Jupiler Pro League 2021-2022

Veel verantwoordelijkheid ligt toch ook bij de spelers elke week? 2e keer op rij zo laten ringeloren.

2 keer op rij? Standard, Oostende, Union, Eupen & Charleroi. Dat begint al serieus op te tellen.

Dat spelers een verantwoordelijkheid dragen, is een feit. Het is niet Van Den Brom die gisteren McKenzie en Heynen tegenhield om te springen bij die corner. Het is niet Van Den Brom die Ito tegenhield om te passen bij 0-0. Maar waarom wordt een coach tegen hoge lonen aangeworven? Om de kern op één lijn te krijgen. Om spelers beter te maken. Om een tactische lijn in uw voetbal te krijgen. En... Om fouten uit het spel te halen. We verliezen nu al 13 punten op dezelfde manier. DERTIEN. En dat met één van de beste kernen die we OOIT gehad hebben. Als een coach er maar moet staan om alle verantwoordelijkheid aan de spelers te geven, mogen ze mij voor 10% van Van Den Brom zijn loon komen halen...

We hebben een kern om mee te doen voor de titel en we zijn zeker nog nog niet volledig uitgeteld. Maar ofwel keert het tegen Gent definitief om (terwijl ge donderdag de moeilijkste match van de EL poules op uw bord krijgt) of moet ge de knoop doorhakken. Want lang hebben we niet meer voor we WEL volledig uitgeteld zijn.

2 keer op rij? Standard, Oostende, Union, Eupen & Charleroi. Dat begint al serieus op te tellen.

Dat spelers een verantwoordelijkheid dragen, is een feit. Het is niet Van Den Brom die gisteren McKenzie en Heynen tegenhield om te springen bij die corner. Het is niet Van Den Brom die Ito tegenhield om te passen bij 0-0. Maar waarom wordt een coach tegen hoge lonen aangeworven? Om de kern op één lijn te krijgen. Om spelers beter te maken. Om een tactische lijn in uw voetbal te krijgen. En... Om fouten uit het spel te halen. We verliezen nu al 13 punten op dezelfde manier. DERTIEN. En dat met één van de beste kernen die we OOIT gehad hebben. Als een coach er maar moet staan om alle verantwoordelijkheid aan de spelers te geven, mogen ze mij voor 10% van Van Den Brom zijn loon komen halen...

We hebben een kern om mee te doen voor de titel en we zijn zeker nog nog niet volledig uitgeteld. Maar ofwel keert het tegen Gent definitief om (terwijl ge donderdag de moeilijkste match van de EL poules op uw bord krijgt) of moet ge de knoop doorhakken. Want lang hebben we niet meer voor we WEL volledig uitgeteld zijn.
Tbh vind ik dat het lang duurt tegen dat een ploeg echt out of the picture is voor de titel, zeker in ons competitieformat.
Een klein reeksje neerzetten is in België meestal al genoeg om terug bovenaan te staan.
Neem daar nog eens bij dat niemand echt goed speelt op dit moment.

Zet je deze kern boven die van 2019 en 2011 qua kwaliteit trouwens?

Antwerp stapt naar rechtbank om regel van zes ‘voetbalbelgen’ aan te vechten

Ben is curieus wat daar uit gaat komen. Zou mss wel goed zijn om het profniveau terug wat omhoog te krikken, zeker met big spenders zoals Gheysens.

Dus nog minder Belgen op het wedstrijdblad gaat het profniveau omhoog krikken? Wat is daar de logica achter? Ge kunt al 12 buitenlandse toppers op het wedstrijdblad hebben, m.a.w. je hoeft geen enkele Belg op het plein te hebben.

Dit is een belachelijk manoeuvre van iemand die niks football-minded is en gewoon op korte termijn prijzen wil pakken maar op lange termijn niets inzit met de evolutie van het Belgische voetbal.

Nog meer dan de RSZ-hervorming, moet men zoals in Nederland de maatregel invoeren dat buitenlanders een veel hoger minimumsalaris dienen te krijgen, waardoor (kleinere) clubs veel meer intern en lokaal achter talent zullen zoeken, dan een goeikope Fransman of Nigeriaan te importeren.

Belgie zit NU al ondanks deze regel bij de 5 Europese competities met de meeste buitenlanders die speelminuten maken.

Zet je deze kern boven die van 2019 en 2011 qua kwaliteit trouwens?

Sowieso boven die van 2011. Die kern was eigenlijk heel beperkt en door Vercauteren naar een serieuze hoogte gestuwd onder impuls van twee spelers die later bij de wereldtop behoorden. Maar voor de rest zaten we met spelers als Vossen, Ogunjimi, Hubert, Pudil, Matoukou, ... Alles klikte in elkaar en we waren VER SCHRIK KE LIJK efficiënt dat seizoen.
2019 dan... De basisploeg was toen veel sterker dan nu (al hoorde ge anderhalf jaar voor de titel ook iedereen klagen over een overroepen spelersgroep) maar in de breedte stelde het zeer weinig voor. Dus betere kern wel, betere basisploeg niet.

Het enige dat een zeer positief verschil is vs nu is de aanwezigheid van een toptrainer.

Is het nu de Belgische regel of de UEFA regel die ze aanvechten? Of gewoon allebei?

Dus nog minder Belgen op het wedstrijdblad gaat het profniveau omhoog krikken? Wat is daar de logica achter? Ge kunt al 12 buitenlandse toppers op het wedstrijdblad hebben, m.a.w. je hoeft geen enkele Belg op het plein te hebben.

Dit is een belachelijk manoeuvre van iemand die niks football-minded is en gewoon op korte termijn prijzen wil pakken maar op lange termijn niets inzit met de evolutie van het Belgische voetbal.

Nog meer dan de RSZ-hervorming, moet men zoals in Nederland de maatregel invoeren dat buitenlanders een veel hoger minimumsalaris dienen te krijgen, waardoor (kleinere) clubs veel meer intern en lokaal achter talent zullen zoeken, dan een goeikope Fransman of Nigeriaan te importeren.

Belgie zit NU al ondanks deze regel bij de 5 Europese competities met de meeste buitenlanders die speelminuten maken.
Idd, mag van mij net een stuk strenger. Veel teveel buitenlandse middelmaat die hier minuten van jonge talenten komt pikken.

Het Belgische voetbal gaat al járen achteruit omdat al ons talent opgekocht wordt door de grote Europese clubs.
Zolang dat niet aangepakt wordt zie ik niet in waarom Belgische clubs met veel geld (zoals Gheysens) dan gegijzeld moeten blijven door die regeltjes terwijl hier spelerspoel van waaruit clubs kunnen vissen sowieso veel kleiner is dan Frankrijk, Duitsland, Engeland, Spanje, Italië, etc.

Gheysens wil op Europees niveau kunnen meedraaien, en dat lukt met de huidige regels niet. Don't blame the man, blame the system.
Het voetbal is al jaren rot, maar het bevoordeeld de grote clubs uit de grote landen.

Je argumentatie raakt kant noch wal. Nogmaals, Belgische ploegen gebruiken al meer buitenlanders dan alle competities voor ons in de UEFA-ranking op Italie en Turkije na. Al die andere competities gebruiken minder buitenlanders dan ons, dus hoezo gaat het toelaten van NOG MEER buitenlanders ons plots helpen?
Dit is trouwens een regel van de UEFA, die overal geldt. Dus het speelveld is voor alle ploegen gelijk.

In Nederland en Portugal kan je trouwens stellen dat de focus op eigen spelers de topclubs net zo groot maakt en het nationale elftal (over het algemeen) een ploeg is die betere prestaties neerlegt dan wat je ervan verwacht op basis van het # inwoners.

Misschien betere spelers aantrekken ipv Nainggolan als ge toch Europees mee wilt kunnen? :laugh:

Het Belgische voetbal gaat al járen achteruit omdat al ons talent opgekocht wordt door de grote Europese clubs.
Zolang dat niet aangepakt wordt zie ik niet in waarom Belgische clubs met veel geld (zoals Gheysens) dan gegijzeld moeten blijven door die regeltjes terwijl hier de spelerspool van waaruit clubs kunnen vissen sowieso veel kleiner is dan Frankrijk, Duitsland, Engeland, Spanje, Italië, etc.

Gheysens wil op Europees niveau kunnen meedraaien, en dat lukt met de huidige regels niet. Don't blame the man, blame the system.
Het voetbal is al jaren rot, maar het bevoordeeld de grote clubs uit de grote landen.

Dus sta jij te ijveren voor een regel die ook enkel ten voordele van gigantische geldsmijters als Gheysens komt? Want 95% van de gevolgen van een (gelukkig quasi on)mogelijk afschaffen van deze regel bestaat uit zevenentachtig blikken buitenlanders uit de weinige landen waar ze spotgoedkoop gaan zijn. Puur egoïsme en ongeduld van Gheysens uit. Niet meer en niet minder. Dit gaat genadeloos neergesabeld worden en niet meer dan terecht.

Sowieso boven die van 2011. Die kern was eigenlijk heel beperkt en door Vercauteren naar een serieuze hoogte gestuwd onder impuls van twee spelers die later bij de wereldtop behoorden. Maar voor de rest zaten we met spelers als Vossen, Ogunjimi, Hubert, Pudil, Matoukou, ... Alles klikte in elkaar en we waren VER SCHRIK KE LIJK efficiënt dat seizoen.
2019 dan... De basisploeg was toen veel sterker dan nu (al hoorde ge anderhalf jaar voor de titel ook iedereen klagen over een overroepen spelersgroep) maar in de breedte stelde het zeer weinig voor. Dus betere kern wel, betere basisploeg niet.

Het enige dat een zeer positief verschil is vs nu is de aanwezigheid van een toptrainer.
Goh, wordt de huidige kern ook niet gewoon een klein beetje overschat?

Ik zou ook durgen zeggen dat de rest van de competitie ook sterker is geworden trouwens, dus het is niet omdat uw kern beter is, dat de resultaten dat ook moeten zijn. De rest van de ploegen veranderen namelijk eveneens. :)

Zolang dat niet aangepakt wordt zie ik niet in waarom Belgische clubs met veel geld (zoals Gheysens) dan gegijzeld moeten blijven door die regeltjes terwijl hier de spelerspool van waaruit clubs kunnen vissen sowieso veel kleiner is dan Frankrijk, Duitsland, Engeland, Spanje, Italië, etc.

We zijn al zowat de meest open competitie van gans Europa, iets dat ons een zwaar concurrentieel voordeel biedt op landen zoals Nederland. Dit zou dat nog erger maken, men mag toch wel een klein beetje stimulatie blijven geven aan het zelf opleiden van spelers (elke buitenlander-beperkende regel doet dat voor een stukje). Ik zit niet te wachten tot letterlijk elke club een doorsluiskanaal van Qatar of Japan of een satellietclub van Monaco of Leicester wordt.

Die regel zorgt er wel voor dat het belangrijk blijft om eigen jeugdspelers op te leiden aangezien het alternatief is om Belgen van andere clubs te kopen, wat vaak een dure grap is. Haal die regel weg, combineer dat met de relatief lage minimumlonen voor niet-EU spelers en het wordt veel aantrekkelijker voor clubs om spelers uit het buitenland te halen om die nadien door te verkopen. Wie wordt daar de grote dupe van? De Belgische jeugdopleidingen en met uitbreiding dus ook het Belgische voetbal.

Ik snap waarom Gheysens deze regel vervelend vindt maar dat heeft weinig te maken met de kwaliteit van het Belgische voetbal, wel met meer winsten te kunnen maken op transfers. Dus nee, ik ben hier absoluut tegen.

We zijn al zowat de meest open competitie van gans Europa, iets dat ons een zwaar concurrentieel voordeel biedt op landen zoals Nederland. Dit zou dat nog erger maken, men mag toch wel een klein beetje stimulatie blijven geven aan het zelf opleiden van spelers (elke buitenlander-beperkende regel doet dat voor een stukje). Ik zit niet te wachten tot letterlijk elke club een doorsluiskanaal van Qatar of Japan of een satellietclub van Monaco of Leicester wordt.
Wij hebben letterlijk nul spelers op uitleenbeurt van Leicester, en we zijn ook helemaal geen satellietclub.

Goh, wordt de huidige kern ook niet gewoon een klein beetje overschat?

Ik zou ook durgen zeggen dat de rest van de competitie ook sterker is geworden trouwens, dus het is niet omdat uw kern beter is, dat de resultaten dat ook moeten zijn. De rest van de ploegen veranderen namelijk eveneens. :)

Nee. Die kern is gewoon echt zo goed. Vorig jaar speelden we op het einde de competitie plat en de kern is er enkel beter op geworden door reeds aanwezige spelers die meer ervaring hebben en in hun nationale ploegen ook gewoon tonen die stappen gezet te hebben en de kern is ook in de breedte kwalitatief goed aanvuld met mannen als Tresor, Sadick, Eiting, Ugbo, een teruggekeerde en verbeterde Paintsil, ...

Maar dat is nu eenmaal de traditionele insteek wanneer het niet draait, nl. "de kern is overschat". Dat is exact wat men zei bij Vanhaezebrouck (hij zei het zelfs zelf op TV en noemde de supporters dromers) en bij Stuyvenberg. En daarna bewezen Vercauteren en Clement waarom dat niet correct was. En na 30+ jaar supporter zijn kan ik wel de relatieve inschatting maken ivm andere kernen die we reeds gehad hebben. En dat is niet enkel op u gericht. Dit hoor ik ook onder Genk supporters, maar van hen verwacht ik wel dat ze uit het verleden geleerd hebben. Zij waren er immers rechtstreeks bij betrokken.

Niet meedoen voor de titel is gewoon een gigantisch falen van onze kant uit. En uiteraard speelt er meer mee dan enkel Vandenbrom, maar uw kern staat of valt nu eenmaal met uw coach. Een voetbalwet en bovendien al enkele keren bewezen bij ons.

Ons voetbal gaat er op achteruit omdat talenten worden weggekocht? Als dat al gebeurt krijgen clubs daar dan toch mooie bedragen voor, die men beter zou investeren in jeugdomkadering, dan in een nieuw blik dure middelmatige buitenlanders.

Misschien als meer clubs wat meer kansen zouden geven aan jonge gasten die niet per se veel slechter zijn dan bepaalde buitenlanders die ze opstellen, zouden die zich beter gaan evolueren, en zo vaste waarden worden en zo meer verdienen, en langer in België blijven.

Nee. Die kern is gewoon echt zo goed. Vorig jaar speelden we op het einde de competitie plat en de kern is er enkel beter op geworden door reeds aanwezige spelers die meer ervaring hebben en in hun nationale ploegen ook gewoon tonen die stappen gezet te hebben en de kern is ook in de breedte kwalitatief goed aanvuld met mannen als Tresor, Sadick, Eiting, Ugbo, een teruggekeerde en verbeterde Paintsil, ...

Maar dat is nu eenmaal de traditionele insteek wanneer het niet draait, nl. "de kern is overschat". Dat is exact wat men zei bij Vanhaezebrouck (hij zei het zelfs zelf op TV en noemde de supporters dromers) en bij Stuyvenberg. En daarna bewezen Vercauteren en Clement waarom dat niet correct was. En na 30+ jaar supporter zijn kan ik wel de relatieve inschatting maken ivm andere kernen die we reeds gehad hebben. En dat is niet enkel op u gericht. Dit hoor ik ook onder Genk supporters, maar van hen verwacht ik wel dat ze uit het verleden geleerd hebben. Zij waren er immers rechtstreeks bij betrokken.

Niet meedoen voor de titel is gewoon een gigantisch falen van onze kant uit. En uiteraard speelt er meer mee dan enkel Vandenbrom, maar uw kern staat of valt nu eenmaal met uw coach. Een voetbalwet en bovendien al enkele keren bewezen bij ons.
Ik wil maar zeggen dat dat in twee richtingen werkt. Ja, ge speelde vorig jaar op het einde van het seizoen alles plat. Maar het kan ook zijn dat uw kern toen boven zijn kunnen presteerde, en dat de waarheid ergens in het midden ligt. ;)

Ik wil maar zeggen dat dat in twee richtingen werkt. Ja, ge speelde vorig jaar op het einde van het seizoen alles plat. Maar het kan ook zijn dat uw kern toen boven zijn kunnen presteerde, en dat de waarheid ergens in het midden ligt. ;)

Die spelers tonen bij hun nationale ploegen nochtans dezelfde meerwaarde als ze vorig seizoen bij ons deden. Thorstvedt is één van de pilaren van de Noorse nationale ploeg aan het worden, Cuesta is de revelatie bij de Colombianen tijdens de afgelopen interlandperiode en Muñoz was één van de revelaties op de Copa America. Dat Lucumi een monster is weet iedereen wel. Idem voor de kwaliteiten van Heynen, Onuachu, Ito en Bongonda. Maw blijven over: Arteaga (waar ook bij ons vragen bij gesteld worden), Vandevoordt (die er wel komt, maar nog wat tijd nodig heeft) en Hrosovsky die een "gewoon goede speler" is en eigenlijk in een perfecte kern op de bank zou zitten.

Ik besef dat dit arrogant klinkt, maar ik heb in de decennia dat ik naar Genk ga kijken toch een 85% succes ratio qua "wie gaat het maken en wie niet" bij onze spelers (ik was bvb fout qua Schrijvers, daar had ik echt gigantisch hoge verwachtingen van) . En in deze ploeg zit er heel wat volk dat het gaat maken (waarmee ik wel puur praat over onze competitie weliswaar). Nee, geen twijfel mogelijk dat in deze de waarheid niet in het midden ligt. Alleen is het jammer dat dit negen kansen op tien niet meer bewezen gaat kunnen worden, aangezien ze wellicht te lang gaan volhouden met Johnny (is nu al het geval) en een hoop belangrijke spelers daarom hun schup gaan afkuisen tegen de winter. En volgend seizoen moeten we sowieso opnieuw bouwen. En dat maakt het extra frustrerend. Dit jaar moest het gebeuren want volgend jaar gaan we sowieso niet meedoen tenzij Brugge net dan een gigantische bouwwerf wordt (waar ik niet in geloof, die hebben de smaak van consistentie echt wel te pakken) en Antwerp gaat underachieven.

Allez ze beseffen zelf dat er veel fouten gemaakt zijn.

Maar dan focussen ze zich op het hernemen van de onterechte strafschop van Onuachu ipv op het feit dat Onuachu zelf eerst de trekfout begaat. Of over het feit dat de schwalbe van Kouamé geen clear and obvious error was, want er was licht contact met doelmand. En spreken ze zichzelf even later tegen met de penaltyfase van Gent-Eupen want daar was er een licht contact met de arm en dat was een "normaal" contact :unsure:

En reppen ze geen woord over de 2de penal van Anderlecht of over de "blok"fout bij de 2-2 van STVV.

Terug
Bovenaan