Jupiler Pro League 2021-2022

Spelers van Genk mogen toch ook eens voor de spiegel gaan staan vind ik.

Een goede trainer houdt die spiegel zelf vast.
Ik heb het al gezegd en zal het nog zeggen: Onder Vanhaezebrouck en Stuivenberg werd er ook gezegd: "De kern is overroepen", "De spelers dragen meer verantwoordelijkheid dan de coach", ... En toen kwamen resp. Vercauteren en Clement af en anderhalf jaar later waren we kampioen. Dat gaat nu wel niet gebeuren aangezien we de helft van onze kern kwijt zijn deze winter of na dit seizoen. Maar you catch my drift.

En uiteraard dragen de spelers ook verantwoordelijkheid, maar dat is net een deel van de coach zijn werk: Zorgen dat uw spelers op hun best presteren, zorgen dat de spelers telkens opnieuw de kleedkamer uitkomen met vuur in de ogen en zorgen dat uw spelers leren uit terugkerende fouten.

had toch wat meer verandering op het veld verwacht van Elsner.
ok hij geeft carcela & lestienne terug kansen, maar vertaald zich nog niet in punten.

misschien toch meer geduld hebben.. lijkt me wel een goeie coach met standard DNA..

Ik heb het al gezegd en zal het nog zeggen: Onder Vanhaezebrouck en Stuivenberg werd er ook gezegd: "De kern is overroepen", "De spelers dragen meer verantwoordelijkheid dan de coach", ... En toen kwamen resp. Vercauteren en Clement af en anderhalf jaar later waren we kampioen. Dat gaat nu wel niet gebeuren aangezien we de helft van onze kern kwijt zijn deze winter of na dit seizoen. Maar you catch my drift.

En uiteraard dragen de spelers ook verantwoordelijkheid, maar dat is net een deel van de coach zijn werk: Zorgen dat uw spelers op hun best presteren, zorgen dat de spelers telkens opnieuw de kleedkamer uitkomen met vuur in de ogen en zorgen dat uw spelers leren uit terugkerende fouten.
We hebben dat bij rsca ook gezien, toen die kwam schitterend voetbal met titel als gevolg jaar erna niks meer en die lijn zie je nu ook weer vorig seizoenseinde wat indrukwekkend. En begin dit seizoen ook goed maar wat tegenslagen en het was om zeep.
Voor jullie hopen op een chock effect als jullie verliezen in gent denk ik dat seizoen gedaan is.

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen I guess. Ik ben geen fan van de kern die jullie nu hebben, persoonlijk.

Wat me ook opviel op de Genkse social media is dat Heynen (en Vandevoordt) eigenlijk niet zo geliefd is bij de Genkies.
How come?

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen I guess. Ik ben geen fan van de kern die jullie nu hebben, persoonlijk.

Wat me ook opviel op de Genkse social media is dat Heynen (en Vandevoordt) eigenlijk niet zo geliefd is bij de Genkies.
How come?

Onze supporters zijn een ramp voor eigen jeugd: Ze roepen keer op keer op eigen jeugd, maar wanneer ze in de ploeg komen, zijn ze quasi altijd het eerste slachtoffer van de supporters. De enige twee die niet belachelijk behandeld werden, zijn Courtois en De Bruyne. En als dat uw maatstaf is, hebt ge een probleem. Zo lang de spelers niet vast in de kern staan of vertrekken voor ze hier spelen, zijn het helden. Maar na enkele matchen begint het... Heynen kreeg de eerste jaren al volle bak kritiek en die is enkel tijdens ons kampioenenseizoen verstomd. Jackers, Coucke en vandevoordt werden/worden met pek en veren weggesmeten. Leysen is nu de nieuwe held tot die vier matchen speelt. Een Limbombe en een Schrijvers werden hier de hemel ingeprezen, maar al vlug de hel ingeduwd.
We hebben gewoon echt een rotpubliek en het wordt er enkel erger en erger op.

En qua die waarheid ga ik toch echt niet akkoord. De kern van vorig seizoen werd zelfs versterkt. En de kwaliteiten van de kern van vorig seizoen waren duidelijk. Het mogen uw type spelers niet zijn, maar kwalitatief is dit een kern om mee te doen. En dat hebben we ook al laten zien op momenten. Bovendien veel spelers die in eigen land alle lof krijgen en hier alle kwaliteiten verloren lijken. Een Muñoz was een half jaar geleden nog een absolute revelatie op de Copa America en hier is het dit seizoen een eitje, terwijl het kwalitatief een van de beste rechtsbacks is die in het rijtje Castagne en Maehle hoort. Een Lucumi was hier ZO zeker en gaat dit jaar met de week achteruit. In Columbia zijn ze wild van Cuesta en hier lukt het amper. In Zwitserland snappen ze niet dat Toma het hier ZO slecht doet. En Onuachu is een schim van vorig seizoen. Heynen was een topper als box to box en bezwijkt nu quasi volledig. Enzzzzz...

Ze gaan Riddersholm toch gewoon definitief laten overnemen tot einde seizoen lijkt me.

Ik hoop het.
Het seizoen is voorbij en we gaan een exodus aan spelers krijgen tussen de winter en de zomer. Nu een vaste coach binnenhalen is een vergiftigd geschenk en zorgt dat die coach volgend seizoen waarschijnlijk al onder een negatief gesternte begint. Tijd nemen en samen met de volgende coach het volgende seizoen voorbereiden, zowel qua spelsysteem als qua kerninvulling.

Goed begin? Deze straf is toch totaal naast de kwestie? Antwerp-fans gedroegen zich niet slecht bv, en Charleroi-fans voor zover ik gelezen heb, gedroegen zich ook niet abnormaal. Het zijn tweemaal thuissupporters die zich buitensporig gedragen hebben, zonder uitgelokt/geprovoceerd te zijn door bezoekende supporters. Dus waarom de bezoekende supporters geviseerd worden, is me een raadsel. Nu kan de Jonas volgende week niet naar Jan Breydel gaan, omdat ze in Luik en Antwerpen wat marginaal gedaan hebben.

Straf gewoon de betrokken clubs, punt aan de lijn. Waar er problemen zijn, daar dien je te straffen. Waar er geen problemen zijn, hoef je niet te straffen. Zo simpel is het toch? Bij Beerschot was het de eerste keer dit seizoen, dus geef je 1 match zonder publiek. Bij Standard is het onderhand al de 3e keer denk ik? Dan kan je al 3 wedstrijden achter gesloten deuren gaan spelen, en moesten omwille van Covid-maatregelen fans niet meer toegelaten worden, dan wordt de straf opgeschort tot wanneer fans weer toegelaten zijn.

Ik snap echt niet wat daar zo moeilijk aan is. Als mijn zoon stout is, ga ik niet al mijn kinderen straffen met geen TV maar enkel mijn zoon.

Dat was uiteraard een sarcastische post en moest samengelezen worden met mijn vorige post. Uiteraard een waardeloze beslissing. Maar wat verwacht je van van onze pro league?

Standard zou gewoon een half jaar achter gesloten deuren moeten spelen. Beerschot mag er nog iets makkelijker vandaan komen. Die halve gare met zijn vuurpijl krijgt een stadionverbod van 3 maanden van het parket. Ik mag toch aannemen dat Beerschot zelf dit individu voor het leven zal bannen uit haar stadion?

Goed begin? Deze straf is toch totaal naast de kwestie? Antwerp-fans gedroegen zich niet slecht bv, en Charleroi-fans voor zover ik gelezen heb, gedroegen zich ook niet abnormaal. Het zijn tweemaal thuissupporters die zich buitensporig gedragen hebben, zonder uitgelokt/geprovoceerd te zijn door bezoekende supporters. Dus waarom de bezoekende supporters geviseerd worden, is me een raadsel. Nu kan de Jonas volgende week niet naar Jan Breydel gaan, omdat ze in Luik en Antwerpen wat marginaal gedaan hebben.

Straf gewoon de betrokken clubs, punt aan de lijn. Waar er problemen zijn, daar dien je te straffen. Waar er geen problemen zijn, hoef je niet te straffen. Zo simpel is het toch? Bij Beerschot was het de eerste keer dit seizoen, dus geef je 1 match zonder publiek. Bij Standard is het onderhand al de 3e keer denk ik? Dan kan je al 3 wedstrijden achter gesloten deuren gaan spelen, en moesten omwille van Covid-maatregelen fans niet meer toegelaten worden, dan wordt de straf opgeschort tot wanneer fans weer toegelaten zijn.

Ik snap echt niet wat daar zo moeilijk aan is. Als mijn zoon stout is, ga ik niet al mijn kinderen straffen met geen TV maar enkel mijn zoon.
Dit dus, voor 100%
Compleet belachelijk, maar echt, hoe kan je dit nu bedenken als Pro League zijnde ... Je straft 16 van de 18 ploegen door een stel ongelooflijk achterlijke & marginale supporters van 2 ploegen.

Waarvan één van de twee dan nog eens een 10-tal precedenten van de afgelopen jaren op hun kerfstok hebben inzake matchen stilleggen. Ik zou dat als supportersfederatie van alle andere 16 ploegen echt niet slikken.
"Deze maatregel installeert een afkoelingsperiode rond onze wedstrijden en zal, door het tijdelijk stopzetten van busreizen door bezoekende fans, ook zijn impact hebben op de viruscirculatie die we zo kunnen beperken."
Die hebben dus geen benul wat ze zeggen hé, ik denk dat er tweewekelijks meer Club-supporters met de bus naar het stadion komen dan dat er uitsupporters op bezoek komen. Kortom een drogreden omdat Corona toevallig hevig woedt.

Ik ben blij dat ik nog altijd mag gaan, en dat dit een enorm privilege is, maar dit staat compleet los van Corona. Als hier geen verdere straffen komen voor Beerschot, en eindelijk eens een enorme straf voor Standard, dan is dit toch echt wel de wereld op zijn kop hoor.
En kom niet af dat Standard al hun eigen straffen uitgesproken heeft, want dat doet niet ter zake ... er moet gewoon een straf komen opgedrongen door een externe partij, nu kiezen ze gewoon een relatief gemakkelijke oplossing.
Enorm jammer voor de mensen die er niets mee te maken hebben uiteraard, maar het wordt gewoon tijd om die ganse ploeg eens te bestraffen met puntenaftrek, x-aantal matchen zonder publiek, torenhoge boetes, ....

Ik vind het toch echt niet kunnen dat alle uitsupporters van alle ploegen gestraft worden voor wat sommigen van sommige ploegen doen. Wat kan en moet je dan doen als je daar in het stadion zit, zelf het veld bestormen en die zotten zelf proberen tegenhouden? Waarom pakt de politie die veldbestormers niet (in zoverre mogelijk) gewoon op ipv er zelf op te beginnen slaan? Waarom bestaat een stadion verbod anyway als er toch geen controle op is. nieuwsblad

Ik vind het toch echt niet kunnen dat alle uitsupporters van alle ploegen gestraft worden voor wat sommigen van sommige ploegen doen. Wat kan en moet je dan doen als je daar in het stadion zit, zelf het veld bestormen en die zotten zelf proberen tegenhouden? Waarom pakt de politie die veldbestormers niet (in zoverre mogelijk) gewoon op ipv er zelf op te beginnen slaan? Waarom bestaat een stadion verbod anyway als er toch geen controle op is. nieuwsblad
Het gaat niet om wat er gisteren gebeurd is maar " zogezegd" om minder volle bussen te hebben. Als Club thuis speelt staat die parking ook vol van thuissupporters, zal bij rsca ook het geval zijn.

Tja die fenomeen krijg je gewoon steeds vaker te zien als dergelijke marginalen op tv kunnen zien dat er toch geen serieuze straffen volgen. Zie naar KVM-Standard waar Luikse marginalen op het veld de les aan de spelers gaan spellen en daarna straffeloos hun vak terug in kunnen gaan.

Nu Sjonnie buiten ligt, houd ik als Malinwa-fan op z'n zachtst gezegd mijn hart vast. Vrancken heeft er al heel wat geflirt opzitten met het Genkse bestuur de laatste jaren. Hopelijk doen ze het dus met een tussenpaus en kan Vrancken door de grote poort vertrekken.

Nu Sjonnie buiten ligt, houd ik als Malinwa-fan op z'n zachtst gezegd mijn hart vast. Vrancken heeft er al heel wat geflirt opzitten met het Genkse bestuur de laatste jaren. Hopelijk doen ze het dus met een tussenpaus en kan Vrancken door de grote poort vertrekken.
Was het al niet de bedoeling om die recent aangetrokken assistent als opvolger te nemen voor VDB?

Als Vrancken een optie is, verwacht ik ook niet dat ze deze keer al tijdens het seizoen gaan horen.

Dit dus, voor 100%
Compleet belachelijk, maar echt, hoe kan je dit nu bedenken als Pro League zijnde ... Je straft 16 van de 18 ploegen door een stel ongelooflijk achterlijke & marginale supporters van 2 ploegen.

Waarvan één van de twee dan nog eens een 10-tal precedenten van de afgelopen jaren op hun kerfstok hebben inzake matchen stilleggen. Ik zou dat als supportersfederatie van alle andere 16 ploegen echt niet slikken.

Die hebben dus geen benul wat ze zeggen hé, ik denk dat er tweewekelijks meer Club-supporters met de bus naar het stadion komen dan dat er uitsupporters op bezoek komen. Kortom een drogreden omdat Corona toevallig hevig woedt.

Ik ben blij dat ik nog altijd mag gaan, en dat dit een enorm privilege is, maar dit staat compleet los van Corona. Als hier geen verdere straffen komen voor Beerschot, en eindelijk eens een enorme straf voor Standard, dan is dit toch echt wel de wereld op zijn kop hoor.
En kom niet af dat Standard al hun eigen straffen uitgesproken heeft, want dat doet niet ter zake ... er moet gewoon een straf komen opgedrongen door een externe partij, nu kiezen ze gewoon een relatief gemakkelijke oplossing.
Enorm jammer voor de mensen die er niets mee te maken hebben uiteraard, maar het wordt gewoon tijd om die ganse ploeg eens te bestraffen met puntenaftrek, x-aantal matchen zonder publiek, torenhoge boetes, ....
Das echt waar. Die hebben totaal geen voeling met wat er gebeurd op en rond het veld.

Grosjean en Damen zitten in de RvB van de Pro League, uiteraard gingen die geen gerichte straffen ondernemen. Nu de beelden van Genk-Club vorige week met dat totaal gebrek aan mondmaskers, het bekogelen en bengaals vuurwerk bij heel wat matchen (ook bij ons),... Ik ga blij zijn als we gewoon naar thuismatchen mogen blijven gaan, want vrees dat er niet veel meer nodig is om de boel terug dicht te smijten.

Terug
Bovenaan