Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Waarschijnlijk door het start-stop systeem & keyless entry. Ze is wss toegekomen, auto is stilgevallen door startstop systeem, madam gaat weg, auto vergeten te sluiten en op weg naar het restaurant. En dan na tijdje springt auto automatisch terug aan omdat ge de batterij niet wilt plat laten gaan.
Normaal kan dat niet volgens mij.
Indien de auto de sleutel niet detecteert zal hij niet meer starten.

Wanneer de mijne stilvalt met startstop en ik stap uit krijg ik al melding dat hij niet meer kan starten omdat de sleutel niet in het voertuig aanwezig is.

Als je dit weet en je hond is 1 of zelfs al 2x ribedibie dan neem je toch maatregelen?
Toch is hij er 2x in geslaagd om naar buiten te crossen
No comment.

Alsof iemand ooit 100% alle controle kan houden?
Als je dit weet en je hond is 1 of zelfs al 2x ribedibie dan neem je toch maatregelen?
Zoals ik hier al onrechtstreeks meld: 100% bestaat inderdaad niet, maar het minste dat je kan doen is maatregelen nemen om dit zoveel mogelijk te vermijden niet? De grootste nachtmerrie van ouders is toch gewoon, net dat ene moment dat uw kind aan uw aandacht ontsnapt, hij/zij over het straat loopt, recht onder ne vrachtwagen en .... :frown:

Maakt dat van jou een slechte ouder? Neen toch? En toch zou je het u nooit vergeven he. Dus je gaat toch alles proberen wat in je mogelijkheden ligt, om zo'n scenario zoveel mogelijk te vermijden of ga je echt afkomen met: Als ie weg is is ie weg hoor, niks aan te doen. Dat vind ik dan toch ook maar een vreemde opmerking hoor.

Het probleem met een kritische post zoals ik, deze neerpen is, dat het altijd de goeie eigenaars zijn die gaan reageren omdat zij zich aangevallen voelen. Terwijl de post bedoelt is als kritiek op 'slechte' eigenaars. Maar ja, laat dat nu net diegenen zijn die NIET zullen reageren, omdat het ze minder raakt en omdat op dit forum er weinig tot geen slechte eigenaars gaan zijn.

Want ik moet een kat een kat noemen, het valt mij toch echt op, dat het wel steeds dezelfde honden zijn die op regelmatige tijdstippen ontsnappen. 3 Duitse Staanders in de buurt? Op een jaar tijd 10 ontsnappingen. Gegarandeerd 8x diezelfde hond van diezelfde eigenaar en dezelfde Duitse Staander en amper 2x 1 van die andere honden. En het enige dat die mens dan zeg, is exact uw bewoording: "Sorry maar als mijne Duitse staander beslist, om te ontsnappen, dan is die weg hoor.... MAAR geen probleem. T'is ne brave, ie doet niks hoor.".

Mijn reactie daarop?

Welke maatregelen stel je dan voor in mijn geval? De voordeur nooit meer gebruiken? :unsure:
Of de hond volcontinu opsluiten of aanlijnen binnenshuis? (Alles was open floor plan beneden in mijn vorige huis, ik kon dus geen gangdeur dicht doen bvb)

Normaal kan dat niet volgens mij.
Indien de auto de sleutel niet detecteert zal hij niet meer starten.

Wanneer de mijne stilvalt met startstop en ik stap uit krijg ik al melding dat hij niet meer kan starten omdat de sleutel niet in het voertuig aanwezig is.
Denk ik ook. Die van mij gaat als hij stilvalt met start Stop en je trekt de deur open de motor gewoon terug starten.

Als jou peuter de neiging heeft om te ontsnappen uit je mega GROTE tuin, als ie aan je toezicht ontsnapt, ga je dan na de 10de keer wanneer je peuter over het straat loopt en voor de 10de keer bijna overreden wordt door een auto ook zeggen: NIETS aan te doen! Mijn peuter is nu éénmaal een ontsnappingskoning!

Als je dit weet en je hond is 1 of zelfs al 2x ribedibie dan neem je toch maatregelen? Desnoods ga je altijd met hem mee te grote tuin in (als het te veel inspanningen kost, het is goed voor uw conditie he!) of je gaat er gewoon veel mee wandelen en de hond komt de tuin niet meer in.

Persoonlijk vind ik het een flauw excuus. Maar goed, wie ben ik? Gemakkelijk is het soms niet, maar dan vraag ik mij af: Heb je de juiste hond gekozen voor jou?
Ik zie een peuter nog geen 1,5m hoog springen op een draad om zich dan nog een halve meter verder op te trekken.
En dan zich laten vallen aan de andere kant om verder te sprinten.

Of een gat graven om onder een draad door te kruipen.
Beetje scheve vergelijking , maar goed , wie ben ik ?
Heb ik dan de juiste peuter gekozen voor mij ?
Al zijn er op internet wel tig filmpjes te vinden van vindingrijke peuters die uit hun bed of park ontsnappen.

De Jack was niet mijn hond dus of daar iets aan te veranderen was , daar spreek ik me niet over uit.
Zo goed kende ik die mens nu ook weer niet.

Mijn Duitse Staander had ik van op de markt in Mol.
Was de enige die nog in een kooi zat toen de markt op z'n einde liep.
Ik vond het super zielig omdat het zo'n schoon beest was en er ging toen het gerucht dat alle honden die niet verkocht waren aan particulieren opgekocht werden door een labo om er testen op uit te voeren.
Ik ben toen blijven zagen bij m'n ma en heb em voor 500bef (m'n zakgeld) kunnen kopen.
Ik schatte dat de hond een jaar oud of zo geweest moest zijn.
Onze Duitse herder was enkele maanden voordien ingeslapen wegen ouderdomsproblemen aan z'n heup.
Dus uiteindelijk ging m'n moeder er mee akkoord.

Zou ik nu nog zo'n impulsaankoop uithalen? Ik denk het wel , al kan je tegenwoordig alles online opzoeken. Dat ging in die tijd allemaal niet.
Ik wist dus niet dat het een jachthond was.
Had ik de hond niet gered moest ik geweten hebben dat het een jachthond was ?
Nee hoor , ik zou hem evenzeer gekocht hebben.
De affectie die er van kreeg woog niet op tegen al de keren dat ik er luid vloekend met m'n fietske achter moest gaan zoeken.
Zoals eerder al gezegd , ik heb hem aan een bevriende jager gegeven die de hond gebruikte waar hij voor gekweekt was.
Tuurlijk had ik spijt dat de hond wegging maar het beest was duidelijk veel gelukkiger.

Welke maatregelen stel je dan voor in mijn geval? De voordeur nooit meer gebruiken? :unsure:
Of de hond volcontinu opsluiten of aanlijnen binnenshuis? (Alles was open floor plan beneden in mijn vorige huis, ik kon dus geen gangdeur dicht doen bvb)
Afvragen of een Duitse Staander dan wel geschikt is voor de locatie waar hij/zij zich momenteel bevindt en of zo'n type hond in de toekomst nog geschikt is voor jou? Soms ligt het dus ook niet aan de eigenaar, maar ook wel aan de locatie. Je moet ook rekening houden met de buren hé, dus zomaar een muur bouwen van 3-4 meter hoog langs alle zijden van de tuin, en je krijgt mogelijks klachten.

Ik heb ook een Duitse Staander gehad. Het is te zeggen mijn vader. Mikkie was zijn naam, hij is 14.5 jaar oud geworden. Eens je die hond hebt, kan je hem natuurlijk moeilijk weg doen he. Hier stond er een afgespannen haag. 2,5 meter hoog. Toch geraakt hij er alsnog over. Mijn vader was op een dag de hond kwijt en ik hoorde als kind ineens een hond janken. Bleek hij aan de overkant van de haag te staan en langs die zijde geraakte hij niet meer terug over de haag :D

Uiteindelijk moest die haag groeien tot ruim boven de 3 meter of ie was weg. Na een tijdje was de haag zo hoog dat hij er niet meer overheen geraakte. Er onder doorgraven probeerde hij ook wel, maar de haag had grote sterke wortels en ie geraakte daar niet doorheen. Aan de andere kant van de tuin had ons vader dan een tuinhuis gebouwd zodat hij daar niet weggeraakte en een muur aan het korte stukje van de andere buurman (mits toestemming).

In het eerste jaar is hij dus een paar keer ontsnapt, daarna lukte het hem toch niet meer hoor ..

Dus ja, zo simpel is het natuurlijk niet altijd. En misschien kan je in jou geval dus ook niet echt maatregelen nemen. Maar dan kan je beter de volgende keer een andere hond nemen of een geschikter locatie zoeken voor dat type hond he. :)

Zou ik nu nog zo'n impulsaankoop uithalen? Ik denk het wel , al kan je tegenwoordig alles online opzoeken. Dat ging in die tijd allemaal niet.
Ik wist dus niet dat het een jachthond was.
Ja dat is het probleem he. Je koopt een schattig hondje, in mijn geval was dat een JR. Was dat het beste idee? Ik heb er goed voor gezorgd en ik heb mij aangepast en ... maar achteraf bezien, had ik ook beter een ander hondje gekocht.

Je koopt eerst een hondje (toch zeker uw allereerste hondje dat je zelf koopt) en dan pas denk je: Was deze hond voor mij en de locatie waar ik woon, wel een goed idee? Ouch! Neen niet echt (een verhuis loste dat probleem op maar .. tegen dan waren we wel een paar jaar later)

En ga je dan echt die hond terug naar het asiel doen of weggeschenken? Ik denk het niet he.

Ik zie een peuter nog geen 1,5m hoog springen op een draad om zich dan nog een halve meter verder op te trekken.
En dan zich laten vallen aan de andere kant om verder te sprinten.
Ne draad van amper 1,5 meter hoog is inderdaad 'niks' voor ne Duitse staander bepaalde soorten jachthonden. :tongue: En liefst een haag of een muur ipv een draad, want een draad mag nog zo hoog zijn als het maar kan zijn, daar klauwert ie inderdaad los over.

Laatst bewerkt:
Gisteren was ik in de voormiddag niet thuis, mijn vriendin wel. Ze loopt in de gang van ons appartement (1e verdiep) en ziet via het raam dat er iemand op de parking/binnenkoer staat en dacht eerst dat het de bovenbuurman was maar toen die zich omdraaide bleek het een onbekende oudere man te zijn die zijn broek aan het toedoen was.

Mijn vriendin ging het terras op met de vraag wat er aan de hand was, de man antwoord dat alles ok is, waarop mijn vriendin aangeeft dat het niet ok is aangezien hij zich op privé terrein bevindt. Bleek dat hij moest plassen en dan maar de inrit is doorgewandeld, naar de achterzijde van onze parking is gegaan en daar tegen onze haag heeft geplast, toch makkelijk 40-50m van de straat verwijderd.

Om een beetje een beeld te schetsen, de inrit is gelijkaardig aan onderstaande, dat kan je niet verwarren voor één of andere dreef richting een bosje ofzo...

Schermafbeelding-2023-01-23-144900.jpg

collega van me die doodleuk vertelt dat hij bij het shoppen enkel nog bij zalando shopt qua kledij.

Als hij een broek, schoenen, jas etc... wil , kiest hij telkens 5 items, laat die allemaal leveren ,
past dan welke van de 5 hij het mooist of best vind, en stuurt steevast de 4 andere terug (kosteloos uiteraard).

Vind dat toch wel straf hoor, nu willen ze bij de regering pakjes duurder maken (gedaan met gratis), door pippo's als hem die eigenlijk misbruik maken van het systeem .

Mensen zoals ik, die hooguit 10 pakjes per jaar bestellen, (heb trouwens nog nooit iets hoeven te retourneren), zijn daar dan natuurlijk de dupe van, als het straks allemaal betalend word.

Gisteren was ik in de voormiddag niet thuis, mijn vriendin wel. Ze loopt in de gang van ons appartement (1e verdiep) en ziet via het raam dat er iemand op de parking/binnenkoer staat en dacht eerst dat het de bovenbuurman was maar toen die zich omdraaide bleek het een onbekende oudere man te zijn die zijn broek aan het toedoen was.

Mijn vriendin ging het terras op met de vraag wat er aan de hand was, de man antwoord dat alles ok is, waarop mijn vriendin aangeeft dat het niet ok is aangezien hij zich op privé terrein bevindt. Bleek dat hij moest plassen en dan maar de inrit is doorgewandeld, naar de achterzijde van onze parking is gegaan en daar tegen onze haag heeft geplast, toch makkelijk 40-50m van de straat verwijderd.

Om een beetje een beeld te schetsen, de inrit is gelijkaardig aan onderstaande, dat kan je niet verwarren voor één of andere dreef richting een bosje ofzo...

Schermafbeelding-2023-01-23-144900.jpg
Tja als je echt dringend moet plassen, is het toch beter tegen een stuk groen (waarbij de urine toch meteen in de bodem dringt) te plassen, dan tegen een gevel of in uw broek.

Dat dat dan tegen uw gevel, of tegen mijn klimop afsluiting is, tja ik heb daar eigenlijk weinig problemen mee, zolang het maar niet tegen een versteend stuk is, en echt wel meteen in de grond kan trekken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja als je echt dringend moet plassen, is het toch beter tegen een stuk groen (waarbij de urine toch meteen in de bodem dringt) te plassen, dan tegen een gevel of in uw broek.

Dat dat dan tegen uw gevel, of tegen mijn klimop afsluiting is, tja ik heb daar eigenlijk weinig problemen mee, zolang het maar niet tegen een versteend stuk is, en echt wel meteen in de grond kan trekken.
Dus jij hebt er geen problemen mee dat wildvreemden in jouw tuin komen plassen?

Er zijn hier in een straal van 200m 5 cafés en een park, als je de straal 300m maakt komt je ook nog een veld of 3 tegen. Dat lijken me toch allemaal wat betere opties dan in iemand zijn hof gaan plassen, bel desnoods aan als het zo dringend is.

Er zijn hier in een straal van 200m 5 cafés en een park, als je de straal 300m maakt komt je ook nog een veld of 3 tegen. Dat lijken me toch allemaal wat betere opties dan in iemand zijn hof gaan plassen, bel desnoods aan als het zo dringend is.
Bwa tuin, je spreekt dat je op appartement woont hé. Dus dat stuk aan die garageboxen is eigelijk niet eens van u.

Pas op, ik wil ook niet dat ze IN mijn tuin komen plassen hé, maar ik woon op hoek van een straat, en mijn tuin is omringd door klimop. En tja, aan de overkant van mijn klimop draad (niet de kant van mijn tuin dus), zie ik daar ook keiveel keer honden drollen liggen hoor van mensen die een wandelingetje doen s'avonds. Ik stoor mij daar allemaal niet meer aan.

Maar echt "in het groen" plassen, nee stoor ik mij ook niet aan. ik doe het zelf ook heel vaak als ik echt moet. Maar nooit tegen een stuk die betegeld of versteend is.

edit: ik heb het zelfs gisteren nog gedaan.

Plezant is het niet, maar zeker bij oudere mensen zou ik er geen probleem van maken. Het is volgens mij niet echt beter om in een park te gaan plassen waar iedereen komt wandelen, en een café, dat is ook niet altijd een succes denk ik. Dit land heeft gewoon een compleet gebrek aan openbare WC's.

Bwa tuin, je spreekt dat je op appartement woont hé. Dus dat stuk aan die garageboxen is eigelijk niet eens van u.

Pas op, ik wil ook niet dat ze IN mijn tuin komen plassen hé, maar ik woon op hoek van een straat, en mijn tuin is omringd door klimop. En tja, aan de overkant van mijn klimop draad (niet de kant van mijn tuin dus), zie ik daar ook keiveel keer honden drollen liggen hoor van mensen die een wandelingetje doen s'avonds. Ik stoor mij daar allemaal niet meer aan.

Maar echt "in het groen" plassen, nee stoor ik mij ook niet aan. ik doe het zelf ook heel vaak als ik echt moet. Maar nooit tegen een stuk die betegeld of versteend is.

edit: ik heb het zelfs gisteren nog gedaan.
Dat stuk aan die parkeerplaatsen (geen boxen, maar dat is een detail) is letterlijk van mij.

Gezien de reacties ben ik blijkbaar de afwijking van de norm wanneer ik zeg dat ik niet ga plassen in andermans tuin en dat ik de drollen die mijn hond legt meeneem in een plastic zakje...

Dat stuk aan die parkeerplaatsen (geen boxen, maar dat is een detail) is letterlijk van mij.

Gezien de reacties ben ik blijkbaar de afwijking van de norm wanneer ik zeg dat ik niet ga plassen in andermans tuin en dat ik de drollen die mijn hond legt meeneem in een plastic zakje...
Ik zeg dat ik er geen drama van zou maken, niet dat het een goede zaak is. En wie kak niet opkuist verdient de kogel.

Plezant is het niet, maar zeker bij oudere mensen zou ik er geen probleem van maken. Het is volgens mij niet echt beter om in een park te gaan plassen waar iedereen komt wandelen, en een café, dat is ook niet altijd een succes denk ik. Dit land heeft gewoon een compleet gebrek aan openbare WC's.
Er zijn er hier toch redelijk wat. Maar als je ze niet weet zijn, dan vind je ze niet.

Aan het station in Heist is er bijvoorbeeld, ook een WC. Maar er staat geen mannetje of vrouwtje op de deur geschilderd. En wegwijzers er naartoe al helemaal niet. Vraag aan 100 mensen aan het station waar de WC is en ze zeggen alle 100 in koor: Hoezo? Ik denk niet dat er hier een WC is? Maar ie is er dus wel. :tongue:

Als het echt dringend is, dan bel ik gewoon aan bij uw vriendin en vraag ik of ik even aub de WC mag gebruiken ;)

Ik heb dat ooit eens gedaan toen ik aan het lopen was. Ik kan dan moeilijk 2 km verder lopen naar het dichtsbijzijnde café of een park hé (als ik dat al weet zijn) En tegen iemand zijn haag plassen of aan de straatkant, vind ik dan ook niet echt ok.

Toen de dame des huizes zag dat ik bezweet in loopkledij aan de deur stond (en ik geen gangster was of zo he), mocht ik daar gewoon naar de WC gaan. Dat was geen probleem.

Laatst bewerkt:

Daarnaast hadden de groene en bruine M&M in een andere advertentie elkaars handen vast. "De groene M&M heeft dan wel haar laarzen terug, maar is nu blijkbaar lesbisch", zei Carlson daarover op Fox News. "En de paarse M&M is obees."
Het werd een veelbesproken onderwerp op de zender. "Zullen M&M's nog smelten in je handen als ze zich identificeren als transgender", vroeg iemand zich af. Iemand anders waarschuwde dan weer dat de groene M&M niet te vertrouwen is. "We moeten vluchten van vrouwen als de groene M&M. Ze is een opportunistische bitch."

:rofl: die zijn daar toch helemaal het noorden kwijt: een M&M die niet te vertrouwen is en eentje dat obees is :rofl:

:rofl: die zijn daar toch helemaal het noorden kwijt: een M&M die niet te vertrouwen is en eentje dat obees is :rofl:
Die tweet die in dat artikel staat is ook wel goud waard, van die 'alpha male'. Dat MOET toch satire zijn?

Terug
Bovenaan