Jupiler Pro League 2021-2022

Niet te hard romantiseren he, DBK. :biglaugh:
Straks zegt ge nog dat ze zijn naam gelijk bij wijn uitspreken maar toch anders schrijven, en dat Tom Hanks hem getroost heeft tijdens de tweede helft.

Zo een onnozel antwoord weer. Breng het dan ook direct naar buiten als iets u zo over de rooie doet gaan, dat Amallah goed gestraft wordt in plaats van dit rare omertasfeertje terwijl ge zelf rood hebt gekregen. Hoe erg kan het ook plots zijn wat iemand zegt als ge al jaren voetbal speelt, denk ik dan eveneens.

Idd, was ook mijn eerste gedacht, er wordt hier nu weer ultra geheimzinnig gedaan, als er echt iets gezegd werd dat niet door de beugel kan, dan moet je het nu uitspreken, niet als de storm gaan liggen is ergens volgende week.

Ik probeer dat voorzichtig te benaderen omdat het gevoelig ligt, en ik zelfs in de verste verte niet zou weten hoe het voelt ... maar wat kan je inderdaad zeggen, nota bene ook door een (noord-)afrikaan dat je zo gek maakt. Ben ik de enige die denkt van "moesten ze tegen mij iets over mijn moeder roepen, ik zou daar gewoon eens goed mee lachen"?

En dit is niet minimaliseren hé, probeer hier nu toch eens transparant in te zijn als persoon, als ploeg, het is net zo dat je het probleem mijn inziens kan aanpakken, nu steek je het per definitie zelf in de taboe sfeer.

Kom kom, nu doe je alsof Gavin platvloers racisme (op een voetbalveld) goedkeurt, wat ik ten zeerste betwijfel.

En kom nu niet af alsof al die voetballers niet constant zitten te trash-talken tegen elkaar, de heilige boontjes. Doet Seck dat, mss wel, mss niet, maar gegarandeerd dat er deel in je team zitten die het wel doen, maar nu gaan ze allemaal wel hunne kop in het zand steken en achter Seck gaan staan zeker? Hypocrieter moet het natuurlijk ook niet worden.

Moeten we het daarom goedkeuren? Verre van uiteraard, maar opnieuw, wees transparant, enkel zo help je het hopelijk ooit de wereld uit.

Idd, was ook mijn eerste gedacht, er wordt hier nu weer ultra geheimzinnig gedaan, als er echt iets gezegd werd dat niet door de beugel kan, dan moet je het nu uitspreken, niet als de storm gaan liggen is ergens volgende week.

Ik probeer dat voorzichtig te benaderen omdat het gevoelig ligt, en ik zelfs in de verste verte niet zou weten hoe het voelt ... maar wat kan je inderdaad zeggen, nota bene ook door een (noord-)afrikaan dat je zo gek maakt. Ben ik de enige die denkt van "moesten ze tegen mij iets over mijn moeder roepen, ik zou daar gewoon eens goed mee lachen"?
Iets over uw mama is geen racisme hè. En dat zal voor de enige ook gevoeliger liggen dan voor de andere..

Heeft iemand Seck al proberen voor de camera te halen? Allemaal aan het gokken en niemand heeft het gevraagd, stel u voor 😂

Kom kom, nu doe je alsof Gavin platvloers racisme (op een voetbalveld) goedkeurt, wat ik ten zeerste betwijfel.

En kom nu niet af alsof al die voetballers niet constant zitten te trash-talken tegen elkaar, de heilige boontjes. Doet Seck dat, mss wel, mss niet, maar gegarandeerd dat er deel in je team zitten die het wel doen, maar nu gaan ze allemaal wel hunne kop in het zand steken en achter Seck gaan staan zeker? Hypocrieter moet het natuurlijk ook niet worden.

Moeten we het daarom goedkeuren? Verre van uiteraard, maar opnieuw, wees transparant, enkel zo help je het hopelijk ooit de wereld uit.
Tussen racisme en trashtalk is er toch een huizenhoog verschil in termen van schadelijke impact, persoonlijkheid en hoe dehumanizerend het werkt.

Allé, de kelk moet tot op de bodem leeg. Muñoz was al gekwetst en nu Lucumi, Cuesta EN Arteaga COVID. Maw de helft van onze verdediging (de basis-helft) uit.

Asjeblieft zeg, tussen racisme en trashtalk is er toch een huizenhoog verschil in termen van schadelijke impact, persoonlijkheid en hoe dehumanizerend het werkt.
Maar ge weet toch niet wat gezegd is?

Altijd dat belachelijk gedoe "tis ne goeie gast maar wat nu gezegd is, daar is hij het hart van in, kan echt niet door de beugel" ja zeg dan ook wat gezegd is.

Zwarte Afrikanen kampen met grote racismeproblemen in Marokka en andere Noord-Afrikaanse landen. Het zou me op dat vlak echt niet verbazen dat Amallah zich racistisch uitlaat tegenover een zwarte Afrikaan.

Zwarte Afrikanen kampen met grote racismeproblemen in Marokka en andere Noord-Afrikaanse landen. Het zou me op dat vlak echt niet verbazen dat Amallah zich racistisch uitlaat tegenover een zwarte Afrikaan.
Oké, dat wist ik niet, dus dat mocht ik er misschien niet bij gezet hebben.

Al de rest is pure speculatie ... ik probeer er het nu net niet per se te minimaliseren maar het wel gewoon objectief te bekijken en krijg de wind van voren helaas, jammer, want totaal niet de intentie, integendeel.

Volgens Amallah was hij in gesprek met de scheids toen Seck zich kwam moeien en heeft hij enkel gezegd dat "hij zijn mond moest houden"

Nu, Oranje en rood lijken op elkaar, maar Amallah was toch in gesprek/discussie met Engels?

Maar ge weet toch niet wat gezegd is?

Altijd dat belachelijk gedoe "tis ne goeie gast maar wat nu gezegd is, daar is hij het hart van in, kan echt niet door de beugel" ja zeg dan ook wat gezegd is.
Ik weet dat Seck een brave en een rustige gast is, dat die zo over de rooie gaat is voor mij een teken dat er iets ongewoons gebeurd is. En ik weet ook dat de Antwerp delegatie aan de arbitrage gecommuniceerd heeft dat het om racistische uitlatingen ging. Voor mij volstaat dat om toch enkele voorlopige conclusies te trekken.

Ik heb er ook geen probleem mee dat jullie meer zekerheid over de situatie willen, maar daar reageerde ik ook niet op. Wel op Gavin zijn quote waarin hij zich afvraagt of racistische opmerkingen op een ervaren speler als Seck wel zoveel impact mogen hebben. Misschien bedoelt hij het niet zo, maar dat leest toch als het minimaliseren van zulke zaken.

Ik weet dat Seck een brave en een rustige gast is, dat die zo over de rooie gaat is voor mij een teken dat er iets ongewoons gebeurd is. En ik weet ook dat de Antwerp delegatie aan de arbitrage gecommuniceerd heeft dat het om racistische uitlatingen ging. Voor mij volstaat dat om toch enkele voorlopige conclusies te trekken.

Ik heb er ook geen probleem mee dat jullie meer zekerheid over de situatie willen, maar daar reageerde ik ook niet op. Wel op Gavin zijn quote waarin hij zich afvraagt of racistische opmerkingen op een ervaren speler als Seck wel zoveel impact mogen hebben. Misschien bedoelt hij het niet zo, maar dat leest toch als het minimaliseren van zulke zaken.
Mij stoort het eerder dat als Amallah iets racistisch heeft gezegd (wat ik op zich niet in twijfel trek) mag die voor mijn part publiekelijk aan de schandpaal genageld worden. Say no to racism and all, maar spreek het dan ook uit. Nuja dat zal juridisch wel een dingetje zijn zeker? Maar blijft flauw.

En ik snap Gavin zijn punt best wel, ik kan moeilijk geloven dat Seck of eender welke zwarte speler nog nooit eerder racistisch is bejegend. Blijft erg en kan echt niet, laat dat duidelijk zijn.

Spelers hadden gewoon binnen moeten blijven als statement, 't is duidelijk dat je van de Pro League toch geen bescherming moet verwachten tegen racisme.
Of gewoon de 2e helft starten en constant de bal buiten shotten vermits het toch niets meer met voetbal te maken heeft.

En ik snap Gavin zijn punt best wel, ik kan moeilijk geloven dat Seck of eender welke zwarte speler nog nooit eerder racistisch is bejegend. Blijft erg en kan echt niet, laat dat duidelijk zijn.
Dat wil ik best geloven maar dat is wat mij betreft niet relevant, dat zou anders betekenen dat je als zwarte speler daar gewoon aan moet raken. Zoals hoe vroeger oerwoudgeluiden in het stadion werden gedoogd. Daar geef je absoluut het verkeerde signaal mee vind ik.

Meer cadeau gaat ge het dit seizoen inderdaad niet meer krijgen, veronderstel ik. Chance dat de cadeau's niet uitgepakt worden. Maar ik verwacht nog wel heel wat goals in de 2de helft.

Wel op Gavin zijn quote waarin hij zich afvraagt of racistische opmerkingen op een ervaren speler als Seck wel zoveel impact mogen hebben. Misschien bedoelt hij het niet zo, maar dat leest toch als het minimaliseren van zulke zaken.
Neen, ik vraag me af wat er gezegd is. Ik wil dat graag weten in plaats van dat geheimzinnig gedoe. Het doel daarvan staat er zelfs letterlijk achter in de post: namelijk dat Amallah goed gestraft wordt voor wat hij gezegd heeft. Het enige dat ik nu zie is dat Amallah van niks weet en er ploeggenoten hem verdedigen.

Seck is degene die het niet onder woorden kan brengen wat er gezegd is omdat het zo erg is ("Wat tegen Seck is gezegd, is zodanig erg dat hij het zelf nog niet kan verwoorden") ... mijn reactie is dan wat dat wel moge zijn, want als zwarte voetballer die al jaren meedraait zal iets als "a mdr is ne gorilla jong" toch schering en inslag zijn in een achtergesteld milieu als dat van het voetbal? Seck is toch degene die er een kwalificatie van zo erg en dus iets vergelijkend van maakt.

Dus neen, niet minimaliserend, wel benieuwd naar zijn trappen van kwalificatie en wat het echt was om zo Amallah consequent te kunnen straffen. Dat si toch niet te veel gevraagd na zo een triestig schouwspel van een match.

Zolang Seck zwijgt zal er niets gebeuren en zitten we weer in een welles-nietes spelletje, hij is de enigste die het ook gehoord heeft. Spreek op voor je uw credibiliteit verspilt, want dit is een serieus probleem dat niet geholpen wordt als ze blijven zwijgen over wat er gezegd is tijdens de rust.
Doet ook heel hard denken aan die vorige racisme rel in de JPL met Vanderbiest, waar Vadis "Er zijn dingen geroepen die voor mij absoluut racistisch zijn" over zei. Achteraf toch vooral veel gekwek voor niets.

Terug
Bovenaan