Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Ik heb zware hoogtevrees en vandaag zonder het op voorhand te weten over de “Pont du Normandie” moeten rijden. Een brug van 2 km lang en 215 m hoog, waar ik doodsangsten heb uitgestaan tijdens het rijden. Mijn handen waren vijvers na het oversteken.
Ik hoop dat ge gewoon over de weg hebt gereden ?

De pylonen zijn 215 meter hoog en het brugdek ligt maximaal 59 meter boven de rivier de Seine
Anders snap ik de zweetpollekes wel

Zelfs die 59 meter geeft mij zweetpollekes.
Mag zelfs 10 meter zijn, alles waar er een afgrond of niets naast mij is geeft mij grote angst.
Foto gevonden van de beginjaren van je hoogtevrees:

eTWzHEK.jpg

Zelfs die 59 meter geeft mij zweetpollekes.
Mag zelfs 10 meter zijn, alles waar er een afgrond of niets naast mij is geeft mij grote angst.
You're not alone! In de winter rij ik via een ommetoer Geraardsbergen binnen omdat ze daar ook een brug hebben die me wat te stijl is... En rijden met uw ogen dicht mag blijkbaar niet..🙈

Angst houdt geen rekening met ratio.
Echt hé. Ik ben in Griekenland ooit eens moeten gaan kruipen op de grond, omdat ik niet meer vooruit durfde door mijn hoogtevrees. De “afgrond” was nochtans 3 meter verder, echter was deze afgrond wel meters naar beneden en zonder railing. In zo situaties kickt mijn angst dus volledig in.

Laatst bewerkt:
Echt hé. Ik ben in Griekenland ooit eens moeten gaan kruipen op de grond, omdat ik niet meer vooruit durfde door mijn hoogtevrees. De “afgrond” was nochtans 3 meter verder, echter was deze afgrond wel meters naar beneden en zonder railing. In zo situaties kickt mijn angst dus volledig in.
Ik heb ook zwaar hoogtevrees.

Ik probeer mezelf af en toe wat te pushen daarin. Zoals vorige week op een reuzenrad kruipen. Of mijn afdak achteraan het huis vernieuwen. Of uit een vliegtuig springen.

Ik probeer mezelf af en toe wat te pushen daarin. Zoals vorige week op een reuzenrad kruipen. Of mijn afdak achteraan het huis vernieuwen. Of uit een vliegtuig springen.
Uit een vliegtuig spring je eigenlijk niet, je valt eruit. Moest je eruit springen zou je je hoofd stoten tegen de deur ;)

Mja, eerlijk gezegd is dat een beetje het probleem van onze relatief softe maatschappij. Als je eens echt een kloothommel hebt die zich van niets iets aantrekt, maar ook slim genoeg is om geen grote strafbare feiten te plegen, dan is het niet eenvoudig daar wat aan te doen. In de tijd van onze grootouders werd dat dan vaak met de vuisten opgelost denk ik, maar als normale burger die wél wat te verliezen heeft is het niet echt aan te raden om daaraan te beginnen.

Same, ik ben een tijd geleden 4 meter hoog op een ladder gekropen. Vanaf dat begint te wiebelen is het voor mij gedaan. Vorige week terug gedaan, 4-5 meter hoog, en het ging al véél vlotter.

Mja, eerlijk gezegd is dat een beetje het probleem van onze relatief softe maatschappij. Als je eens echt een kloothommel hebt die zich van niets iets aantrekt, maar ook slim genoeg is om geen grote strafbare feiten te plegen, dan is het niet eenvoudig daar wat aan te doen. In de tijd van onze grootouders werd dat dan vaak met de vuisten opgelost denk ik, maar als normale burger die wél wat te verliezen heeft is het niet echt aan te raden om daaraan te beginnen.
Als hij voor de garage staat kunnen ze altijd naar de politie bellen en hem laten slepen he. Of gewoon de banden plat zetten, het zal vlug gedaan zijn.

Terug
Bovenaan