Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het siert u om zo positief te blijven maar ik hoop dat eens de tribunes terug vol mogen iedereen zo gaat kunnen relativeren als jij want mocht RSCA de afgelopen weken voor, het vaak kritische, Anderlecht publiek hebben mogen spelen, ze hadden uitgefloten geweest dat het geen naam had. En het had terecht geweest. Ik wil gerust een eind meegaan in je excuses maar fuck, dit was toch echt slecht?Weer geen goeie match nee. Maar mag wel wat nuance in de analyse.
....

Terwijl we aanvallend momenteel bij het allerbeste in de competitie staan. Maar ondertussen pakken mindere concurrenten punten waardoor ze de tijd krijgen om te "groeien" en zijn wij nu quasi met het mes op de heel naar ons zwart beest Kortrijk (dat ook nog eens in een flow zit) aant gaan. Zucht 
Dit vooral, plus zijn match was buiten die 2 grote fouten wel gewoon degelijk. Sterke beer, maar past beter in een 3 mans verdediging dan in een vier mans, zag je ook na de wissel van Dost waar Sobol en Mata hoger gingen spelen. Zijn positiespel moet beter en heeft soms wat last van nonchalance.Ik vind vooral dat het heel ondankbaar was om hem na 2 dagen te trainen gewoon in de ploeg te droppen. Een ploeg waarvan de coach zelf zegt dat die nog niet klaar is voor de competitie.
ik vond ons toch wel ieeeeeetskes beter spelen dan de eerste matchHet siert u om zo positief te blijven maar ik hoop dat eens de tribunes terug vol mogen iedereen zo gaat kunnen relativeren als jij want mocht RSCA de afgelopen weken voor, het vaak kritische, Anderlecht publiek hebben mogen spelen, ze hadden uitgefloten geweest dat het geen naam had. En het had terecht geweest. Ik wil gerust een eind meegaan in je excuses maar fuck, dit was toch echt slecht?
Feit is wel dat jullie niet de enige ploeg zijn die nog serieus afziet van het feit dat de competitie echt wel te vroeg begint. Antwerp mist duidelijk een 10 en de enige in die kern die dat kan zit nog in Tokio (daar mag toch iets bij lijkt me). Gerkens is namelijk geen 10. Voor de rest is Birger Verstraete nog altijd een sukkelaar die niet meer kan dan lopen en tackles op het randje geven en komen de jongere mannekes (de andere Verstraete en Quirinen) ferm te kort. Als Buta dan ook nog met een transfer in zijn hoofd zit schiet er niet veel meer over natuurlijk. Fisher lijkt me wel een aanwinst.
In Union zit muziek he... Dat stadion en die ploeg zijn een dikke aanwinst voor 1A. Gevleide zege van Club maar gelukkig wel eentje zonder discussie. 2 weken op rij gezeik had ik echt geen zin in![]()

Vond hem buiten die fases degelijk maar niet top, maar dat is misschien ook te veel gevraagd op zo'n korte tijd.Ik heb net de samenvatting bekeken van union - clun. Wat denken jullie van N'Soki? Afgaande op de samenvatting speelt die een heel slechte match: knullig balverlies, in de rug gepakt worden. Kon mijn inziens 2 goals veroorzaken puur door individuele fout. Hij komt hier heel goed weg dat union vergat af te werken.
Toch vraag ik mij hoeveel tijd het mag kosten als 7 spelers in uw basis al geruime tijd samen spelen. Ik kan toch ook moeilijk begrijpen wat een Raman daar vooraan staat te doen? Gebruik hem dan op de positie waarvoor je hem gehaald hebt, of op de bank, en zet daar dan iemand anders. Je hebt toch nog Thelin of Colassin (& Daudu?) desnoods? Waarom zitten Olsson (en Refaelov) op de bank? Ik heb zo toch het gevoel dat Nmecha heel wat verbloemd heeft vorig jaar.Weer geen goeie match nee. Maar mag wel wat nuance in de analyse.
Naast dat je je 2 beste spelers van vorig seizoen kwijt bent, zit je ook nog eens met een hoop spelers die op zoek zijn naar hun beste vorm, en een hoop nieuwe spelers die hun draai nog moeten vinden. Dan is het geen cadeau om tegen ploegen als Eupen en Union te spelen. 2 ploegen waar de kern grotendeels intact bleef, en die niets te verliezen hebben tegen de grote ploegen.
Uiteraard moet je als Anderlecht wel meer kunnen brengen dan vandaag. Maar doen alsof het allemaal Kompany zijn schuld zou zijn toch ook ferm overdreven.
Vandaag wel een betere Hoedt gezien dan tegen Union. Ook Gomez speelde echt wel een goeie match. En Refaelov liet voor het eerst zien in een Anderlecht shirt, wat hij Anderlecht kan bijbrengen dit seizoen. Dat Zirkzee hier maar rap staat. En fit blijft.
Net als vorig jaar zal het tijd kosten, maar nu is het gewoon veel te vroeg voor al die verl te vroege conclusies over spelers en de trainer in mijn ogen, zeker niet zolang bv de transfermarkt ook nog eens open is.
Raman is daar nu een noodoplossing.Toch vraag ik mij hoeveel tijd het mag kosten als 7 spelers in uw basis al geruime tijd samen spelen. Ik kan toch ook moeilijk begrijpen wat een Raman daar vooraan staat te doen? Gebruik hem dan op de positie waarvoor je hem gehaald hebt, of op de bank, en zet daar dan iemand anders. Je hebt toch nog Thelin of Colassin (& Daudu?) desnoods? Waarom zitten Olsson (en Refaelov) op de bank? Ik heb zo toch het gevoel dat Nmecha heel wat verbloemd heeft vorig jaar.
Gefnuikt zelfs jong.Redelijk ironisch dan dat er goede jeugd is (Stroeykens, Arnstad, Stassin, El Hadj zelfs op de bank,...) maar dat ervaren twintigers/has-beens wel minuten krijgen. Zou dat ook bij 'the process' horen van Kompany?
Ik lach er nu wat mee, maar toch zonde van al dat talent dat door één man zijn visie wordt gefnuikt of fout gebruikt. Roberto Martinez heeft er een kloon bij.
Daarom de OF he. Feit is dat Kompany sommige youngsters wel lanceert, maar dan voor de rest van het seizoen nog amper of geen kansen geeft. Kijk maar naar Stroeykens, Kana en Arnstad. Dan mag ik mijns inziens wel stellen dat hun motivatie wordt gefnuikt. Gebruik ze of gebruik ze niet, maar niet zowat half om u erachter te kunnen verschuilen of de achterban te paaien.Gefnuikt zelfs jong.
Nooit kreeg de jeugd meer vertrouwen.
Maar je doet die gasten er echt geen plezier mee door deze in deze vierkant draaiende ploeg te droppen. Zie maar naar een Arnstad vorig jaar op Brugge. Dat beseft Kompany maar al te goed. Toen hij in de ploeg kwam stond hij naast een stabiele Tihinen.
Ik ben er zeker van dat we dit seizoen Kana, Sardella, El Hadj, Stroeykens, Debast en mss zelfs Agyei , Stassin of Duranville genoeg aan het werk zullen zien bij de a ploeg. Genoeg jeugdig talent in de kern.
Het blijft wel Anderlecht, stiekem willen die ook gewoon de titel halen.Daarom de OF he. Feit is dat Kompany sommige youngsters wel lanceert, maar dan voor de rest van het seizoen nog amper of geen kansen geeft. Kijk maar naar Stroeykens, Kana en Arnstad. Dan mag ik mijns inziens wel stellen dat hun motivatie wordt gefnuikt. Gebruik ze of gebruik ze niet, maar niet zowat half om u erachter te kunnen verschuilen of de achterban te paaien.
Heeft toch niks te maken met jeugd in de ploeg te droppen? Maak uw team rond die jeugd. Speel uw voorbereiding met die jeugd. Laat die jeugd het seizoen starten tegen godsamme Union en Eupen. Daarvan zullen ze geen stresskakskes krijgen hoor, zoals Arnstad uit het niks in de basis tegen Bridges. Als het credo is dat Anderlecht volgens de filosofie van Guardiola moet spelen, mét al het talent uit Neerpede, dan heeft het toch weinig zin om bij de minste tegenslag terug te grijpen naar enkele vergeten vedetten hé? Of is er (uiteraard) toch wat (immense) druk om na jaren van kommer en kwel te presteren? En dat de filosofie dan (uiteraard) even niet gevolgd moet worden? En wat als blijkt dat de Kompanyfilosofie na x aantal jaren faliekant lijkt verlopen te zijn zonder prestaties? Alles overboord gooien? Jeugd?Gefnuikt zelfs jong.
Nooit kreeg de jeugd meer vertrouwen.
Maar je doet die gasten er echt geen plezier mee door deze in deze vierkant draaiende ploeg te droppen. Zie maar naar een Arnstad vorig jaar op Brugge. Dat beseft Kompany maar al te goed. Toen hij in de ploeg kwam stond hij naast een stabiele Tihinen.
Ik ben er zeker van dat we dit seizoen Kana, Sardella, El Hadj, Stroeykens, Debast en mss zelfs Agyei , Stassin of Duranville genoeg aan het werk zullen zien bij de a ploeg. Genoeg jeugdig talent in de kern.
Kompany is vooral de as van zijn typeploeg kwijt. Ik weet dat Lokonga hier niet zo hoog aangeschreven staat. Maar die zorgde er wel voor dat de bal vooraan raakte. Ashimeru , Kana en Cullen kunnen dat alleszins (nog?) niet. Van Miazga was ik geen fan, maar zorgde naast Delcroix wel voor stabiliteit achterin.Ben ik de enigste die de indruk heeft dat Kompany eerder stommelings tot zen typeploeg is gekomen vorig seizoen? En nu begint heel het spelletje terug opnieuw.
Je blijft natuurlijk wel de club Anderlecht, met een ploeg met enkel jeugd ben je kansloos voor PO1 op dit moment, en gaat de druk onhoudbaar worden. Ik zou dat geweldig vinden, maar het grootste deel van ons publiek zou dat niet pikken.Heeft toch niks te maken met jeugd in de ploeg te droppen? Maak uw team rond die jeugd. Speel uw voorbereiding met die jeugd. Laat die jeugd het seizoen starten tegen godsamme Union en Eupen. Daarvan zullen ze geen stresskakskes krijgen hoor, zoals Arnstad uit het niks in de basis tegen Bridges. Als het credo is dat Anderlecht volgens de filosofie van Guardiola moet spelen, mét al het talent uit Neerpede, dan heeft het toch weinig zin om bij de minste tegenslag terug te grijpen naar enkele vergeten vedetten hé? Of is er (uiteraard) toch wat (immense) druk om na jaren van kommer en kwel te presteren? En dat de filosofie dan (uiteraard) even niet gevolgd moet worden? En wat als blijkt dat de Kompanyfilosofie na x aantal jaren faliekant lijkt verlopen te zijn zonder prestaties? Alles overboord gooien? Jeugd?
Niet om er meewarig over te doen, maar ik vraag me echt oprecht af wat het plan is dit seizoen. Want het lijkt alsof er weer van vooraf aan begonnen is en dat het weer zoeken wordt. Hopelijk niet te lang voor Vince (en voor de supporters).
Is Olsson niet gehaald om Sambi te vervangen?Kompany is vooral de as van zijn typeploeg kwijt. Ik weet dat Lokonga hier niet zo hoog aangeschreven staat. Maar die zorgde er wel voor dat de bal vooraan raakte. Ashimeru , Kana en Cullen kunnen dat alleszins (nog?) niet. Van Miazga was ik geen fan, maar zorgde naast Delcroix wel voor stabiliteit achterin.