Jupiler Pro League 2021-2022

Net zoals elke ploeg meermaals meemaakt op een seizoen, zowel in het voordeel/als in het nadeel.

De clubs zouden beter een signaal geven dat de VAR beter en professioneler wordt. Met rechtzaken aan te spannen toon je je altijd als een heel kleine ploeg. Iedere ploeg kan zo klacht indienen.
Buitenspel is nochtans ja of nee, geen interpretatie over al dan niet fout of hands of whatever. Dit vind ik persoonlijk veel erger dan een VAR die niet tussenkomt bij een bepaalde fase.

Buitenspel is nochtans ja of nee, geen interpretatie over al dan niet fout of hands of whatever. Dit vind ik persoonlijk veel erger dan een VAR die niet tussenkomt bij een bepaalde fase.
Je hebt echt wel twijfelgevallen die over 5mm gaan. Hoe interpreteer je die dan?
Ik ga er nog steeds vanuit, als je niet 100% zeker bent dat er niet moet ingegrepen worden en het bv geen buitenspel is.
De handsregel vind ik een moeilijke. Gent heeft al penalties voor en tegen gekregen die belachelijk zijn, zal bij andere ploegen ook zo zijn.
De bal van gisteren die al dan niet over de lijn was kon de var ook geen uitsluitsel geven, hoe interpreteer je die fase dan?

Je hebt echt wel twijfelgevallen die over 5mm gaan. Hoe interpreteer je die dan?
Ik ga er nog steeds vanuit, als je niet 100% zeker bent dat er niet moet ingegrepen worden en het bv geen buitenspel is.
De handsregel vind ik een moeilijke. Gent heeft al penalties voor en tegen gekregen die belachelijk zijn, zal bij andere ploegen ook zo zijn.
De bal van gisteren die al dan niet over de lijn was kon de var ook geen uitsluitsel geven, hoe interpreteer je die fase dan?
Zolang de lijnen elkaar overlappen, wordt het oordeel van de lijnrechter gevolgd. Pas als ze niet overlappen, wordt die overruled.
Deze zou in theorie moeten overeenkomen met x aantal cm in het echt, ik dacht 10cm.

Eigenlijk trekken ze ook geen lijn maar een 'balk' die dus zou moeten overeen komen met 5cm waarbij die van de verdediger naar de kant van de goal wordt gelegd en die van de aanvaller de andere richting uit.

Laatst bewerkt:
Ik vind 2 spee
Ondertussen tekent KVM beroep aan tegen de schorsing van Storm (drie wedstrijden, twee effectief)

Ik begrijp dat "niet geschoten is altijd mis", maar alsjeblieft zeg... Voor die tackle lijkt me dat een faire schorsing.

Ik, als KVM-supporter, vind de straf ook wel gepast.

Wat vinden de club Boys eigenlijk van hun nieuwe coach tot nu toe?
Voordeel van de twijfel op dit moment. Hij heeft duidelijk een idee waar hij naar toe wilt en ik vind het ook tof dat hij zijn beslissingen deftig komt verwoorden voor de camera, dus dat siert hem wel.

Er mag alleen wat meer duidelijkheid komen in de basisopstelling vind ik. Zowel Mechele, Vormer en Sobol horen daar imo niet meer in thuis. Rits wil ik nog het voordeel van de twijfel geven omdat je daar voor de rest ook gewoon te weinig opties hebt.

Zolang de lijnen elkaar overlappen, wordt het oordeel van de lijnrechter gevolgd. Pas als ze niet overlappen, wordt die overruled.
Deze zou in theorie moeten overeenkomen met x aantal cm in het echt, ik dacht 10cm.

Eigenlijk trekken ze ook geen lijn maar een 'balk' die dus zou moeten overeen komen met 5cm waarbij die van de verdediger naar de kant van de goal wordt gelegd en die van de aanvaller de andere richting uit.
Goede uitleg, waarvoor dank. Wordt dit ook toegepast in de werkelijkheid?
Want als ik denk aan de wedstrijden van Gent was dit niet altijd het geval. Van andere ploegen kan ik niets zeggen, want zie alleen wedstrijden van Gent.

Geen forfaitnederlaag voor KV Mechelen. Match tegen OHL moet gespeeld worden.
Dit snapt toch geen mens meer. Al die andere ploegen (Eupen, KVK) moesten spelen, en zij geven gewoon forfait, laten OHL die match organiseren (iedereen aanwezig, persmaaltijd en dergelijke, spelers die opwarmen), en krijgen nadien hun goesting alweer.

Benieuwd of er nog naar het BAS gestapt wordt en wat die daar dan op te zeggen hebben.

"Door een menselijke fout zijn de buitenspellijnen verkeerd getrokken”, klinkt het. “Omdat men de verkeerde referentiepunten heeft gebruikt, er is sprake van een menselijke fout. Vandaag heeft de PRD (Referee Department, nvdr.) de berekeningen opnieuw gedaan en de lijnen hertrokken, hieruit bleek dat de twee buitenspellijnen elkaar wel degelijk raakten. In dit geval had de arbitrage de aanvankelijke beslissing moeten respecteren en had de goal moeten tellen.”
Standard blijkt dus ten onrechte twee punten te hebben verloren, al is de kans klein dat hun klacht nog iets zal opleveren.
De VAR moet toch al meteen zien dat die lijn niet klopt, ik begrijp dat niet :D

Weer een geldige goal afgenomen. Iedere match worden we genaaid.
Ongelofelijk dat ze die eerste goal van Genk afkeuren, was echt letterlijk niks aan de hand. Nuja, ook al zit het dan eens op dat vlak mee, we zijn gewoon te zwak om tegen eender welke ploeg een deftige prestatie neer te zetten.

Voordeel van de twijfel op dit moment. Hij heeft duidelijk een idee waar hij naar toe wilt en ik vind het ook tof dat hij zijn beslissingen deftig komt verwoorden voor de camera, dus dat siert hem wel.

Er mag alleen wat meer duidelijkheid komen in de basisopstelling vind ik. Zowel Mechele, Vormer en Sobol horen daar imo niet meer in thuis. Rits wil ik nog het voordeel van de twijfel geven omdat je daar voor de rest ook gewoon te weinig opties hebt.
Alllee een beetje Kompany dus , heeft ook een idee , verwoord het ook deftig , alleen gaan jullie zoveel geduld hebben als wij :)

Ongelofelijk dat ze die eerste goal van Genk afkeuren, was echt letterlijk niks aan de hand. Nuja, ook al zit het dan eens op dat vlak mee, we zijn gewoon te zwak om tegen eender welke ploeg een deftige prestatie neer te zetten.
Ja. Het viel me ook op. Met Gano en Vossen wel nog twee goalgetters, maar voor de rest maar matig. Ik ken een Zulte-Waregem-fan en die was enthousiast dat Govea terug meedeed en dan maakt die ook nog die owngoal.

Bij ons was het zelf ook redelijk matig, maar er staat wel een organisatie en er worden punten gepakt. Hadden we Van den Brom maar eerder buitengegooid.

Een schorsing krijgt Lang dus niet voor de rode kaart. "De volstond", klinkt vanuit het departement. En daarmee is de kous af.

Euh nee??? Wil dus zeggen dat het terecht rood was, en dat de volgende die de ref aanraakt ook mag gaan douchen.
Ik ben niet snel om een scheids te wraken maar is duidelijk dat laforge macht misbruikt . En als de letter van reglement moest tisoudalli ook rood krijgen heeft twee keer een boodschap getoond twas een mooi gebaar daar niet van

De goal werd (onterecht?) afgekeurd, daarom moet er toch geen geel gegeven worden bij de viering?
Club supporters zouden zich beter eens focussen op het probleem Lang en waarom de ploeg al bijna 1 jaar vaak ondermaats presteert. Gaat meer opbrengen dan bij elk verlies te focussen op de arbitrage, zoals nu zo vaak het geval is.

Ik ben niet snel om een scheids te wraken maar is duidelijk dat laforge macht misbruikt . En als de letter van reglement moest tisoudalli ook rood krijgen heeft twee keer een boodschap getoond twas een mooi gebaar daar niet van
Ik vind dat ze daar gerust een onderscheid mogen maken over welke boodschap het gaat , dit verdiend zelfs geen geel .

Terug
Bovenaan