we moeten wel serieus blijven he?

Tja, ik deel de mening van anderen niet en ik denk dat discussies over scheidsrechterlijke zaken nooit objectief kunnen lopen. Niet langs mijn kant, maar ook niet langs jullie. Ik kan blijven ingaan tegen dingen als "serieus blijven" of "niemand behalve starspike vindt...". Ik vind dat dikke BS en omgekeerd vinden jullie hetzelfde. Mogelijk is het beste gewoon om dat onderwerp te laten rusten en discussies over arbitrage in dat topic te houden. Het is na twee speeldagen al immers duidelijk dat het opnieuw een bewogen seizoen zal worden. Partij A die iets normaal vindt. Partij B die de beslissing niet OK vindt en beweert dat dat een unanieme mening is. Partij C (als in de arbitrage) die dat voorval zelfs niet een nabespreking waard vindt of in het geval van Vanaken zijn reactie zelfs meent daar de draak mee te moeten steken. Het gaat nog plezant worden.

Soit. Bottom line is voor mij dat we gewoon 6 op 6 hadden moeten hebben en onszelf opnieuw in de eigen voet schieten. Daar zijn we nu toch al even kampioen in.

Club in de eerste 8 minuten 1 (verloren) bal over de middenlijn gekregen. Voor je het weet is die wedstrijd voorbij!

Ik begrijp wat je wil zeggen maar dan nog waren de beste kansen voor club he. Die xG van 0,02 is toch echt om te lachen hoop ik?
hmm, ik ben een tiental minuten ingedut, maar daarbuiten heb ik Club eigenlijk niet veel over de middellijn gezien, voor de rode kaart.

Terug
Bovenaan