Soeplepel
Well-known member
Ik snap waarom dat niemand dit kentGoogke's biercursus:
Spavela: bier met bruisend water
Kivola: bier met Sprite
Dusty: Duvel met Fristi
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik snap waarom dat niemand dit kentGoogke's biercursus:
Met grenadine is nen tango.Ik had al van termen zoals een papegaai (pils met limonade) en mazout (pils met cola) gehoord, en ook Rodenbach met grenadine of Hoegaarden met citroensap ken ik (geen idee of dat een naam heeft), maar Duvel met Fristi? Noem je dat niet beter een Kotsy ofzo?
Vade retro satanas!
Ik had al van termen zoals een papegaai (pils met limonade) en mazout (pils met cola) gehoord, en ook Rodenbach met grenadine of Hoegaarden met citroensap ken ik (geen idee of dat een naam heeft), maar Duvel met Fristi? Noem je dat niet beter een Kotsy ofzo?
Vade retro satanas!
Nu ik erover nadenk, ik denk dat ze in een jeugdhuis in de buurt ook een "melkske" hadden, melk met pils. Dat en die Duvel/Fristi combinatie kan toch enkel uitgedacht zijn door zo'n jeughuisgangers die na een overschot van pinten dachten dat ze zo wel indruk zouden maken op wat bakvissen?Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat Duvel met Fristi een welgekend fenomeen was hoor.
Maar dan eerder een welgekend fenomeen zoals kakseks: we weten allemaal wel dat het bestaat en dat er dus mensen zijn die dat lekker vinden, maar het is en blijft retegoor en zeker niet aan mij besteed.
Er is nu wel een bier dat Papegaei noemt ook van 8%. Zou wel eens verkeerd kunnen uitpakken dan.Ik had al van termen zoals een papegaai (pils met limonade) en mazout (pils met cola) gehoord, en ook Rodenbach met grenadine of Hoegaarden met citroensap ken ik (geen idee of dat een naam heeft), maar Duvel met Fristi? Noem je dat niet beter een Kotsy ofzo?
Vade retro satanas!

Aanvullend:Googke's biercursus:
Spavela drank wordt voornamelijk gedronken door oudere mensen, omdat het water het bier verdunt zonder de kleur ervan te wijzigen. Tijdens het carnaval wordt het ook regelmatig gedronken om minder snel dronken te worden. Spavela kan met elke variant van bier gemaakt worden, op voorwaarde dat het een licht bier is.
Mazout : bier met colaAanvullend:
- Soeske/sjoes: pils met een scheutje tafelbier erbovenop
- Half om: half tafelbier + halve pils
Goed. De cirkel is rond. Nu kunnen we wel afronden.Mazout : bier met cola

Goed. De cirkel is rond. Nu kunnen we wel afronden.![]()
)of de kinderversieMazout : bier met cola

Dat was nog een variëteit van Fanta. Die noemde Mezzo geloof ik.of de kinderversie
Spezie = limonade met cola