Jupiler Pro League 2021-2022

Ik weet niet welke fase het is, maar een fout is een fout nu kijken die refs valt hij op juiste moment of niet. In de zestien stampen krijgen en je blijft rechtop fluiten ze nooit . Arbitrage zit gewoon zo fout en dan laten ze nog de grootste sukkels uit het verleden aan het woord pots,Breda...
De trekfout van Dusenne op Refaelov in de 16 (2e helft).
Ook de 3e keer dat Dusenne al naar de kleedkamer gestuurd moest worden.

Hun uitleg begint elke keer belachelijker te worden.
"Er was een fout maar hij valt te laat" dus ge oordeelt dat er een fout is maar ze fluiten niet, onbegrijpelijk. Onverstaanbaar. @Gavin heeft misschien een uitleg.

Het mag er niet toe komen en die match moet ge uitspelen, maar dat neemt niet weg dat ze zo'n blunders onder de mat moeten vegen

2015 was wel lekker hardcore nog.

250AAA8300000578-0-image-a-42_1422200888494.jpg
Waar die vreselijke Boucaut voor eens en altijd bewees een match totaal niet aan te voelen door Defour rood te geven omdat hij de bal in de tribune schoot. :p

Elsner gisteren na de match we hebben et veel Grinta gespeeld vandaar het gelijkspel :unsure: gewoon dik chance dat rsca niet afmaakt en ze op het einde goal cadeau krijgen.
Doelpunten krijg je niet cadeau. Die krijg je alleen al een speler van de andere ploeg de boel gewoon in eigen doel trapt.
Ze hebben het ons wel gemakkelijk gemaakt, maar dan moet je nog altijd slim zijn om daar te gaan lopen, voorbij VC te gaan, die bal mooi mee te nemen en dan vanuit een scherpe hoek toch nog die goal te kunnen maken.
In 80% van de gevallen is dit geen doelpunt hoor.

Ik zou waarschijnlijk wel nog kijken maar als ik nu iets plan, kijk ik altijd eerst of Club niet speelt.
Het zou wel een pak lager op de prioriteitenlijst staan denk ik.
Nu kijk ik zelfs als ik op vakantie ben.

Had ook dat gevoel de jaren onder Hein, en zelfs dat jaar onder Weiler. En ook onder Hasi was het eigenlijk niet veel soeps.

Sinds Kompany er is kijk ik weer uit naar iedere match. En trek ik het mij weer aan als we verliezen. Onder Weiler hoopte ik gewoon vaak dat we verloren. Bleek achteraf een zeer giftige titel, die vooral veel zaken verbloemde.

De trekfout van Dusenne op Refaelov in de 16 (2e helft).
Ook de 3e keer dat Dusenne al naar de kleedkamer gestuurd moest worden.

Hun uitleg begint elke keer belachelijker te worden.
"Er was een fout maar hij valt te laat" dus ge oordeelt dat er een fout is maar ze fluiten niet, onbegrijpelijk. Onverstaanbaar. @Gavin heeft misschien een uitleg.

Het mag er niet toe komen en die match moet ge uitspelen, maar dat neemt niet weg dat ze zo'n blunders onder de mat moeten vegen
Toch ergerlijk dat fouten pas gefloten worden wanneer spelers zich laten vallen, zo moedig je spelers dus aan om te duiken.

Doelpunten krijg je niet cadeau. Die krijg je alleen al een speler van de andere ploeg de boel gewoon in eigen doel trapt.
Ze hebben het ons wel gemakkelijk gemaakt, maar dan moet je nog altijd slim zijn om daar te gaan lopen, voorbij VC te gaan, die bal mooi mee te nemen en dan vanuit een scherpe hoek toch nog die goal te kunnen maken.
Was mooi getrapt maar in 90% van de keren gaat de verdediger die wel uit de goal houden.

Was mooi getrapt maar in 90% van de keren gaat de verdediger die wel uit de goal houden.
Daarmee ook dat ik zeg dat 80% van de tijd dat geen doelpunt is :)
Ofwel kan de keeper hem toch nog stoppen, ofwel neemt hij hem slecht mee ofwel trapt hij hem naast ofwel heeft de verdediger hem nog altijd :p
Was echt niet zo simpel als het er misschien uit zag.

Dragus is ook gewoon iemand die beter is als invaller dan starter. Maar qua techniek heel sterk.

Luka Elsner pakt zo meteen een punt op het veld van Anderlecht in 2022. Vooral de manier waarop zijn spelers er 100% voor gingen, stemde de Sloveen tevreden. Al wil hij dat ze dat elke wedstrijd tonen. "Dat is het Standard dat ik wil zien. Die grinta hebben we gemist (...) Bijna iedereen kreeg na de match krampen in de kleedkamer. Dat wil ik elke week zien en niet alleen in de topmatchen",
Welke match heeft die gezien ? Behalve Raskin zag ik niemand met Grinta of passie bij Standard.. behalve die 10minuten na de 1-1 en die krampen kwamen dan ook voornamelijk van achter de bal te lopen

Welke match heeft die gezien ? Behalve Raskin zag ik niemand met Grinta of passie bij Standard.. behalve die 10minuten na de 1-1 en die krampen kwamen dan ook voornamelijk van achter de bal te lopen
Als Gomez en Murillo even normaal doen, dan heeft iedereen het over een mak Standard dat nooit aanspraak maakte op een punt. En dan was iedereen vol lof voor Anderlecht. Soit, dat Elsner positief wil blijven, snap ik wel. Vandenbempt die bezondigt zich toch al te vaak aan scorebordjournalistiek in zijn analyses.

België moet toch echt het enige land in de wereld zijn waarin degraderen naar 2e klasse zo nefast is. Al een geluk dat wij in het 1e jaar met dit format zijn kunnen promoveren. De 2e klasse van vroeger met 18 clubs, een mix van amateur- en profclubs, daar was toch helemaal niks mis mee, integendeel. En nu is quasi elke kleinere Belgische club ofwel in al dan niet betrouwbare buitenlandse handen ofwel failliet ofwel aan het wegkwijnen in amateur :sarcastic:
En om het allemaal nog wat aantrekkelijker te maken voegen ze gewoon nog 4 belofteploegen toe aan een reeks van 8. Er is wel nog niemand die al eens nagedacht heeft hoe zo'n competitie met 12 ploegen er moet uit zien. 2 keer tegen elkaar en met Nieuwjaar het seizoen al gedaan?

Nu, in de oude tweede klasse was het verschil met eerste klasse ook al heel groot hoor. Maar al de zotte 1B formats die we al gehad hebben het alleen maar erger gemaakt.

Standard is laag gevallen idd.

Maar ik vind bij ons nog een stuk erger; van een leuk voetballende ploeg paar seizoenen terug, met ambitie en leuke (leen) spelers naar pure miserie:
amper volk in het stadion, vodden-kern = weinig spelers die je kan verkopen met veel winst (mss Dompé alleen), niks van budget (zie transfer Derijck; al was het vroeger iets beter qua budget)
Bij veel mensen/supporters is de fut er al jaren uit, tis allemaal te ver gekomen. Graak maar uit die diepe put eens als club.
Jarenlang mismanagement. We zouden er een boek over kunnen schrijven.

En om het allemaal nog wat aantrekkelijker te maken voegen ze gewoon nog 4 belofteploegen toe aan een reeks van 8. Er is wel nog niemand die al eens nagedacht heeft hoe zo'n competitie met 12 ploegen er moet uit zien. 2 keer tegen elkaar en met Nieuwjaar het seizoen al gedaan?

Nu, in de oude tweede klasse was het verschil met eerste klasse ook al heel groot hoor. Maar al de zotte 1B formats die we al gehad hebben het alleen maar erger gemaakt.
In andere landen is dat ook vaak met een deel beloftenploegen, de jongeren - en later dus ook de hele eerste klasse en nationale ploeg - hebben daar wel iets aan en dat hoeft op zich het probleem niet te zijn. Die formats met 8 (12 zal al beter zijn toch?) en meer geld doorstromen van top naar lagere regionen zou al veel doen.

Exact mijn gevoel. In het stadion heerst er echt veel meer sfeer en hoop. Soms wat wanhoop als we weer niet efficiënt zijn maar kom.

Onder Weiler werd er bij een titel “wij willen voetbal zien” gescandeerd, de Zwitser snapte daar toen niets van maar die snapte sowieso niet veel van onze club. Had met Van Holsbeeck - die de laatste jaren vaak uitgefloten werd - ook niet echt iemand die hem dat kon uitleggen.

In andere landen is dat ook vaak met een deel beloftenploegen, de jongeren - en later dus ook de hele eerste klasse en nationale ploeg - hebben daar wel iets aan en dat hoeft op zich het probleem niet te zijn. Die formats met 8 (12 zal al beter zijn toch?) en meer geld doorstromen van top naar lagere regionen zou al veel doen.
Noem mij één land waar 1/3e van een profcompetitie bestaat uit belofteploegen. Dat betekent voor mij als fan dat zo'n kleine 40% van de wedstrijden tegen beloftes zal zijn.

Weloverwogen integreren van beloftes samen met extra amateur clubs had een optie geweest. Maar daar kon de G5 weer niet op wachten. En hoezo 12 beter dan 8, ga je 3 keer tegen elkaar spelen zoals in Schotland om aan een acceptabel aantal wedstrijden te geraken? Dat is ook niet bepaald fair te noemen.

Noem mij één land waar 1/3e van een profcompetitie bestaat uit belofteploegen. Dat betekent voor mij als fan dat zo'n kleine 40% van de wedstrijden tegen beloftes zal zijn.

Weloverwogen integreren van beloftes samen met extra amateur clubs had een optie geweest. Maar daar kon de G5 weer niet op wachten. En hoezo 12 beter dan 8, ga je 3 keer tegen elkaar spelen zoals in Schotland om aan een acceptabel aantal wedstrijden te geraken? Dat is ook niet bepaald fair te noemen.
Maar hoeveel van die beloften hebben profcontract?

Zelfs in 'niet betaald' zijn er :rofl:

Terug
Bovenaan