Jupiler Pro League 2021-2022

Elk jaar dezelfde zever als kleine ploegen verdedigend komen spelen op Club Brugge. Stop met dat gemekker. Focus wat meer op het eerlijk verdelen van TV-geld zodat die kleine clubs ook een leuke speler of twee kunnen kopen. Dan spelen ze misschien niet meer zo verdedigend op het veld van de landskampioen.

Elk jaar dezelfde zever als kleine ploegen verdedigend komen spelen op Club Brugge. Stop met dat gemekker.

Verdedigend spelen en tijdrekken zijn natuurlijk niet helemaal hetzelfde. Voor verdedigen kan je geen gele kaart krijgen, zolang je niemand overhoop schopt. Ik vind het niet zo vreemd dat mensen daar wat gefrustreerd op reageren. 't Is inderdaad aan de 'kleine' ploegen om te strijden met de middelen die ze hebben en aan de arbitrage om in te grijpen indien er dingen gebeuren die niet horen. Wanneer een gele kaart op zijn plaats is, moet die gewoon gegeven worden hé. Of het nu bepalend is voor het resultaat of niet.

Stellen dat we vandaag punten verliezen omwille van tijdrekken, is inderdaad niet correct. Maar leuk om naar te kijken is het ook niet. De realiteit is waarschijnlijk, zoals Puni zegt, dat veel Club supporters er ook veel minder problemen mee zouden hebben als we zo een puntje kunnen meegraaien in de CL. Net zoals veel mensen die het nu normaal vinden wat zouden morren als de Rode Duivels op zo'n manier punten zouden verliezen op een eindronde. Ik denk dat we allemaal al in beide kampen hebben gestaan.

Maar OHL heeft eigenlijk niet zo heel veel tijdgetrokken. Op 1 speler na en das die Tahamara, heeft mij eigenlijk nog niet kunnen overtuigen in onze league.

Het is niet omdat Clement elke keer op zijn horloge klopt dat dat de definitie is van tijdwinnen he, effe serieus blijven.

Romo heeft tot minuut 85 nooit echt tergend traag gedaan, was ook geen reden voor een gele kaart dus eigenlijk zegt dat al genoeg. Jan Breydel heeft ook echt een zeik publiek gekregen. Supporter voor jullie team ipv altijd de negatieve zaken te gaan belichten meer aant fluiten dan wat anders.

Nogmaals ge hebt elle zelf den das omgedaan en jullie stonden tegenover een outstanding goede keeper. Kan gebeuren en zet u erover. Al de rest wat ge er wilt bij schrijven is onnozel.

Match niet kunnen zien, maar los daar van kan ik me perfect vinden in de analyse "geen plan B"... Dat stoort me echt al jaar en dag pfft, Clement kan gewoon geen match doen keren, nooit of te nimmer gewoon, elke keer hetzelde, wissels die géén hol bijbrengen en geen tactische wijziging die de match in ons voordeel kan doen draaien :sop:

Ik heb ook geen enkel probleem om mij neer te leggen bij het resultaat. Het tijdrekken en breken van het tempo vond ik naar het einde toe wel wat ergerlijk. Ik gebruik het ook niet als excuus voor het puntenverlies, dus 'k zie niet in waarom ik daar niet op een rustige manier over zou mogen praten. Als het u niet interesseert, sla het dan over hé.

Ik denk dat ik meer dan kritisch genoeg ben voor mijn eigen ploeg om misschien af en toe iets over een andere te zeggen.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook geen enkel probleem om mij neer te leggen bij het resultaat. Het tijdrekken en breken van het tempo vond ik naar het einde toe wel wat ergerlijk. 'k Zie niet in waarom ik daar niet op een rustige manier over zou mogen praten. Als het u niet interesseert, sla het dan over hé.
Maar da's weeral redelijk normaal, dat doet elke kleine ploeg bij elke grote ploeg als ge een resultaat hebt en wilt vasthouden. Het is nu ook niet alsof Club de laatste tien minuten nog echt veel tempo heeft gemaakt trouwens, die haalden het er zelfs eigenlijk gewoon mee uit.

Maar da's weeral redelijk normaal, dat doet elke kleine ploeg bij elke grote ploeg als ge een resultaat hebt en wilt vasthouden. Het is nu ook niet alsof Club de laatste tien minuten nog echt veel tempo heeft gemaakt trouwens, die haalden het er zelfs eigenlijk gewoon mee uit.

Dat klopt, ik had ook het gevoel dat bij ons het vat af was na de gelijkmaker. 't Is gewoon vervelend puntenverlies voor ons hé. Zonder neerbuigend te willen doen. Thuis moeten/willen we alles winnen en als dat dan niet lukt is een beetje frustratie er soms wel bij.

Was een frustrerende avond maar dat ligt eerder aan ons dan aan Ohl, we hebben mogelijkheden genoeg gehad om te scoren of toch in positie te komen voor een echte goede kans.
Tweede helft wou lang het teveel forceren op zijn flank telkens balverlies, voorzetten waren telkens pluk balen voor romo. Ik heb ook liever dat iedereen met open vizier komen spelen maar Ohl heeft de punten nu eenmaal nodig.
Ik lees hier dat brugge dat niet doet op Real, psg maar dat is niet te vergelijken wij hebben niks te verliezen voor kleine ploegen hangt soms het degradatie spook om de hoek.

Trouwens weer al dat bier gooien, kan echt niet eh, in de tribune krijg ik het daar ook van na elke goal ne plets bier in uwe nek bah

Was een frustrerende avond maar dat ligt eerder aan ons dan aan Ohl, we hebben mogelijkheden genoeg gehad om te scoren of toch in positie te komen voor een echte goede kans.
Tweede helft wou lang het teveel forceren op zijn flank telkens balverlies, voorzetten waren telkens pluk balen voor romo. Ik heb ook liever dat iedereen met open vizier komen spelen maar Ohl heeft de punten nu eenmaal nodig.
Ik lees hier dat brugge dat niet doet op Real, psg maar dat is niet te vergelijken wij hebben niks te verliezen voor kleine ploegen hangt soms het degradatie spook om de hoek.

Trouwens weer al dat bier gooien, kan echt niet eh, in de tribune krijg ik het daar ook van na elke goal ne plets bier in uwe nek bah
Dat laatste snap ik helemaal niet. Als ik volgende week tegen Beerschot mijn pint op de plein smijt, heb ik een half jaar stadionverbod en een monsterboete aan mijn rekker...

Onze corners zeg. Wordt daar nooit op getraind ofzo? Man man. Stilstaande fases is zo'n wapen in het voetbal en niks nul de botten gevaar wat we daar uit creëren. Kan echt niet.

Klopt. En ik verwijt hier ook de tegenstander of Brys niet hierin, want dat is hun volste recht.

Maar zo'n ploegen moet je van in het begin gewoon naar de keel grijpen. Zeker als je dan nog eens start met je beste elftal. Nu beginnen ze weer op wandeltempo en schieten ze pas in gang als het veel te laat is. Plus er was totaal geen plan B vandaag. Leuk dat je Dost inbrengt om dan ballen beginnen te pompen, maar daarmee speel je zo'n ploegen gewoon mee in de kaart.
Ik heb de wedstrijd nu niet gezien, maar dit idd.

Als je het eerste kwartier tegen dergelijke ploegen er als een pletwals over gaat en scoort, heel die hun tactisch plan valt in duigen. Begin je afwachtend dan laat je die in hun organisatie komen en wordt het moeilijk.

Al-Dakhil mag vandaag gewoon spelen, werd blijkbaar al genoeg bestraft de wedstrijd zelf.
Ik blijf erbij, geel was imo voldoende.

Idd, ik vind al dat gezeur over tijdrekken ook zeer flauw. Het is een legitieme strategie om punten te pakken, zeker voor kleinere clubs.
Of het legitiem is vind ik een andere discussie.

Het is alleszins heel vervelend voor de voetbalfan.

En mochten scheidsrechters eens consequent geel geven voor opzichtig tijd rekken, en het lef hebben ook een tweede geel te geven, zou het alvast een pak minder gebeuren.

Enkel het stilleggen van de klok lijkt mij een oplossing om er vanaf te raken.

Dit weekend in Spanje alvast een mooi staaltje tijdrekken die van mij sowieso een tweede geel verdiende!

Eerlijk punten verlies in de competitie begint mij minder te boeien, zo lang je gewoon bij die eerste 4 zijt zit ge goed. Genk heeft vorig jaar bewezen dat van die po's alles nog kan.
Nu veel uit matchen voor de boeg en paar lastige...

Terug
Bovenaan