Jupiler Pro League 2021-2022

Zo'n Dwomoh wilt ik eerst nog wel eens zien of daar ook iets van terecht gaat komen. Genoeg spelers die hoog FM toptalentjes waren waar het nooit is uitgekomen.

Zo'n Dwomoh wilt ik eerst nog wel eens zien of daar ook iets van terecht gaat komen. Genoeg spelers die hoog FM toptalentjes waren waar het nooit is uitgekomen.

Mentaliteitsgewijs heeft die zich alleszins zowel in Anderlecht als bij Genk laten kennen. Als die tegen eind dit seizoen niet tegen de basis aanleunt, gaat die kermis alleszins beginnen.

Komaan, die Jan Van Winckel is toch de vleesgeworden Bert Bibber? :unsure:

298346bc-3c74-11e5-bddf-00163edf48dd.jpg

98ee1e05-8e02-49e4-a03a-5186bc1628fb.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Mogen er veel eeuwig dankbaar zijn voor sommige individuen daar. Al bijna 100M in die club gepompt in enkele jaren.

Hoeveelste CEO is dat nu al eigenlijk? Wat een duiventil.

Amai weeral 50M€… Hoeveel geld heeft Koekske nu al in die bodemloze put gedumpt…?
Bodemloze put?

Die put is weer bijna helemaal vol hoor.

Respect voor Coucke voor de inspanning die hij levert na de serieuze fouten die hij eerder maakte.

Ook met Vandehaute en de mannen van CVC hebben we een paar stevige Belgische investeerders die tevens Anderlecht supporters zijn, en wel wat voeling met de club hebben.

En die vervelende minderheidsaandeelhouders hebben wat minder macht.

Benieuwd naar de zomermercato in 2022, en hoe Verbeke het zal doen met een beter gevulde portefeuille.

Benieuwd naar de zomermercato in 2022, en hoe Verbeke het zal doen met een beter gevulde portefeuille.
Eerder benieuwd hoeveel van die zogezegde Neerpedetalenten dit zullen overleven als er eindelijk spelers gekocht kunnen worden. Mortadella en Kana krijgen nu al geen kansen meer terwijl dat twee jaar terug nog de nieuwe Gouden Schoenen waren, het was al van 2004 geleden dat er nog een verdediger die prijs won maar 2023 en 2024 waren al gereserveerd hiervoor! Als ze dan nog in België speelden toch, want de Superleagueclubs zwaaiden reeds met miljarden franken. Maar in 2021 nog minuten krijgen na de ene na de andere flutprestatie ... daar werd niet op gerekend twee jaar terug.

En zo zal dat met veel van die boys gaan. Wie heeft er immers een current impact score nodig als ge eindelijk currency hebt? Waarom een Lucas Lissens kans na kans geven als Verbeke bij Trencin een andere allitererende Lukas kan kopen? Niet dezelfde positie maar daarvoor hebt ge Vince. Debast leergeld laten betalen als er gewonnen moet worden of ergens Jorge Elpecho halen omdat die zijn opleiding nog bij Barcelona heeft gehad? Enfin, Anderlecht en Kompany gaan er sowieso wel bij varen maar dat gaat nogal een verschil zijn met de grote revolutie van twee seizoenen geleden. Eindelijk P€p echt achterna.

Laatst bewerkt:
Bodemloze put?

Die put is weer bijna helemaal vol hoor.

Respect voor Coucke voor de inspanning die hij levert na de serieuze fouten die hij eerder maakte.

Ook met Vandehaute en de mannen van CVC hebben we een paar stevige Belgische investeerders die tevens Anderlecht supporters zijn, en wel wat voeling met de club hebben.

En die vervelende minderheidsaandeelhouders hebben wat minder macht.

Je kan niet geld blijven bijpompen (enfin je kan dat wel maar dat is niet wenselijk) maar het is een stuk historische puinruimen nu. Een deel van de schuldenberg was er al, een deel is er de eerste jaren onder Coucke bijgekomen en een deel is de dramatische gevolgen daarvan dat zich vertaalde in heropbouwen (hopeloze maar dure spelers versneld afschrijven), jaren zonder Europese inkomsten en dan nu nog eens corona. Op de achtergrond zijn ze al een jaar of 2 heel zuinig de boel gezond aan het maken maar die schuldenberg sleep je natuurlijk mee en hing als een molensteen rond je nek.

En dan kan je maar blij zijn dat je een rijke achtergrond hebt met figuren zoals Coucke maar ook Ide, Vandenhaute, Duyck en dan waren er nog een aantal kandidaten.
Andere situatie toch dan bv. Standard dat haar stadion en tv-rechten al moest verkopen om te overleven. Dan wordt het eens zo moeilijk om recht te krabbelen. Nu zowel in Luik als in Brussel blijft het spelerskapitaal, de jonge talenten, gigantisch en dat maakt dat er altijd een kans is om snel terug te zijn.

Ik weet niet wat gij door uw neus haalt Gavin maar waar hebt gij ooit gelezen dat Sardella (soit, kleuterniveau) of Kana een Gouden Schoen gingen winnen, laat staan dat een Lissens een carrière bij ons zal maken (kreeg een contract voor 2 jaar, da’s enkel voor 1B nu), waarvan iedereen op Anderlecht die de club wat volgt weet dat die jongen al blij mag zijn met een profcarrière in de rechterkolom van 1A.

En als het Anderlechtsupporters waren die u dat wijsmaken zijn dat niet degenen waar ge uw info moet halen.

Los daarvan ben ik ook niet overtuigd dat Verbeke met meer geld zo fantastisch werk zal leveren. Ik wacht af, hij heeft nog alles te bewijzen. Wat er gehaald werd is niet eenduidig fantastisch of zo. Hij haalde ook Bundu, Tau en Magallan bv.

Los daarvan ben ik ook niet overtuigd dat Verbeke met meer geld zo fantastisch werk zal leveren. Ik wacht af, hij heeft nog alles te bewijzen. Wat er gehaald werd is niet eenduidig fantastisch of zo. Hij haalde ook Bundu, Tau en Magallan bv.

Idd. Maar anderzijds werd er wel, itt andere transferperiodes, gewerkt op de zwaktes van de kern. Absoluut geen Raman fan bv, maar is wel het type speler die de kern kon gebruiken.

De Magallan transfer vind ik persoonlijk zijn dieptepunt. Niet alleen omdat het een zeer matige speler is. Maar vooral omdat je daar gewoon Debast of Sardella kansen moet geven als Harwood Bellis of Hoedt geblesseerd raken.

Mss dat ze nu spelers kunnen kopen en langer bij zich houden en met meerwaarde verkopen, daar knelt het schoentje beetje nu twee spitsen waarvan je weet die zijn weg op het einde van het seizoen.
En kopen en verkopen is nog altijd het belangrijkste voor een JPL club om geld binnen te halen en af en toe CL spelen is bonus.

Terug
Bovenaan