Jupiler Pro League 2021-2022

Ik zie ons wel weer de boot in gaan tegen Charleroi deze avond, of toch minstens punten verliezen.
Geen Dost, dus hoogstwaarschijnlijk Adamyan, ook niet bepaald een veel scorende spits ... neen, heb er geen goed oog in, tenzij we eens normaal doen en Vormer NIET op de 6 gaan zetten, dan gaan we mss niet overlopen worden door Charleroi, das mijn enige hoop.

Ik zie ons wel weer de boot in gaan tegen Charleroi deze avond, of toch minstens punten verliezen.
Geen Dost, dus hoogstwaarschijnlijk Adamyan, ook niet bepaald een veel scorende spits ... neen, heb er geen goed oog in, tenzij we eens normaal doen en Vormer NIET op de 6 gaan zetten, dan gaan we mss niet overlopen worden door Charleroi, das mijn enige hoop.
Aangezien Balanta geschorst is zal het toch sowieso weer Vormer op de 6 zijn vrees ik. Of zou Schreuder Odoi er durven zetten?

Aangezien Balanta geschorst is zal het toch sowieso weer Vormer op de 6 zijn vrees ik. Of zou Schreuder Odoi er durven zetten?
Of Rits mss gewoon, heeft daar al talloze wedstrijden gespeeld, zie niet in wat het probleem daar mee is eigenlijk. Is dat zijn beste positie, misschien niet, maar sowieso beter dan Vormer op die plek.
Hopelijk Vanaken ook hoger op het plein, allé voor in de praktijk dan, niet dat ie telkens ballen in aan de middenlijn (of er zelfs voorbij) moeten komen ophalen, dan ben je met hem nauwelijks iets.

En dan toch nog 3 minuten nodig om te zien dat het buitenspel was.
Ze hoeven toch niet elke keer die lijnen te trekken, je zag toch duidelijk dat het buitenspel was..
Was inderdaad vrij duidelijk buitenspel. Ik stel mij ook wel de vraag waarom die lijnen die ze trekken zo dik zijn? Dat zal @Gavin ongetwijfeld wel kunnen uitleggen :unsure:

Inderdaad. Waarom Refaelov zo vroeg wisselen? Omdat er over 8 dagen opnieuw een match is :unsure:?

En omdat die ondanks een heel mooi doelpunt gewoon ook niet zo goed aan het spelen was. Speelt eigenlijk heel zwak sinds de winterstop. Had zelf wel Ait El Hadj ingebracht. Al snap ik ook wel dat je met de ruimte die er kwam, de snelheid van Amuzu wil uitspelen.

Slechte eerste helft en voorsprong meer dan terecht voor Genk.
Al vond ik wel dat er gewoon zuiver hands had moeten gefloten worden net voor het doelpunt..

Kan Raskin zich nu eens geen 5 minuten bezig houden met voetballen ?

Continu mekkeren, gesticuleren, verongelijkt zijn. Maar wel geen pass van 7 meter kunnen geven.

Idd is toch hands bij die fase. +Samoise kreeg rood bij een gelijkaardige fase zoals Tresor en Raskin daarnet. Toen meteen rood en geen Var. Nu niet eens fout :rofl:Willekeur…

Pff, begint ge goed aan de tweede helft en dan dit..
En dan heeft Onuachu nog zoveel geluk, was echt slecht afgewerkt.

Ik ga die moderne trend om als verdediger te wachten tot de tegenstander bijna vlak naast u staat om dan nog eens centraal te willen passen nooit snappen.

Thorstvedt is al nen even grote zagevent als Raskin. Ik vind dat sowieso al gene uitzonderlijke speler, veel te loom en traag en daarbij ook nog eens enorm irritant.

Was inderdaad vrij duidelijk buitenspel. Ik stel mij ook wel de vraag waarom die lijnen die ze trekken zo dik zijn? Dat zal @Gavin ongetwijfeld wel kunnen uitleggen :unsure:
Even mezelf quoten
Zolang de lijnen elkaar overlappen, wordt het oordeel van de lijnrechter gevolgd. Pas als ze niet overlappen, wordt die overruled.
Deze zou in theorie moeten overeenkomen met x aantal cm in het echt, ik dacht 10cm.

Eigenlijk trekken ze ook geen lijn maar een 'balk' die dus zou moeten overeen komen met 5cm waarbij die van de verdediger naar de kant van de goal wordt gelegd en die van de aanvaller de andere richting uit.

Via de dij tegen de hand.
Kan je mij dat dan eens laten zien? Want op de beelden zag ik dat dan helemaal anders.
Dat de VAR hier niet meer moest tussenkomen is volledig correct, maar de scheids had het toch zelf moeten zien als het rechtstreeks op zijn hand/arm was, zoals ik het zelf had gezien.

Even over de wedstrijd:
Terechte overwinning van Genk, eerste helt waren we nergens al had die bal van Amallah wel mogen steken.
Dan tweede helft heel goed begonnen en ik geloofde er nog in. Maar dan krijg je die oerdomme 2de goal en is het eigenlijk gedaan.
Genk heeft heel veel kwaliteit voorin en dat deed ons de das om. Middenveld en verdedigend vind ik ze niet top, maar was duidelijk ook niet nodig tegen ons.

En waarom altijd dat gefluit voor Carcela, wat heeft daar juist gescheeld?
Of is dat nog altijd als steun voor Mavinga om Carcela halfdood te schoppen? :sop:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan