Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Misschien geld van de spaarboek overgezet naar de zichtrekening om te kunnen overschrijven naar zijn kinderen of zoiets?

En ook, of je nu nog 1 dag of 20 jaar leeft, dat geld brengt gemoedsrust.

Nu, moest je over mijn schouder meekijken aan zo'n automaat, kon je wel een minder beleefde reactie verwachten denk ik. Boer.
Ik stond op covid afstand, je kon het van ver lezen

De heel erg blanke dame aan het loket van ‘t stad met een tattoo van een silhouet Disney kinder-indiaantje (met veer en tutter …) en daar bijgeschreven ‘Navajo’ en een datum ergens in 2020. Ik zeg ‘ach, hoe schattig’ (ik babbel al graag eens) en zij ‘mijn kleinzoontje, Navaajoo’

Navaajoo… Krijgt die straks een broer Tom-ahawk

Off-topic:
Ik ben "zorgen voor mama" aan het bekijken op VRT.nu, waar men moeders in armoede volgt, en dat is gewoon schrijnend. Los van het gedrag van die ouders, waar meningen over schuld kunnen verschillen, zie je dan kinderen met leerachterstand die amper praten op 5-6 jaar omdat mama het thuis ook niet meer ziet zitten met bijhorende depressie. Kortom, je ziet gewoon armoede verdergezet worden.
Mijn vrouw wordt altijd boos van zo programma's te kijken. Ze heeft zelf sociaal werk gestudeerd en er zitten altijd mensen in bij wie niks hun eigen schuld is, of sociaal werkers die de situatie totaal verkeerd aanpakken.

Dat kan toch niet? :laugh:
Stel u voor:

'rijd meer met de auto'
'rook meer'
'drink meer'

Ze maken misschien de berekende afweging van opbrengsten van verbruik versus kosten voor het gezondheidsstelsel en kijken dan wat het meeste opbrengt.

Allez, hier denken ze dat enkel zonder het durven te zeggen.

Wie niet rijdt, rookt of drinkt is een vuile belastingsontduiker en zal vervolgd worden!
En als ge mensen meemaait als ge met uw zatte botten met de auto rondknort, dan horen dat mensen met een pensioengerechtigde leeftijd te zijn. Kwestie van de vergrijzing tegen te gaan.

Mijn vrouw wordt altijd boos van zo programma's te kijken. Ze heeft zelf sociaal werk gestudeerd en er zitten altijd mensen in bij wie niks hun eigen schuld is, of sociaal werkers die de situatie totaal verkeerd aanpakken.
Ik heb niets met de sociale sector maar ik kijk er toch vooral met gemengde gevoelens naar. Vaak zie je ook wel een beetje vanwaar de problemen komen, er zitten verschillende moeders in zonder diploma middelbaar en duidelijk uit een thuissituatie waarin ze nooit hebben geleerd met geld om te gaan. Enkele voorbeelden:
- jong gezin waar de familie kwaad was omdat zij zwanger werd op 19 jaar. Noot: haar vriend had (zware) ADHD en stond hiervoor op invaliditeit, zij zelf werkte in een beschutte werkplaats momenteel. Maar na dat eerste kind kwamen er dan nog twee. Kers op de taart: alledrie hadden ze neurofibromatose. Ik weet dat het makkelijk gezegd is, maar stop dan toch bij dat ene kind.
- jonge moeder verloor al haar spaargeld aan een scam genre "kom goed geld verdienen in het VK als au pair". Zonder geld werd ze dan zwanger en ging ze alleen wonen. Blijkt dan dat ze stelselmatig meer uitgeeft dan binnenkomt, maar ze heeft gewoon geen idee van haar kosten. Ze heeft dan recht op een bewonerskaart, maar doet het nodige niet om die te bekomen en betaalt dan parking per SMS: rekening bij Proximus van 200 EUR/maand.

Ik ga niet alles neerschrijven maar vaak toch wel eens gefronst, anderzijds is het makkelijk gezegd komende van iemand met normale opvoeding die niet in permanente stress leeft voor deurwaarders. Ook lijkt het wel dat éénmaal de drempel over het enkel erger wordt gemaakt. Er was een koppel waar de deurwaarder de hele inboedel had aangeslagen en dan voor een peulschil openbaar had verkocht, een ander die in budgetbeheer gingen waar ze te horen kregen dat hun huis (dat ze aan het renoveren waren) te duur was, waarna de openbare verkoop minder dan de (lage, was van ouders) aankoopwaarde opbracht. Dat zijn dan gevallen waar men eerst denkt aan de schuldeisers, maar ook gewoon geen beslissingen neemt zoals een goede huisvader (zoals een goede prijs krijgen). Dan krijg je natuurlijk gewoon meer schulden want je moet dat goed vervangen.

Laatst bewerkt:
Ik heb niets met de sociale sector maar ik kijk er toch vooral met gemengde gevoelens naar. Vaak zie je ook wel een beetje vanwaar de problemen komen, er zitten verschillende moeders in zonder diploma middelbaar en duidelijk uit een thuissituatie waarin ze nooit hebben geleerd met geld om te gaan. Enkele voorbeelden:
- jong gezin waar de familie kwaad was omdat zij zwanger werd op 19 jaar. Noot: haar vriend had (zware) ADHD en stond hiervoor op invaliditeit, zij zelf werkte in een beschutte werkplaats momenteel. Maar na dat eerste kind kwamen er dan nog twee. Kers op de taart: alledrie hadden ze neurofibromatose. Ik weet dat het makkelijk gezegd is, maar stop dan toch bij dat ene kind.
- jonge moeder verloor al haar spaargeld aan een scam genre "kom goed geld verdienen in het VK als au pair". Zonder geld werd ze dan zwanger en ging ze alleen wonen. Blijkt dan dat ze stelselmatig meer uitgeeft dan binnenkomt, maar ze heeft gewoon geen idee van haar kosten. Ze heeft dan recht op een bewonerskaart, maar doet het nodige niet om die te bekomen en betaalt dan parking per SMS: rekening bij Proximus van 200 EUR/maand.

Ik ga niet alles neerschrijven maar vaak toch wel eens gefronst, anderzijds is het makkelijk gezegd komende van iemand met normale opvoeding die niet in permanente stress leeft voor deurwaarders. Ook lijkt het wel dat éénmaal de drempel over het enkel erger wordt gemaakt. Er was een koppel waar de deurwaarder de hele inboedel had aangeslagen en dan voor een peulschil openbaar had verkocht, een ander die in budgetbeheer gingen waar ze te horen kregen dat hun huis (dat ze aan het renoveren waren) te duur was, waarna de openbare verkoop minder dan de (lage, was van ouders) aankoopwaarde was. Dat zijn dan gevallen waar men eerst denkt aan de schuldeisers, maar ook gewoon geen beslissingen neemt zoals een goede huisvader (zoals een goede prijs krijgen). Dan krijg je natuurlijk gewoon meer schulden want je moet dat goed vervangen.
Ik ben het met u eens hoor. Sommige mensen hebben gewoon de mentale capaciteit niet om goede keuzes te maken. Of gewoon idd het goede voorbeeld nooit gezien. Het lijkt me ENORM moeilijk om uit de marginaliteit te geraken als je heel je leven niks anders gezien hebt en waarschijnlijk ook nooit veel kansen gehad hebt. Al blijft het voor mij moeilijk dat mensen die geen geld hebben niet snappen dat ze beter na die ene kleine stoppen ipv er nog 2 bij te kweken.

Ik ben het met u eens hoor. Sommige mensen hebben gewoon de mentale capaciteit niet om goede keuzes te maken. Of gewoon idd het goede voorbeeld nooit gezien. Het lijkt me ENORM moeilijk om uit de marginaliteit te geraken als je heel je leven niks anders gezien hebt en waarschijnlijk ook nooit veel kansen gehad hebt. Al blijft het voor mij moeilijk dat mensen die geen geld hebben niet snappen dat ze beter na die ene kleine stoppen ipv er nog 2 bij te kweken.
Vaak zit daar een gevoel van "zo ben ik nuttig bezig" ook of een emotionele leegte willen vullen vanuit het verleden door veel liefde te geven aan de kinderen maar de capaciteiten niet hebben om in te zien dat een goede opvoeding meer inhoudt dan veel brol uit de action kopen. 🙈
En soms ontbreekt ook echt de kennis om anticonceptie correct te gebruiken!
Let op, ik twijfel absoluut niet aan de liefde en wil van die ouders om hun kinderen het allerbeste te gunnen! Alleen zien ze idd soms niet wat dat is of hoe dat gerealiseerd kan worden.
Sommigen zijn hierin vogels voor de kat, anderen hebben gewoon efkes iemand naast zich nodig die ze op weg helpt om het goed te doen.

Wtf dat iedereen toch doet wat ze willen in hun vrije tijd. Die moet nu een drugstest afleggen daarvoor.🤷
Neen.

Sommige beroepen eisen/verwachten dat je een voorbeeldfunctie hebt en dat niet naleven kan zelfs leiden tot ontslag.

Denk aan de leerkracht die in het weekend onlyfans heeft als bijverdienste, een politie agent die een jointje smoort in het weekend of de politicus die strontzat achter het stuur wordt tegengehouden.

Neen.

Sommige beroepen eisen/verwachten dat je een voorbeeldfunctie hebt en dat niet naleven kan zelfs leiden tot ontslag.

Denk aan de leerkracht die in het weekend onlyfans heeft als bijverdienste, een politie agent die een jointje smoort in het weekend of de politicus die strontzat achter het stuur wordt tegengehouden.

Die heeft gewoon een leuke avond met haar vrienden en vriendinnen gehad.

Chill the fuck off

Die eerste 2 doen niets mis in mijn ogen die laatste kan niet hard genoeg gestraft worden. Mij gaat erom dat die vrouw blijkbaar te uitbundig danst volgens velen en daarom direct een drugstest moet afleggen daarvoor.

Voorbeeldfunctie akkoord. Maar dit is gewoon een feestje in de privésfeer. Ik zie het probleem niet (zolang daar niks illegaals is gebeurd). Echt much ado about nothing.

BoJo die in volle coronapandemie de maatregelen die zijn eigen regering instelde overtrad met zijn feestjes, vond ik vele keren erger.

Neen.

Niet helemaal akkoord mee. De politieker ben ik wel volledig akkoord mee want die heeft wetten overtreden. Die politieagent en de leerkracht vind ik slechte voorbeelden waar je over kan discussie voeren. Maar zover hun uitoefening van hun job niet te lijden heeft onder wat ze privé doen dan zie ik niet in waarom die ontslagen zouden moeten worden.

Terug
Bovenaan