Dit lijkt me in dit geval, eerder aan de opvoeding te liggen. Een JR is niet voor iedereen .. mits een goeie opvoeding kan je de meeste JR's (Ik ga niet zeggen allemaal) wel in toom houden se.
Iedereen van mijn maten, zei ook altijd: Een JR samen zetten met een kat? 100% zeker dat die kat dat niet overleeft. Daar lach ik nu eens mee, want dat is onzin gebleken. Hij was eerst in huis (voor de kat) en hij heeft 13 jaar lang onze kater geaccepteerd. Dat was gewoon zijn klein broertje, maar natuurlijk: Onze Jack was wel de baas (en dus niet de kat). Kinderen wordt ook niet echt aangeraden, we hadden dan ook geen kinderen, maar op straat liet hij wel altijd toe, dat kinderen hem aanraakten, dan gaf hij gewoon likjes en kusjes, en dat was het dan. Ik hield hem wel erg strak aan de lijn, want 'you never know'.
Je moet natuurlijk wel wat geluk hebben met het karakter van je hond. Den onze deed bijvoorbeeld wel stoer tov grote honden, tot een van die honden dat beu was en 1x goed gromde tegen den onze. Weet je wat er toen gebeurde? Onze Jaak deed het in zijn broek, het was snel gedaan met stoer doen.