Niet vandaag, afgelopen weekend.
Ga om frietjes naar de frituur, minding my own business. 't Is zaterdagavond, all is good. Uitbater vraagt of ik een pintje wil drinken tijdens het wachten, ba ja, waarom niet.
Plots komen 3 kerels binnen. Waarvan ene die nogal serieus in de pinten gehangen heeft. Voetballers. En dat moest heel de frituur geweten hebben. Na 2 minuten wist ik dat één ervan al veel kampioenschappen gewonnen had en een horloge gekocht heeft met zijn voetbalgeld.
Hun uitlatingen waren aan de arrogante kant. Plots viseren de 3 stoere voetballers een jongen die wilt bestellen en staan hem vanop afstand uit te lachen. Zo fluisterend onder elkaar. Dankzij hun relatief dronken toestand heeft heel de frituur dat door. Weg sfeer, iedereen kijkt voor zich uit.
Ik krijg m'n frietjes en terwijl ik de frituur verlaat begint de meest dronken kerel iets te roepen naar mij. Geen idee wat, want ik probeerde hem volledig te negeren uit schrik voor mezelf.
Wanneer ik de deur toetrok begreep ik: 'en maandag weer gaan werken hé, zoals het gewone volk'. Geen idee waar dat op sloeg.
Ik zal nooit begrijpen waarom iemand zo kan bestaan. Een echte bully. Dat je zo onzeker bent dat je uw omgeving moet terroriseren door een intimiderend beeld van jezelf op te stellen, terwijl dat helemaal niet zo is.