Jupiler Pro League 2021-2022

En wat is daar eigenlijk mis mee? Precies of het is een schande dat er hier mensen een enorm onderbouwde mening (of feiten) komen geven ipv hoofdzakelijk belachelijke uitspraken te doen door een gigantisch (in jouw geval) paarse bril.

En neen, het is niet omdat je Anderlecht supporter bent, want ik kan pakweg @Hans Moleman zijn mening best wel appreciëren ook al ben ik het soms totaal niet eens met zijn visie, zoals nu ook in deze rond Kompany.

Kompany kan me ook nog altijd totaal niet overtuigen. Zijn holle woorden over het algemeen, tactisch probeert die imo ook maar iets met wisselend succes. En is dat een schande? Uiteraard niet, maar ik ben eigenlijk 100% zeker dat éénder wie met dergelijke resultaten vorig jaar gewoon buiten lag in die slechte periode.
Het siert Anderlecht uiteraard dat ze dit niet doen, en er zal mogelijks wel meer basis zijn dan wij zien, dus goed, afwachten wat die kan, maar laat ons zeker niet verwonderd zijn binnen een paar jaar dat het niets wordt - omgekeerd geldt dit uiteraard ook.
Ik heb het over de wall of text .... niet over de inhoud .
En juist ik ben de enigste met een gekleurde bril , whatever .

Onder meer Hoedt
Maar als je geld op tafel legt komen ze wel hoor.
Hoedt zat als voormalig Nederlands international anderhalf jaar geleden gewoon bij Antwerp, zegt genoeg. Alles dat bij Antwerp tekent, al dan niet door D'Onofrio, tekent ook sowieso bij Anderlecht als de kans er is. Neen, ik heb het niet over Lamkel Ze of Refaelov, gewoon algemeen genomen. Gheysens Paul mag nog op zijne getrokken kop gaan staan en een haast vrij te gebruiken bankautomaat installeren in de kleedkamer voor spelers: Antwerp is Anderlecht niet.

Na dat seizoen Antwerp ging Hoedt terug een seizoentje zwemmen en vooral bankzitten bij Lazio want meneer de Nederlander vond dat hij zeker hogerop kon na dat redelijk standaard seizoen in de JPL. Toen was dat (de zoveelste) poging tot ambitie in zijn carrière, achteraf klinkt dat eerder als de zoveelste gefaalde stap in zijn hoofdzakelijk uitleencarrière. En nu zit ie dus bij Anderlecht, weer in de JPL, te zwemmen tegen Union. Als Genk gebeld had, zat die in Genk. Als Brugge gebeld had, zat die in Brugge. Als Gent gebeld had, dan ... neen, dat durf ik niet zeggen want wie wil daar op dit moment nog gaan spelen. Nu was het dus Anderlecht, en die zou daar ook zitten zonder Kompany. Allez, Hoedt heeft Kompany's Anderlecht met eigen ogen zien stuntelen in 19/20 en nu zou dat een factor zijn door er meer dan een jaar mee te praten? Kom nou, met die PR-zever is Vince de voorbije twee jaar genoeg weggekomen.

De meeste van de rest van die namen allicht wel, al denk ik verder ook dat die spelers komen door de naam Kompany en het netwerk dat die naam vertegenwoordigt, niet door zijn kunde als coach. Gewoon wat spelers die op een dwaalspoor (van uitleenbeurten) zitten en dan maar bij een bekende naam komen shotten. Maak Kompany sportief directeur boven een coach als Vanderhaeghe bij Anderlecht en die spelers komen ook, hij heeft die connecties in een wereld van connecties. Tenzij het dat was wat bedoeld werd.

And we have a second Gavin !
Ik hoop dat Marsu wel een aangenamere mens is. Dat, en buiten het feit dat ik nooit zou zeggen dat het een topcoach kan worden. Het zit er gewoon niet in. Kompany mag al ongelooflijk blij zijn dat hij zonder enige ervaring bij een club van de grootte van Anderlecht mocht beginnen, en dat hij na twee jaar aanmodderen nog altijd bij een ploeg van de grootte van Anderlecht zit.

Als Anderlecht ook nog maar enigszins een heel klein beetje trok op het grote Anderlecht, dan lag Kompany 23 maanden geleden al buiten toen hij begon te milderen. Ah ja, wacht, da's toen ook even gebeurd. Maar 12 maanden geleden niet. 10 maanden geleden ook niet. 8 maanden .... de mond vol van data bij spelers en si en la, maar de data van de coach blijft maar genegeerd worden. De enige plaatsen waar Kompany zogezegd groeit als coach zijn interviews, reportages en documentaires. Op het veld verandert er niets. Elke uitvlucht is goed om zijn donquichotterie niet te moeten erkennen. Zelfde voor vele supporters; personencultus >>> club blijkbaar. Vele clubs hebben die Peproute geprobeerd, maar ik zie er maar één zo aan vasthouden. Het ontgaat me volledig hoe dat er zelfs in het derde seizoen, bij een toch stabiliserende situatie van de club, toch nog altijd gezegd wordt "Ja nee, als coach met deze kern kunnen wij nu écht niemand beter vinden dan deze ervarings- en progressieloze ex-speler van 35, onmogelijk, dit is de enige optie." Brugge en Genk waren enkele matchen verwijderd van de dubbel vorig seizoen en daar was de coach minder zeker van zijn plaats, zoiets moet afstralen op de hele ploeg.

Ik zie er wel wat Sihame in ondertussen. Een tanende traditionele club waar de nieuwe leiders niet weten van welk hout pijlen maken buiten een buzzwordjukebox met invloed op de jeugd binnenhalen die de herkenbare maar verloren waarden van de partij schijnt te bezitten. Het Vlaanderen van morgen, Kompany belichaamt ons imago. Naar realisaties wordt niet gekeken, enkel het sloganesk taalgebruik en de onhaalbare droomdoelen tellen, dat mensen uit zijn netwerk aan functies worden geholpen zonder enige bekwaamheid maakt ook niet uit: krediet blijft haar verstrekt worden zonder tegenprestatie. All style, no substance. Projecten komen en projecten gaan, de media blijven het spel meespelen waardoor iemand die de functie niet verdient toch op post blijft en zich zelfs boven de regels durft stellen, onaantastbaar. Alleen gebeurt bij de ene wel alles onder het oog van twintig camera's, dus dezelfde spectaculaire val en verontwaardiging zit er niet aan te komen. Voetbal is ook serieuzer dan politiek, dus dat scheelt ook wat.

Het spelen zonder spits, want Thelin is de naam spits nauwelijks waardig, helpt ook niet om een match te winnen.
Al een geluk dat ge die nog hebt om wat te dissen bij een tegenvallende prestatie, denk ik. Nog de enige zeker nu Trebel en Vlap geen minuten kregen en de andere patattenzakken buiten de club beland zijn, en toch verandert er niets? Raman stond daar ook (ergens) op het veld hoor. Of hoe het echte zwart schaap van gisteren Sardella onbesproken blijft, en als ik de zoekfunctie even gebruik zie ik toch dat ge daar nochtans altijd lovende woorden voor had in tegenstelling tot Thelin. Een speler die doet wat er van hem verwacht wordt en een speler die niet doet wat er van hem verwacht wordt opstellen ... we kijken hoe dan ook weer naar Sihame.

En neen, het is niet omdat je Anderlecht supporter bent, want ik kan pakweg @Hans Moleman zijn mening best wel appreciëren ook al ben ik het soms totaal niet eens met zijn visie, zoals nu ook in deze rond Kompany.
Wil ik toch ook even onderschrijven!

Al een geluk dat ge die nog hebt om wat te dissen bij een tegenvallende prestatie, denk ik. Nog de enige zeker nu Trebel en Vlap geen minuten kregen en de andere patattenzakken buiten de club beland zijn, en toch verandert er niets? Raman stond daar ook (ergens) op het veld hoor. Of hoe het echte zwart schaap van gisteren Sardella onbesproken blijft, en als ik de zoekfunctie even gebruik zie ik toch dat ge daar nochtans altijd lovende woorden voor had in tegenstelling tot Thelin. Een speler die doet wat er van hem verwacht wordt en een speler die niet doet wat er van hem verwacht wordt opstellen ... we kijken hoe dan ook weer naar Sihame.

Wil ik toch ook even onderschrijven!

Na onze discussie over Doku, dacht ik, die Gavin is gewoon een Anderlecht hater. Ondertussen moet ik toegeven dat ook ik hier de meesten hun mening, inclusief die van Gavin, kan appreciëren, omdat er meestal wel met onderbouwde argumenten wordt afgekomen. Dat we allemaal soms een andere kijk op de zaak hebben, lijkt mij logisch, gezien we hier allemaal het voetbal op een andere manier beleven.

Het Kompany betoog kan ik zelf moeilijk gaan ontkrachten, omdat in mijn ogen enkel de toekomst zal uitwijzen of er in Kompany een goede trainer schuil gaat. Ik zal hem eeuwig dankbaar blijven dat hij voor deze moeilijke keuze koos, ipv nog ergens rustig te gaan ballen in een leuke stad. En al de energie en het werk dat hij mee steekt in het heropbouwen van onze club. Met wisselend succes.

Over Sardella, ja ik ben milder voor een 19 jarige, die af en toe mooie zaken laat zien, en helaas ook vaak blundert, dan voor een 29 jarige Zweed, die hier enkel zit omdat Bayat en Herman nog eens langs de kassa wouden passeren, en al al te vaak bewees een oceaan aan ruimte nodig te hebben om een goal te maken. Gisteren trouwens genoeg spelers die je eigenlijk kan dissen, maar bij de meeste waren er toch verzachtende omstandigheden. Ik zeg trouwens toch dat we het zelf knullig weggeven, dan heb ik het uiteraard over Sardella en Murillo.

Eupen dit weekend bewezen dat ze niet te onderschatten zijn, en ik vermoed dat we binnen een week weer zonder spits zullen aantreden. Hopelijk laten we de weggevertjes dan op zijn minst al achterwege. Over Hoedt gesproken, die flirtte daar gisteren toch stevig met enkele strafschop fouten, en gaf daar ook een karrevracht aan slechte passes. Hij mag dan wel goedkoop aangetrokken zijn, zijn loon zou echter heel stevig zijn, dan mag het wel wat meer zijn. Al verdient deze, net als alle andere nieuwkomers, tijd voor een echte beoordeling.

Ge zijt Cobbaut nog vergeten als bliksemafleider van de echte problemen, Gavvers. Mooi stukje proza voor de rest, very proud.

Zou het nog lang duren eer ze Trebel weer uit de B kern vissen ?, je kan zeggen dat hij te veel loon heeft maar inzet etc is er toch altijd.

btw @starspike waar komt die haat vanwege genk richting brugge zo de laatste jaren ? mag ook in pm

Zou het nog lang duren eer ze Trebel weer uit de B kern vissen ?, je kan zeggen dat hij te veel loon heeft maar inzet etc is er toch altijd.

btw @starspike waar komt die haat vanwege genk richting brugge zo de laatste jaren ? mag ook in pm

Heeft zich idd steeds professioneel gedragen. Maar ik denk dat er ondertussen zoveel opties zijn centraal, dat ik hem niet terug zie komen. Om 2 super matchen te spelen, en dan zich weer te blesseren, of te stagneren.

Denk dat met Cullen - Ashimeru - Olssen - Kana - El Hadj - Verschaeren - Refaelov, er genoeg spelers moeten rondlopen die moeten kunnen bijbrengen wat Trebel kon bijbrengen. Het blijft hopen dat Bayat eens moeite gaat doen om deze ergens te proberen stallen via 1 of andere huurconstructie. Er was sprake van een come back bij Nantes, maar daar zijn ze Bayat ondertussen ook kotsbeu. Vraag is, wil hij naar een woestijnclub, en gaat hij er zoveel meer verdienen? Volgend jaar raken we er wss wel vanaf als hij nog maar 1 jaar contract heeft. Maar deze zomer lijkt een definitief vertrek mij heel onwaarschijnlijk.

Trebel zijn foto's zijn zelf van de website gehaald, die zien we niet meer terug hoor.

Luister , het gezeik van : Moest Kompany trainer zijn in het oude Anderlecht dan had hi allang buitengelegen mag ook wel stoppen lol
Ge zit in een totaal andere financiele situatie , toen kochten we elke topper in Belgie en omstreken en domineerde we bena elke wedstrijd
Laat Kompany is 2 jaar achtereen met het zelfde teamspelen he
Toen was het , Ah Union .. Makkie , Nu ist Union op ons doos :rofl:

Ja @starspike, leg het maar eens uit! Ik dacht dat je een toffe peer was die voetbal (& Genk) soms een beetje te serieus neemt in het leven, maar nu blijk je een Club hater?? :eek2:

Ik hoop dat Marsu wel een aangenamere mens is.
Soms misschien. Maar ge schrijft wel een stuk beter dan ik!

Ik hou de deur op een kier voor Kompany maar veel vertrouwen heb ik er niet in. Mijn main issue is en blijft zijn waanzinnige overschatting van zichzelf en dat schemert overal door. En dat is een enorm obstakel voor eender wie. Voor velen is zijn 'nuchterheid' in interviews een baken van hoop, maar ik zie die nooit echt zijn eigen woorden geloven van zodra het verder gaat dan "Ik zie de fouten en we zijn er als ploeg onszelf van bewust.".

Het is ook geen argument dat het nu 'financieel andere tijden zijn' voor Anderlecht. Ik denk namelijk dat Kompany een heel vet loon heeft, er bestaat geen kans dat die kerel zijn ego het toelaat om voor chump change bij Anderlecht te gaan werken. Dat zal gerust een bedrag zijn waar een échte coach/manager voor afkomt. Bij RSCA hebben ze wel altijd een boontje gehad voor te lange en te zware contracten. Op zich is dat geen probleem indien uw transfers snel genoeg doorstromen naar grotere clubs, maar de afgelopen jaren is het enkel maar goed afgelopen met de absolute jeugdtalenten op dat vlak.

Bovendien niet vergeten dat Anderlecht shopt voor lage transferprijzen maar dat wel compenseert op vlak van loon. En hun scouting rendeert de laatste jaren totaal niet. Het helpt ook totaal niet dat elke makelaar Anderlecht schijnbaar totaal kan pluimen bij elke onderhandeling. Hoedt gaat bijvoorbeeld vermoedelijk wel nuttig genoeg zijn voor Anderlecht in de JPL, maar die gaat ge waarschijnlijk niet voor een hoofdprijs kunnen verkopen want die gaat geen echte progressie meer maken. Daar komt in het beste geval een Turkse club nog eens voor af. Als die dan inderdaad een echte grootverdiener is genre Trebel hebt ge u eigenlijk misschien meer gevaar dan genot op de hals gehaald. Maar bon, het is op dit moment wel erg moeilijk om de transfermarkt te navigeren als Anderlecht zijnde.

Zoals het er momenteel uitziet moet Anderlecht eerst door een heel diep dal gaan vooraleer ze deze gijzeling durven te beëindigen. En dan moeten ze dik wat duiten ophoesten om de ontslagvergoeding uit te betalen. In het beste geval komt een grotere club hem ophalen. Voorlopig merkt ge aan alles dat quasi niemand Kompany durft bekritiseren, de Belgische pers durft sowieso niet echt in te gaan op Rode Duivels. Over Wilmots durven ze nog steeds enkel onrechtstreeks iets te zeggen gelijk een bende bange kinderen. Dan is het terloops : "Hihi Courtois zei ooit eens wat over Wilmots heheheheheehehe!"

Ja @starspike, leg het maar eens uit! Ik dacht dat je een toffe peer was die voetbal (& Genk) soms een beetje te serieus neemt in het leven, maar nu blijk je een Club hater?? :eek2:

Ik ben dat ook gewoon hoor, die toffe peer :D
En haten vind ik altijd zo een vies woord. Ik HAAT verkrachters, pedofielen, mensen die mijn gezin proberen te kloten, extremisten links en rechts. Brugge heb ik gewoon echt niet graag ;) Dat staat ook los van de mensen in se, want ik heb ook een paar bevriende Brugse supporters gezien ik enerzijds dankzij de punkrock-scène wel wat mensen ken over het hele land en anderzijds doordat er ook wel wat Limburgse Brugge supporters zijn, waaronder twee collega's van mij. En ik kan allemaal goed met die mensen om. Maar we weten wel dat we bepaalde voetbal-onderwerpen wat achterwege moeten laten. Het afgelopen weekend hebben we zo bvb niet besproken :D Maar het supercup weekend dan weer wel.

Kijk, op zich wil ik dat "graag" uitleggen waar dat vandaan komt. Maar het probleem is natuurlijk dat dat door dingen gekomen is waar niemand van de Brugge supporters van gaat zeggen "Ik snap u", want anders waart ge wellicht geen supporter :D En dan is het een vraag welk nut het heeft om dat te vertellen. Op SN3 hebben ze me die vraag enkele jaren geleden (denk dat het toen zelfs nog BZF was) ook gesteld en heb ik daar toen ook op geantwoord. En ge kunt u voorstellen hoe goed DAT afgelopen is 😅

Ik ben dat ook gewoon hoor, die toffe peer :D
En haten vind ik altijd zo een vies woord. Ik HAAT verkrachters, pedofielen, mensen die mijn gezin proberen te kloten, extremisten links en rechts. Brugge heb ik gewoon echt niet graag ;) Dat staat ook los van de mensen in se, want ik heb ook een paar bevriende Brugse supporters gezien ik enerzijds dankzij de punkrock-scène wel wat mensen ken over het hele land en anderzijds doordat er ook wel wat Limburgse Brugge supporters zijn, waaronder twee collega's van mij. En ik kan allemaal goed met die mensen om. Maar we weten wel dat we bepaalde voetbal-onderwerpen wat achterwege moeten laten. Het afgelopen weekend hebben we zo bvb niet besproken :D Maar het supercup weekend dan weer wel.

Kijk, op zich wil ik dat "graag" uitleggen waar dat vandaan komt. Maar het probleem is natuurlijk dat dat door dingen gekomen is waar niemand van de Brugge supporters van gaat zeggen "Ik snap u", want anders waart ge wellicht geen supporter :D En dan is het een vraag welk nut het heeft om dat te vertellen. Op SN3 hebben ze me die vraag enkele jaren geleden (denk dat het toen zelfs nog BZF was) ook gesteld en heb ik daar toen ook op geantwoord. En ge kunt u voorstellen hoe goed DAT afgelopen is 😅
Ik lachte er maar mee uiteraard. Enfin, ik vond Genk altijd die sympathieke club uit Limburg, maar nu awoeeeeeeeeeeee :sneaky:

Wat ik mij wel afvraag, waarom zou je als supporter van een andere club actief zijn op SN3/BZF of eender welk forum van een andere club? Dat is toch alleen maar om gekak op u kop te krijgen? 😅 Ik kom daar zelfs niet, niveau is mij meestal veel te laag op zo'n dingen.

Maakt niet uit man, wij (of toch de meeste Club fans) blijven Genk sympathiek vinden hoor :wink:

Ik lachte er maar mee uiteraard. Enfin, ik vond Genk altijd die sympathieke club uit Limburg, maar nu awoeeeeeeeeeeee :sneaky:

Wat ik mij wel afvraag, waarom zou je als supporter van een andere club actief zijn op SN3/BZF of eender welk forum van een andere club? Dat is toch alleen maar om gekak op u kop te krijgen? 😅 Ik kom daar zelfs niet, niveau is mij meestal veel te laag op zo'n dingen.

Ik reageer (en lees) daar ook echt veeeeeeeeeeeeeeeeeel minder nog dan "de starspike van 2012" ;)
Maar ik vind het wel interessant om te zien hoe supporters van andere clubs denken over bepaalde zaken binnen hun eigen club of andere clubs. En liever dat daar zien dan op de voetbalkranten van de wereld.

Iedereen heeft zo wel zijn redenen. De ploegen die mij minder liggen zijn Gent (nochtans ben ik van Gent afkomstig :ROFLMAO:), Anderlecht (vroeger véél vrienden/kennissen gehad die enorm denigrerende RSCA supporters waren, echte nekken eigenlijk. Nu heb ik echter wel collega's die wel heel kritisch zijn over de gang van zaken/Kompany en goed over het Belgisch voetbal kunnen praten/durven positief zijn over bvb Club) & Standard (no comment, marginaal). Maar ik probeer wel altijd objectief te blijven & heb daar eigenlijk ook geen problemen mee.

Luister , het gezeik van : Moest Kompany trainer zijn in het oude Anderlecht dan had hi allang buitengelegen mag ook wel stoppen lol
Ge zit in een totaal andere financiele situatie , toen kochten we elke topper in Belgie en omstreken en domineerde we bena elke wedstrijd
Laat Kompany is 2 jaar achtereen met het zelfde teamspelen he
Toen was het , Ah Union .. Makkie , Nu ist Union op ons doos :rofl:

Ah Baba, laat ze maar praten. Trek het U NI ON.

Soms misschien. Maar ge schrijft wel een stuk beter dan ik!

Ik hou de deur op een kier voor Kompany maar veel vertrouwen heb ik er niet in. Mijn main issue is en blijft zijn waanzinnige overschatting van zichzelf en dat schemert overal door. En dat is een enorm obstakel voor eender wie. Voor velen is zijn 'nuchterheid' in interviews een baken van hoop, maar ik zie die nooit echt zijn eigen woorden geloven van zodra het verder gaat dan "Ik zie de fouten en we zijn er als ploeg onszelf van bewust.".

Het is ook geen argument dat het nu 'financieel andere tijden zijn' voor Anderlecht. Ik denk namelijk dat Kompany een heel vet loon heeft, er bestaat geen kans dat die kerel zijn ego het toelaat om voor chump change bij Anderlecht te gaan werken. Dat zal gerust een bedrag zijn waar een échte coach/manager voor afkomt. Bij RSCA hebben ze wel altijd een boontje gehad voor te lange en te zware contracten. Op zich is dat geen probleem indien uw transfers snel genoeg doorstromen naar grotere clubs, maar de afgelopen jaren is het enkel maar goed afgelopen met de absolute jeugdtalenten op dat vlak.

Bovendien niet vergeten dat Anderlecht shopt voor lage transferprijzen maar dat wel compenseert op vlak van loon. En hun scouting rendeert de laatste jaren totaal niet. Het helpt ook totaal niet dat elke makelaar Anderlecht schijnbaar totaal kan pluimen bij elke onderhandeling. Hoedt gaat bijvoorbeeld vermoedelijk wel nuttig genoeg zijn voor Anderlecht in de JPL, maar die gaat ge waarschijnlijk niet voor een hoofdprijs kunnen verkopen want die gaat geen echte progressie meer maken. Daar komt in het beste geval een Turkse club nog eens voor af. Als die dan inderdaad een echte grootverdiener is genre Trebel hebt ge u eigenlijk misschien meer gevaar dan genot op de hals gehaald. Maar bon, het is op dit moment wel erg moeilijk om de transfermarkt te navigeren als Anderlecht zijnde.

Zoals het er momenteel uitziet moet Anderlecht eerst door een heel diep dal gaan vooraleer ze deze gijzeling durven te beëindigen. En dan moeten ze dik wat duiten ophoesten om de ontslagvergoeding uit te betalen. In het beste geval komt een grotere club hem ophalen. Voorlopig merkt ge aan alles dat quasi niemand Kompany durft bekritiseren, de Belgische pers durft sowieso niet echt in te gaan op Rode Duivels. Over Wilmots durven ze nog steeds enkel onrechtstreeks iets te zeggen gelijk een bende bange kinderen. Dan is het terloops : "Hihi Courtois zei ooit eens wat over Wilmots heheheheheehehe!"
Alvorens ik weer de verwijten van Kompany kan niks bij u verkeerd doen , ik heb ook kritiek ( opstellingen /transfers)
Langs ene kant vertel je de miserie van de club en dat het moeilijk is , beperkt transfers , ect maar toch fixeer je weer op de mens Kompany en denk je zen vette loon te weten 😂
Onze club is opbouw en het zou vet zijn dat da na een paar weken zou zijn maar guess what dat gaat niet , kijk gewoon is naar andere clubs ( en ik zeg niet specifiek Club Brugge ) gewoon in Europa , het duurd gewoon lang .
We zullen niet overeenkomen , ik zie dat je Hoedt nuttig vind , laat me nu dat de minste transfer vinden:)

Er zitten daar gent, genk supporters waar je echt een goede discussie mee aan kunt gaan. Ik ben ook lid van buffaloforum maar post daar nooit iets ( de activiteit is daar ook redelijk laag )

Terug
Bovenaan