Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Wel bizar dat je niet weet of je nog vijf of vijftien jaar gaat blijven leven met dat geld.

Ghoja als mijn schoonouders dood gaan zijn dan gaan wij na de verkoop van hun huis ook rond de 300000 hebben en mijn schoonbroer ook. Maar op die leeftijd heb ik dat ook niet echt meer nodig.

Dusja het gaan onze kinderen zijn die de gelukkige gaan zijn denk ik.

Gluren bij de buren: oudere man voor mij aan de bankautomaat had 211636.27€ op een rekening staan. Mij eerste gedacht was niet: 'dat wil ik ook' maar eerder 'waarom' ?
Ik heb als kind regelmatig documenten gezien met wat mensen op hun rekeningen staan hadden (mijn pa was bankier bij BAC/BACOB/ING, dus nog geen vermogensbank). Was nog eind jaren 80/begin jaren 90, maar van zo'n bedragen (na indexatie) verschiet ik niet hoor. Het zijn natuurlijk uitzonderingen, maar ik herinner me nog altijd een oude, volgens mijn pa alleenstaande vrouw, die in die tijd meer dan 20 miljoen BEF (400.000 euro) gewoon op spaarrekeningen staan hadden). Was toen wel relatief kort na een beurscrisis, dus mss redelijk wat mensen die beleggen gevaarlijk vonden, maar dat kan je nu met de Oekraïne-crisis ook zeggen.

Trouwens wel indrukwekkend dat ge specifiek 211.636,27 € hebt onthouden ipv gewoon 200.000 €. Goed gekeken precies. lol
'toevallig gezien'

1*oK1M8qrk-ETnmJNNAnaNng.png

Gisterenavond horen we plots wat brokkelingen vallen in onze openhaard.

Een geluid dat we typisch horen als het regent of er veel wind staat. Maar dat was niet direct het geval.
En da bleef maar duren tot er plots een grote roetwolk vrijkwam. Daarna stopte het om na een uur terug te beginnen.

Wij zitten hier geregeld met een nest kauwen in onze andere (niet aangesloten) schouw dus we dachten in die richting. Alhoewel het daar niet de periode voor is.

Vanochtend rond 6u riep m'n vrouw me ineens. Er zat een klein uiltje in onze open haard.
Maar voor we iets konden doen vloog die terug naar boven.
Wij dus gebeld naar een vogelopvangcentrum, en die raadden ons aan om het te proberen vangen, in een schoendoos te steken en naar daar te brengen.
Het beestje kwam af en toe eens piepen, maar het was ons steeds te snel af.
Dus naar de lokale brandweer gebeld en die zeiden ons om via 112 te bellen (omwille van administratie, dossiernummer ..).
Dus 112 gebeld, een 10-tal minuten later stonden ze hier al. 10 man stapt uit, tegen dat de laatste uitgestapt was, had de eerste het beestje al vast.

Bijlagen

• IMG_20220817_095901.jpg
    IMG_20220817_095901.jpg
    3,6 MB · Weergaven: 15
Dus 112 gebeld, een 10-tal minuten later stonden ze hier al. 10 man stapt uit, tegen dat de laatste uitgestapt was, had de eerste het beestje al vast.
Echt belachelijk dat ze voor zoiets met 10 man afkomen, maar dan kunnen de vrijwilligers allemaal hun naam opschrijven zodat ze geld ontvangen natuurlijk.

Echt belachelijk dat ze voor zoiets met 10 man afkomen, maar dan kunnen de vrijwilligers allemaal hun naam opschrijven zodat ze geld ontvangen natuurlijk.
Die komen met de volledige ploeg die voorzien is voor hun wagen zodat ze onmiddellijk kunnen doorrijden naar een eventuele volgende oproep

Ik vermoed dat vrijwilliger zijn geen vetpot is.

Een van de grote misvattingen omtrent brandweer denk ik dan. Vrijwillig brandweermannen verdienen een aardige som (ook niet onterecht wat mij betreft maar de feiten zijn wel wat ze zijn)

Vergoedingen voor gewone brandweerman bedraagt rond de 20 euro per uur. Voor de hogere officieren loopt dat op naar een 45 euro. Bedragen zijn onbelast en vrij van RSZ tot iets van 6500 euro op jaarbasis. Niet onbelangrijk detail: alle prestaties zijn vergoed, dus niet enkel interventies. Iedere vergadering, oefening wordt eveneens vergoed. Ook alle verplaatsingen (bv. naar een opleidingscentrum) worden vergoed als diensttijd. Bij een uitruk is het ook zo dat veel zones nog werken volgens het principe: een oproep is minstens twee uur betaald. Dus 20 minuten weg om een vogeltje te redden => 2 uur betaald.

Uitruk gebeurt trouwens altijd volgens een uitrukprocedure en niet naar "goesting van de post". Redden van kleine dieren zou maximaal met een man of 3 mogen zijn. Hoe ze daar dan aan 10 man komen is mij een raadsel en ik hoop dat er enige zin voor overdrijving was naar aantallen toe. Het absolute maximum is volgens mij 6 maar daar staan ze dan ook al met 6 man voor een uil en is de autopomp niet beschikbaar voor brand.

Ik vermoed dat vrijwilliger zijn geen vetpot is.
Een van de grote misvattingen omtrent brandweer denk ik dan. Vrijwillig brandweermannen verdienen een aardige som (ook niet onterecht wat mij betreft maar de feiten zijn wel wat ze zijn)

Vergoedingen voor gewone brandweerman bedraagt rond de 20 euro per uur. Voor de hogere officieren loopt dat op naar een 45 euro. Bedragen zijn onbelast en vrij van RSZ tot iets van 6500 euro op jaarbasis. Niet onbelangrijk detail: alle prestaties zijn vergoed, dus niet enkel interventies. Iedere vergadering, oefening wordt eveneens vergoed. Ook alle verplaatsingen (bv. naar een opleidingscentrum) worden vergoed als diensttijd. Bij een uitruk is het ook zo dat veel zones nog werken volgens het principe: een oproep is minstens twee uur betaald. Dus 20 minuten weg om een vogeltje te redden => 2 uur betaald.

Uitruk gebeurt trouwens altijd volgens een uitrukprocedure en niet naar "goesting van de post". Redden van kleine dieren zou maximaal met een man of 3 mogen zijn. Hoe ze daar dan aan 10 man komen is mij een raadsel en ik hoop dat er enige zin voor overdrijving was naar aantallen toe. Het absolute maximum is volgens mij 6 maar daar staan ze dan ook al met 6 man voor een uil en is de autopomp niet beschikbaar voor brand.
Idd, vrijwilligers verdienen zeer goed bij de brandweer. Ken er een paar die vrijwilliger zijn en als ze naar de kazerne rijden voor een oproep en de brandweerwagen is reeds vertrokken, mogen ze zelfs hun naam opschrijven en geld cashen.

Geen idee dus waarom @Str8_6 en @Polle32 zo verbaasd zijn door mijn reactie. 10 man voor zoiets is gewoon te veel en zeker als je weet wat ze ervoor krijgen.

Idd, vrijwilligers verdienen zeer goed bij de brandweer. Ken er een paar die vrijwilliger zijn en als ze naar de kazerne rijden voor een oproep en de brandweerwagen is reeds vertrokken, mogen ze zelfs hun naam opschrijven en geld cashen.

Geen idee dus waarom @Str8_6 en @Polle32 zo verbaasd zijn door mijn reactie. 10 man voor zoiets is gewoon te veel en zeker als je weet wat ze ervoor krijgen.

Het was vooral de onrespectvolle manier waarop je het post. Je doet precies alsof ze maar dat doen.

Maar in de winter tijdens stormweer in het donker op het dak kruipen om je dak te herstellen doen ze ook, als er iemand klem zit in een voertuig halen ze die er ook uit,..

Het staat iedereen vrij om mee te doen voor brandweer en ook easy money te cashen. Ik zou het niet willen doen.

Het was vooral de onrespectvolle manier waarop je het post. Je doet precies alsof ze maar dat doen.

Maar in de winter tijdens stormweer in het donker op het dak kruipen om je dak te herstellen doen ze ook, als er iemand klem zit in een voertuig halen ze die er ook uit,..

Het staat iedereen vrij om mee te doen voor brandweer en ook easy money te cashen. Ik zou het niet willen doen.
Ze weten perfect op voorhand via hun pager waarvoor ze naar de kazerne rijden. En ze kunnen ook wat trager rijden zodat de brandweerwagen al vertrokken is. Ik ken meerdere vrijwilligers en ik weet van hen dat een hoop de kantjes er vanaf lopen. Dat zijn niet zomaar speculaties. ;) Dus de kans is zeer groot dat dat hier ook het geval was.

Sommigen zien hulpverleners precies als heilige mensen en staan op hun achterste poten als er iets negatief over naar boven komt.

Wel bizar dat je niet weet of je nog vijf of vijftien jaar gaat blijven leven met dat geld.
Misschien geld van de spaarboek overgezet naar de zichtrekening om te kunnen overschrijven naar zijn kinderen of zoiets?

En ook, of je nu nog 1 dag of 20 jaar leeft, dat geld brengt gemoedsrust.

Nu, moest je over mijn schouder meekijken aan zo'n automaat, kon je wel een minder beleefde reactie verwachten denk ik. Boer.

Terug
Bovenaan