Jupiler Pro League 2025-2026

Je kon evengoed met een achterstand de rust ingaan als Jackers eerst geen goeie redding in huis heeft of daarna de paal redding brengt bij die fase met Mrabti. Maar chapeau voor de 2de helft van Club ondanks de grote druk die erop staat

En Club zal geen extra steken meer laten vallen? Geloof ik nog altijd niet met het naïeve spel zonder stabiliteit in de verdediging.
Maar we scoren ontzettend gemakkelijk... wordt dus de vraag in die matchen tegen nrs 3-6 wat de doorslag gaat geven: Union dat de 0 kan houden, of wij die gemakkelijk scoren?

En welke club het beste met de druk om kan gaan, in dat opzicht is het niet slecht dat wij in het begin al die moeilijke uitmatchen hebben en eindigen met 3 thuismatchen in de laaste 4 games.

Valt gewoon op dat er de laatste tijd ontzettend hard gezaagd wordt hier op het forum door de Club-supporters op hun eigen ploeg alsof ze enkel het negatieve willen zien, terwijl je eerlijk gezegd gisteren tegen KVM toch een 10x leukere match kon zien dan 100 km verderop in Vorst?

Ik vond het overigens niet eens zooooo slecht op Union. Union was gewoon sterk en daar moet je je bij neer kunnen leggen. Inzet genoeg allesinds aan de kant van Club. En als die kopbal van Stankovic er helemaal op het eind niet uitgeranseld wordt dan ga je met een 2-2 naar huis en is alles goed.

Maar Meijer, die was wel gewoon echt slecht en had de 2e goal op zijn kap.

Als Union het spel moet maken, geraken ze toch ook aan weinig kansen (zoals gisteren). Als er dan eens geen corner binnenvliegt, krijg je eens een 0-0 natuurlijk. Kan nog gebeuren. Tegen Club, die zelf het spel proberen maken, is het dan wat gemakkelijker. Maar opnieuw, amper kansen tegen. Blijft toch heel straf...

Ik vond Club eigenlijk ook gisteren toch wat zorgwekkend. Zijn gewoon duidelijk de betere tot de 1-1 en weten dan een helft lang van geen hout pijlen te maken. Vreemd. Zit toch een soort van inherente instabiliteit in die ploeg. Hadden evengoed achter kunnen staan aan de rust. En lijken dan soms weer super sterk in de aanval (eerste helft tegen Anderlecht, tweede helft gisteren) waardoor ze by far het sterkste team lijken van de JPL. Toch echt een vreemde ploeg.

Moeilijk te voorspellen hoor, wie nog het meest gaat laten liggen. Zie in ieder geval beide ploegen nog wel een paar keer niet winnen.

Het was gisteren ook echt wel raar dat Mechelen zo in elkaar stortte na die goede eerste helft.
Als je ons veel ruimte geeft dan kunnen we wel heel indrukwekkend voetballen, maar als er veel druk is en weinig ruimte dan loopt het soms enorm stroef.

Het was gisteren ook echt wel raar dat Mechelen zo in elkaar stortte na die goede eerste helft.
Als je ons veel ruimte geeft dan kunnen we wel heel indrukwekkend voetballen, maar als er veel druk is en weinig ruimte dan loopt het soms enorm stroef.
Is toch al fel verbeterd? Ik keek toevallig naar Genk (met Hayen) en ik herkende precies het Club van enkele jaren geleden -> eindeloos gebrij en maar niet door de verdediging geraken.

Dat vind ik toch al wel verbeterd bij ons, grote probleem is natuurlijk onze defensie, zeker met Ordonez die gaat vertrekken moet daar serieuze versterking komen.

Is toch al fel verbeterd? Ik keek toevallig naar Genk (met Hayen) en ik herkende precies het Club van enkele jaren geleden -> eindeloos gebrij en maar niet door de verdediging geraken.

Dat vind ik toch al wel verbeterd bij ons, grote probleem is natuurlijk onze defensie, zeker met Ordonez die gaat vertrekken moet daar serieuze versterking komen.
Dan bedoel je toch niet het Club onder Hayen want die is maar anderhalf jaar trainer geweest (gestart in 2024 en eind 2025 al buiten gebonjourd) bij jullie dus zeker niet enkele jaren geleden

Dan bedoel je toch niet het Club onder Hayen want die is maar anderhalf jaar trainer geweest (gestart in 2024 en eind 2025 al buiten gebonjourd) bij jullie dus zeker niet enkele jaren geleden
niet per sé Hayen nee, maar zette er wel Hayen bij omdat die nogal op een piedestal werd geplaatst maar die krijgt Genk toch ook niet draaiende momenteel.

Tegen Union had ik echt geen enkele minuut het gevoel dat we erdoor gingen geraken. Key is dan om snel te spelen, zuiver te spelen, het spel te verleggen. Dat blijft toch moeilijk. Je hoort het Tzolis ook zeggen in die aftermovie die ze gepost hebben, we beginnen dan ballen in de lucht te spelen ipv over de grond en dan maak je je het jezelf als "voetballende" ploeg echt wel lastig. Ook weinig spelers die een splijtende pass durven geven buiten Vanaken. Gisteren in de eerste helft ook enorm vaak gewoon opzij of naar achter terwijl er soms echt wel ruimte lag om Tzolis aan te spelen.

Ja onze defensie. Seys en Sabbe kan je wel wat mee maar moeten defensief nog stappen zetten, Siquet viel gisteren ook wel mee maar die zal ook wel vertrekken denk ik. Meijer, geen idee welk niveau die nog gaat halen. Heeft me zo ontgoocheld tegen Union. Maar geen ritme hebben en net in die match moeten starten, geen cadeau. Mechele gaat volgend seizoen 34 zijn dus hoe lang gaat die nog spelen? Spileers zal ook wel vertrekken + niet goed genoeg.

Tegen Union had ik echt geen enkele minuut het gevoel dat we erdoor gingen geraken. Key is dan om snel te spelen, zuiver te spelen, het spel te verleggen. Dat blijft toch moeilijk. Je hoort het Tzolis ook zeggen in die aftermovie die ze gepost hebben, we beginnen dan ballen in de lucht te spelen ipv over de grond en dan maak je je het jezelf als "voetballende" ploeg echt wel lastig. Ook weinig spelers die een splijtende pass durven geven buiten Vanaken. Gisteren in de eerste helft ook enorm vaak gewoon opzij of naar achter terwijl er soms echt wel ruimte lag om Tzolis aan te spelen.
Kwestie van gebrek aan vertrouwen "hoop ik", denk echt wel dat de kwaliteit er is, maar die vele tegengoals gaan vermoedelijk ervoor zorgen dat spelers schrik hebben om risico te nemen.

En ivm Union -> hierboven ook al gesteld geweest -> die kopbal van Stankovic had ook raak kunnen zijn en dan was het "zogezegd" een gans ander verhaal geweest (en stonden we nu al aan de leiding)

Zat gisteren in 't stadion omringd door 2/3e mensen die zelden tot nooit naar Club komen kijken. Eerst al spel gehad met een gezin dat op onze plekken zat, maar op de plekken die ze betaald hadden was het zicht minder. :unsure: Was snel opgelost, maar toch.
Nu, op de rij voor ons drie gasten van een jaar of 30 die uit Limburg eens waren afgezakt, die vol frustratie na de eerste helft naar huis gingen. Ik zou betalen voor de beelden van hun gezicht toen ze de einduitslag zagen.

Ik denk dat die met vol goeie moed uit de kleedkamer kwamen, maar als je dan letterlijk geen bal geraakt hebt en de eerst bal op doel valt binnen, dan snijdt dat wel je adem af denk ik.

Terug
Bovenaan