Pieterjan94
Well-known member
Nee nooit gevoetbald, enkel gebokstHebt gij zelf ooit gevoetbald.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee nooit gevoetbald, enkel gebokstHebt gij zelf ooit gevoetbald.
Ge vraagt redelijkheid van de advocaat van Union maar die redelijkheid is in u reactie ook redelijk ver zoek: "gans zotAls ge dan leest dat de advocaat van Union een "significant minder strenge straf" wil komt ge toch ook gans zotze krijgen hier (als Union zijnde) een cadeau met ne gigantische strik rond. Gewoon braaf knikken en aannemen als club, ik weet niet wat ze hopen te bereiken met een minder strenge straf te eisen.
", laat ons aub een beetje serieus blijven hé.Hier idd niet, dat klopt.het is idd geen moordaanslag. Niemand die dit ook maar beweerd. Maar het is en blijft een vuistslag in het gezicht en de geëiste straf is echt wel het minimum.
Nochtans wordt er over een rode kaart bij een tackle op de kuit niet moelijk gedaan. Gewoon die, terechte, rode kaart en klaar. Zolang er geen been gebroken is wordt daar 2 dagen na de wedstrijd niet meer over gesproken.De uitleg over als dit of als dat, doet er niet toe. Stel dat je bij een tackel vol op het de kuit zit van je tegenstander, moet je ook niet afkomen met de uitleg van stel dat hij 20 cm meer naar links zat dan had hij zuiver de bal en is het ook geen fout maar een goeie tackel...
Klopt. En dat spreekt denk ik echt niemand tegen hoor.Een vuistslag hoort gewoon niet op een voetbalveld. Een zware schorsing is de enige correcte straf
Wat is er onredelijk aan het feit dat ik gans zot kom van het feit dat élke club, élke speler, élke keer verongelijkt doen over de onredelijkheid die uiteraard enkel op hun slaat.Ge vraagt redelijkheid van de advocaat van Union maar die redelijkheid is in u reactie ook redelijk ver zoek: "gans zot", laat ons aub een beetje serieus blijven hé.
8 matchen schorsing stuurt toch al een redelijk duidelijk signaal me dunkt en dan is het nu eenmaal de job van die advocaat om voor een strafvermindering te pleiten, waarom betaalt Union anders een advocaat? Het is ook niet dat die advocaat moord en brand schreeuwt, die advocaat geeft gewoon aan dat hij liever 4+4 zou zien dan 6+2.
Wat de uiteindelijk uitspraak ook is, als de uiteindelijke straf gelijk aan of minder zwaar uit valt dan de 6+2 die gevraagd wordt dan hoop ik wel dat ze slim genoeg zijn om niet in beroep te gaan. Dat zou dan weer niet zo verstandig zijn. 6 speeldagen effectief lijkt mij alleszins niet onredelijk gezien de feiten op zich maar ook rekening houdend met gebrek aan voorgeschiedenis.
Op 1 vlak geef ik u gelijk... die reactie van Vanzeir op het veld was totaal niet gepast. En dan heb ik het niet over de vuistslag zelf maar zijn reactie naar de ref toe nadien. Dat is voor mij dan wel weer een verzwarende omstandigheid. Zelfs al is die vuistslag ooit een heat of the moment reactie (ik zeg niet dat dat zo is), dan nog is gaan klagen over een rode kaart bij de ref eigenlijk verwerpelijk en totaal ongepast.Wat is er onredelijk aan het feit dat ik gans zot kom van het feit dat élke club, élke speler, élke keer verongelijkt doen over de onredelijkheid die uiteraard enkel op hun slaat.
In gevallen zoals deze mogen ze hun 2 pollekes kussen dat de strafmaat is wat ze is en moeten ze ze gewoon aanvaarden in plaats van altijd dat gebleit achteraf.
Ik weet dat het die mens zijn job ook maar is, maar ik vind het een bijzonder vervelend feit dat ze (en daarmee bedoel ik echt letterlijk elke club éh) altijd schermen met hun maatschappelijke rol, hun voorbeeldfunctie, en weetikveel wat. We zijn er hier op het forum het precies allemaal redelijk eens dat de 6 speeldagen effectief met 2 dagen voorwaardelijk een behoorlijk proportionele straf is. Het zou ze dan ook sieren als ze gewoon zeggen "het had niet mogen gebeuren, we aanvaarden de straf, en rekenen terug ten volste op Vanzeir vanaf de playofs".Op 1 vlak geef ik u gelijk... die reactie van Vanzeir op het veld was totaal niet gepast. En dan heb ik het niet over de vuistslag zelf maar zijn reactie naar de ref toe nadien. Dat is voor mij dan wel weer een verzwarende omstandigheid. Zelfs al is die vuistslag ooit een heat of the moment reactie (ik zeg niet dat dat zo is), dan nog is gaan klagen over een rode kaart bij de ref eigenlijk verwerpelijk en totaal ongepast.
Maar lastig worden op een advocaat die (een beperkte) strafvermindering vraagt... nog eens, die mens doet zijn job ook maar. Moest diejn advocaat komen roepen van "Schandalig! Ze moeten altijd de kleintjes hebben! Ik eis de vrijspraak!" dat zou iets anders zijn maar proberen van 2 dagen effectief om te zetten in 2 dagen voorwaardelijk is nu niet zo waanzinnig imo.
In de ballen knijpen is veel efficiënterHebt gij zelf ooit gevoetbald?
Ik ben heel veel in duel gaan, werd veel vastgehouden en heb veel vastgehouden, er werd daarbij vaak getrokken, gesleurd en gestruikeld... maar geen enkele keer, nooit, heb ik quasi "per ongeluk", in een reflex, ene daarbij een peer op zijn muil verkocht. Dat doet ge niet "in de hitte van het duel". Ge klopt iemand op zijn smoel of ge klopt iemand niet op zijn smoel, het is zwart of wit. Een peer op iemand zijn muil is geen natuurlijke beweging in het duel die zomaar eventjes kan voorvallen.

Ben Tatcher: De verdediger van Manchester City moet 8 maanden toekijken wegens het uitdelen van een elleboog aan Pedro Mendes van Porthmouth in augustus 2006. De Portugese middenvelder viel knock-out neer en kreeg hierna een toeval.
Paul Davis: De middenvelder van Arsenal slaat in oktober 1998 tegenstander Glenn Cockerill in het gezicht, waarbij deze zijn kaak breekt. Davis kreeg een schorsing van 9 maanden.
Serdal Unal en Anthony Lenaerts van vierdeprovincialer Vliermaalroot kijken tegen een schorsing van 1 jaar aan. Beide spelers gingen volgens de scheidsrechter over de schreef tijdens en na de wedstrijd tegen Vroenhoven op zondag 22 januari
Een voetballer van FC Suraye United Mechelen is door de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) geschorst voor vijf jaar
De speler van Suraye United keerde zich tegen de scheidsrechter en deelde hem een kopstoot uit. De impact was beperkt, omdat de ref zich nog kon wegtrekken
Blijkbaar dezelfde advocaat als van Holsbeeck."Dante is altijd sportief en een modelprof. De kranten hebben het opgeblazen en wilden zijn slag als voorbeeld stellen", noteerde Het Nieuwsblad. "Er is geen discussie mogelijk, de slag hoort niet thuis op het voetbalveld. Maar de speler van Charleroi heeft gelukkig geen ernstige blessure opgelopen en traint alweer. Dante is zich gaan excuseren in de kleedkamer, en op sociale media. Hij erkent zijn fout. Dat moet wel een rol spelen. Zijn blanco strafblad is ook cruciaal."

Ik vind dat toch echt vergelijkbaar hoor. Bij De Bilde ziet het er mss harder of spectaculairder uit omdat ze al wat verder vaneen staan of gewoon omdat hij hem beter mee heeft, wat ook wel blijkt uit het resultaat natuurlijk.Bwa, als je de beelden vergelijkt is die slag die De Bilde uitdeelt toch echt eerder een boksslag. Daar voel je echt de impact van die slag. Die indruk krijg ik gewoon niet als ik die beelden van Vanzeir zie.
Ja maar je moet dat verstaan, hij werd vastgehouden! Het was een reflex! Tis een brave..., allez dat laatste niet.

Vervolgens werd de verhoogde spanning aangehaald om de onbegrijpelijke actie van Vanzeir te verklaren. “Je mag niet vergeten dat hij nog jong is en een nieuw statuut heeft sinds dit seizoen. Dat van een vedette. Hij staat steeds meer in de belangstelling. Dat brengt allemaal nervositeit met zich mee.”