Jupiler Pro League 2021-2022

Mboyo wordt niet meer geselecteerd. Nu niet dat dat een belangrijke basis-pion is, maat lijkt mij dat ze vooral de ontslagpremie niet willen betalen

Ik vind dat ze daar gerust een onderscheid mogen maken over welke boodschap het gaat , dit verdiend zelfs geen geel .
Niet akkoord. Joos zat daar gisteren in Extra Time ook over te memmen, maar ge kunt daar gewoon nooit een deftige lijn in trekken. Tissoudali doet dat nu voor (no disrespect) een kleine van 5 jaar die ie denk ik van haar nog pluim kent, de volgende die het doet voor zijn dode opa ofzo, die krijgt dan ook geen geel? Of voor zijn tante waar nen terminale kanker is vastgesteld?
D'r is een hele duidelijke lijn, en als 'm met dat shirt het veld oploopt weet ie al waaraan ie zich kan verwachten als ie dat shirt laat zien. Dan is 't niet aan de scheids om daar de moraalfilosoof te spelen en naar eigen goeddunken die lijn op te schuiven of te negeren.

Dat is volgens mij wel een regel, dat bij een fout enkel de gedupeerde en de kapitein verhaal mogen gaan halen bij de scheidsrechter? Dus het is gewoon een kwestie van de regels toepassen.
Ik erger mij daar de laatste jaren zó hard aan...dat ze eens een voorbeeld nemen aan rugby of American Football. Zeker bij die laatste lopen ook een hoop halve gare baasjes rond elke zondag, maar refs worden daar gerespecteerd zoals het hoort.
't Is natuurlijk niet altijd naar de refs natuurlijk, altijd die armpjes in de lucht als ze een overduidelijke fout tegenkrijgen, 3 keer extra doorrollen bij elke fout en 3 minuten kermen van de (imaginaire) pijn om dan na een dosis reflex spray direct weer sprintjes te trekken...
Ze zouden op 't eind van iedere speeldag een montage moeten maken van alle fases waar overduidelijk komedie wordt gespeeld, en van mijn part geven ze er retroactief gele kaarten voor als blijkt dat er echt helemaal niks aan de hand was. Al dat soort onsportief randgedoe is de grootste reden waarom ik niet meer naar een voetbalmatch kan/wil kijken als 't er geen is van de 2 ploegen waarvan ik fan ben.

Niet akkoord. Joos zat daar gisteren in Extra Time ook over te memmen, maar ge kunt daar gewoon nooit een deftige lijn in trekken. Tissoudali doet dat nu voor (no disrespect) een kleine van 5 jaar die ie denk ik van haar nog pluim kent, de volgende die het doet voor zijn dode opa ofzo, die krijgt dan ook geen geel? Of voor zijn tante waar nen terminale kanker is vastgesteld?
D'r is een hele duidelijke lijn, en als 'm met dat shirt het veld oploopt weet ie al waaraan ie zich kan verwachten als ie dat shirt laat zien. Dan is 't niet aan de scheids om daar de moraalfilosoof te spelen en naar eigen goeddunken die lijn op te schuiven of te negeren.

En waarom is dat zo een ramp als een speler een politieke statement wil maken? Als het er echt over is kan je nog steeds na de match een stevige sanctie toepassen.

Dat men spelers die hun truitje uittrekken zonder boodschap eronder ook geel geeft, bewijst voor mij trouwens dat die fossielen van de FIFA allesbehalve een duidelijke eerlijke regel hebben ingevoegd.

Zouden beter eens werk maken van een klok die stil staat bij blessurebehandeling trouwens. Nu kan je een speler eens goed toetakelen, krijg je mss geel, maar moet die speler die verzorgd werd wel naar de kant, en kan je lekker minstens 1 aanval met 10 tegen 11 in het voordeel rap even een goal maken.

Hoe duidelijk kan een regel zijn? Shirtje uittrekken = geel. Of daar nu een shirt met een boodschap onder zit of niet doet er toch niet toe? Als je bepaalde boodschappen terug gaat toelaten en sommige niet, ga je weer bepaalde grijze zones creëren waarover men kan discussiëren.

Ik zie het probleem ook niet in deze regel eigenlijk. Voetballers weten heel goed dat deze regel bestaat en Tissoudali bv. wist heel goed dat die een gele kaart ging krijgen, ik heb hem daarover ook niet zien klagen.

Hoe duidelijk kan een regel zijn? Shirtje uittrekken = geel. Of daar nu een shirt met een boodschap onder zit of niet doet er toch niet toe? Als je bepaalde boodschappen terug gaat toelaten en sommige niet, ga je weer bepaalde grijze zones creëren waarover men kan discussiëren.

Ik zie het probleem ook niet in deze regel eigenlijk. Voetballers weten heel goed dat deze regel bestaat en Tissoudali bv. wist heel goed dat die een gele kaart ging krijgen, ik heb hem daarover ook niet zien klagen.

Ik vind het compleet wereldvreemd om iemand die zijn shirt uittrekt zelfs zonder boodschap, dezelfde sanctie krijgt dan iemand die zijn tegenstander half in twee schopt.

Wordt dringend tijd dat de fifa eens werk maakt van regels die de sport vooruit helpen, ipv zich op zulke banaliteiten te focussen.

Ik heb die 'geel voor shirt uittrekken' ook altijd achterlijk gevonden. Een beetje vreugde en spontaneïteit mag toch nog wel zeker? Net als die kaarten voor te uitbundig vieren.

Ik vind het compleet wereldvreemd om iemand die zijn shirt uittrekt zelfs zonder boodschap, dezelfde sanctie krijgt dan iemand die zijn tegenstander half in twee schopt.

Wordt dringend tijd dat de fifa eens werk maakt van regels die de sport vooruit helpen, ipv zich op zulke banaliteiten te focussen.
Wel, dat hoort niet eens wereldvreemd te zijn aangezien zo'n schop bestraft moet worden met rood. Dus als daar geel voor wordt getrokken ligt dat aan de scheidsrechter en niet aan het reglement. Daarnaast is het sowieso niet logisch om bepaalde overtredingen met elkaar te gaan vergelijken, want sommige zullen inderdaad erger zijn dan anderen. Maar in het geval van een rode kaart is er nog het bondsparket om te beslissen over een bijkomende straf in het geval van extra schorsingsdagen.

Ik heb die 'geel voor shirt uittrekken' ook altijd achterlijk gevonden. Een beetje vreugde en spontaneïteit mag toch nog wel zeker? Net als die kaarten voor te uitbundig vieren.
Waarom moet je per se vieren door uw shirt uit te trekken?

Ik moet eerlijk toegeven dat ik op zich geen probleem heb met spelers die gewoon hun truitje uittrekken om enkel een doelpunt te vieren, dat hoeft voor mij ook niet bestraft te worden met een gele kaart. Maar ik begrijp wel waarom ze die regel hebben ingevoerd en die reden is vrij simpel volgens mij: politieke statements.

Ergens vind ik die regel ook wel goed. Anders gaan spelers zich voor de wedstrijd bezighouden met "welk t-shirt gaan we nu weer aandoen". Ik denk dat een coach daar ook zeker niet op zit te wachten.

Trouwens de spelers zijn toch nog altijd vrij om een doelpunt te vieren op de manier ze willen, ze moeten het enkel in bepaalde gevallen bekopen met een gele kaart. Dat weten ze zelfs ook en ik zie ze er dan ook niet moeilijk over doen. Fair enough.

Het is mss banaal, maar toch ook gewoon marginaal om je truitje uit te trekken of niet soms?
Nu dragen ze nog een ondertrui, al dan niet met opschrijft... Wil je een statement maken, dan kan je dat perfect tonen zonder het af te doen.
Zonder ondertrui is het gewoon, kijk eens naar mij, ik ben een marginale voetballer en wil mijn stoere body eens tonen :sarcastic:

Los van dat zijn er zaken die uiteraard belangrijker zijn, en dringend moeten aangepakt worden.

Ik zie daar echt geen probleem in. Remember Messi in Bernabeu. Wat een boss move was dat ni.

En zelfs Asensio afgelopen week-end. Als de emotie hoog oploopt... Dan mag dat toch zeker. Je doet geen vloeg kwaad daarmee.

Belachelijke uefa (of fifa) regel.

Het is mss banaal, maar toch ook gewoon marginaal om je truitje uit te trekken of niet soms?
Nu dragen ze nog een ondertrui, al dan niet met opschrijft... Wil je een statement maken, dan kan je dat perfect tonen zonder het af te doen.
Zonder ondertrui is het gewoon, kijk eens naar mij, ik ben een marginale voetballer en wil mijn stoere body eens tonen :sarcastic:

Los van dat zijn er zaken die uiteraard belangrijker zijn, en dringend moeten aangepakt worden.
Marginaal is spuwen , racisme, vechten , ect

Had beter zijn trui gewoon naar boven gedaan zonder uit te doen. Dan zei niemand hier iets van

Emotie, spontaniteit,... dat zijn toch allemaal zaken die ze graag zo snel mogelijk uit het voetbal geklopt krijgen? Dat is al jaren aan de gang dat elke speler en supporter liefst van al in een mooi keurslijf gestoken wordt. Van enige authenticiteit is al lang geen sprake meer want franchises in "tempels" brengen meer op dan clubs in stadions.

Belachelijke regel uiteraard, mag van mij ook direct afgeschaft worden, maar de regel is er dus die moet gevolgd worden, ge kunt daar toch echt geen uitzonderingen op maken. Hier liggen zagen dat scheidsrechters niet consequent en rechtlijnig in beslissingen zijn maar dan wel tergelijkertijd vragen voor uitzonderingen op bestaande regels.

Belachelijke regel uiteraard, mag van mij ook direct afgeschaft worden, maar de regel is er dus die moet gevolgd worden, ge kunt daar toch echt geen uitzonderingen op maken. Hier liggen zagen dat scheidsrechters niet consequent en rechtlijnig in beslissingen zijn maar dan wel tergelijkertijd vragen voor uitzonderingen op bestaande regels.
Voila.
En Tissoudali zal perfect weten dat hij geel ging krijgen hoor... Messi wist dat bv ook toen hij Maradonna's shirt liet zien na diens dood en zo zijn er nog hopen voorbeelden waarbij de speler in kwestie perfect weet wat de gevolgen zijn maar die evengoed aanvaardt. Is uiteindelijk hetzelfde als een noodrem, een professionele fout om een counter te stoppen,... Je weet dat je die kaart gaat krijgen en je doet het toch. Of in het gewone leven: ik weet dat ik op zondag niet veel waard ga zijn als ik zaterdagavond 15 pinten naar binnen giet en soms doe ik dat ook :D

Trouwens nog altijd de meest propere manier om u 5e gele kaart te pakken.

Dusss, we kunnen concluderen dat deze die een statement willen maken, moet kunnen, ik ga akkoord.
Maar deze niets "te melden" hebben en hun bloot bovenlijf tonen gewoon marginaal zijn, right? :unsure:

Bravo fans van Waregem. Dury moest buiten van jullie, en we spelen nu nog slechter. Ik heb het altijd gezegd dat Dury niet het probleem was. Gunde hem nu eens dat afscheidsseizoen. En dan in de zomer kun je dan rustig opbouwen met een trainer. Maar blijven de resultaten uit, dan moet altijd eerst de kop van de coach rollen.

Vanderhaeghe ook... Bij Cercle deed hij het niet slecht. Hij deed het beter dan Alexander Blessin bij Oostende. De ene smijten ze buiten, de andere is nu coach in de serie A.

Een v/d redenen waarom Belgische trainers moeilijk slagen in't buitenland is omdat we een idiote trainerscultuur hebben, en omdat trainers altijd eerst rollen, en dan pas naar de spelers of bestuur wordt gekeken.

Vanderhaeghe is nu wel het een belachelijk voorbeeld om aan te halen hè. Cercle heeft na hun trainerswissel 7 van de 10 wedstrijden gewonnen, daarvoor slechts 3 van de 16.

Bravo fans van Waregem. Dury moest buiten van jullie, en we spelen nu nog slechter. Ik heb het altijd gezegd dat Dury niet het probleem was. Gunde hem nu eens dat afscheidsseizoen. En dan in de zomer kun je dan rustig opbouwen met een trainer. Maar blijven de resultaten uit, dan moet altijd eerst de kop van de coach rollen.

Vanderhaeghe ook... Bij Cercle deed hij het niet slecht. Hij deed het beter dan Alexander Blessin bij Oostende. De ene smijten ze buiten, de andere is nu coach in de serie A.

Een v/d redenen waarom Belgische trainers moeilijk slagen in't buitenland is omdat we een idiote trainerscultuur hebben, en omdat trainers altijd eerst rollen, en dan pas naar de spelers of bestuur wordt gekeken.
Dury was al jaren het probleem, lag aan de basis van deze tristesse. Moest al 2-3 jaar vroeger buiten gelegen hebben.
Alles te ver laten komen, en jaaaaaaaren op dezelfde verkeerde gedachtegang.

Terug
Bovenaan