Jupiler Pro League 2021-2022

Vanzeir heeft natuurlijk wel iets meer de perceptie mee dan een De Bilde destijds, of is dat bij De Bilde ook pas er na gekomen? Moeilijk in te schatten, was zelf ook nog jong toen, dan kijk je daar anders naar.
Heb nu niet het gevoel dat ik Vanzeir een vuil varken vind... Maar moet uiteraard zwaar gestraft worden.

Voor een slag in het gezicht bepaalt de indicatieve tabel van straffen een minnelijke schikking van vier speeldagen schorsing. Maar het bondsparket kan beslissen om Vanzeir onmiddellijk op te roepen en dan kan de schorsing oplopen tot acht weken of zelfs meer bij verzwarende omstandigheden.

Lol 4 weken

Iedereen weet dat aanvallers veel tikken incasseren. Dante is een jongen die nooit reageert - de statistieken kunnen dat bewijzen sinds hij bij ons is. Maar nu heeft hij ongelukkig genoeg bij een klein moment van emotie die actie gedaan. Ik ga hem verdedigen zonder zijn actie goed te praten. Maar als de fout voorafgaand op hem - aan het truitje trekken is een reglementaire overtreding - gefloten zou zijn, was het misschien niet gebeurd.
Belachelijk en beschamende opmerking

Vanzeir heeft natuurlijk wel iets meer de perceptie mee dan een De Bilde destijds, of is dat bij De Bilde ook pas er na gekomen? Moeilijk in te schatten, was zelf ook nog jong toen, dan kijk je daar anders naar.
Heb nu niet het gevoel dat ik Vanzeir een vuil varken vind... Maar moet uiteraard zwaar gestraft worden.
Denk dat die perceptie er bij De Bilde ook pas gekomen is na die slag hoor. Ok, hij was een straatvoetballer, maar dat zou niet mogen meespelen. Toen hij de gouden schoen won was hij toch zowat de nieuwe chouchou van het Belgische voetbal.

Denk dat die perceptie er bij De Bilde ook pas gekomen is na die slag hoor. Ok, hij was een straatvoetballer, maar dat zou niet mogen meespelen. Toen hij de gouden schoen won was hij toch zowat de nieuwe chouchou van het Belgische voetbal.
Das wat ik idd wel wat dacht, tis gewoon te lang geleden.
Het feit dat die nog bij Anderlecht gezeten heeft zal ook niet geholpen hebben :unsure:

Tweemaal bewustzijn verloren, is dat door een dokter bevestigd? Want op de beelden ziet de slag er niet dermate zwaar uit. Speler van Charleroi ligt ook gewoon te rollebollen over de grond na die slag, dus gelijk na de feiten was hij alleszins niet buiten bewustzijn. Ook op de draagberry is hij gewoon nog bij bewustzijn.
Voetballers en hun "blessures", korreltje zout erbij nemen.

Ik spreek me overigens enkel uit over de blessure, niet over de daad. Los van de ernst van de blessure, is dit een actie die zwaar bestraft dient te worden. Dat is de evidentie zelf.

Tweemaal bewustzijn verloren, is dat door een dokter bevestigd? Want op de beelden ziet de slag er niet dermate zwaar uit. Speler van Charleroi ligt ook gewoon te rollebollen over de grond na die slag, dus gelijk na de feiten was hij alleszins niet buiten bewustzijn. Ook op de draagberry is hij gewoon nog bij bewustzijn.
Voetballers en hun "blessures", korreltje zout erbij nemen.

Ik spreek me overigens enkel uit over de blessure, niet over de daad. Los van de ernst van de blessure, is dit een actie die zwaar bestraft dient te worden. Dat is de evidentie zelf.
Zoiets zuig je toch niet uit je duim hè

"Nadat hij op het veld twee keer het bewustzijn verloren had, is hij nu weer bij bewustzijn. Hij blijft in het ziekenhuis ter observatie, in lijn met het protocol voor hersenschuddingen."

Het officiële bericht van Charleroi.
Trouwens de slag niet zo zwaar? Alletwee in beweging en dan eigenlijk gewoon een rechtse hoek uitdelen. Hoeveel zwaarder kan het zijn?

"Hij probeerde misschien iets te brutaal uit de dekking te komen en zijn elleboog belandt tegen de kaak van zijn tegenstander. In het MMA zou dat leuk geweest zijn, maar op een voetbalveld heeft dat natuurlijk geen plaats", verklaarde hij aan La Dernière Heure. "Het was zijn vuist? Het was dan meer Engels boksen. Dat zijn nu eenmaal spelfases die soms voorvallen. Gelukkig is het ons niet zuur opgebroken."
Hoe meer reacties ge leest, hoe meer ge n afschuw krijgt van alles rond dat voetbal.

"Het is een brave jongen" "het was de eerste keer" "dit valt nu éénmaal voor"

Hoog tijd dat al die voetballers terug met hun voeten op de grond komen.
Wat is de kans dat Union nog in beroeps gaat tegen de schorsing ? Place your bets

Onze media is trouwens geen haar beter..
Mooi gebaar van Dante Vanzeir na rode kaart door vuistslag, maar slachtoffer “verloor twee keer het bewustzijn”
Omdat hij zich ging excuseren in de Charleroi kleedkamer

Zoiets zuig je toch niet uit je duim hè

"Nadat hij op het veld twee keer het bewustzijn verloren had, is hij nu weer bij bewustzijn. Hij blijft in het ziekenhuis ter observatie, in lijn met het protocol voor hersenschuddingen."

Het officiële bericht van Charleroi.
Trouwens de slag niet zo zwaar? Alletwee in beweging en dan eigenlijk gewoon een rechtse hoek uitdelen. Hoeveel zwaarder kan het zijn?

Ja, voetballers en voetbalploegen zuigen nooit dingen uit de duim. Ze gaan nooit dingen overdrijven om percepties te creeeren. Zoals ik al zei, hij was gewoon bij bewustzijn na de slag, en toen hij van het veld gedragen werd. Ik geloof er vrij weinig van.

Wederom, dit is puur een discussie over de blessure en staat los van enige strafmaat voor Vanzeir.

Nee, die ligt daar voor zijn plezier op, verliest het bewustzijn omdat hij niet genoeg druivesuiker op had en moet naar het zienhuis om zijn haar opnieuw goed te leggen... :wtf:
Op het moment van mijn post was er nog geen sprake van het bewustzijn verliezen en naar het ziekenhuis moeten dus je hoeft zo arrogant niet te reageren. Ik zag enkel 1 herhaling waarvan de effectieve impact van de slag niet duidelijk was en een speler die over de grond aan het rollen was. :sop:

Ik denk dat je dat bewustzijn verliezen toch ook met een korreltje zout moet nemen hoor gezien hij daar zo eerst zit te rollen. Bij een slag onder de kin gaat het licht meteen uit, niet na een paar minuten. Je moet al zo bij elkaar getimmerd zijn dat je hersenschade hebt.
Ooit al een bokser zo zien kermen en daarna bewusteloos gaan na 1 slag op de kin ?

Ik denk dat je dat bewustzijn verliezen toch ook met een korreltje zout moet nemen hoor gezien hij daar zo eerst zit te rollen. Bij een slag onder de kin gaat het licht meteen uit, niet na een paar minuten. Je moet al zo bij elkaar getimmerd zijn dat je hersenschade hebt.
Ooit al een bokser zo zien kermen en daarna bewusteloos gaan na 1 slag op de kin ?
Er zijn toch meer dan voldoende gevallen bekend van mensen die hoofdtrauma oplopen, op het eerste zicht ok lijken om pas later ernstige gevolgen te ondervinden, zoals hersenbloeding ed. Er staat zelfs vandaag nog een bericht in het nieuws over iemand die een duw kreeg bij een vechtpartij en viel, bij bewustzijn naar het ziekenhuis werd gevoerd om pas daar dan ernstige ontwikkelingen te vertonen.

Dus nee, het licht gaat niet altijd meteen uit en ja, je kan nadien nog (een paar keer) het bewustzijn verliezen.

Op het moment van mijn post was er nog geen sprake van het bewustzijn verliezen en naar het ziekenhuis moeten dus je hoeft zo arrogant niet te reageren. Ik zag enkel 1 herhaling waarvan de effectieve impact van de slag niet duidelijk was en een speler die over de grond aan het rollen was. :sop:
Fair enough dat je dat toen nog niet wist of kon weten, point taken.

Maar dan nog, ze gaan die toch echt niet minutenlang verzorgen en per brancard afvoeren als het om een blauwe plek gaat hé. Dat voetballers vaak een oscar verdienen voor hun stukje toneel op het plein, helemaal akkoord, maar als je effectief per brancard naar het ziekenhuis moet gevoerd worden is er toch meer aan de hand.

Er zijn toch meer dan voldoende gevallen bekend van mensen die hoofdtrauma oplopen, op het eerste zicht ok lijken om pas later ernstige gevolgen te ondervinden, zoals hersenbloeding ed. Er staat zelfs vandaag nog een bericht in het nieuws over iemand die een duw kreeg bij een vechtpartij en viel, bij bewustzijn naar het ziekenhuis werd gevoerd om pas daar dan ernstige ontwikkelingen te vertonen.

Dus nee, het licht gaat niet altijd meteen uit en ja, je kan nadien nog (een paar keer) het bewustzijn verliezen.
Toch niet bij een slag op uw onderkin of tanden, dat is meestal het resultaat van directe impact op de schedel met een hersenbloeding tot gevolg, ma bon ... t zal wel zeker.

Ik mag hopen dat we Vanzeir niet meer terugzien tot ten vroegste de Play-Offs. Zoiets mag echt goed bestraft worden.

Sommige reacties over het aanstellerij van Ozornwafor gaan er ook los over. Alsof ze die gast voor de grap naar het ziekenhuis afvoeren? Verder volledig eens met @stungunner. Je kan perfect na verloop van tijd het bewustzijn alsnog verliezen. Ik zie werkelijk geen reden voor Charleroi om hierover te liegen.

Sommige berichtgeving in de pers is toch ook tenenkrullend.
"Mooi gebaar van de sympathieke Belg die de kleedkamer ging bezoeken....."

Als het bvb een Lang, Raman, Carcela, Bogonda had geweest die dit zou gedaan hebben zou de pers sprake maken van het grootste schandaal van het laatste decennium en meteen een schorsing van 2 jaar geëist worden.

Terug
Bovenaan