Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

In verband met Starbucks: iedereen zijn smaak he. We zitten hier op BG, waar ook een Senseo te min is, maar ik vind Starbucks zelf niet 'slecht'. Ook niet goed, maar das gewoon doorsneekoffie he. Niks speciaal, maar ook niet om op neer te kijken, imo.
Goh maar dat vind ik ook wel gemakkelijk. Dat een koffie-snob neerkijkt op een Senseo, ja ok. Maar ik vind wel dat er buiten gewoon de smaak (en iedereen kan veel smaken gewoon worden, zie: https://www.huffpost.com/entry/hersheys-chocolate-tastes-like-vomit_l_60479e5fc5b6af8f98bec0cd), er ook wel wat objectieve criteria zijn om te beoordelen of iets nu kwaliteit of prijs/kwaliteit goed is.

Ik heb een jaar in de VS gewoon en daar kwam ik ook zeer vreemde combinaties van smaken tegen (ALLES met bacon en kaas erbij want dat is beter), en uiteraard bakken suiker. Mijn eerste contact was mijn allereerste ontbijt daar, de avond ervoor gearriveerd en een nacht op hotel, die morgen quaker oats op het ontbijtbuffet. Zaten daar mensen blueberry waffles binnen te steken (=snoep, geen eten voor mij) dus ik dacht gezond te doen. Het was dan de "high protein" quaker oats, gezond weet je wel. Mijn tanden vielen bijna spontaan uit van hoe zoet dat was. En weet je wat, iedereen daar is dat soort zaken gewoon geworden. Net zoals je Starbucks ook gewoon kan worden, en dan is het vreemd wanneer je latte naar bv. melk zou smaken. Zelfde voor mensen die hier van kant-en-klaarmaaltijden leven, neem bv. zo'n plak zout als lasagne, en die dan een "echte" lasagne vreemd vinden smaken.

Wat ik wel ook vind is dat dat die "het is bekend dus zal het wel goed zijn" mentaliteit toont hoe sterk marketing is. Zelfde met bv. Dunkin Donuts waar het hier recent ook over ging. Ga naar een warme bakker een boterkoek of andere koffiekoek halen, en dat is waarschijnlijk 10 keer beter als het een goede bakker is.
Een vriend van mij heeft ook even in de VS gewoond. Ik herinner mij een verhaal waar die, in de eerste week, ergens ging ontbijten. Grote bakken met van die doritos of andere chips met een schep bij waren blijkbaar doodnormaal. Gefrituurde zaken ook.

Zot dat zo'n zaken gewoon standaard zijn.

Een vriend van mij heeft ook even in de VS gewoond. Ik herinner mij een verhaal waar die, in de eerste week, ergens ging ontbijten. Grote bakken met van die doritos of andere chips met een schep bij waren blijkbaar doodnormaal. Gefrituurde zaken ook.

Zot dat zo'n zaken gewoon standaard zijn.
Ik heb er schoonfamilie, en de op-en-top Amerikaanse man van dat gezin is een lopend stereotype. Ergens tussen 1m90 en 2m groot, maar ook ongeveer zo breed. Kan geen vliegtuig nemen zonder voor twee stoelen te betalen. Mijn vrouw heeft daar eventjes gelogeerd, want haar zus (de vrouw van het gezin) kon het niet meer aanzien en wou gezonder leren eten, en mijn vrouw is kok.

Resultaat was dat die kerel gewoon zijn bord niet leegat, want die groenten lagen op zijn maag en dat soort redenen, waarna ze lege pizza- en hamburgerdozen in zijn wagen vonden. Ze zijn daar ook eens "lekker" gaan eten, en de beste soep ter wereld volgens die kerel was infeite gewoon een bouillon aangedikt met maizena. Zout, dik water dus.

Dusja, je kan mensen op dat vlak gewoon miskweken, en op dat vlak is de VS IMO voor op ons, maar ik hoop dat het hier nooit zo ver komt.

Het probleem met een Starbucks is dat het prijs/kwaliteit op geen kloten trekt om het zo te zeggen. Een beetje de Panos van de koffie. In elk station heb je er wel een, maar je gaat toch liever naar de beenhouwer achter de hoek of die betere broodjeszaak.
Goh ja, das bij veel zaken zo he. Creëer een sterk merk en ge kunt veel meer vragen dan het eigenlijk waard is. En imo is Starbucks geen bucht. Moest het echt bucht zijn waren ze wel al out of business hoor. Gewoon overpriced average coffee.

Goh ja, das bij veel zaken zo he. Creëer een sterk merk en ge kunt veel meer vragen dan het eigenlijk waard is. En imo is Starbucks geen bucht. Moest het echt bucht zijn waren ze wel al out of business hoor. Gewoon overpriced average coffee.
Dat valt zo onder die kleine ‘ach, ik doe mijzelf een pleziertje’ dingen, denk ik. Mijn eerste job was daar, toen het heel nieuw was in de UK, en mensen waren gewoon content: hun koffie volledig volgens eigen wensen, als er amandelcroissants waren dansten ze zelfs bijna naar buiten. Dat ‘even iets voor mijzelf’ effect is niet te onderschatten.

Met bucht bedoel ik dat ik er niet bij kan dat een bekend 'koffiehuis' hoogstens middelmatig te noemen koffie gebruikt en het op smaak probeert te brengen met siroop, middelmatige room/melk en tonnen suiker. Dat ze er dan €5-6 voor vragen, is helemaal absurd. Als ik veel geld betaal, verwacht ik dat ik een goed product krijg.

Ik heb enkele keren een eurodeal gekocht bij McDonalds toen ik merkte dat ik wel wat kcal kon gebruiken en er als Deliveroo-koerier stond te wachten op een bestelling. Moesten ze daar plots €10 voor durven vragen, zou ik het ook bucht noemen. Voor €1 is dat gewoon een snelle ongezonde (en onethische :unsure:) hap die voorkomt dat ge u de rest van de shift zwak voelt.

Tegen een (gratis) Senseo bij mensen thuis zeg ik bv. geen nee.

Niet vergeten: de onbetaalbare ervaring van je naam die met opzet fout gespeld wordt op een koffiebeker. Dat kan je thuis onmogelijk evenaren!

Moet wel bekennen ik maal thuis m'n eigen bonen (geen fancy koffieapparaat, gewoon een Franse koffiezet), en heb van die zakken van Starbucks gekocht van "dark roast", ik vind die best wel goed.

Goh als ik in Londen woonde, had ik een Costa (Britse Starbuck) op de gelijksvloer van mijn werk. Ik had toch welke dag 3-5 van die koffies. Is dat de allerbeste koffie nee, maar Starbucks en Costa is ook wel gewoon te pruimen hoor.

Het is ook wel beetje typisch om op zo'n ketens neer te kijken.

Bvb met Halloween heeft Starbuck Pumpkin Spiced Latte. Zoiets heeft dan ook gewoon charme als je dan zo door de koude straten wandelt met overal dan die pumpkins buiten voor de huizen vd Amerikanen. Is dat iets wat je elke dag wilt drinken, nee maar zo keer goed voor tussendoor.

Misschien was het weer deze, hij lijkt wel wat hardleers als je leest wat hij zegt :D :

sidenote: ik vraag me af waarvoor men afspraken maakt op de Carrefourparking in Drogenbos, maar daar vroeg de journalist niet op door...
Twas een andere zot, toevallig ook een boomer die het best OK leek te vinden

Boete is toegekomen voor mijn baas, voor zijn vuiligheid opslag en verbranding.
4800 euro of 45 dagen vervangende celstraf.

Moet ik nu morgen vragen aan hem wat hij verkiest? :)

Wordt een leuk onderwerp morgen.

Het probleem met een Starbucks is dat het prijs/kwaliteit op geen kloten trekt om het zo te zeggen. Een beetje de Panos van de koffie. In elk station heb je er wel een, maar je gaat toch liever naar de beenhouwer achter de hoek of die betere broodjeszaak.
maar als ge hem gewoon wegkiepert na de foto, is de prijs/kwaliteit verhouding natuurlijk ook niet top.

Boete is toegekomen voor mijn baas, voor zijn vuiligheid opslag en verbranding.
4800 euro of 45 dagen vervangende celstraf.

Moet ik nu morgen vragen aan hem wat hij verkiest? :)

Wordt een leuk onderwerp morgen.
Betalen of anderhalve maand gratis onderdak en eten

Blijf er van versteld staan , hoe slim een paard wel niet is.
Zopas mijn middagpauze was gedaan, en het paard had mij opgemerkt (over mijn werk). Hij kwam naar me toen, en liep syncroon naast mij,
omdat ik normaal elke middagpauze mijn appel klokhuizen gooi.
Maar vandaag had ik geen appel mee, en voelde mij eigenlijk schuldig. Moest ik gekund hebben, ik had een blokje om gelopen, om geen schuldig oogcontact te moeten maken.
Nu heb ik het gevoel dat dat paard teleurgesteld is in mij. :(

Dat het maar gauw terug warmer wordt, dan zijn die meisjes hier terug om voor die paarden te zorgen. Met hen heb ik ook wel een schuldig-oogcontact-momentje , maar das anders. :hurrr:

Blijf er van versteld staan , hoe slim een paard wel niet is.
Zopas mijn middagpauze was gedaan, en het paard had mij opgemerkt (over mijn werk). Hij kwam naar me toen, en liep syncroon naast mij,
omdat ik normaal elke middagpauze mijn appel klokhuizen gooi.
Maar vandaag had ik geen appel mee, en voelde mij eigenlijk schuldig. Moest ik gekund hebben, ik had een blokje om gelopen, om geen schuldig oogcontact te moeten maken.
Nu heb ik het gevoel dat dat paard teleurgesteld is in mij. :(

Dat het maar gauw terug warmer wordt, dan zijn die meisjes hier terug om voor die paarden te zorgen. Met hen heb ik ook wel een schuldig-oogcontact-momentje , maar das anders. :hurrr:

Jouw fantasme is voor mij mijn "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

ik zag hier paar keer starbucks passeren dus ik wil ook mijn mening eens in de groep gooien:
tis overpriced, dat wel. Maar ik vind het zeker niet slecht als guilty pleasure. Het is voor mij wat de Mcdonalds van de koffie. Mcdo is niet beter dan ne goeie zelfgemaakte burger op de grill natuurlijk, maar het kan toch nekeer smaken vind ik. Zelfde met die starbucks, ik vind die mocha niet slecht, da's koffie met melk en een of andere chocoladestroop. Veel te zoet natuurlijk, maar kan wel eens smaken. Wel zware wtf hoe veel kcal er in zo'n beker zit. En ik moet zien dat ik m'n kerutabs bij de hand heb, want die dingen zijn meer melk dan koffie :unsure:

Kinderen zijn toch slim. Waar ze normaal een half uur zitten vertellen en ik een mooi arsenaal aan ‘oh, wauw, ok, amai, goh, tis nie waar, uh huh’ heb, hebben ze nu geleerd om achter de vertelling ook een mondeling examen te geven. Moeder kan dus maar best present blijven. Nog 98 Pokemons to go.

Kinderen zijn toch slim. Waar ze normaal een half uur zitten vertellen en ik een mooi arsenaal aan ‘oh, wauw, ok, amai, goh, tis nie waar, uh huh’ heb, hebben ze nu geleerd om achter de vertelling ook een mondeling examen te geven. Moeder kan dus maar best present blijven. Nog 98 Pokemons to go.
Nu weet je eens wat mr S meemaakt.

hoe klinken geweerschoten eigenlijk?
- zoals in de films tegenwoordig, nl als een halve nucleaire explosie?
- zoals in de films vroeger, nl precies twee pannen die tegen elkaar worden gekletst, met een kortstondige echo?
- totaal anders?

Wat is voor jou een "geweer"?

Kan een hagel- of kogelgeweer zijn, dit zijn schoudervuurwapens met gladde of getrokken loop.

De meeste mensen zeggen echter ook geweer tegen een pistool of revolver, beide handvuurwapens maar ook verschillend.

Terug
Bovenaan