Jupiler Pro League 2021-2022

Bravo fans van Waregem. Dury moest buiten van jullie, en we spelen nu nog slechter. Ik heb het altijd gezegd dat Dury niet het probleem was. Gunde hem nu eens dat afscheidsseizoen. En dan in de zomer kun je dan rustig opbouwen met een trainer. Maar blijven de resultaten uit, dan moet altijd eerst de kop van de coach rollen.

Vanderhaeghe ook... Bij Cercle deed hij het niet slecht. Hij deed het beter dan Alexander Blessin bij Oostende. De ene smijten ze buiten, de andere is nu coach in de serie A.

Een v/d redenen waarom Belgische trainers moeilijk slagen in't buitenland is omdat we een idiote trainerscultuur hebben, en omdat trainers altijd eerst rollen, en dan pas naar de spelers of bestuur wordt gekeken.
Een trainer wordt altijd geofferd omdat je moeilijk een hele spelersgroep kan wisselen en omdat er gehoopt wordt op het shockeffect. Probleem is dat dezelfde mensen die de vorige trainer aanstelden dan een nieuwe moeten kiezen en in 50% van de gevallen pakt dat slecht uit.

Behalve zo’n kortstondig effect (wat bv kan komen door vernieuwd vertrouwen/motivatie van spelers), loopt een kern doorgaans wel weer tegen zijn zelfde beperkingen aan. Dus of dat allemaal dan zoveel zin heeft…
Nu je hebt ook trainers die heel slecht zijn in spelers gaan halen en te veel hun ding mogen doen (ja ik kijk naar u Hein) en die zijt ge dan liever kwijt.

Dury was al jaren het probleem, lag aan de basis van deze tristesse. Moest al 2-3 jaar vroeger buiten gelegen hebben.
Alles te ver laten komen, en jaaaaaaaren op dezelfde verkeerde gedachtegang.
Hoezo dan? Eerlijke vraag, ben oprecht nieuwsgierig. Ik zat tussen 2002 en 2010 altijd op de tribune in Waregem, maar ik volg het al een tijdje niet meer.

Ik dacht dat Dury de laatste jaren minder te zeggen had over de transfers, bijvoorbeeld. Maar dat ben ik niet zeker. Ik was in ieder geval altijd grote fan van Dury, dus ik vind het heel triestig dat het zo moest eindigen. Het ergste vind ik dat Zulte Waregem gewoonweg niet meer die sympathieke ploeg is van vroeger. Het "volkse" is eruit. De nieuwe jonge garde van supporters, vind ik ronduit irritant.

Hoezo dan? Eerlijke vraag, ben oprecht nieuwsgierig. Ik zat tussen 2002 en 2010 altijd op de tribune in Waregem, maar ik volg het al een tijdje niet meer.

Ik dacht dat Dury de laatste jaren minder te zeggen had over de transfers, bijvoorbeeld. Maar dat ben ik niet zeker. Ik was in ieder geval altijd grote fan van Dury, dus ik vind het heel triestig dat het zo moest eindigen. Het ergste vind ik dat Zulte Waregem gewoonweg niet meer die sympathieke ploeg is van vroeger. Het "volkse" is eruit. De nieuwe jonge garde van supporters, vind ik ronduit irritant.
Gewoon een combinatie van slechte transfers + bestuur die spelers verkoopt voor een appel en een ei en niet veel inzicht heeft in spelers aankopen + weinig budget + uitgebluste trainer (a la Wenger).

Goh, liever sfeer en een spionkop van jonge gasten dan een orkest van oude mannen.

Geef mij maar de oude garde. Al dat marginaal ultragedoe en profileringsgedrang tegenwoordig. Om te zingen heb je geen bivakmutsen of vuurwerk nodig.

Gewoon een combinatie van slechte transfers + bestuur die spelers verkoopt voor een appel en een ei en niet veel inzicht heeft in spelers aankopen + weinig budget + uitgebluste trainer (a la Wenger).

Goh, liever sfeer en een spionkop van jonge gasten dan een orkest van oude mannen.

Dury is maar 1 van de 4 factoren in die opsomming, vreemd dat je hem dan als hoofdverantwoordelijke aanduidt. Zou het niet beter zijn om uw technische directie als schuldige aan te duiden?

Dury is maar 1 van de 4 factoren in die opsomming, vreemd dat je hem dan als hoofdverantwoordelijke aanduidt. Zou het niet beter zijn om uw technische directie als schuldige aan te duiden?
Ook.
Maar jaren terug was Dury wel verantwoordelijk voor de transfers. Laat staan de spelers die hij doorstuurde en afbrak.

Toen ik er nog was, was er ook altijd wel een leuk sfeertje, zeker op verplaatsing. De jonge garde die ik nu bezig zie, vind ik ronduit marginaal.

Jaren terug won Waregem toch ook nog de beker? Zo dramatisch was het niet. Als Dury niet meer verantwoordelijk is voor de transfers, kan je hem moeilijk de schuld geven, lijkt me. Als de kwaliteit er niet is, gaat de trainer niet veel verschil maken.

En wat je al helemaal niet mag vergeten, is dat Waregem niet het budget heeft om een Guardiola binnen te halen. Een topcoach zal het niet worden, dus ik zou ik niet veel beterschap verwachten zolang het fundamenteel probleem niet aangepakt wordt.

Toen ik er nog was, was er ook altijd wel een leuk sfeertje, zeker op verplaatsing. De jonge garde die ik nu bezig zie, vind ik ronduit marginaal.

Jaren terug won Waregem toch ook nog de beker? Zo dramatisch was het niet. Als Dury niet meer verantwoordelijk is voor de transfers, kan je hem moeilijk de schuld geven, lijkt me. Als de kwaliteit er niet is, gaat de trainer niet veel verschil maken.
Ja de Beker tegen Oostende was zowat het kantelpunt

Gaat met de onderkant van de voet vol op de enkel van Kaba.
Ik vermoed dat Genk hem wel een paar weken zal kwijt zijn

Geen penalty voor de lichte duw in de rug van Arteaga. Spel gaat verder voor een 4-tal minuten zonder dat de bal buiten is, aanval OHL en bal tegen de hand van Cuesta en penalty voor OHL :rofl:

Geen penalty voor de lichte duw in de rug van Arteaga. Spel gaat verder voor een 4-tal minuten zonder dat de bal buiten is, aanval OHL en bal tegen de hand van Cuesta en penalty voor OHL :rofl:
Lichte duw? Ze gaan daar nog niet eens naar kijken. En dan wel naar die fase van OHL. Wederom genaaid. Maar hey, het zal de blauw-witte bril zijn.

Ik kan die penalty's omtrent handsballen niet meer volgen. Deze fase heb ik dit seizoen nog een 5 tal keer gezien, en telkens niet voor gefloten. Waarom nu ineens weer wel is voor mij toch een raadsel. Dan had ik aan de overkant voor die duw zeker gefloten. Dat leek me meer penalty dan de handsbal.

Genk had echt wel deze match moeten winnen als ze nog aansprak wilden maken voor PO1
Aanspraak maken ze nog wel als ze tegen KVM winnen, elke club kan elke week weer punten laten liggen en Genk heeft een relatief haalbaar programma, maar dit is voor ons wel welgekomen puntenverlies van hen.

Ik kan die penalty's omtrent handsballen niet meer volgen. Deze fase heb ik dit seizoen nog een 5 tal keer gezien, en telkens niet voor gefloten. Waarom nu ineens weer wel is voor mij toch een raadsel. Dan had ik aan de overkant voor die duw zeker gefloten. Dat leek me meer penalty dan de handsbal.
Die handsbal kunt ge toch nx van zeggen. Maakt zich bewust breed om het schot te blokken en arm is nie tegen het lichaam.
Raar dat de ref nie meteen fluit dat wel.

Iemand beelden van de duwfout ?

Terug
Bovenaan