Jupiler Pro League 2021-2022

Het is ook maar tegen Seraign natuurlijk, niet iets om te euforisch over te gaan doen. Het is gewoon een logische uitslag tegen clubje dat te kort te komt in 1A.

Denk dat de ploeg op Sclessin dit seizoen zwalpend gaat zijn met een paar straffe resultaten maar ze even goed weken gaan hebben waar ze een pandoering krijgen aangesmeerd zoals vandaag. Wel een zeer sterk slot... Frey doet Mbokani in één week alweer vergeten, ik vind Fischer ook een mooie voetballer waar muziek in zit, Antwerp komt van ver maar is aan het groeien en denk dat we er dit jaar toch heel dicht gaan bij zijn.
Maar tegen Seraing, maar tegen Eupen maar tegen Union , we hebben het allemaal gezien de vorige matchen :)

Die zijn gewoon degradatie kandidaat nummer 1 echt zwakker dan de rest. Wij waren ook super slecht tg hun en wonnen makkelijk met 2-0.
we zullen zien he , ik vond ons nu ni superslecht , 1 ste helft was zwak , maar tis ni echt gemakkelijk scoren als ze de bus parkeren als ze met 10 komen te staan

Dat klopt ze parkeren elke match de bus maar nog steeds slikken ze veel goals. Dunno wat die ploeg nog gaat doen dit jaar.

Keek op Telenet en na de rode kaart zei die volgende:
'Kan Anderlecht zijn tegenstander uitroken?'
'Kunnen ze hen wurgen'

Als ze al zo een spel maken van Demarez zijn uitspraken, hoe moet je dit dan zien tov 8 spelers met afrikaanse Roots? :unsure:

Toch wel een paar lichtpuntjes ; Zirkzee die toch wel zen klasse toont, de rust van Oson ( mag toch wel is nen dieptepass geven , hetzelfde voor Cullen) , Amuzu die is scoort. Raman die echt wel ervol voorgaat

Undav hou uw toch eens koest verdorie 😅 sebiet halen ze u nog weg voor eind augustus!
Gezien ongeveer de hele top 5 van vorig seizoen een spits zoekt snap ik eigenlijk niet dat er nog niemand is komen polsen... Die kan toch nooit meer kosten dan wat Club aan zijn laatste spitsen heeft betaald? Lijkt me een vrij risicoloze transfer die precies weer niemand durft nemen omdat ze dan een andere ploeg binnen de eigen competitie sponsoren.

Gelukkig dat Antwerp dat wel gedaan heeft met Frey. Ook geen wereldspits maar heeft er uiteindelijk vorig seizoen, quasi zonder aanvoer, 17 gemaakt dus de goal zal hij wel weten staan. Enorme konijnenpoot gisteren maar op zich loopt hij zich geregeld goed vrij. Yusuf en Fisher zijn toch ook 2 spelers waar je als Antwerpfan goed gezind van wordt. Ik vraag me wel af hoe die Eggestein zich moet gevoeld hebben toen zijn concurrent voor de spits er 5 injaste op zijn debuut :D

Anderlecht vond ik heel zwak in de eerste helft. Als het daarna dan nog eens een half uur duurt eer je kan scoren tegen de 10 man van een tweedeklasser moet je toch zeker niet te hard op je borst kloppen met je overwinning. Het mag toch allemaal wat meer zijn niet waar? Vooral qua snelheid van uitvoeren en beweging zonder bal dan. Raman lijkt me de enige die effectief wil lopen maar die maakt dan te vaak de foute keuze. En zonder Refaelov zijn ze nu waarschijnlijk nog aan het proberen om die 1-0 te maken. Kzou willen zeggen dat het vanachter wel goed zat maar Seraing was echt geen waardemeter.

Maar bon, als Genk zo'n goals blijft slikken en Club zo'n matchen blijft spelen moeten ze zich in Brussel hoegenaamd nog geen zorgen maken :)

't is genen Beker waar ge het thuisvoordeel kunt afkopen he. Jullie komen nog eens naar ons ;)

En ja, Beerschot is heel slecht. Ik blijf me verbazen waarom dit zo verrassend is voor zoveel mensen. Wij zijn al heel slecht sinds Januari, maar misschien heeft de ultradefensieve speelstijl van Still dit wat verborgen.
Niet verrassend hoor, vond inderdaad vanaf de jaarwisseling het al zeer triestig. Is er nog zicht op inkomende transfers?

Niet verrassend hoor, vond inderdaad vanaf de jaarwisseling het al zeer triestig. Is er nog zicht op inkomende transfers?

We hebben net een 19-jarige rechtsback gehuurd van Sheffield United, en er zou een 18-jarige spits van hun ook gehuurd worden.
We hebben ook een 21-jarige linkshalf uit de Franse 3e klasse opgepikt.

Last but not least zijn we in vergevorderde gesprekken om een 25-jarige Schotse spits over te nemen van Dundee.

Er gaan geruchten dat we interesse hebben om Kagelmacher terug te halen uit Uruguay en dat we Lamkel Ze willen huren van Antwerp. Zieliger kan het niet.

Dus ja, transfers, maar niet het soort speler dat je nodig hebt. Teveel buitenlandse jonkies met de hoop om ze binnen 2-3 jaar door te kunnen verkopen voor 5 miljoen euro, en te weinig routiniers en mensen met ervaring in 1A. Wij hebben een creatieve aanvallende middenvelder of schaduwspits nodig, zoals Tarik Tissoudali vorig seizoen, als je door het midden wil spelen, of deftige wingers als je langs de flank wil spelen. Helaas hebben we geen van beiden tegenwoordig. Sanyang laat enkele flitsen zien maar toch te weinig om op te bouwen, en je hebt nog altijd een goeie tweede winger nodig naast hem.

Wat een saaie, ongeïnspireerde kutploeg. De lijn van vorig seizoen wordt gewoon doorgetrokken. Geen enkele bal tussen de palen na 90 min voetbal. Eindeloos gebrei (70% balbezit), zonder kansen. En 1 tegenprik en de bal hangt in de touwen. Ik snap het goed waarom Henry twijfelt, alsof Gent het voorbije seizoen sportief een stap vooruit is. 1 spits gaat het probleem niet oplossen, er is veel meer aan de hand. Makelaartransfers zoals een Bayo die na 3 speeldagen in de tribune zit omdat hij te licht bevonden is, no shit sherlock…Maar zo spelers krijgen contracten van 4 jaar.

We hebben net een 19-jarige rechtsback gehuurd van Sheffield United, en er zou een 18-jarige spits van hun ook gehuurd worden.
We hebben ook een 21-jarige linkshalf uit de Franse 3e klasse opgepikt.

Last but not least zijn we in vergevorderde gesprekken om een 25-jarige Schotse spits over te nemen van Dundee.

Er gaan geruchten dat we interesse hebben om Kagelmacher terug te halen uit Uruguay en dat we Lamkel Ze willen huren van Antwerp. Zieliger kan het niet.

Dus ja, transfers, maar niet het soort speler dat je nodig hebt. Teveel buitenlandse jonkies met de hoop om ze binnen 2-3 jaar door te kunnen verkopen voor 5 miljoen euro, en te weinig routiniers en mensen met ervaring in 1A. Wij hebben een creatieve aanvallende middenvelder of schaduwspits nodig, zoals Tarik Tissoudali vorig seizoen, als je door het midden wil spelen, of deftige wingers als je langs de flank wil spelen. Helaas hebben we geen van beiden tegenwoordig. Sanyang laat enkele flitsen zien maar toch te weinig om op te bouwen, en je hebt nog altijd een goeie tweede winger nodig naast hem.
Ge moogt altijd Bakkali nog eens een seizoen huren :unsure:

Mjah Gent heeft gewoon een ploeg om te strijden voor de 5de-6de plek. Die spelers zijn allemaal 'degelijke middelmaat' met hier en daar ne hele slechte maar geen enkele 'hele goede' meer. Zo van die spelers als Depoitre terughalen is altijd een groot gevaar, op zich is dat gewoon een grote loebas die de oogst een goed draaiend ploegje mocht oogsten.

Tenzij Gent nog een gek talentje zoals een Simon uit de hoed haalt gaat het niks bijzonders meer worden. Misschien kunnen ze na dit seizoen Raman voor 2 miljoen halen.

Terug
Bovenaan