Vijf titels in zeven jaar. Onder Bart Verhaeghe groeide Club Brugge uit tot de absolute grootmacht van het Belgische voetbal. Volgens de voorzitter is het kampioenschap van blauw-zwart overigens een goeie zaak voor het hele land: "Want wij stonden voor gedurfd en dominant voetbal."
sporza.be
Wat een belachelijke zak is het toch zeg.
"die bouw je niet door alleen een sportief directeur te kopen of wat transfers te doen. Het is jaren hard werken en weten wat je DNA is."
- "Het is zeker niet alleen aan de spelers te danken, ook aan mijzelf die achter de schermen werkt. Geef mij krediet pls"
"Het was niet Club Brugge tegen Union, maar wel Club Brugge tegen Brighton. Dat is een ander verhaal. Brighton is een club met veel meer middelen dan wij, die Union gebruikt voor een bepaald doel. Dan moet je tegen Brighton vechten."
- Union had de titel gewoon gekocht vanuit tweede klasse met Brightongeld, en dat is volledig anders dan de 50 miljoen die ik heb uitgegeven. Hoe dat precies rijmt met zijn eerste quote hierboven, niemand die het weet buiten narcisme.
"Ik hoop dat Roberto Martinez dat kan uitstralen of nalaten."
- "Bobby Martinez is wel mijne man he, ik heb die binnengehaald, geef mij krediet pls."
"We moeten staan voor dominant voetbal én dat ook uitdragen bij onze clubs. Daarom ben ik blij dat wij kampioen zijn: wij staan voor gedurfd en dominant voetbal. "
- Euh, gij staat voor een (modern) bedrijf dat met geld succes koopt. Gedurfd en dominant voetbal heb ik weinig gezien, en ge zijt dit seizoen enkel kampioen geworden omdat ge het geld hebt om individueel talent te kopen. Niks anders. Brugge is IMO enkel kampioen omdat Union het onderling niet afmaakte terwijl ze Brugge echt wel domineerden, dus wat een onbetamelijke uithaal naar een kleine club op een moment dat ge een semi-gepikte titel hoort te vieren.
"het instituut Club Brugge"
- Amai, Anderlechtjaloezie.
"De belasting zal enorm hoog zijn - daar moet toch eens kritisch naar gekeken worden."
- De belasting is net erg laag, anders kon ge u niet een ploeg bij elkaar kopen.
Groot geld, kleine man.