Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Al drie dagen dat de hond geen grote boodschap kon doen, lusteloos, stram/moeilijk lopen, loopneus en koorts… Soit, aangezien hij zes weken terug een teek had toch afspraak gemaakt bij dierenarts vandaag. Zowel een scan als een bloedtest laten doen (want het kon - natuurlijk - ‘van alles’ zijn). Nog wachten op definitieve resultaten maar hij kreeg al een prikje tegen koorts en misselijkheid. €363 lichter en het duurde nog niet tot aan de auto voor hij precies weer volledig zijn oude, flukse en fitte zelf was. Ik ben ongelofelijk content dat hij zich precies beter voelt maar voor €363 had hij toch minstens nog een half uurke kunnen doen alsof hij nog ziek was.

Al drie dagen dat de hond geen grote boodschap kon doen, lusteloos, stram/moeilijk lopen, loopneus en koorts… Soit, aangezien hij zes weken terug een teek had toch afspraak gemaakt bij dierenarts vandaag. Zowel een scan als een bloedtest laten doen (want het kon - natuurlijk - ‘van alles’ zijn). Nog wachten op definitieve resultaten maar hij kreeg al een prikje tegen koorts en misselijkheid. €363 lichter en het duurde nog niet tot aan de auto voor hij precies weer volledig zijn oude, flukse en fitte zelf was. Ik ben ongelofelijk content dat hij zich precies beter voelt maar voor €363 had hij toch minstens nog een half uurke kunnen doen alsof hij nog ziek was.
Wij hebben zo eens 250 betaald voor een dierenarts van wacht om 22h 's avonds. Kat had een snee tot op het bot in zijne staart. We komen thuis, na letterlijk 1 minuut was zijn kapje rond zijn nek los, en als we hem een uur later zagen had hij alle draadjes uit zijn staart getrokken.
De dag er na terug mogen gaan, gelukkig 'maar' 150 euro. Die keer wel op het hart gedrukt dat ze zijn kapje moesten vast nieten of plakken ipv gewoon in elkaar klikken.

Ik dacht dat dit een nog onsmakelijker variant was van plas-en-poepseks...
Blijkt het over een vluggertje in de douche te gaan. :unsure:

Ik dacht dat dit een nog onsmakelijker variant was van plas-en-poepseks...
Blijkt het over een vluggertje in de douche te gaan. :unsure:
Ik had er ook op geklikt omdat ik wou weten hoe ze er bij kwam dat plasseks de ideale opstap is naar oraal. 🙈

Ik ben hier een document aan 't doorlezen over een Strategisch project rond waterbuffering in de streek, en ik zie in dat document een foto van iemand die wat bijkomende uitleg geeft over de specifieke situatie van één gemeente.
Ik denk bij mijzelf "Ik ken die man toch"... maar er schiet mij geen naam te binnen.

Ik loop wat later door huis en zie exact dezelfde foto, op het doodsprentje van iemand uit de zwemclub van mijn vrouw...

Ik ben hier een document aan 't doorlezen over een Strategisch project rond waterbuffering in de streek, en ik zie in dat document een foto van iemand die wat bijkomende uitleg geeft over de specifieke situatie van één gemeente.
Ik denk bij mijzelf "Ik ken die man toch"... maar er schiet mij geen naam te binnen.

Ik loop wat later door huis en zie exact dezelfde foto, op het doodsprentje van iemand uit de zwemclub van mijn vrouw...
Ik had eerst waterbuffels gelezen, ik dacht ‘tiens, Ugar heeft precies een toffe job’

Da’s jammer, voorzitter van een adviesraad over waterbuffels is interessant, misschien tijd voor een kleine carrièrehop. Waterschildpadden zijn ook nog ok.
Ze hebben me wel gesuggereerd om me kandidaat te stellen voor de functie van wateringenieur. Maar dat was een slag in het water :nono: Niet geïnteresseerd :nono: .

Laatst bewerkt:

Ja, met 4700 euro (naar beneden afgerond) kan ik me inbeelden dat het elke maand krabben is... :S

(Opmerking: dat was van 1 maand, op een slechte maand hebbeb ze "maar" 3400)

Ja, met 4700 euro (naar beneden afgerond) kan ik me inbeelden dat het elke maand krabben is... :S

Ik kan het artikel niet lezen, maar als ze in Gent zelf wonen gaan ze ook wel al een deftige hypotheek lopen hebben. En pak nu 4000€ inkomen gemiddeld is toch eerder een vrij normaal loon voor 2 fulltimers? Als je dan meer dan 1000€ hypotheek hebt.

Is een loon van 1700 netto dan zo royaal? (per persoon)

Laatst bewerkt:
T ergste is in de huidige tijd dat ik nog snap ook dat je onder de 5k met twee kinderen moet beginnen nadenken.

Met 3400 gecombineerd zou ik zelf momenteel absoluut niet aan kinderen beginnen.

Is een loon van 1700 netto dan zo royaal? (per persoon)
Hij verdient "tussen de 1800 en 2800", zij heeft een werkloosheidsuitkering. Voor die maand specifiek 4700. Als je dan spreekt over "ik douche nu 1 minuut om te besparen" dan stel ik voor dat elk 1oudergezin dat minder verdient dan 2500 netto collectief zelfmoord pleegt, want dan kan je blijkbaar niet overleven? :unsure:

Ik beweer nergens dat ze een hoog inkomen hebben he, ze zitten mooi in de middenklasse. Maar om dan te spreken over "we moeten echt op de kleintjes letten om te kunnen overleven?" Dan denk ik echt: "what tha fuck?!?"

Edit:hij werkt 4/5de ook nog. Dus "met 2 fulltime gaan werken" is daar 1 uitkering en 1 4/5de.

Laatst bewerkt:
Hij verdient "tussen de 1800 en 2800", zij heeft een werkloosheidsuitkering. Voor die maand specifiek 4700. Als je dan spreekt over "ik douche nu 1 minuut om te besparen" dan stel ik voor dat elk 1oudergezin dat minder verdient dan 2500 netto collectief zelfmoord pleegt, want dan kan je blijkbaar niet overleven? :unsure:

Ik beweer nergens dat ze een hoog inkomen hebben he, ze zitten mooi in de middenklasse. Maar om dan te spreken over "we moeten echt op de kleintjes letten om te kunnen overleven?" Dan denk ik echt: "what tha fuck?!?"

Er kan al de helft weg zijn aan hypotheek omdat ze in Gent willen wonen.

Dat KAN, ja. Maar dat staat er niet bij. Als ze in Gent zelf wonen, zal dat idd eerder een hypotheek van 1700 euro zijn dan eentje van 1300. Maar dan kan je meer besparen door de wagen weg te doen, die ze nauwelijks gebruiken blijkbaar aangezien die ook op een deelplatform staat.

Leef ja dan niet gewoon boven je stand ?
Allé van de banken mag je 40 & 50% van je inkomen lenen, maar echt een verstandige beslissing is dat niet hé

3400€ op een "slechte" maand en hij minimum 1800€. Dan heeft zij +-1600€ werkloosheidsuitkering ?
Kindergeld ook nog niet bijgetelt zkr ?

Leef ja dan niet gewoon boven je stand ?
Allé van de banken mag je 40 & 50% van je inkomen lenen, maar echt een verstandige beslissing is dat niet hé

3400€ op een "slechte" maand en hij minimum 1800€. Dan heeft zij +-1600€ werkloosheidsuitkering ?
Kindergeld ook nog niet bijgetelt zkr ?
Bij de 4700 wel, bij de 3400 niet. 😉
Zij heeft net geen 1500 uitkering idd.

Terug
Bovenaan