Jupiler Pro League 2021-2022

Amai, da was slecht vandaag. Goed, het zit erop, 10 punten achter op plaats 17, dat valt niet meer in te halen. Einde verhaal. Jammer dat onze technische cel zo slecht is, want met zo'n mensen ga je helaas geen rol van betekenis spelen in 1B.

Kompany heeft toch heel veel werk hoor.

Gomez is duidelijk geen verdediger, als die enkel moet verdedigen is het niet je dat.
Magallan ja sprakeloos dat dat een professioneel voetballer is
Debast of Delcroix kan ik nog mee leven
Sardella :cry:
Cullen verzuipt gewoon alleen op het middenveld, gewoon overlopen. Staat er echt te zwemmen
Amuzu, Verschaeren mogen een paar weken de bank gaan verwarmen, zo zwak, nie normaal
Zirkzee leuke voetballer maar bang in duel precies?
Refaelov sinds nieuwjaar dan nog in een mindere periode

Kompany zie ik ook niks veranderen of proberen. Positie voor positie en blijven uitvoetballen in uw eigen 16 terwijl ge continu onder druk staat en ge niet aan voetballen komt. Bijsturen jonge ipv koppig vasthouden!

Misschien toch wel eens tijd voor El Hadj, Kana en co. Basisploeg en typeploeg is goed, maar ze moeten gvd wel presteren.
Die gemakzucht die van sommige afstraalt amai.
Als Sardella zondag start kijk ik zelfs niemeer, dat krijgt Kompany niemeer verkocht.

Maar ik zie ze zich nog allemaal verstoppen achter die rode kaart ipv in eigen boezem te kijken

De reactie dat gans uw ploeg te zwak is ondanks een 4e plek en 70 minuten met 10 man is wel ironisch, net na mijn bericht over onze degradatie.
Ik heb me daar vanmorgen al over uitgesproken dat we zeker niet te euforisch mochten zijn en dit nog geen echt Anderlecht is, helaas vanavond gebleken.

Ik weet niet exact uit wie jullie technische staf bestaat of waar het is misgegaan afgelopen jaar. Uiteraard is dat veel en veel erger om zo hard af te glijden dan wat wij mee maken

Maar sommige waren hier gewoon wat te enthousiast over Anderlecht (ook al gaat het de goede weg op)

Ook Cercle niet onderschatten dit ogenblik met wat voor pressing die spelen, en als je dat 70 minuten kan doen met 10Vs 11 zag ik die goal wel aankomen.

Anderlecht heeft gewoon geen evenwichtige kern vind ik. Ook te weinig wisselmogelijkheden op key posities maar dat kan je nog steken op het gebrek aan cash. Maar Kompany greep ook niet in vandaag.

Refaelov vandaag werkelijk niks geraakt en dat zag je al na 10 minuten. Ciske 6 balcontacten aan de rust en 12 op 65 min, Yari erbarmelijk, Sardella die het abc van het verdedigen nog altijd niet kent, Cullen zakt weg zonder goede speler naast zich, Zirkzee en Gomez zijn ook niet gemaakt voor dit soort matchen. Je kan ze niet allemaal wisselen maar ik had het gevoel dat het maar op goed geluk was vandaag.

Maar hoeveel tijd kan je nog steken in bepaalde Neerpede “talenten” als ze geen progressie maken? Op dat vlak ben ik wel blij dat wij sneller spelers zoals Vlietinck, Storm, Toube, Openda, etc… uitlenen of verkopen. Als ze goed genoeg zijn zoals een Tielemans of een CDK breken ze wel meteen door.

Gomez is duidelijk geen verdediger, als die enkel moet verdedigen is het niet je dat.
Cullen verzuipt gewoon alleen op het middenveld, gewoon overlopen. Staat er echt te zwemmen
Amuzu, Verschaeren mogen een paar weken de bank gaan verwarmen, zo zwak, nie normaal

Kompany zie ik ook niks veranderen of proberen. Positie voor positie en blijven uitvoetballen in uw eigen 16 terwijl ge continu onder druk staat en ge niet aan voetballen komt. Bijsturen jonge ipv koppig vasthouden!

Misschien toch wel eens tijd voor El Hadj, Kana en co. Basisploeg en typeploeg is goed, maar ze moeten gvd wel presteren.
Als Sardella zondag start kijk ik zelfs niemeer, dat krijgt Kompany niemeer verkocht.

Maar ik zie ze zich nog allemaal verstoppen achter die rode kaart ipv in eigen boezem te kijken
Ik vind het een rare analyse. We misten vandaag 3 basisspelers - de door u verguisde Olsson, Kouame en dan nog Murillo. Door het zwakke invallen van Ashimeru keer op keer de laatste weken werd er gekozen om Olsson collectief te vervangen: de ene keer zakte Zirkzee in, de andere keer viel Amuzu uit, en regelmatig Verschaeren. Maar alledrie werden ze overpowerd.

Eerste 15’ moeite om onder de druk uit te komen maar nadien pakten we over en Hoedt mist voor een lege goal. Na de rode kaart was het hopeloos. Tegen dit Cercle - dat op basis van fysieke data en jagen niet enkel in Belgie maar zelfs ver erbuiten top is - was dit onbegonnen werk. Te veel afwezigen, man minder, wat spelers uit vorm, dan kan je doen wat je wilt - hij wisselt ook 5 man - ‘t was wachten op de 0-1.

Heel sterk voetbal van Cercle toch wel. Voor ons een avond om snel te vergeten met ook die blessure van Delcroix nog eens.

@Dr. Sheldon Cooper Verschaeren is echt om te wenen hè. Zet die bij Waasland-Beveren en niemand kijkt er van op

Wat voor een belachelijke uitspraak is dit nu weer? Neen, is niet aan een topseizoen bezig, maar daarom opeens gaan stellen dat die speelt als bij een ploegje in 1b :eek:

Bijsturen jongen. :laugh:
En wat had jij dan gedaan? Aja, Kana en El Hadj gebracht, en ze dan net als Sardella, Amuzu en Verschaeren aan de schandpaal genageld als ze niet presteerden volgens uw vereisten?

En zoals reeds gezegd, 3 belangrijke basisspelers afwezig, en met 10 komen te staan. Net wat teveel van het goede om hier eventjes Cercle opzij te zetten.

Dit in combinatie met teveel spelers die in een mindere vormcurve zitten, en een tegenstander die heel goed druk zet, en je hebt wel wat meer redenen dan “gemakzucht” waarom we hier niet konden winnen.

Dat gezeik op Sardella toch ook weer fel overdreven. Alsof die niets goed gedaan heeft, en beide goals EN de rode kaart 100% zijn fout zouden zijn. Was weer niet foutloos nee. Maar dat waren er vandaag een hoop spelers niet.

Vandaag werd ook gewoon heel duidelijk hoe belangrijk Olssen is voor deze ploeg, en om vanonder die druk uit te komen. Hopelijk let je daar de volgende keer wat meer op. Tenzij Sardella start, want dan kijk je niet meer natuurlijk.
Maar hoeveel tijd kan je nog steken in bepaalde Neerpede “talenten” als ze geen progressie maken? Op dat vlak ben ik wel blij dat wij sneller spelers zoals Vlietinck, Storm, Toube, Openda, etc… uitlenen of verkopen. Als ze goed genoeg zijn zoals een Tielemans of een CDK breken ze wel meteen door.
Dus dan enkel de toptalenten? Je wil toch net ook die b talenten laten uitgroeien tot bruikbare spelers, ipv 1 of andere derderangs buitenlander die uiteindelijk niet veel beter zal worden? Daarom gaan die beloften in het volwassen voetbal echt wel nuttig zijn, zo ga je de laatbloeiers niet te vroeg laten vertrekken en kan je beter inschatten waar je talenten staan, en dat in een stabiele omgeving. Terwijl dat bij een uitleenbeurt toch vaak nog afwachten is in hoeverre men dat talent echt wil gebruiken.

Raman ook nog eens bewezen dat hij niet zo veel volwassener is geworden over de jaren. Zowel op Twitter als instagram een emoji met rollende ogen geplaatst. :sarcastic:

Gelukkig ook nog goed nieuws, met een Debast en Stroeykens die een kans kregen, en die toch hebben gegrepen.

Laatst bewerkt:
Je mist 3 basisspelers , uwe rechterflank wint geen duel ( Verschaere/Amuzu) , uw verdediging pakt vervroegdverlof ( Domme Hoedt en "ik zit al opt strand" Magalan) , ect
Toen de rode kaart viel wist ik al genoeg .
Toch een positieve noot : Stroeykens , 17 "fucking" jaar , gene enkel bal verloren , goed afleggen , meetikken , ik zou het weten tegen Union .

De reactie dat gans uw ploeg te zwak is ondanks een 4e plek en 70 minuten met 10 man is wel ironisch, net na mijn bericht over onze degradatie.

Ik vergeef het hen, ze hebben het nog wat moeilijk om gewoon te aanvaarden dat ze de tweede ploeg van de stad zijn :cool:

Cercle is niet enkel pressing e.d., die spelen momenteel echt bangelijk goed. Ik vraag me af hoe Yves VdH daar nu naar kijkt, dat is eigenlijk zijn werk maar een ander gaat ermee lopen.

Wat voor een belachelijke uitspraak is dit nu weer? Neen, is niet aan een topseizoen bezig, maar daarom opeens gaan stellen dat die speelt als bij een ploegje in 1b :eek:

Bijsturen jongen. :laugh:
En wat had jij dan gedaan? Aja, Kana en El Hadj gebracht, en ze dan net als Sardella, Amuzu en Verschaeren aan de schandpaal genageld als ze niet presteerden volgens uw vereisten?

En zoals reeds gezegd, 3 belangrijke basisspelers afwezig, en met 10 komen te staan. Net wat teveel van het goede om hier eventjes Cercle opzij te zetten.

Dit in combinatie met teveel spelers die in een mindere vormcurve zitten, en een tegenstander die heel goed druk zet, en je hebt wel wat meer redenen dan “gemakzucht” waarom we hier niet konden winnen.

Dat gezeik op Sardella toch ook weer fel overdreven. Alsof die niets goed gedaan heeft, en beide goals EN de rode kaart 100% zijn fout zouden zijn. Was weer niet foutloos nee. Maar dat waren er vandaag een hoop spelers niet.

Vandaag werd ook gewoon heel duidelijk hoe belangrijk Olssen is voor deze ploeg, en om vanonder die druk uit te komen. Hopelijk let je daar de volgende keer wat meer op. Tenzij Sardella start, want dan kijk je niet meer natuurlijk.

Dus dan enkel de toptalenten? Je wil toch net ook die b talenten laten uitgroeien tot bruikbare spelers, ipv 1 of andere derderangs buitenlander die uiteindelijk niet veel beter zal worden? Daarom gaan die beloften in het volwassen voetbal echt wel nuttig zijn, zo ga je de laatbloeiers niet te vroeg laten vertrekken en kan je beter inschatten waar je talenten staan, en dat in een stabiele omgeving. Terwijl dat bij een uitleenbeurt toch vaak nog afwachten is in hoeverre men dat talent echt wil gebruiken.

Raman ook nog eens bewezen dat hij niet zo veel volwassener is geworden over de jaren. Zowel op Twitter als instagram een emoji met rollende ogen geplaatst. :sarcastic:

Gelukkig ook nog goed nieuws, met een Debast en Stroeykens die een kans kregen, en die toch hebben gegrepen.
Dat van Verschaeren inderdaad een onnozele uitspraak. Speelde gewoon heel goed de maanden voor de winterstop. Had terug een goeie vorm te pakken.
Al vond ik het - maar dat is achterafwijsheid - een taktische fout om hem in dit fysiek voetbal die centrale rol te geven. Werd weggeblazen.
Nu, Kana was geblesseerd en Ashimeru stelt ook al een tijd teleur. Ait El Hadj was mogelijk een betere keuze geweest.

En alsof Anderlecht de echt matige jongeren niet snel afschrijft (Dewaele, El Kababri, Lutonda, ook Colassin en Lissens zie ik niet veel meer spelen.

Ik vergeef het hen, ze hebben het nog wat moeilijk om gewoon te aanvaarden dat ze de tweede ploeg van de stad zijn :cool:

Cercle is niet enkel pressing e.d., die spelen momenteel echt bangelijk goed. Ik vraag me af hoe Yves VdH daar nu naar kijkt, dat is eigenlijk zijn werk maar een ander gaat ermee lopen.
klopt natuurlijk niet volledig. Die ploeg is fysiek enorm gegroeid sinds dat Yves weg is. En daar plukken ze de vruchten van. Yves is nog van de oude stempel op vele vlakken en zijn ploegen zijn fysiek nooit top.

Sardella is toch niet echt Anderlecht-waardig ? Die moet dringend ervaring gaan opdoen bij een 1B club en hem daar wat laten groeien. De fouten die hij maakt, de balbehandeling zijn gewoon niet voor op het hoogste niveau of aller laten we zeggen nog niet. Elke keer ik deze zie spelen verliest die wel ene keer de bal in de verdediging waardoor de aanvaller alleen voor de keeper kan komen. Gisteren weer van dat en gewoon zijn fout die rode kaart. Wat hij wel gisteren meer dan behoorlijk deed was zijn passing en spel verlegging.

gans die verdediging gaat in de fout bij de rode kaart. Waar is Magellan? Sardella die iets te ver van zijn man staat. Al staat Hoedt daar ook niet ideaal gepositioneerd. Dan gaat Hoedt in de tackel op een moment dat dit niet nodig is,...

Sardella is blijkbaar een makkelijke pispaal voor velen hier

klopt natuurlijk niet volledig. Die ploeg is fysiek enorm gegroeid sinds dat Yves weg is. En daar plukken ze de vruchten van. Yves is nog van de oude stempel op vele vlakken en zijn ploegen zijn fysiek nooit top.

Trainers van de oude stempel weten dat de basis van de fysiek in november & december maanden voordien werd gelegd.

Terug
Bovenaan