Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

@Tonerider ik denk toch dat gij een beetje aan het overdrijven zijt hoor.

Met een trui + winterjas zal de meerderheid op dit moment niet uit zijn lijf rillen hoor. En het is ook niet dat uw benen kapot gaan van wat koude.
Ik ben deze ochtend ook gewoon ~15min de hond gaan uitlaten en gisteren een half uurtje in de tuin gewerkt in t-shirt + trui. Sterven doet ge daar niet van, en ik ben heus niet de enige die hier zo nog bijloopt. Zo speciaal is dat imo niet.

@Tonerider ik denk toch dat gij een beetje aan het overdrijven zijt hoor.

Met een trui + winterjas zal de meerderheid op dit moment niet uit zijn lijf rillen hoor. En het is ook niet dat uw benen kapot gaan van wat koude.
Ik ben deze ochtend ook gewoon ~15min de hond gaan uitlaten en gisteren een half uurtje in de tuin gewerkt in t-shirt + trui. Sterven doet ge daar niet van, en ik ben heus niet de enige die hier zo nog bijloopt. Zo speciaal is dat imo niet.
Er is vooral veel ruimte in het spectrum 😉
Ik ben gisteren ochtend 3 kwartier gaan wandelen met de woef, goed ingeduffeld met muts, sjaal, wanten en winterjas. Na een uur in de warme leefruimte waren mijn benen nog steeds aan het natintelen van het "ontdooiproces" en ik had een jeans aan om te gaan wandelen. Vanuit dat perspectief vind ik jou ook een krankzinnige om vrijwillig de tuin in te duiken zonder bonten handschoenen 😉

@Mulan @knight-rider, ja absoluut, sommigen kunnen beter tegen koude dan anderen (en hetzelfde voor warmte). Maar dit zijn geen absurd lage temperaturen waar uw lichaam begint af te breken hè.

Dit zijn de uitspraken waar ik op reageerde"
dan moet ge u eens laten onderzoeken, want dat is speciaal
sommige zaken zijn in principe fysiek niet haalbaar, behalve als ge fysiek afwijkt van het normale.
vriestemperaturen zijn voor ons lichaam fysiek niet haalbaar,
99% van de bevolking nu uit zijn vel rilt.

... en dat is gewoon dik overdreven, zoals ik zei.
Om met 0 tot -6 graden niet uit uw kleren te rillen, maakt u niet fysiek speciaal hoor. Wat moeten mensen die in koude klimaten wonen dan zeggen?
Een heel groot deel daarvan is gewoon gewenning.

Wim Hoff, dat is bvb iets absurd die een fysieke afwijking heeft t.o.v. koude.

Wim Hoff, dat is bvb iets absurd die een fysieke afwijking heeft t.o.v. koude.
Enkele maanden geleden enkele echt interessante artikels gelezen over die man en zijn speciale gave om zijn 'bruin vet' te activeren.
Best waanzinnig wat die man aankan.

Maar minstens even interessant was een studie waarbij hij door middel van ademhalingstechnieken anderen ook kon aanleren om deze inherente weerstand tegen de koude te activeren.

Deze discussie moet je eigenlijk al voeren met bijhorende maten en gewichten volgens mij :)
Want ik heb met mijn 1.90 lengte en 83 kg sneller fris/koud dan mijn collega van 1.75 en 110 kg.

Als ik iemand een hand geef, krijg ik vaak de opmerking dat ik koude handen heb, al zit ik al een uur binnen en zelfs niet eens enkel bij deze lage temperaturen.
Bij deze temperaturen heb ik een halve dag klamme pollekes, al werk ik binnen en in verwarmde ruimtes.

Enkele maanden geleden enkele echt interessante artikels gelezen over die man en zijn speciale gave om zijn 'bruin vet' te activeren.
Best waanzinnig wat die man aankan.

Maar minstens even interessant was een studie waarbij hij door middel van ademhalingstechnieken anderen ook kon aanleren om deze inherente weerstand tegen de koude te activeren.

Idd das wat ijszwemmers ook doen, maar om daarmee te beginnen als doorsnee mens met een gewoon leef/werk ritme. :)

Allez, gewenning aan vriestemperaturen is mogelijk, das goed nieuws voor de mensen in Oekraïne..

edit: j/k he. mensen doen maar he. als ge met deze temperatuur in short wil lopen, doe maar hoor. Ik vind het absurd, maar ge doet niemand kwaad, dus np

Laatst bewerkt:
Ons vader heeft volgens mij al jaren geen winterjas meer :unsure: . Die is gisteren met de honden gaan wandelen een uurtje in een trui en jeans :p .

Ons vader heeft volgens mij al jaren geen winterjas meer :unsure: . Die is gisteren met de honden gaan wandelen een uurtje in een trui en jeans :p .
joey-six-sweaters.jpg

Technieker komt toe op het werk, loopt te manken.
Ik: ça va?
Hij: ja gewoon gevallen op de trap.
Ik: oei

Uur later
Ik: Hoe gaat het met uw been?
Hij: Been?
Ik: Ja, ge waart gevallen op de trap?
Hij: huh?
Ik: :unsure:

Natuurlijk had ik dat al aan mijn baas gezegd omdat er hier logboeken zijn voor ongevallen.
Baas: Alles oke met uw been?
Baas: Ja, Sheldon had gezegd dat ge gevallen waart op de trap?

Nu vraag ik mij af of die dat vergeten is of ik die compleet verkeerd gehoord heb.

Daarstraks 1ne aan de carrefour die al zen vlees buiten aan de vuilbak in een zak deed.
Om dan die plastieken bakjes maar in die vuilbak te doen.
Jong der loopt wat rond op deze aardkloot :laugh:

Zo kunde natuurlijk ook besparen :unsure:

Lunch met wat vrienden/collega's.

Zegt ene tegen mij: "de laatste keer dat wij samen uitgingen, ik kan me enkel nog herinneren dat we ergens waren waar de tafel in brand stond!"

WTF, ne mens komt wat tegen (en ik herinner me er niks van). Good times.

Er is vooral veel ruimte in het spectrum 😉
Ik ben gisteren ochtend 3 kwartier gaan wandelen met de woef, goed ingeduffeld met muts, sjaal, wanten en winterjas. Na een uur in de warme leefruimte waren mijn benen nog steeds aan het natintelen van het "ontdooiproces" en ik had een jeans aan om te gaan wandelen. Vanuit dat perspectief vind ik jou ook een krankzinnige om vrijwillig de tuin in te duiken zonder bonten handschoenen 😉
Alles in relatief vind ik.

Aan de andere kant, ken ik iemand uit Thailand en hij loopt bijna nooit bij temperaturen onder de 30 graden.
Als ik spreek over een temperatuur van 20 graden dan zegt ie: Fuck dat is extreem koud, dan bevries ik!

Ik dacht in het begin toen ik hem kende, dat hij ermee lachte, maar hij was bloedserieus. Waar hij woont is het uitzonderlijk dat het onder de 20 graden zakt, dan spreken ze daar van een "koudegolf".

Ga je dan ook tegen die gast zeggen: Je bent stapelgek om bij die temperaturen te lopen! :unsure:

Laatst bewerkt:
Technieker komt toe op het werk, loopt te manken.
Ik: ça va?
Hij: ja gewoon gevallen op de trap.
Ik: oei

Uur later
Ik: Hoe gaat het met uw been?
Ik: Ja, ge waart gevallen op de trap?

Natuurlijk had ik dat al aan mijn baas gezegd omdat er hier logboeken zijn voor ongevallen.
Baas: Alles oke met uw been?
Baas: Ja, Sheldon had gezegd dat ge gevallen waart op de trap?

Nu vraag ik mij af of die dat vergeten is of ik die compleet verkeerd gehoord heb.

Toch geen tweeling? Ik heb da es voorgehad, eerste week op nieuw job. Kerel vraagt me iets, ik antwoord.. paar uur later loop ik hem weer tegen het lijf en wil nog iets toevoegen aan ons gesprek.. hij: huh? Waar hebt ge het over?
Hij: "toevallig tegen mijn broer ni bezig geweest? "
Ik: "broer?"
Kerel strijk.
2 druppels water en allebei opt zelfde bedrijf, wat zijn de kansen? :lol:

Toch geen tweeling? Ik heb da es voorgehad, eerste week op nieuw job. Kerel vraagt me iets, ik antwoord.. paar uur later loop ik hem weer tegen het lijf en wil nog iets toevoegen aan ons gesprek.. hij: huh? Waar hebt ge het over?
Hij: "toevallig tegen mijn broer ni bezig geweest? "
Ik: "broer?"
Kerel strijk.
2 druppels water en allebei opt zelfde bedrijf, wat zijn de kansen? :laugh:
Op mijn werk loopt ook zo een tweeling rond.
Die dat dan ook nog uitspelen en het super leuk vinden om de mensen op het verkeerde been te zetten.

Terug
Bovenaan