Jupiler Pro League 2021-2022

Anderzijds, eerlijk. Die overwinning van Gent tegen Anderlecht enkele weken terug toch ook helemaal niet verdiend. Was zelfs een kleine hold-up. Anderlecht was de 2de helft toen heel dominant. Nu het seizoen begint wel zijn tol te eisen met de blessures van Delcroix, Debast, Verschaeren, Ashimeru en nu ook Gomez. Dat is wat veel aan 't worden. Onze vervangers zijn een pak minder (behalve achteraan, daar valt het wel mee).
Klopt. Eerste helft was zeer slecht van Anderlecht, maar AA Gent deed niet veel beter. Anderlecht was dan de hele tweede helft beter en Gent scoort uit zijn enige kans van de wedstrijd.

Het is zoals HVH zegt, Anderlecht verdient PO1 sowieso (ze zijn uiteindelijk ook derde in de rangschikking). En ja, Gent verdient het op basis van het huidige voetbal ook zeker en vast - absurde is dat als Gent vorige week had gewonnen van Cercle, zowel Anderlecht als Gent in PO1 zaten.

Klopt. Eerste helft was zeer slecht van Anderlecht, maar AA Gent deed niet veel beter. Anderlecht was dan de hele tweede helft beter en Gent scoort uit zijn enige kans van de wedstrijd.

Het is zoals HVH zegt, Anderlecht verdient PO1 sowieso (ze zijn uiteindelijk ook derde in de rangschikking). En ja, Gent verdient het op basis van het huidige voetbal ook zeker en vast - absurde is dat als Gent vorige week had gewonnen van Cercle, zowel Anderlecht als Gent in PO1 zaten.
Dit zag ik op ons forum maar komt van het forum van Club denk ik. Is wel van voor gisteren en ik zag dat we gisteren op KVK een xG (expected Goals) in ons nadeel hadden t.o.v. Kortrijk dus het kan nog wat wijzigen. Maar we stonden op basis van xG over de hele competitie 1ste.
Antwerp pakte nogal heel veel meer punten dan ze op basis van hun spel/data verdienden. Genk en Cercle presteerden zwaar ondermaats.
En wat te zeggen van KVM :D

xKSZi8V.png

Gisteren een goeie 1ste helft gezien van KVK tegen een enorm zwak/zenuwachtig Anderlecht. Hoe het daar op 1-1 eindigde is toch wel een raadsel. Enorm geschrokken hoe traag Hoedt is, werd steevast op snelheid in de luren gelegd. 2de helft begon fantastisch voor Anderlecht met 2 goals in de eerste 10 minuten en dan dacht je eventjes dat het nog een pandoering ging worden. Maar dan valt plots die 2-3 en zag je weer de twijfel in de hoofden sluipen bij Anderlecht. Gelukkig voor hen speelden we de ganse zonder spits (Badamosi en Hermann mogen niet eens meespelen in 2de amateur) en konden ze daardoor uiteindelijk nog relatief makkelijk stand houden. Maar ik had Anderlecht toch echt wel sterker ingeschat, als ze zo gaan spelen in PO1 gaan ze niet veel punten pakken.

En ivm het vieren, het was wel degelijk hun plaatsing voor de PO1 die ze vierden alsof ze een titel behaalden. Wel best grappig/zielig voor het ooit grote Anderlecht. Ook weer genoeg idioten die voor Anderlecht supporterden tussen de thuissupporters die het nodig vonden om recht te springen bij de Anderlecht goals en dan beginnen provoceren omdat ze gevraagd worden om zich rustig te houden. Na de 2-3 werden er dan ook families met kinderen bedreigd door die zogezegde supporters :sick:.

Gohja als het puntenaantal zoveel verschilt zullen er nog wel andere variabelen meespelen.
Kwaliteit in de afwerking, kwaliteit van de keeper. En ja dat is ook belangrijk natuurlijk.

Dit soort expected goals zegt vooral iets over hoe je als collectief speelt, hoeveel kansen je creëert, balbezit je hebt, hoeveel kansen je weggeeft.
Maar als er dan vooraan een Frey staat en achteraan Butez, kan je al eens boven de verwachtingen presteren.

Voor mij zijn dit soort statistieken het ultieme bewijs dat Kompany een erg goed parcours aan 't lopen is en we vooral niet beter doen door een gebrek aan kwaliteit. Hij kan ze er moeilijk zelf gaan inshotten.

Ik vind niet dat het aan club is om zich te moeten met al dan niet forfait bij Union-Beerschot. Maar het voelt niet correct aan om bij 0-0 in minuut 85 te switchen naar 0-3 door externe omstandigheden. Maar zoals PVDB zegt op sporza is er natuurlijk geen logische voordehandliggende oplossing.

En ivm het vieren, het was wel degelijk hun plaatsing voor de PO1 die ze vierden alsof ze een titel behaalden. Wel best grappig/zielig voor het ooit grote Anderlecht.
Ik vind dat nu toch wel een beetje belachelijk, als Anderlechtsupporter zijnde, dit soort kritiek. Na 34 speeldagen blijft het spannend tot in de 94e minuut om je te qualificeren voor PO1, dat er dan een enorme ontlading plaatsvindt is toch gewoon normaal? Los van de historie van een club als Anderlecht mag je toch vieren dat je je plaatst voor de finale van de competitie, zeker na het parcours van de afgelopen jaren. Eender welke club in dezelfde positie had gewoon exact hetzelfde gereageerd.

Ik vind niet dat het aan club is om zich te moeten met al dan niet forfait bij Union-Beerschot. Maar het voelt niet correct aan om bij 0-0 in minuut 85 te switchen naar 0-3 door externe omstandigheden. Maar zoals PVDB zegt op sporza is er natuurlijk geen logische voordehandliggende oplossing.
Goh, ik zou gewoon zeggen: speel de dag erna de match verder af zonder supporters, als het om zo'n beperkte tijd nog gaat.

Als ik de beelden op sporza bekijk, dan lijkt het alsof ze niet echt nog eens geprobeerd hebben om te voetballen?

Vraag me af als er nog veel stadions in BE zijn waar de uit-supporters zo makkelijk het veld kunnen betreden. Ik kan me er niet direct eentje voor de geest halen.

Ik vind dat nu toch wel een beetje belachelijk, als Anderlechtsupporter zijnde, dit soort kritiek. Na 34 speeldagen blijft het spannend tot in de 94e minuut om je te qualificeren voor PO1, dat er dan een enorme ontlading plaatsvindt is toch gewoon normaal? Los van de historie van een club als Anderlecht mag je toch vieren dat je je plaatst voor de finale van de competitie, zeker na het parcours van de afgelopen jaren. Eender welke club in dezelfde positie had gewoon exact hetzelfde gereageerd.
Je hebt vieren en vieren he. Ze liepen daar op het veld met vlaggen en dergelijke. Mssn schat ik Anderlecht als club gewoon nog hoger in en zijn ze dus echt een stuk lager gevallen dan gedacht. Dat een ploeg als Union, Charleroi, KVM, KVK dit vieren als een landstitel snap ik volkomen want voor heb is dit iets unieks maar voor een instituut als Anderlecht kwam het eerder grappig/zielig over.

edit: @Bloembak nog nooit op KV Kortrijk geweest vermoed ik 🤓

Je hebt vieren en vieren he. Ze liepen daar op het veld met vlaggen en dergelijke. Mssn schat ik Anderlecht als club gewoon nog hoger in en zijn ze dus echt een stuk lager gevallen dan gedacht. Dat een ploeg als Union, Charleroi, KVM, KVK dit vieren als een landstitel snap ik volkomen want voor heb is dit iets unieks maar voor een instituut als Anderlecht kwam het eerder grappig/zielig over.

Dan heb jij het inderdaad verkeerd ingeschat hoe laag we gevallen waren. Ik probeer dat al jaren met handen en voeten uit te leggen.
We waren op enkele maanden van het faillissement af vorig jaar.

Haha klopt ja, daar en op KVM mss is er eigenlijk ook enkel de boarding.

Ik heb niets gezien van beelden, maar toch liever een spontane viering dan een georchestreerde/geforceerde viering met een megafoon.

Nu ik vind het geestig hoe we vroeger altijd kritiek kregen dat we een lauw en verwend publiek waren dat nooit tevreden was, etc. en nu krijgen we kritiek als we content en enthousiast zijn. Jamaar jongens!

De supporters staan volledig achter de spelers én trainer. Ik heb dat op 30 jaar tijd nooit echt zo meegemaakt.

Speeldag 1​

Champions' Play-offs
  • 24/4 - 13.30 u: Club Brugge - Antwerp
  • 24/4 - 18.30 u: Union - Anderlecht

rest volgt later

Gisteren een goeie 1ste helft gezien van KVK tegen een enorm zwak/zenuwachtig Anderlecht. Hoe het daar op 1-1 eindigde is toch wel een raadsel. Enorm geschrokken hoe traag Hoedt is, werd steevast op snelheid in de luren gelegd. 2de helft begon fantastisch voor Anderlecht met 2 goals in de eerste 10 minuten en dan dacht je eventjes dat het nog een pandoering ging worden. Maar dan valt plots die 2-3 en zag je weer de twijfel in de hoofden sluipen bij Anderlecht. Gelukkig voor hen speelden we de ganse zonder spits (Badamosi en Hermann mogen niet eens meespelen in 2de amateur) en konden ze daardoor uiteindelijk nog relatief makkelijk stand houden. Maar ik had Anderlecht toch echt wel sterker ingeschat, als ze zo gaan spelen in PO1 gaan ze niet veel punten pakken.

En ivm het vieren, het was wel degelijk hun plaatsing voor de PO1 die ze vierden alsof ze een titel behaalden. Wel best grappig/zielig voor het ooit grote Anderlecht. Ook weer genoeg idioten die voor Anderlecht supporterden tussen de thuissupporters die het nodig vonden om recht te springen bij de Anderlecht goals en dan beginnen provoceren omdat ze gevraagd worden om zich rustig te houden. Na de 2-3 werden er dan ook families met kinderen bedreigd door die zogezegde supporters :sick:.
Check gewoon effe Kompany zen interviews over het vieren . Vrij duidelijk en heel goed uitgelegd :)
But we’re back .

Heb toch een slecht gevoel bij union -beerschot die match was voor mij gewoon 0-0 mooi resultaat bij de leider en dan wat kiwi's dat het ga verpesten .
Wij Club zijnde zoude eens op 1 pnt van union moeten stranden.

Heb toch een slecht gevoel bij union -beerschot die match was voor mij gewoon 0-0 mooi resultaat bij de leider en dan wat kiwi's dat het ga verpesten .
Wij Club zijnde zoude eens op 1 pnt van union moeten stranden.

Klopt. Op Facebook staat het verhaal van de aanstichter. Die zag dat met deze score Club Brugge teveel zou inlopen op Union en daar kon hij echt niet mee leven. Was al serieus malcontent dat de spelers zo goed stonden te spelen om een transfer te versieren, en dat deed het potje overkoken. Heeft dan wat coke gesnoven, wat maten opgetrommeld en ze zijn daar over de boarding gesprongen om Union SG supporters kletsen te geven en uit te dagen.
Allemaal omdat ze liever Union dan Club Brugge hebben.

Neenee, het echte verhaal is als volgt: Paul G. is vorige week het supporterslokaal van sv. De Muskusrat binnengestapt en uitgelegd aan die mannen dat Union absoluut moest winnen, want hij zou het niet kunnen verkroppen dat de voorsprong op een niet nader genoemde kutclub (zijn woorden) te veel zou slinken. Hij heeft vervolgens 20 man kunnen overtuigen met 1000eur en een bongobon weekendje Antwerpen om zo nodig het heft in eigen handen te nemen en de forfaitzege voor Union veilig te stellen.

"Mastermind" zou OptaSports tweeten.

Forfait is toch de enige logische uikomst? Iedereen die dat competitievervalsing wil noemen is gewoon idioot..
De vraag is of Union er alles aan gedaan heeft om zoiets te voor komen. Indien ja, wordt het een forfait zege.
Indien nee, moeten de resterende minuten nog worden gespeeld.

Hoe gezellig hun stadion ook mag zijn, vrees ik dat het niet up to date is qua veiligheidsvoorzieningen

Terug
Bovenaan