Jupiler Pro League 2021-2022

Ik ben benieuwd hoe die volgend jaar dit concept gaan uitwerken met het WK voetbal in Qatar november / december.
Ik kan mis zijn maar zakken er geen 3 ploegen dit seizoen? Of is dat nog een jaar uitgesteld? Dat zou in elk geval wel al 4 matchen schelen natuurlijk.

Aftroeven yes, als in de zin van: Anderlecht liet de kaas van zijn brood eten. Een deel van de coach zijn taken is wel om een bepaalde mentaliteit in zijn elftal te slijpen. Anderlecht komt nu al wel 2-3 jaar over als een stel slappe pussies. Er zijn zo veel ploegen die fouten afdwingen bij Anderlecht de laatste jaren. Er is een gebrek aan vechtlust, concentratie en ik vrees ook gewoon een gebrek aan degelijke instructie. Kwaliteit is ook een deel van het probleem natuurlijk, maar Anderlecht heeft zeker geen zwakke kern.

Ik zit daar niet in de kleedkamer, maar Kompany heeft sowieso het charisma van een loketmedewerker van de gemeente. Oké, dat is de kapitein van de Rode Duivels geweest maar die gast heeft nog nooit met overtuiging of begeestering gesproken. En ik vermoed dat die dan zo wat slap aftreksel van Guardiolatalk heeft meegepakt. Ik ga daar niet té veel over neuten zo vroeg op het seizoen én ik heb bovendien Vincent de coach en persoon al eens bekritiseerd onlangs. Maar als ik het moet samenvatten : die kerel overschat zichzelf mateloos. Dat is zo het type van verwend enig kind op voetbalvlak dus voorlopig krijgt die nog zeer weinig tegenwind. Maar Anderlecht kan het eigenlijk niet veroorloven om veel geld te betalen aan zuivere middelmaat op dit moment.
Maar dat weet jij toch allemaal niet? Jij zit idd niet in de kleedkamer, noch achter de schermen. Die samenvatting was dus niet nodig.

Kompany komt net over als net een goede motivator en people manager. Zijn grote weak spot lijkt mij net op het tactische vlak te liggen. Zijn vervangingen bv waren, net als vorig seizoen vaak, ondermaats. En maakt het vaak wat te ingewikkeld lijkt me

Ik hoor hier ook weer mensen die vinden dat ze Kompany moeten vervangen. Maar net als vorig jaar gaat dat weinig oplossen op lange termijn. Kompany is meer dan enkel de trainer, en zeker een factor waarom bepaalde spelers voor Anderlecht kiezen.

Die 4 de plaats met de kern van vorig jaar trouwens een goede prestatie, van dat “verwend kind” zonder tegenwind.

Gisteren was heel slecht. Maar toch een paar verzachtende omstandigheden, zoals een resem spelers die nog maar een week trainen, transfers die nog moeten gebeuren. Nieuwe spelers die moeten worden ingepast. Geen cadeau om dan tegen een gerodeerd Union te komen. Waar ik dit seizoen wel veel van verwacht.

Het spelen zonder spits, want Thelin is de naam spits nauwelijks waardig, helpt ook niet om een match te winnen. En dan geef je het zelf nog eens knullig weg.

Veel te vroeg voor conclusies of paniek. Een jaar geleden stonden we er slechter voor.

De journalisten zijn eigenlijk nog dezelfde als 15 jaar geleden hoor. Als ge toen naar Extra Time keek op het einde van het seizoen... Ik herinner me nog Filip Joos die een lofzang over Anderlecht en Bous afstak waar Ray Hudson verlegen van zou worden. En toen zat er heel vaak een paarsgekleurde gast in de studio ook. Ik vind dat allemaal wel meevallen. Het is voor een stuk flavor of the day gewoon hé.

Welke spelers komen dan voor de naam/persoon Kompany? Mss een huurling van city maar dat is ook meestal van niet beter kunnen voor hun.

Welke spelers komen dan voor de naam/persoon Kompany? Mss een huurling van city maar dat is ook meestal van niet beter kunnen voor hun.
Onder meer Hoedt, Harwood-Bellis, Rafaelov, Sergio Gomez, Cullen, Nmecha, en Ashimeru hebben aangegeven dat de aanwezigheid van Kompany meespeelde in hun overweging.

Want Lukas Nmecha ging naar Anderlecht komen zonder Vince?

Zat zelfs letterlijk in de docureeks Mauve.
Chadli en Roofe hadden ook wel andere opties. Harwood Bellis zou idd ook nooit voor Anderlecht kiezen.

Komt een Olssen of Gomez zonder Kompany? Ik weet het uiteraard niet. Maar lijkt mij niet zo bizar mocht die factor meespelen.

Ik kan die documentaire Mauve niet zien dus dunno wat ze daar zeggen. Maar als je geld op tafel legt komen ze wel hoor. Buiten huurlingen mss, want dan die hebben al contract.

Maar dat weet jij toch allemaal niet? Jij zit idd niet in de kleedkamer, noch achter de schermen. Die samenvatting was dus niet nodig.

Kompany komt net over als net een goede motivator en people manager. Zijn grote weak spot lijkt mij net op het tactische vlak te liggen. Zijn vervangingen bv waren, net als vorig seizoen vaak, ondermaats. En maakt het vaak wat te ingewikkeld lijkt me

Ik hoor hier ook weer mensen die vinden dat ze Kompany moeten vervangen. Maar net als vorig jaar gaat dat weinig oplossen op lange termijn. Kompany is meer dan enkel de trainer, en zeker een factor waarom bepaalde spelers voor Anderlecht kiezen.

Die 4 de plaats met de kern van vorig jaar trouwens een goede prestatie, van dat “verwend kind” zonder tegenwind.

Gisteren was heel slecht. Maar toch een paar verzachtende omstandigheden, zoals een resem spelers die nog maar een week trainen, transfers die nog moeten gebeuren. Nieuwe spelers die moeten worden ingepast. Geen cadeau om dan tegen een gerodeerd Union te komen. Waar ik dit seizoen wel veel van verwacht.

Het spelen zonder spits, want Thelin is de naam spits nauwelijks waardig, helpt ook niet om een match te winnen. En dan geef je het zelf nog eens knullig weg.

Veel te vroeg voor conclusies of paniek. Een jaar geleden stonden we er slechter voor.
Ik weet wel wat ik zie en wat ik doorheen de jaren hier en daar oppik achter de schermen. En ik moet ook niet in de kleedkamer zitten om waar te nemen dat Kompany vooral gebakken lucht te koop heeft. Die jongen heeft toch amper charisma? Die komt kalm over en dat is het eigenlijk. Maar dat is geen dynamisch persoon die u kan opzwepen. Als ik een Van Gaal bezig hoor kan ik echter wél meteen voorstellen hoe die (de juiste) groep kan klaarzetten voor een match zowel mentaal als tactisch. Het ene helpt het ander ook natuurlijk, want een coach die tactisch een beetje knoeit verliest gaandeweg wel wat van die mentale impact. En het is duidelijk dat Kompany nog geen sluitend tactisch plannetje kan uitdokteren hé. Voorlopig toont die brave meneer redelijk weinig vermogen om een plan in elkaar te steken dat werkt voor zijn spelersgroep. Eigenlijk al een goede drie jaar lang. Ik zou durven stellen dat de sample size voldoende is om te concluderen dat de Vincent niet een topcoach is op dit moment.

Als wij trouwens enkel maar een opinie mogen neerzetten als we bij Vince The Prince in de klas zitten of hem volgen voor zijn biopic mogen we allemaal stoppen met posten hier. Geen enkele mening of samenvatting op heel dit forum is 'nodig', dus die opmerking is ook de meest zuivere onzin en is derhalve nog meer onnodig dan mijn onnodige mening. Ik word echt heel moe van zulke zaken. Ik kan dus al niet meer een duidelijke opinie neerpoten, ondanks prefacen dat ik inderdaad niet in de kleedkamer zit en dat het mijn mening is, gebaseerd op wat ik kan waarnemen? Ik heb alle nuances aangebracht, prima toch? Als we ons moeten beperken tot wat we als intimici te weten komen wordt het hier triestig. Het enige interessante aan heel dit boechtforum zijn de verschillende opinies. Ik weet trouwens genoeg van Kompany achter de schermen om mijn mening te hebben, die ook keer op keer bevestigd werd/wordt.

Tevens, met een logische vierde plaats koopt ge niet veel mee bij mij. Ik zeg dat Kompany pure middelmaat is als coach en manager. Niets wat die al heeft gedaan als coach spreekt dat tegen. Ge kan er natuurlijk voor kiezen om te geloven dat de zaken ander zijn, maar ik ben liever realistisch. Stabiliteit is ook handig he, daar niet van. Maar ze kunnen het in Brussel niet lang meer veroorloven om in het beste geval te bereiken wat de kern +- waard is. Oftewel moet er kwaliteit bij, oftewel moet Kompany spelers beter maken en beter laten spelen. Zo simpel is het. Verschillende coaches doen dat, ik snap niet waarom we dat niet mogen verwachten van de paarse kroonprins.

Ik weet wel wat ik zie en wat ik doorheen de jaren hier en daar oppik achter de schermen. En ik moet ook niet in de kleedkamer zitten om waar te nemen dat Kompany vooral gebakken lucht te koop heeft. Die jongen heeft toch amper charisma? Die komt kalm over en dat is het eigenlijk. Maar dat is geen dynamisch persoon die u kan opzwepen. Als ik een Van Gaal bezig hoor kan ik echter wél meteen voorstellen hoe die (de juiste) groep kan klaarzetten voor een match zowel mentaal als tactisch. Het ene helpt het ander ook natuurlijk, want een coach die tactisch een beetje knoeit verliest gaandeweg wel wat van die mentale impact. En het is duidelijk dat Kompany nog geen sluitend tactisch plannetje kan uitdokteren hé. Voorlopig toont die brave meneer redelijk weinig vermogen om een plan in elkaar te steken dat werkt voor zijn spelersgroep. Eigenlijk al een goede drie jaar lang. Ik zou durven stellen dat de sample size voldoende is om te concluderen dat de Vincent niet een topcoach is op dit moment.

Als wij trouwens enkel maar een opinie mogen neerzetten als we bij Vince The Prince in de klas zitten of hem volgen voor zijn biopic mogen we allemaal stoppen met posten hier. Geen enkele mening of samenvatting op heel dit forum is 'nodig', dus die opmerking is ook de meest zuivere onzin en is derhalve nog meer onnodig dan mijn onnodige mening. Ik word echt heel moe van zulke zaken. Ik kan dus al niet meer een duidelijke opinie neerpoten, ondanks prefacen dat ik inderdaad niet in de kleedkamer zit en dat het mijn mening is, gebaseerd op wat ik kan waarnemen? Ik heb alle nuances aangebracht, prima toch? Als we ons moeten beperken tot wat we als intimici te weten komen wordt het hier triestig. Het enige interessante aan heel dit boechtforum zijn de verschillende opinies. Ik weet trouwens genoeg van Kompany achter de schermen om mijn mening te hebben, die ook keer op keer bevestigd werd/wordt.

Tevens, met een logische vierde plaats koopt ge niet veel mee bij mij. Ik zeg dat Kompany pure middelmaat is als coach en manager. Niets wat die al heeft gedaan als coach spreekt dat tegen. Ge kan er natuurlijk voor kiezen om te geloven dat de zaken ander zijn, maar ik ben liever realistisch. Stabiliteit is ook handig he, daar niet van. Maar ze kunnen het in Brussel niet lang meer veroorloven om in het beste geval te bereiken wat de kern +- waard is. Oftewel moet er kwaliteit bij, oftewel moet Kompany spelers beter maken en beter laten spelen. Zo simpel is het. Verschillende coaches doen dat, ik snap niet waarom we dat niet mogen verwachten van de paarse kroonprins.
And we have a second Gavin !
kijk , ik zeg dat Kompany een topcoach word .
Kusjes

Hij kan het worden, maar daarmee zegt ge ook dat hij het nu nog niet is hé. Ik heb er minder vertrouwen in, maar ik hoop het voor het Belgische voetbal.
Daar ben ik het dus wel mee eens.

Moet op tactisch vlak bv zeker nog stappen zetten.

Eigen mening is niets mis mee, zeker als ze onderbouwd is. Maar in u samenvatting ontbraken zinnen als, volgens mij, misschien of het zou kunnen dat.

Verder wordt die kern van vorig jaar misschien wat overschat, en het verlies van Nmecha en vooral Sambi onderschat.

Wordt voor iedere ploeg met huiswerk nog een bizarre maand.

Allé komaan, "zo een posts bestraffen", overdrijf anders eens.

Ik maak alleen de bemerking dat wanneer pakweg tegen de Rode Duivels Frankrijk irritant tijd zit te rekken, plots alle supporters het een schande vinden en voorstander zijn om veel te laten overspelen. Nu gebeurt het bij Club en de reacties zijn echt gewoon te belachelijk voor woorden. Niet alleen hier, maar ik zie het ook op mijn sociale media van de usual anti-Club supporters.

Maar toch, een kleine greep uit de reacties hier, is dat gewoon "zich vragen stellen" bij het waarom?

Tja. Ik heb me voorgenomen zoveel mogelijk te zwijgen over de schande van de arbitrage wanneer Brugge erbij betrokken is, maar dit gaat er echt gewoon gigantisch over. Maar echt wat een schande... HONDERDENTWEE minuten. Het was echt letterlijk wachten tot Brugge zou scoren. En verrassing verrassing. Direkt na aftrappen fluiten ze af.
Ze doen echt zelfs geen moeite meer om het te verbergen.

En dan dat "anti-voetbal" geroep naast het veld. Misschien nu nog wat interviews uitjouwen ofzo? Ongelooflijk die club.

1 speeldag ver... :D
Ze doen precies geen moeite meer

De miljoenen voor Odilon al goed gespendeerd zo te horen

Brugge moet precies kampioen worden. Corrupte nest.

Schande

En dan zou mijn post bestraft moeten worden? Ik wil gerust met mensen die dat ook kunnen een deftige discussie aangaan over waarom die vele extra minuten werden geteld, of het geoorloofd was, of het altijd gaat toegepast worden of over oplossingen om dat tijdrekken eruit te krijgen. Er zijn hier effectief wel mensen die dat kunnen. Maar meteen die complotreacties over de verkochte boel, neen dank u. Dat is pas peutertuin niveau.

En voor dit alleen al zijn die 14 minuten geoorloofd. Ipv schande te spreken over die 14 minuten, mss eens de focus leggen op het waarom en hoe schandelijk Eupen bezig was.
Iedereen zou hiervoor applaudisseren als het consequent werd door getrokken. We zullen zien in de toekomst.

Als het waar is dat die Gomez nog nooit als linksback heeft gespeeld (zeiden ze op eleven) dan stel ik me nog meer vragen bij de transfers. Refaelov halen die 3 jaar geleden bij ons al te min was om te starten was een eerste knipperlicht.

Als het waar is dat die Gomez nog nooit als linksback heeft gespeeld (zeiden ze op eleven) dan stel ik me nog meer vragen bij de transfers. Refaelov halen die 3 jaar geleden bij ons al te min was om te starten was een eerste knipperlicht.
Mykha is niet topfit , Lawrence weg , dus moet Gomez depaneren , toch niks mis mee ... en nen assist
Rafa weet dat hij niet alle wedstrijden gaat spelen he
Ge moet niet achter ALLES iets zoeken he

Kompany zijn backs moeten vaak wel op het middenveld spelen. Guardiola deed dat ook met bv. Delph.

Ik snap niet dat mensen zich nu zo druk maken.
Tis pas begonnen en je moet eigenlijk pas echt in vorm zijn als het de PO zijn.
Zal dit seizoen ook weer zo zijn dus relax and enjoy :).

And we have a second Gavin !
kijk , ik zeg dat Kompany een topcoach word .
Kusjes
En wat is daar eigenlijk mis mee? Precies of het is een schande dat er hier mensen een enorm onderbouwde mening (of feiten) komen geven ipv hoofdzakelijk belachelijke uitspraken te doen door een gigantisch (in jouw geval) paarse bril.

En neen, het is niet omdat je Anderlecht supporter bent, want ik kan pakweg @Hans Moleman zijn mening best wel appreciëren ook al ben ik het soms totaal niet eens met zijn visie, zoals nu ook in deze rond Kompany.

Kompany kan me ook nog altijd totaal niet overtuigen. Zijn holle woorden over het algemeen, tactisch probeert die imo ook maar iets met wisselend succes. En is dat een schande? Uiteraard niet, maar ik ben eigenlijk 100% zeker dat éénder wie met dergelijke resultaten vorig jaar gewoon buiten lag in die slechte periode.
Het siert Anderlecht uiteraard dat ze dit niet doen, en er zal mogelijks wel meer basis zijn dan wij zien, dus goed, afwachten wat die kan, maar laat ons zeker niet verwonderd zijn binnen een paar jaar dat het niets wordt - omgekeerd geldt dit uiteraard ook.

Terug
Bovenaan