Jupiler Pro League 2021-2022

VDB, aster, en Verheyen heb ik graag. Aster moet nog groeien in zin job maar die heeft veel kennis, en joos kan ik ook wel hebben.

Voor goed commentaar kan je best naar de Franstalige posten kijken eigenlijk.

Aster en Joost zijn dan wel weer oke is die podcast 90 minutes

Voor goed commentaar kan je best naar de Franstalige posten kijken eigenlijk.

Aster en Joost zijn dan wel weer oke is die podcast 90 minutes
Ik irriteer mij alleen aan dat ontzettende kontengekruip van Aster bij Joos. Bij alles lachen wat die zegt,...

VDB pro-Club? Hm, ik vind net andersom. Ik vind ook dat Verheyen echt probeert over te komen alsof hij zeker niet voor Club is waardoor hij echt anti-Club oogt. Ik herinner me zelfs een "dju" toen de tegenstander net niet scoorde tegen Club. Ik hoor VDB graag bezig, maar is niet altijd consequent in het oordelen over fases afhankelijk van welke ploeg het betreft.

Ik ben wel fan van Joos. Zéér veel voetbalkennis en inzicht.

Ik hoor Aster graag bezig met genoeg kennis over voetbalfeitjes, maar voetbalinzicht kan wel nog veel beter.

Deferme en De Bilde is absoluut rampzalig. Fouten qua feiten, spelers, schromelijk gebrek aan voetbalinzicht. Ik erger me dood.

Joos kan gewoon zo hautain overkomen. Ook altijd dezelfde zinnetjes "x met de fausse queue" "x lag op vinkenslag"
Als het VDB en Verheyen niet zijn, heb ik ook wel liefst Joos.

Nog even terug komen op die afgekeurde goal van UNION.

Hoe en waarom keuren ze die in godsnaam af? Was toch geen buitenspel, want de speler die buitenspel stond, raakte geen bal, én nam niet deel aan de fase én stond niet in het zicht van mignolet.

Kan toch nooit buitenspel zijn dan?

Ik wil nu nog geloven dat de Belgische commentators en "analisten" wel iets afweten van de Belgische en Engelse competitie, maar als ik vroeger hun commentaar hoorde op Spaanse, Italiaanse of Duitse matchen, dan was het niveau echt schrijnend. Ze kennen niks van die competities en leuteren er maar op los.

Vroeger zat Filip Joos soms commentaar te geven in Studio 1 of Extra Time over Spaanse matchen, en wat die kerel allemaal uitkraamde was om van te huilen. Hij dacht waarschijnlijk, de meesten weten toch niet dat ik hier alles uit mijn duim zit te zuigen, dus ik zal er wel mee wegkomen. En de rest maar ja knikken.

Iemand zei hier Gui Polspoel, en mijn god ja, die was ik al vergeten. Maar hij was tenminste zodanig slecht dat het grappig werd.

Nog even terug komen op die afgekeurde goal van UNION.

Hoe en waarom keuren ze die in godsnaam af? Was toch geen buitenspel, want de speler die buitenspel stond, raakte geen bal, én nam niet deel aan de fase én stond niet in het zicht van mignolet.

Kan toch nooit buitenspel zijn dan?
Die speler dat de bal kreeg stond ook offside niet zoveel.

Ik wil nu nog geloven dat de Belgische commentators en "analisten" wel iets afweten van de Belgische en Engelse competitie, maar als ik vroeger hun commentaar hoorde op Spaanse, Italiaanse of Duitse matchen, dan was het niveau echt schrijnend. Ze kennen niks van die competities en leuteren er maar op los.

Vroeger zat Filip Joos soms commentaar te geven in Studio 1 of Extra Time over Spaanse matchen, en wat die kerel allemaal uitkraamde was om van te huilen. Hij dacht waarschijnlijk, de meesten weten toch niet dat ik hier alles uit mijn duim zit te zuigen, dus ik zal er wel mee wegkomen. En de rest maar ja knikken.

Iemand zei hier Gui Polspoel, en mijn god ja, die was ik al vergeten. Maar hij was tenminste zodanig slecht dat het grappig werd.
Bij Spaanse matchen luister ik wel graag naar Van Vaerenbergh op Eleven. Ik zeg niet dat die alles perfect volgt, maar is van het meeste wel goed op de hoogte.

Als ik dat dan vergelijk met wat een Deferme uitkraamde over Real in de CL, mijn god zeg.

Nog even een ballonnetje oplaten voor de meest veelzijdige commentator van het land: Floris Geerts 👏 Niet per se de beste, maar heeft een typische stem en kan in nagenoeg elke sport worden ingezet.

Ook een onpopular opinion: over de jaren heen ben ik Eddy Demarez wel gaan appreciëren. Zijn sikje blijft echter onvergeeflijk.

Floris Geerts vind ik ook aangenaam om naar te luisteren. Met Aster heb ik weinig problemen, ja zijn voetbalkennis is soms wat beperkt maar hij neemt zichzelf ten minste niet zo serieus en houdt het luchtig. Een groot verschil met de arrogantie en continue negativiteit die De Bilde uitstraalt.

Nog even een ballonnetje oplaten voor de meest veelzijdige commentator van het land: Floris Geerts 👏 Niet per se de beste, maar heeft een typische stem en kan in nagenoeg elke sport worden ingezet.

Ook een onpopular opinion: over de jaren heen ben ik Eddy Demarez wel gaan appreciëren. Zijn sikje blijft echter onvergeeflijk.
Waarom onpopulair?

Gans die Demarez gate toch ferm overdreven, en gelukkig op een serene manier opgelost. Want de dolle minas stonden al klaar met hun toorts en riek om de man te lynchen. Vind dat ook wel een ok commentator.

De vreselijkste commentators zijn voor mij met stip, Dirk Deferme, en 1 van die Eleven commentators die constant spreekt alsof die een reclamespot aan het inspreken is. Kan op de naam niet komen.

Om eens terug te komen op de afgekeurde Antwerp goal. Los van dat al dan niet buitenspel. Frey geeft daar Murillo toch gewoon een duw in de rug met zijn twee handen? Hadden ze het zichzelf niet gewoon makkelijker kunnen maken en de goal daarvoor af te keuren?

Waarom onpopulair?

Gans die Demarez gate toch ferm overdreven, en gelukkig op een serene manier opgelost. Want de dolle minas stonden al klaar met hun toorts en riek om de man te lynchen. Vind dat ook wel een ok commentator.

De vreselijkste commentators zijn voor mij met stip, Dirk Deferme, en 1 van die Eleven commentators die constant spreekt alsof die een reclamespot aan het inspreken is. Kan op de naam niet komen.

Om eens terug te komen op de afgekeurde Antwerp goal. Los van dat al dan niet buitenspel. Frey geeft daar Murillo toch gewoon een duw in de rug met zijn twee handen? Hadden ze het zichzelf niet gewoon makkelijker kunnen maken en de goal daarvoor af te keuren?
Duwen met 2 handen in de rug is toch niet erg in't Astridpark?

Ik vind dat wij toch een aantal best goeie commentatoren hebben: vdb, boudeweel, aster, joos, geerts, van varenberg zoals reeds gezegd. Qua analisten is het wat minder, Verheyen is zowat de enige goeie imo.

Maar los van dat vind ik dat veel supporters hun haat uitspreken tegen iemand omwille van zijn mening over iets dat hen niet zint (veelal dus iets tegen hun ploeg). Vind ik ronduit belachelijk, het is tenslotte maar een mening, niet de absolute waarheid omdat iemand op tv dat zegt... Je kan daar niet mee akkoord gaan, maar dat wil niet zeggen dat het daarvoor een slechte commentator of analist is. In het gewone leven haat je toch ook niet direct iemand omdat je meningsverschillen hebt?

Zelfde verhaal als er iemand eens te enthousiast is over een goal, dan is het direct een "mauve" of "anti-club" bijvoorbeeld... Mensen moeten eens beseffen dat commentatoren gewoon ook mee genieten van voetbal, meestal redelijk neutraal (of zo neutraal mogelijk) en als Union dan in minuut 86 de gelijkmaker scoort, en men enthousiast is, is dat niet omdat ze union fan zijn, anti club, wel omdat ze genieten van een spannende pot voetbal/titelstrijd.

Veelal op het anonieme internet natuurlijk, maar het is niet omdat je niet akkoord gaat met iemand dat je geen respect voor die mens moet hebben.

Sommige mensen verliezen alle rationaliteit, kheb woensdag zelfs horen vallen dat ze beter De Bilde niet meer zouden binnenlaten voor dat SMS-verhaal van zondag.

Terug
Bovenaan