Jupiler Pro League 2021-2022

Die komt er door het succes van Club de laatste jaren.
Vroeger was Anderlecht de meest gehate club, nu worden die gewoon uitgelachen met hun belabberd niveau. Iets wat Club Brugge ook te wachten zal staan als ze ooit in slechtere papieren zouden komen.
Wat overdreven maar kom kan er nog meeleven.
Ik weet niet wat jullie financiële toestand was in die 11 jaar maar daar vooral zaten we diep , het geleverde spel laat ik nog in het midden
Tis ni dat Brugge in 11 jaar de pannen vant dak speelde

Buchanan uitgeschakeld in de MLS playoffs. Hopelijk geven ze die bij Club eerst wat verlof en genoeg tijd om zich hier aan te passen. Die jongen heeft net al een seizoen in de benen, hopelijk verbranden ze die niet onmiddellijk.

Buchanan uitgeschakeld in de MLS playoffs. Hopelijk geven ze die bij Club eerst wat verlof en genoeg tijd om zich hier aan te passen. Die jongen heeft net al een seizoen in de benen, hopelijk verbranden ze die niet onmiddellijk.
Sounds like Clement though. Mikken op de PO's zou mooi zijn.
Wat overdreven maar kom kan er nog meeleven.
Ik weet niet wat jullie financiële toestand was in die 11 jaar maar daar vooral zaten we diep , het geleverde spel laat ik nog in het midden
Tis ni dat Brugge in 11 jaar de pannen vant dak speelde
Vaak in money time niet goed genoeg. Veel matige spelers gekocht, wat rare trainerswissels.
Financieel zat het wel altijd goed.

Dieptepunt was een 6e plaats in 2006-2007 op 26 punten van Anderlecht :eek:
Wel de beker gewonnen als troostprijsje

Vraag mijn nog steeds oprecht af waarvan die haat tov ons vandaan komt, laatste jaren is dat niet gezond meer.
Van ploegen als antwerp ken ik de voorgeschiedenis, gent gewoon opdat er veel Club supporters uit gent komen, rsca is onze natuurlijke vijand sportief gezien.
Haat is een groot woord, het is maar voetbal he jongens, maar ik vind Verhaeghe en Mannaert behoorlijk arrogante types. Van het type marketing-gladjanussen dat vroeger minder bij jullie aanwezig waren. Toen waren dat - naar buiten toe toch - wat volksere figuren.
En de calimero-houding die Preud'homme erin geslepen heeft stoorde mij ook wel heel hard (dat constant liggen janken over benadeeld zijn), maar dat is er nu terug minder.

Haat is een groot woord, het is maar voetbal he jongens, maar ik vind Verhaeghe en Mannaert behoorlijk arrogante types. Van het type marketing-gladjanussen dat vroeger minder bij jullie aanwezig waren. Toen waren dat - naar buiten toe toch - wat volksere figuren.
En de calimero-houding die Preud'homme erin geslepen heeft stoorde mij ook wel heel hard (dat constant liggen janken over benadeeld zijn), maar dat is er nu terug minder.
Mannaert kan ik nog snappen maar Verhaeghe is toch heus niet arrogant?

Vijandigheid naar uw ploeg toe, ik kan dat nog wel smaken als dat op een niet-criminele manier is.
Anderlecht vs Standard, dat zit er bij elke supporter van een van die ploegen wel ingebakken. En ik denk niet dat iemand dat erg vind.
Dat maakt het net interessant en creëert een ander sfeertje.
Eigenlijk voel ik voor een andere club (Brugge, Genk,..) geen vijandigheid. En dan is dat nog een groot woord.

Vijandigheid is een heel groot woord voor mij. KAA Gent moet ik niet omdat die club een nogal dwaas bestuur heeft, Hein veel praat heeft en een deel Gent-supporters altijd belachelijk over Club moet doen. Anderlecht moet ik niet omdat dat gewoon de rivaliteit is. De rest laat mij ook nogal koud. Antwerp ook minder door de supporters en spelers.

Maar Europees ga ik wel supporteren voor een Belgische club en als die goed spelen of die hebben een leuke speler durf ik dat ook gewoon zeggen.

Mannaert kan ik nog snappen maar Verhaeghe is toch heus niet arrogant?
Ik percipieer dat wel zo, maar misschien ben ik daar te gekleurd in hoor. Laten we het vragen aan buitenstaanders (niet-G6-clubsupporters). Ik kan trouwens ook best wel begrijpen dat men figuren als Verbeke en Vandenhaute arrogant vindt.

Vraag mijn nog steeds oprecht af waarvan die haat tov ons vandaan komt, laatste jaren is dat niet gezond meer.
Van ploegen als antwerp ken ik de voorgeschiedenis, gent gewoon opdat er veel Club supporters uit gent komen, rsca is onze natuurlijke vijand sportief gezien.
Dat is voor een groot deel ook de fout van de media,... In 2018 stond Genk bijvoorbeeld 8 punten voor op Club. Club won toen met 4-0 van Antwerp en wat kopt HLN: "Wie kampioen wilt worden moet voorbij Club Brugge". Dat is maar een voorbeeld, want ik weet dat jullie dit ene voorbeeld maar belachelijk vinden. Het gaat meer over de opeenstapeling van verschillende zaken.

Ja dat calimero gedrag van mph stoorde zelf ons publiek, we zijn hem eeuwig dankbaar voor wat hij gedaan heeft met onze Club. Verhaege is meer Club man dan dat je zou denken, tis natuurlijk in de eerste plaats een zakenman.
Mannaert komt nauwelijks in de pers maar hij heeft wel een air over hem dat geef ik toe.

De volksclub van Antoine Vanhove etc lig al lang achter ons en dat moet wel als je wil blijven meedraaien bovenin. Wij als Club supporters zijn dat ook niet gewoon om nu de grootste van Belgie te zijn ik heb altijd geweten dat we moesten opboksen tegen het grote rsca.
Vroeger vierden we een overwinning tegen rsca als een kampioenschap nu vinden het veel mensen vanzelfsprekend dat we moeten winnen.

Onze competitie heeft een sterk rsca nodig is tenslotte nog altijd de grootste naam en ik zie dat niet snel veranderen.

Na een nederlaag zit ik ook meestal te kakken op mijn ploeg terwijl we het gewoon degelijk doen 4pnt in de CL, tweede in de JPl.

Ambitieus en kritisch zijn voor jezelf is goed hoor. Niks mis mee vind ik.
Het moet wel binnen proporties blijven. De media zag Club na de eerste 2 speeldagen al meedoen met City en PSG voor de eerste 2 plaatsen in de CL-poule, dan ben je toch een beetje het overzicht aan het verliezen. Maar dat is de media natuurlijk.

We komen wel terug, 't heeft alleen wat tijd nodig. Er is nu terug geld, dat is al iets. Nu mag Verbeke er ook wat beter mee omgaan dan wat hij in de zomer gedaan heeft, want dat was alles beschouwd gene vette.

Vijandigheid is een heel groot woord voor mij. KAA Gent moet ik niet omdat die club een nogal dwaas bestuur heeft, Hein veel praat heeft en een deel Gent-supporters altijd belachelijk over Club moet doen. Anderlecht moet ik niet omdat dat gewoon de rivaliteit is. De rest laat mij ook nogal koud. Antwerp ook minder door de supporters en spelers.

Maar Europees ga ik wel supporteren voor een Belgische club en als die goed spelen of die hebben een leuke speler durf ik dat ook gewoon zeggen.
Een leuke speler wel, maar Anderlecht hoeft voor mij niet meteen Europese successen te halen :unsure:
Kleingeestig, I know, maar het is sterker dan mezelf!

Een leuke speler wel, maar Anderlecht hoeft voor mij niet meteen Europese successen te halen :unsure:
Kleingeestig, I know, maar het is sterker dan mezelf!
Dat is normaal uw aartsrivaal wil je zoveel mogelijk op hun bek zien gaan. Denk je dat rsca, gent supporters achter Club stonden tegen leipzig :) die hebben goed gelachen wat mag natuurlijk.

Ik wil dat rechtstreekse CL ticket houden he :unsure:
Nu ik ga er niet rouwig om zijn als Anderlecht geen Europees ticket haalt he. Ik ga er ook zeker niet slecht van slapen als ze Europees verliezen.
Maar ik zit niet te hopen dat ze verliezen. Heel mijn familie op onze pa na (Gent) is Anderlecht-supporter en omgekeerd hopen die wel telkens dat Brugge Europees verliest.

Dat is normaal uw aartsrivaal wil je zoveel mogelijk op hun bek zien gaan. Denk je dat rsca, gent supporters achter Club stonden tegen leipzig :) die hebben goed gelachen wat mag natuurlijk.
Voor de match wel, dan mag elke Belgische ploeg winnen
Bij 0-2 en als het kalf al verzopen is mag het dan ook wel 0-5 of 0-6 worden

Ik wil dat rechtstreekse CL ticket houden he :unsure:
Nu ik ga er niet rouwig om zijn als Anderlecht geen Europees ticket haalt he. Ik ga er ook zeker niet slecht van slapen als ze Europees verliezen.
Maar ik zit niet te hopen dat ze verliezen. Heel mijn familie op onze pa na (Gent) is Anderlecht-supporter en omgekeerd hopen die wel telkens dat Brugge Europees verliest.
Mij laat het eerlijk gezegd gewoon koud wat elke ploeg Europees presteert buiten Anderlecht. Winnen ze, dan winnen ze. Verliezen ze, dan verliezen ze.

Terug
Bovenaan