Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Blokken helaas nog nietKen Block is dood.

Voor mensen zoals ik een cardigan is ne gilet.Ik heb zestien zwarte cardigans. Da’s precies wel veel. In vergelijking heb ik maar één blauwe en twee lichtgrijze. Ik heb dus negentien cardigans. Da’s - denk ik - veel. Ik heb ook geen enkel paar sokken.
~ overpeinzingen bij was plooien, Squidward 2023
Voor mij is ne gilet iets zonder mouwen.Voor mensen zoals ik een cardigan is ne gilet.
Ik heb daarnet gezien dat dat voor veel mensen idd zoiets is. Zo'n vestje onder een kostuumvest. In Gent is dat met mouwenVoor mij is ne gilet iets zonder mouwen.

Hier (of toch in het dialect) is dat volgens mij ook zo'n ding met mouwen (een cardigan dan zeker). Dat of mijn ouders hebben dat ook verkeerd geleerd.Ik heb daarnet gezien dat dat voor veel mensen idd zoiets is. Zo'n vestje onder een kostuumvest. In Gent is dat met mouwen![]()
Un gilet est un vêtement avec ou sans manche qui se porte sur le haut du corps et se ferme à l'avant par des boutons ou une fermeture éclair. Il s'arrête à la taille. Le cardigan, qui est appelé couramment gilet, désigne tous les lainages qui se ferment devant par un boutonnage et sont dotés de manches.
Hier (of toch in het dialect) is dat volgens mij ook zo'n ding met mouwen (een cardigan dan zeker). Dat of mijn ouders hebben dat ook verkeerd geleerd.
De oplossing zit denk ik in de taal, in het Engels zegt wikipedia dat het sleeveless is, in het Frans:
En het dialect zal wel het Frans overnemen. Oef, weer een existentiële vraag opgelost.
Mijn dochter kreeg vorige week dan weer een driftbui omdat ik vroeg of ze een t-shirts met lange mouwen aan wou doen.Mijn vrouw (een Antwerpse) noemt dat "een golfke".
Voor mij is alles met lange mouwen dat niet waterafstotend is een trui. #livingthesimplelife

Mijn dochter kreeg vorige week dan weer een driftbui omdat ik vroeg of ze een t-shirts met lange mouwen aan wou doen.
EEN T-SHIRT HEEFT ALTIJD KORTE MOUWEN MAMA!!!!
Mijn dochter kreeg vorige week dan weer een driftbui omdat ik vroeg of ze een t-shirts met lange mouwen aan wou doen.
Gigantisch verschil met 's morgens komen fitnessen in elk geval.
Nu vraag ik me bij zo'n zaken altijd wel af of de mensen met wat ze krijgen een evenwaardige woning kunnen kopen.Dag huis:
![]()
Vrachtwagen met kraan kantelt en klieft woning doormidden in Eeklo | VRT NWS Nieuws
In Eeklo is een vrachtwagen met kraan tegen een huis gekanteld. Niemand raakte gewond, maar de schade is groot.www.vrt.be
Jakkie, waar is die fitness?Ik weet niet meer wie er "last" had van de vrouwen hun fitnesskledij onlangs, maar ik zie nu pas het probleem!Gigantisch verschil met 's morgens komen fitnessen in elk geval.
Voor de mensen die er zich een beeld van willen vormen: enkele jonge dames hier lopen rond met kledij die ik best kan omschrijven als "heel nauw aansluitend thermisch ondergoed met ingebouwde string". Laat ongeveer even veel aan de verbeelding over als een kleine bikini.
Ze zijn van enkel tot pols volledig bedekt dus op zich absoluut niet onzedig of zo. Maar ik snap nu plots waarom het absoluut voor heel veel afleiding zorgt.![]()

ze had ook kunnen zeggen dat t shirts met lange mouwen voor nerds zijn.Mijn dochter kreeg vorige week dan weer een driftbui omdat ik vroeg of ze een t-shirts met lange mouwen aan wou doen.
wil ik ook weten zodat ik die zeker kan mijdenJakkie, waar is die fitness?![]()
Disgusting !ze had ook kunnen zeggen dat t shirts met lange mouwen voor nerds zijn.
wil ik ook weten zodat ik die zeker kan mijden

Ah mijn pa noemt dat ook soms 'ne golf'.Mijn vrouw (een Antwerpse) noemt dat "een golfke".
Voor mij is alles met lange mouwen dat niet waterafstotend is een trui. #livingthesimplelife
Dat zal op kosten van de verzekering hersteld worden he. Op zich scheelt er niet veel aan dat huis. Op een paar dagen kan dat hersteld zijn. Alleen jammer dat het authentieke karakter verloren zal gaan.Nu vraag ik me bij zo'n zaken altijd wel af of de mensen met wat ze krijgen een evenwaardige woning kunnen kopen.