Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Gisteren eerste rijlessen gekregen voor mijn BE rijbewijs.

Ik had bij mijn eerste poging om in te parkeren meer dan 15 minuten nodig om auto + aanhangwagen iets of wat fatsoenlijk te krijgen.

Rijinstructeur deed het daarna voor, terwijl hij langs mij zat en alleen gebruik makend van 1 spiegel. WTF gast, was niet echt bemoedigend.
Gewoon omgekeerd denken, tenzij je met een schamelaanhangwagen zit, dan is het nog raarder denken.

Gewoon omgekeerd denken, tenzij je met een schamelaanhangwagen zit, dan is het nog raarder denken.
Ik weet het, na een paar tips lukte het ook wel en deed ik de oefening onder de 5 minuten.

Maar was toch onder de indruk van de instructeur zijn skills.

Ik weet het, na een paar tips lukte het ook wel en deed ik de oefening onder de 5 minuten.

Maar was toch onder de indruk van de instructeur zijn skills.
Die doet dat ook al jaren.
En die manoeuvres op de koer zijn vrij simpel met de tips die ze je leren. 't Is zoiets dat je maar leert door veel te doen. Omgekeerd denken is een begin, maar je moet toch ergens die feeling ook ontwikkelen van wanneer je precies moet terugsturen of herpakken.
En DE grootste tip die ik u kan geven voor op het examen: als je fout begint, begin gewoon volledig opnieuw. Niet proberen te corrigeren, want dan draait het in de soep.

Schamel :love:
Paar jaar zo 1x per week daarmee gereden, de rest met oplegger. Is eigenlijk veel plezanter als je er weg mee bent, maar de eerste keren dat je ergens aankomt maakt ge u toch serieus belachelijk.

En die manoeuvres op de koer zijn vrij simpel met de tips die ze je leren. 't Is zoiets dat je maar leert door veel te doen. Omgekeerd denken is een begin, maar je moet toch ergens die feeling ook ontwikkelen van wanneer je precies moet terugsturen of herpakken.
En DE grootste tip die ik u kan geven voor op het examen: als je fout begint, begin gewoon volledig opnieuw. Niet proberen te corrigeren, want dan draait het in de soep.

Paar jaar zo 1x per week daarmee gereden, de rest met oplegger. Is eigenlijk veel plezanter .
Hij geeft u zo trucjes om op het examen te slagen, om afstanden in te schatten, maar waar ge int echt niets mee zijt.

En vooral rustig blijven, dan zal het wel lukken.

Hij geeft u zo trucjes om op het examen te slagen, om afstanden in te schatten, maar waar ge int echt niets mee zijt.

Ja idd. Exact dat. Ze zorgen dat je er door bent, maar nadien kunt ge eigenlijk niets. :laugh:
Toen ik mijn CE deed (zijn ongeveer zelfde manoeuvres), had de leraar een kras getrokken op het kopschot van de oplegger en als je die in de spiegel zag, moest je terugsturen. :laugh:
Maar over nuttige zaken zoals overbouw en uitzwaai leer je niets tijdens die lessen, waardoor je de eerste paar keer zelf een ongewilde kras trekt hier en daar.

Veel chauffeurs die zelfs al jaren rijden kunnen geen meter achteruit rijden.

Met een volledig opgesierde scania 2000km rechtdoor door tot in spanje om dan bijna een paniekaanval te krijgen als ze tegen een krappe laadkade moeten rijden.

Toen ik net 21 was moest ik in hartje brussel gaan lossen, en een andere Nieuwe chauffeur reed mee, iemand met 10 jaar ervaring internationaal. Ik de snotaap heb die allebei moeten achteruit rijden naar de losplek…. En de nieuwe collega ging terug internationaal rijden..

Veel chauffeurs die zelfs al jaren rijden kunnen geen meter achteruit rijden.

Met een volledig opgesierde scania 2000km rechtdoor door tot in spanje om dan bijna een paniekaanval te krijgen als ze tegen een krappe laadkade moeten rijden.

Toen ik net 21 was moest ik in hartje brussel gaan lossen, en een andere Nieuwe chauffeur reed mee, iemand met 10 jaar ervaring internationaal. Ik de snotaap heb die allebei moeten achteruit rijden naar de losplek…. En de nieuwe collega ging terug internationaal rijden..

Ik reed voor festivals en events. De markt van Brussel was onder andere een waar we personeel op verloren. Daar met een oplegger naartoe gaan is niet te onderschatten, laat staan voor iemand die lange ritten gewoon is.
Ik heb ooit een chauffeur van een onderaannemer letterlijk zien staan wenen omdat hij op een plek er niet in raakte, die mens reed al 20+ jaar en blijkbaar was dat zo vernederend.
Ik heb 4jr internationaal gedaan, dan 2jr boerenwerk (en daar echt leren rijden, want internationaal leer je dus niks) en daarna events (waar je moet kunnen rijden + cool houden). De mannen die zichzelf stoer vinden omdat ze ver rijden lach ik ondertussen ook al uit. :unsure:

Paar jaar zo 1x per week daarmee gereden, de rest met oplegger. Is eigenlijk veel plezanter als je er weg mee bent, maar de eerste keren dat je ergens aankomt maakt ge u toch serieus belachelijk.
Met een schamel kan je inderdaad wel mensen de ogen uit hun kas laten vallen als je het gewend bent. En om dat gewend te raken is het toch een eind oefenen en dan nog verschilt het van voertuig en aanhangwagen, zo kan een langere dissel er weer voor zorgen dat je terug zit te sukkelen. Imo een kunst die minder en minder mensen beheersen.

Met een schamel kan je inderdaad wel mensen de ogen uit hun kas laten vallen als je het gewend bent. En om dat gewend te raken is het toch een eind oefenen en dan nog verschilt het van voertuig en aanhangwagen, zo kan een langere dissel er weer voor zorgen dat je terug zit te sukkelen. Imo een kunst die minder en minder mensen beheersen.
Idd. Jammer dat het verloren gaat, hoewel er in de regio toch weer een paar frigo-rijders het gebruiken.

Bij lijn examennet het zelfde, heb het nadien pas deftig geleerd door regelmatig te moeten manoeuvreren.
Wel weet van iemand die een perfect examen aflegde maar vervolgens buisde omdat hij ober zijn dissel stapte...

Vandaag vroeg opgestaan om thuis de haag te snoeien/scheren en mss nog een klein stukje muur te metsen ( hoekje op scheiding).

Om 8.00 waren mijn armen al zo verkrampt dat ik met 2 handen van een blikje frisdrank moet drinken….
Kan ook amper typen nu, vingers,armen compleet verkrampt.
Ben ik nu niets meer gewoon of oud aant worden?

Een soort roze schimmel in mijn GFT bak.
En toen ik er iets ingooide kwam daar zo een wolkje van schimmel uit :unsure:

Toch ff adem ingehouden en afstand genomen, wtf... straks eens uitspoelen met detergent ofzo

https://www.hln.be/denderleeuw/onkr...arbeider-gewond-naar-het-ziekenhuis~aa53896f/

Het toppunt van incompetentie op alle niveau's. Ik wil niemand schofferen maar dat het om gemeentearbeiders gaat verbaast me niks. In die diensten heerst een cultuur van blindelings uit te voeren wat ergens op een planning is geraakt, zonder enige reflectie of dat wel verstandig is om op dat moment uit te voeren.

- "Ah, chef wat staat er vandaag op de planning?"
- "We gaan onkruid wegbranden"
- "Amai en dat met deze droogte en hitte"
- "Tja, het staat op de planning hé"

Er zijn maar tig veel waarschuwingen geweest om voorzichtig te zijn met vuur, niet te roken,... Brandweer staat paraat. Maar de mannen van de gemeente gaan de gasbrander 's bovenhalen! Idioten.

De gazettenwinkel/pompstation met shop hier in't dorp die vroeger sluit door de hitte buiten.
Wtf zelfs , stond ik daar schoon met mijnen Euromillions. 5 km verder kunnen rijden om em gevalideerd te krijgen.
En zeggen dat daar de airco constant volle bak overuren maakt.

https://www.hln.be/denderleeuw/onkr...arbeider-gewond-naar-het-ziekenhuis~aa53896f/

Het toppunt van incompetentie op alle niveau's. Ik wil niemand schofferen maar dat het om gemeentearbeiders gaat verbaast me niks. In die diensten heerst een cultuur van blindelings uit te voeren wat ergens op een planning is geraakt, zonder enige reflectie of dat wel verstandig is om op dat moment uit te voeren.

Er zijn maar tig veel waarschuwingen geweest om voorzichtig te zijn met vuur, niet te roken,... Brandweer staat paraat. Maar de mannen van de gemeente gaan de gasbrander 's bovenhalen! Idioten.
Ddl is precies lit sinds ik daar verhuisd ben :laugh:

De gazettenwinkel/pompstation met shop hier in't dorp die vroeger sluit door de hitte buiten.
Wtf zelfs , stond ik daar schoon met mijnen Euromillions. 5 km verder kunnen rijden om em gevalideerd te krijgen.
Ge kunt ook online meedoen :unsure:

Je kan perfect online spelen via www.nationale-loterij.be

Ik begrijp zelfs niet dat mensen hiervoor nog speciaal naar de krantenwinkel gaan.

Ik weet heus wel dat je online ook kan spelen hoor. Zelf speel ik ook online. Dit is van een pot met meerdere collega's , maten , kennissen die samenleggen. Is een behoorlijk bedrag . Je kan online maar x aantal geld per week op je account opladen. Als je dan 2 trekkingen per week hebt waar je voor +500€ per trekking speelt (met een grote groep) zit je al snel aan die limiet. Dat is dus geen optie.

Mij ging het er eerder om dat die krantenwinkel sluit wegens de warmte terwijl het daar binnen met de airco aan 15°c is.

Leest gij het artikel eigenlijk wel? Er staat duidelijk vermeld dat hun gezegd was van niet de brander te gebruiken, en ze hebben het toch gedaan. Enkel die arbeiders zijn in fout.

Leest gij het artikel eigenlijk wel? Er staat duidelijk vermeld dat hun gezegd was van niet de brander te gebruiken, en ze hebben het toch gedaan. Enkel die arbeiders zijn in fout.
Ik zou toch het volledige verhaal eens willen horen. Kans is groot dat die mannen dat met de hand moesten gaan uittrekken in 40° en dat die gezegd hebben f*** it, branden is sneller en minder vermoeiend.

Terug
Bovenaan