Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

vriendschapsverzoek op FB van saskia piemels.

wtf, zou iemand echt zo'n familie naam hebben? pagina ziet er nogtans legit uit.... lijkt me niet op een fun page

Chique Mercedes S-klasse die hier stationair staat te draaien naast ons appartement (binnenstad Brugge), een wagen die ons niet bekend voor komt. Na 15min krijgt mijn vriendin het op haar heupen en besluit naar de auto toe te stappen. Niemand achter het stuur dus ze doet de deur open en Claxoneert eens :woohoo:: nog steeds niemand die naar de auto toe komt… Ze komt terug naar binnen en we besluiten nog even te wachten maar helaas, 15min later staat die auto nog steeds stationair te draaien… We bellen de politie en 15min later staan de agenten hier, ze laten hun sirene even horen maar nog steeds komt er niemand naar de auto toe… De agenten controleren de papieren in de wagen en kammen de straat uit en 10min later staan ze hier terug met een oudere mevrouw bij zich: mevrouw was rustig bezig aan het hoofdgerecht in restaurant De Gouden Harynck. Ze was er zich totaal niet van bewust dat haar wagen gewoon stationair stond te draaien… :wtf:

Welk ras was het?
Volgens hij zei een gekruiste Jack Russell (geen idee met wat gekruist).
Dus geen grote hond, maar wel hevig.

Maar hij is oké, hoor.
Gisterenavond wel bij de dokter van wacht zijn tetanus spuitje gaan halen en zijn wonde laten verzorgen.

De geluiden aan de telefoon waren pure horror, vooral doordat het gebrom van die hond zo agressief leek.
Zeker niet zoals in dat filmpje hierboven... 😉

Volgens hij zei een gekruiste Jack Russell (geen idee met wat gekruist).
Dus geen grote hond, maar wel hevig.

Maar hij is oké, hoor.
Gisterenavond wel bij de dokter van wacht zijn tetanus spuitje gaan halen en zijn wonde laten verzorgen.

De geluiden aan de telefoon waren pure horror, vooral doordat het gebrom van die hond zo agressief leek.
Zeker niet zoals in dat filmpje hierboven... 😉
Jack Russells zijn heel venijnig, da’s zo een hond die ze al afraden als je kinderen hebt. Mijn grootvader zijn gebuur had er indertijd eentje (spreken over de jaren twintig vorige eeuw) en die vloog letterlijk naar de keel. Maar gezien de buurt (arme wijk in Gent) waar alles wat los of vast zat gepikt werd, liet die mens dat toe.

Jack Russells zijn heel venijnig, da’s zo een hond die ze al afraden als je kinderen hebt. Mijn grootvader zijn gebuur had er indertijd eentje (spreken over de jaren twintig vorige eeuw) en die vloog letterlijk naar de keel. Maar gezien de buurt (arme wijk in Gent) waar alles wat los of vast zat gepikt werd, liet die mens dat toe.
Dit lijkt me in dit geval, eerder aan de opvoeding te liggen. Een JR is niet voor iedereen .. mits een goeie opvoeding kan je de meeste JR's (Ik ga niet zeggen allemaal) wel in toom houden se.

Iedereen van mijn maten, zei ook altijd: Een JR samen zetten met een kat? 100% zeker dat die kat dat niet overleeft. Daar lach ik nu eens mee, want dat is onzin gebleken. Hij was eerst in huis (voor de kat) en hij heeft 13 jaar lang onze kater geaccepteerd. Dat was gewoon zijn klein broertje, maar natuurlijk: Onze Jack was wel de baas (en dus niet de kat). Kinderen wordt ook niet echt aangeraden, we hadden dan ook geen kinderen, maar op straat liet hij wel altijd toe, dat kinderen hem aanraakten, dan gaf hij gewoon likjes en kusjes, en dat was het dan. Ik hield hem wel erg strak aan de lijn, want 'you never know'.

Je moet natuurlijk wel wat geluk hebben met het karakter van je hond. Den onze deed bijvoorbeeld wel stoer tov grote honden, tot een van die honden dat beu was en 1x goed gromde tegen den onze. Weet je wat er toen gebeurde? Onze Jaak deed het in zijn broek, het was snel gedaan met stoer doen. :D

Dit lijkt me in dit geval, eerder aan de opvoeding te liggen. Een JR is niet voor iedereen .. mits een goeie opvoeding kan je de meeste JR's (Ik ga niet zeggen allemaal) wel in toom houden se.

Iedereen van mijn maten, zei ook altijd: Een JR samen zetten met een kat? 100% zeker dat die kat dat niet overleeft. Daar lach ik nu eens mee, want dat is onzin gebleken. Hij was eerst in huis (voor de kat) en hij heeft 13 jaar lang onze kater geaccepteerd. Dat was gewoon zijn klein broertje, maar natuurlijk: Onze Jack was wel de baas (en dus niet de kat). Kinderen wordt ook niet echt aangeraden, we hadden dan ook geen kinderen, maar op straat liet hij wel altijd toe, dat kinderen hem aanraakten, dan gaf hij gewoon likjes en kusjes, en dat was het dan. Ik hield hem wel erg strak aan de lijn, want 'you never know'.

Je moet natuurlijk wel wat geluk hebben met het karakter van je hond. Den onze deed bijvoorbeeld wel stoer tov grote honden, tot een van die honden dat beu was en 1x goed gromde tegen den onze. Weet je wat er toen gebeurde? Onze Jaak deed het in zijn broek, het was snel gedaan met stoer doen. :D
Hier in Kortrijk loopt er ene rond met de klassieke witte pitti. Ik ben banger van die vent dan van die hond (al is het overduidelijk dat je de hond geen aai kan gaan geven). Als ik dan een kennis op FB zie met zíj́n pitti en wat een knuffelmachine dat hondje is, mijn hart breekt voor die andere hond.

Dit dus , ex van mij haar vader had zo eentje. Die brak ook steevast uit als die los mocht.
Ik herinner me een ochtend dat de buurman daar op de rolluiken was aan't kloppen.
Den Jack was weer uitgebroken en had daar dus 23 kippen en een haan kapot gebeten in die kerel z'n tuin.
En da was dus blijkbaar niet den eerste keer.

Dus ja , een heel venijnig ras is dat. Maar de meeste jachthonden zijn dat wel.
Ik had vroeger een Duitse Staander. Fantastische aanhankelijke hond maar da beest was ook niet te houden.
Uiteindelijk heb ik die aan een bevriende jager gegeven , die hem getraind heeft .
Dat beest heeft nog een heel mooi leven gehad in de Ardennen.
Ze zijn gekweekt voor dat specifiek en dan moet je daar niet proberen een salonhond van te maken.
Deed pijn om em af te staan maar dan kijk ik liever naar de hond z'n welzijn.
Ik had die trouwens gered van een handelaar die toendertijd nog honden mochten verkopen op de markt in Mol.
Elke zondag was dat als ik het me goed herinner.

Schoon zaak dat dat afgeschaft is.

Dit dus , ex van mij haar vader had zo eentje. Die brak ook steevast uit als die los mocht.
Ik herinner me een ochtend dat de buurman daar op de rolluiken was aan't kloppen.
Den Jack was weer uitgebroken en had daar dus 23 kippen en een haan kapot gebeten in die kerel z'n tuin.
Waarom ontsnapt die JR? Den onze is op 17 jaar tijd letterlijk NUL keer ontsnapt. Ik snap dat dus niet he. 1x maybe, 2x mmm, 3x of meer. Dat kan er bij mij echt niet in. Dan ben je gewoon ongeschikt om zo'n hond te houden. Amen. Geen excuses mogelijk.

Het is en blijft een jachthond van nature, dat is gewoon een feit, dus ja, als den onze, aan kippen zou geraakt zijn, zou den onze ze ook wel doodgebeten hebben, denk ik. Maar hij heeft daartoe nooit de kans gehad.

Hier in Kortrijk loopt er ene rond met de klassieke witte pitti. Ik ben banger van die vent dan van die hond (al is het overduidelijk dat je de hond geen aai kan gaan geven). Als ik dan een kennis op FB zie met zíj́n pitti en wat een knuffelmachine dat hondje is, mijn hart breekt voor die andere hond.
Nu ja een hond blijft een hond. Ook al weet ik (of beter wist ik) dat mijn hond geen vlieg kwaad deed, je moet er altijd vanuit gaan dat er 'iets' onverwachts kan gebeuren. Dat is dan inderdaad / effectief nooit gebeurd.

Hij heeft wel een schone leeftijd gehaald (17,5 jaar oud = in praktijk 96.5 jaar in mensenlevens en geen 100+ zoals dokter google beweert) . In feite is mijn hondje het eerste dier / mens dat ik op natuurlijk wijze heb zien sterven van ouderdom. Maar dat even ter zijde.

Chique Mercedes S-klasse die hier stationair staat te draaien naast ons appartement (binnenstad Brugge), een wagen die ons niet bekend voor komt. Na 15min krijgt mijn vriendin het op haar heupen en besluit naar de auto toe te stappen. Niemand achter het stuur dus ze doet de deur open en Claxoneert eens :woohoo:: nog steeds niemand die naar de auto toe komt… Ze komt terug naar binnen en we besluiten nog even te wachten maar helaas, 15min later staat die auto nog steeds stationair te draaien… We bellen de politie en 15min later staan de agenten hier, ze laten hun sirene even horen maar nog steeds komt er niemand naar de auto toe… De agenten controleren de papieren in de wagen en kammen de straat uit en 10min later staan ze hier terug met een oudere mevrouw bij zich: mevrouw was rustig bezig aan het hoofdgerecht in restaurant De Gouden Harynck. Ze was er zich totaal niet van bewust dat haar wagen gewoon stationair stond te draaien… :wtf:
Waarschijnlijk door het start-stop systeem & keyless entry. Ze is wss toegekomen, auto is stilgevallen door startstop systeem, madam gaat weg, auto vergeten te sluiten en op weg naar het restaurant. En dan na tijdje springt auto automatisch terug aan omdat ge de batterij niet wilt plat laten gaan.

Het is en blijft een jachthond van nature, dat is gewoon een feit, dus ja, als den onze, aan kippen zou geraakt zijn, zou den onze ze ook wel doodgebeten hebben, denk ik. Maar hij heeft daartoe nooit de kans gehad.
Wat is voornamelijk de reden waarom een Jack Russell dan mensen gaat aanvallen?
Dat een hond op jacht gaat naar kippen en eten, begrijp ik wel ergens.
Maar 'willekeurig' iemand gaan aanvallen die zijn auto aan het kuisen is?
Aanzien ze vreemde mensen of ongekende voorwerpen dan ergens als een vijand?

Waarom ontsnapt die JR? Den onze is op 17 jaar tijd letterlijk NUL keer ontsnapt. Ik snap dat dus niet he. 1x maybe, 2x mmm, 3x of meer. Dat kan er bij mij echt niet in. Dan ben je gewoon ongeschikt om zo'n hond te houden. Amen. Geen excuses mogelijk.

Of m'n ex schoonvader zaliger ongeschikt was durf ik niet zeggen. Feit is wel dat da ne dwaze mens was.
Hetgeen ik me er nog van herinner is dat dat beest binnen enkele minuten een gat onder de draad groef en alzo ribbedebie was.
De ouders van m'n toenmalige ex hadden wel een serieus grote tuin. Was volledig omheind met van die hoge Bekaertdraad.
Deze ging er onderdoor.

Mijn Duitse Staander sprong bij mij thuis tot in het midden van zo ne draad en trok z'n eigen naar boven.
Eenmaal boven liet die zich naar beneden vallen en was em de kl*ten op.
Hoe vaak ik met mijn fiets rond moest gaan rijden om em te zoeken , niet te tellen.
En daar ben ik dan nog een half jaar mee naar de hondenschool geweest.
Luisterde in 't algemeen wel redelijk goed maar als die een eekhoorn of ne vogel zag was em weg.

Sommige dieren zijn nu eenmaal circusartiesten en ontsnappingskoningen. :)

toevallig ne paffer van rond de 35-40? :unsure:

Maar 'willekeurig' iemand gaan aanvallen die zijn auto aan het kuisen is?
Een kleine kans, dat het de aard van de hond is, maar toch wel een veel grotere kans dat het de opvoeding is.
Opvoeding gaat een hond niet voor de volle 100% vormen, en sommige honden zijn gewoon heimelijk van aard.
Ik bedoel sommige kinderen die je goed opvoedt worden alsonog gewoon monsters of criminelen, maar dat zijn eerder uitzonderingen dan de regel he. Hetzelfde met ne JR hoor.

Maar het is niet zo dat een JR gemiddeld genomen zomaar mensen aanvalt. Dat lijkt gewoon zo, omdat als een hond je aanvalt dat is de kans groter dat het een JR is dan een ander type van hond he (idem met een pitbull bijvoorbeeld).

Het zijn energiebollen, jagers (op kleine dieren), sterke honden .. maar ik ken meerdere JR's zoals die van ons, en geen enkele had de neiging hier om te bijten. Al zeg ik niet dat dit niet kan he.

Sommige dieren zijn nu eenmaal circusartiesten en ontsnappingskoningen. :)
Als jou peuter de neiging heeft om te ontsnappen uit je mega GROTE tuin, als ie aan je toezicht ontsnapt, ga je dan na de 10de keer wanneer je peuter over het straat loopt en voor de 10de keer bijna overreden wordt door een auto ook zeggen: NIETS aan te doen! Mijn peuter is nu éénmaal een ontsnappingskoning!

Als je dit weet en je hond is 1 of zelfs al 2x ribedibie dan neem je toch maatregelen? Desnoods ga je altijd met hem mee te grote tuin in (als het te veel inspanningen kost, het is goed voor uw conditie he!) of je gaat er gewoon veel mee wandelen en de hond komt de tuin niet meer in.

Persoonlijk vind ik het een flauw excuus. Maar goed, wie ben ik? Gemakkelijk is het soms niet, maar dan vraag ik mij af: Heb je de juiste hond gekozen voor jou?

Als jou peuter de neiging heeft om te ontsnappen uit je mega GROTE tuin, als ie aan je toezicht ontsnapt, ga je dan na de 10de keer wanneer je peuter over het straat loopt en voor de 10de keer bijna overreden wordt door een auto ook zeggen: NIETS aan te doen! Mijn peuter is nu éénmaal een ontsnappingskoning!

Als je dit weet en je hond is 1 of zelfs al 2x ribedibie dan neem je toch maatregelen? Desnoods ga je altijd met hem mee te grote tuin in (als het te veel inspanningen kost, het is goed voor uw conditie he!) of je gaat er gewoon veel mee wandelen en de hond komt de tuin niet meer in.

Persoonlijk vind ik het een flauw excuus. Maar goed, wie ben ik? Gemakkelijk is het soms niet, maar dan vraag ik mij af: Heb je de juiste hond gekozen voor jou?
Wat een rare opmerking, alsof iemand ooit 100% alle controle kan houden?

De mijne is absoluut geen ontsnapper. Toch is hij er 2x in geslaagd om naar buiten te crossen als de voordeur open ging/open was met iemand in het deurgat omdat hij toevallig een kat aan de overkant van de straat zag. Dan was dat ook in een halve seconde *weg hond* en geen enkele andere optie dan hopen dat de kat enkel in onze rustige straten bleef en niet naar de steenweg om de hoek zou vluchten. Die zou ook zo tegen een auto of een groep kinderen geknald zijn in zijn drift om die kat te pakken te krijgen.

Als zo een Duitse staande beslist over de draad te klimmen, dan mag je er nog op enkele meter af staan, weg is die hoor....

Terug
Bovenaan