Jupiler Pro League 2021-2022

Die handsbal kunt ge toch nx van zeggen. Maakt zich bewust breed om het schot te blokken en arm is nie tegen het lichaam.
Raar dat de ref nie meteen fluit dat wel.

Iemand beelden van de duwfout ?
Als ze deze altijd fluiten ben ik mee. Maar je moet de voorbije weken eens terug bekijken. Er zijn veel fases zo geweest en nooit is er gefloten.

Dus hier zijn er die het goedkeuren dat er eerst een duidelijke duwfout niet gefloten wordt, maar even later gaat dan wel de bal op de stip voor hands na tussenkomst van de VAR.

Dus hier zijn er die het goedkeuren dat er eerst een duidelijke duwfout niet gefloten wordt, maar even later gaat dan wel de bal op de stip voor hands na tussenkomst van de VAR.

"Duidelijke" duwfout is wel sterk uitgedrukt; er is contact en Arteaga gaat enthousiast neer. Kan je fluiten, maar geen "clear error" volgens mij.

Beelden

Als de ref ervoor fluit, heb je niets te zeggen. Geen idee waarom de VAR niet tussenkwam. Referee Department zal z'n licht wel laten schijnen zeker, een dezer dagen.

Voor mij stopt het hier. Als dit geen duidelijke duw is dan weet ik niet meer.
Het hoeft niet eens een duidelijke duw te zijn imo.

Arteaga wordt gewoon een doelkans ontnomen en dat is altijd penalty. Of dat nu een duidelijke duwfout is of niet. Die bal moest altijd op de stip daar.

Wie schrijft deze hilarisch slechte teksten overigens? :rofl:
Ja, die matchverslagen daar hebben een zeer hoog calimerogehalte. Heb dat ook gemerkt toen iemand mij hun verslag van de match tegen Antwerp toonde.

Als ze deze altijd fluiten ben ik mee. Maar je moet de voorbije weken eens terug bekijken. Er zijn veel fases zo geweest en nooit is er gefloten.
Vooral dit is heel erg frustrerend. Dit soort ballen worden de ene keer wel en de andere keer weer niet gefloten. Dan kan je ook niet spreken van een 'clear error' waarbij de var moet tussenkomen imo.

Los daarvan heb ik echt wel het gevoel dat het niveau van de refs de laatste tijd enorm gezakt is? Als je alleen al kijkt naar de discutabele beslissingen van de laatste weken, dan is dat toch echt wel schrijnend? En het ergste van alles vind ik dat de komst van de var eigenlijk maar zelden een oplossing is en het soms zelfs nog erger maakt. Hoog tijd om het systeem eens te herdenken lijkt me.

Wie schrijft deze hilarisch slechte teksten overigens? :rofl:
En had der bal niet op de stip gekund of gemoeten (?) toen Théo Bongonda aan een solo begon, tot in het strafschopgebied geraakte en daar licht werd aangetikt, maar ‘te laat’ viel?

Tot deze zin heb ik gelezen. Dit was echt een schwalbe

Gaat volgens mij zelfs zonder duw los onder de bal door.
Begrijp wel de frustratie, maar de VAR heeft mss wel gekeken en ook geoordeeld
Bal valt op die beelden toch op zijn schouder door de duw? Dus daar had die zonder duw toch gemakkelijk aangekund?

Los daarvan mag het feit of je al dan niet aan de bal kan niet bepalen of het een fout is of niet :crazy:
Ben wel benieuwd of ze dit in het praatje van Frank gaan bespreken of niet. Of gebeurt dit niet voor inhaalmatchen?

Ja, die matchverslagen daar hebben een zeer hoog calimerogehalte. Heb dat ook gemerkt toen iemand mij hun verslag van de match tegen Antwerp toonde.
Dat is omdat wij in het verleden altijd brave ja-knikkers waren, terwijl andere ploegen wel van hun kloten maken. Een beetje tegengas is dus welkom.

Die rode kaart is wel terecht. Ik had wel zoiets van: wel streng in vergelijking met andere overtredingen die er gemaakt zijn. Dit is rood, maar het was zeker niet de bedoeling.
Dat laatste vind ik altijd zo'n raar argument want hoe vaak is zo'n fout de bedoeling? Hetzelfde met hands.
Wat die duwfout betreft en die handsbal daarna... Willekeur. Ene keer keren ze terug naar de 1ste fout en niet naar de 2de, nu was het omgekeerd.

Dat laatste vind ik altijd zo'n raar argument want hoe vaak is zo'n fout de bedoeling? Hetzelfde met hands.
Wat die duwfout betreft en die handsbal daarna... Willekeur. Ene keer keren ze terug naar de 1ste fout en niet naar de 2de, nu was het omgekeerd.
Omdat ge nog altijd met straffen zit. Ge wordt ook zwaarder gestraft als ge de intentie hebt om de man te raken.

Terug
Bovenaan