Jupiler Pro League 2021-2022

Leed zwaar onder de coronamaatregelen, en kon zich enorm opjagen in de coronathread. Denk dat het uit zelfbescherming was dat hij zijn account heeft laten verwijderen.

Heel jammer, ik hoop dat we hem hier snel terugzien.

Zolang hij presteert en werkt voor de ploeg kunnen zijn streken en IQ me gestolen worden tbh 😁

Is echt een typische speler die enkel likeable kan zijn bij je eigen ploeg.
Ik vond hem vorig jaar beter presteren imo , maar is den helft van den tijd met het publiek bezig:)
Dus de prestatie gaat imo achteruit .

Ik vond hem vorig jaar beter presteren imo , maar is den helft van den tijd met het publiek bezig:)
Dus de prestatie gaat imo achteruit .
Dat zeg ik ook niet da hij nu evengoed presteert.

maar als hij is een dip heeft, blijft hij wel nog altijd werken voor de ploeg, zonder frustraties uit te werken op ploegmaats.
Zolang zijn streken op dat vlak wegblijven is het ok.

Ik vind vooral de stagnatie van Vd Brempt jammer.
Vorig seizoen liet die vaak mooie dingen zien en leek op termijn een goede vervanger van Mata te worden. Maar heb de indruk dat hij eerder stappen achteruit dan vooruit gezet heeft.

Misschien uitlenen aan een kleinere ploeg waar hij gewoon titularis zou zijn en minder druk?

Ik vind vooral de stagnatie van Vd Brempt jammer.
Vorig seizoen liet die vaak mooie dingen zien en leek op termijn een goede vervanger van Mata te worden. Maar heb de indruk dat hij eerder stappen achteruit dan vooruit gezet heeft.

Misschien uitlenen aan een kleinere ploeg waar hij gewoon titularis zou zijn en minder druk?
Is defensief niet sterk genoeg om Mata zijn rol te vervullen en gans die flank af te dweilen.
En rijtje hoger lijkt hem beter te liggen volgens mij, daar kan ie zich aanvallend uitleven en heeft daar wel wat kwaliteiten voor, zonder "laatste man" te zijn in defensief opzicht waardoor het daar minder cruciaal is om daar een steek te laten vallen.

Ik heb 1 match van Brugge live gezien op Anderlecht dit seizoen. Lang heeft daar meer met het publiek bezig geweest dan met zijn eigen spel en dat was te merken ook. Speelde toen gelukkig een draak van een wedstrijd.
Was toen inderdaad wel zo. Maar imo wel de enige match waar hij zo overdreven met randzaken bezig was.

Ik heb 1 match van Brugge live gezien op Anderlecht dit seizoen. Lang heeft daar meer met het publiek bezig geweest dan met zijn eigen spel en dat was te merken ook. Speelde toen gelukkig een draak van een wedstrijd.
Maar wel een knappe goal hé moet ik zeggen (al was het hem wat makkelijk gemaakt)

Dat is een ander onderwerp, he. Je kan je afvragen waarom Seck wel rood krijgt en Engels of Verstraete niet, terwijl hun gedrag eigenlijk minstens zo erg is. Is het omdat Seck qua uiterlijk en fysiek intimiderender is? Ik heb het al gezegd, Seck doet in die fase eigenlijk weinig dat een rode kaart rechtvaardigt.

Ik vind ook niet dat we hiermee Seck wel moeten veroordelen. Ja, het zou beter zijn geweest als hij niet gereageerd had maar ik ken zijn band met zijn familie niet en wat voor emoties dat oproept. Belangrijkste verandering is voor mij dat dit het gedrag van Amallah toch grotendeels vrijpleit. Iemands familie beledigen getuigt niet van een bijster hoog niveau maar dat is toch een andere insteek dan een persoonlijke belediging zoals bv. racisme dat is.

Bondsparket vraagt overigens 1 speeldag schorsing voor Seck.
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar dit is nu een fase waarvan we denken of weten dat het over zijn familie ging.
Ik denk dat je oprecht niet wil weten wat de spelers onderling ELKE match tegen mekaar zeggen. En ik ben er vrij zeker van dat de refs dit ook wel zeer frequent horen, kan mij niet herinneren dat hier ooit al is tegen opgetreden.
Dat was op amateur niveau al om te huilen, laat staan op dat niveau.

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar dit is nu een fase waarvan we denken of weten dat het over zijn familie ging.
Ik denk dat je oprecht niet wil weten wat de spelers onderling ELKE match tegen mekaar zeggen. En ik ben er vrij zeker van dat de refs dit ook wel zeer frequent horen, kan mij niet herinneren dat hier ooit al is tegen opgetreden.
Dat was op amateur niveau al om te huilen, laat staan op dat niveau.
Precies ook veel van die voetballers die weinig kunnen verdragen. Ik ben vaak voor hoerezoon uitgemaakt op het plein. Eens een keer door een redelijk gevulde tribune. Ik weet dat dat niet klopt, dus wat boeit het dat die dat zeggen. Op het einde van mijn 'loopbaan' had ik ook een buikje. Daar werd ik eens om uitgemaakt. Ik zei gewoon: "En toch speelt gij op hetzelfde niveau". Die heeft niks meer gezegd en ieder duel heb ik die extra hard aangepakt. Met dat loon van die profs moogt ge gerust tegen een stootje kunnen.

Iets zeggen over bijvoorbeeld een ziek familielid of racisme is een ander verhaal, maar grove praat is eigen aan voetbal.

Op zich hoort het allemaal niet en mag/moet het altijd bestraft worden als de ref het hoort

Hoe reageer jij op uw werk als een collega afkomt "hey hoerezoon" of "zeg eens dat uw ma zich wast, ze stonk nogal gisteren" "verdiend ge niet genoeg, dat ik gisteren uw madam op de chausseéé zag staan" of wat zeggen ze allemaal tegen elkaar
Ge moogt het rap gaan uitleggen bij personeelsdienst denk ik

Een Afrikaan die zijn contintent/familie als kind heeft verlaten en nu verantwoordelijkheid is voor het rondkomen/in leven blijven van zijn familie of het hele dorp. Kan wel begrijpen dat die band hechter is en ze er zwaarder aan tillen.
Ge weet niet wat iemand privé meemaakt of heeft meegemaakt en hoe hard het iemand kwetst

Spreek met uw voeten en doet waarvoor men u betaald, al de rest laat ge achterwege

Precies ook veel van die voetballers die weinig kunnen verdragen. Ik ben vaak voor hoerezoon uitgemaakt op het plein. Eens een keer door een redelijk gevulde tribune. Ik weet dat dat niet klopt, dus wat boeit het dat die dat zeggen. Op het einde van mijn 'loopbaan' had ik ook een buikje. Daar werd ik eens om uitgemaakt. Ik zei gewoon: "En toch speelt gij op hetzelfde niveau". Die heeft niks meer gezegd en ieder duel heb ik die extra hard aangepakt. Met dat loon van die profs moogt ge gerust tegen een stootje kunnen.

Iets zeggen over bijvoorbeeld een ziek familielid of racisme is een ander verhaal, maar grove praat is eigen aan voetbal.
Zelf werd ik soms ook dikzak genoemd op het veld en als iemand die enorm onzeker over zijn lichaam was (en nog altijd is, al ben ik niet dik meer), liet dat toch altijd een indruk op mij na. Het is gewoon enorm onprofessioneel en verbaal geweld hoort evenmin thuis op een voetbalveld als fysiek geweld.

Geld maakt mensen trouwens ook niet immuun voor mentale problemen.

Beerschot vraagt forfait tegen Standard. Beslissing werd op minder dan 3 uur voor de match genomen door lokale overheid. Het bondsreglement is duidelijk: dat is forfait.
Komt hen goed uit.

Beerschot vraagt forfait tegen Standard. Beslissing werd op minder dan 3 uur voor de match genomen door lokale overheid. Het bondsreglement is duidelijk: dat is forfait.
Komt hen goed uit.
Het artikel werd online gezet om 16u56, de wedstrijd zelf om 21u. Dat zijn toch meer dan 3 uur?
Standard kan er toch niet aan doen dat de RBFA wacht tot 18u30 om het aan Beerschot te laten weten.

Het artikel werd online gezet om 16u56, de wedstrijd zelf om 21u. Dat zijn toch meer dan 3 uur?
Standard kan er toch niet aan doen dat de RBFA wacht tot 18u30 om het aan Beerschot te laten weten.
Da’s waar. Nu ik weet niet of die 3 uur sloeg op het reglement of eerder het tijdstip dat ze het te weten kwamen?

Da’s waar. Nu ik weet niet of die 3 uur sloeg op het reglement of eerder het tijdstip dat ze het te weten kwamen?
Net even het reglement gelezen, blijkbaar maken ze daar geen gewag van het aantal uren, gewoon "door lokale overheid".
Het enige wat ik wel heb vernomen, is dat de gouverneur dit ook zou beslist hebben, dat is dan weer niet lokaal.

Zou wel triestig zijn dat wij door staking bij de politie 0-3 aan ons broek hebben, hier kunnen voor een keer eens niks aan doen.

Le bourgmestre de Liège, Willy Demeyer, après avoir constaté que trop de policiers s’étaient déclarés malades, a jugé que la sécurité ne pouvait pas être assurée au stade de Sclessin.

Il avait déjà annoncé que s’il procédait à des réquisitions ce serait pour assurer des missions essentielles et qu’un match de football n’en faisait pas partie. Il a donc pris un arrêté interdisant la tenue du match Standard-Beerschot. Dans la foulée, le gouverneur de la Province de Liège, Hervé Jamar, a décidé de prendre lui aussi, un arrêté d’interdiction.

Net even het reglement gelezen, blijkbaar maken ze daar geen gewag van het aantal uren, gewoon "door lokale overheid".
Het enige wat ik wel heb vernomen, is dat de gouverneur dit ook zou beslist hebben, dat is dan weer niet lokaal.

Zou wel triestig zijn dat wij door staking bij de politie 0-3 aan ons broek hebben, hier kunnen voor een keer eens niks aan doen.
Tis wat onduidelijk of jullie burgemeester die beslissing genomen heeft of minister Verlinden zal een groot verschil maken. Feit is dat zelf de dag ervoor al op het nieuwsblad stond dat de match mogelijk niet kon doorgaan.

Terug
Bovenaan