Goh, ja, dat kan ik wel begrijpen. Ik ben al 10 tallen keer bij mijn tante geweest, maar ken haar adres ook niet. Maar ik weet wel dat ze er woont he. Dus al wat ik moet doen, is ne keer naar mijn moeder bellen of naar mijn tante zelf (of google maps gebruiken) om toch het exacte adres te weten. Maar ik ga toch geen kaartje schrijven naar haar vorig adres?
Langs de ene kant vind ik kerstmis wel een mooi feest als familiefeest en om met heel de kliek samen te zijn. En het zorgt er ook voor dat dit kan gebeuren omdat alle mensen hun agenda dan overeenstemmen qua vrije dagen, dus tof zo.
Maar al die inhoudsloze (en dikwijls niet gemeende) wensen, vind ik zo leeg. Familie die ge nooit ziet en die niet weten wat er in uw leven afspeelt die dan nog eens aan u denken, u het beste wensen, maar eigenlijk van toeten of blazen weten of ge misschien niet met een koord in uw handen staat? Bespaar u die postzegel en die kaart aub en geef die euro aan de straatmuzikant die ge tegenkomt terwijl ge voor uw welgemeende sokken winkelt
De zuurpruim in mij heeft dat ook met die verplichte cadeaus. Iedereen die voor max. 50 euro een cadeau gaat shoppen omdat het zo hoort. Hoe leeg kan een gebaar zijn

Ik geef en krijg liever een cadeau uit spontaniteit, niet omdat het nu eenmaal kerstmis is.
En dan nu over naar de grappige en vriendelijke Tonerider: happy feestdagen allemaal