Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Volgens meerdere kinderen is er helemaal niet belleke trek gedaan tijdens die ochtendrit ... Ik keur het gedrag van die kleine minderheid pestkoppen absoluut niet goed, maar als professionele chauffeur moet je je kunnen beheersen, als je dat niet kan ben je niet geschikt voor de job.

Heb ook officieel klacht ingediend tegen De Lijn, ben eens benieuwd of ik daar ooit reactie op ga krijgen?
Dus ze doen geen belleke trek smorgens en hij zegt als het savonds weer zo is (dat belleke trek doen) dat hij dan niet meer ging stoppen?
Klinkt toch totaal niet logisch?

Professionele chauffeur al goed en wel, maar het zijn nog altijd mensen ook en geen robots. Wie weet wat is er nog die dag geweest, of wat ze nog allemaal uitgestoken hebben.

Net zoals ze er bij de oproerpolitie ook regelmatig eens 1 hebben dat de knop om gaat nadat het 10de krapuul zijn helm open gedaan heeft om in zijn gezicht te spuwen.

En net zoals ze jouw en iedereen anders ook wel zo ver kunnen krijgen dat je zulke zaken gaat doen.

Als ouder van een kind die niks gedaan heeft kan ik ook wel begrijpen dat je daar totaal niet mee kan lachen, maar ik kan ook gerust begrijpen dat ze een mens zo ver kunnen krijgen.

Als ik soms zag wat er allemaal gebeurde op de trein vroeger, of op de bus die varkens die dan boterhammen en koeken en vanalles begonnen rond gooien. Dat mag je dan als chauffeur opkuisen na je dienst, leuk is ook anders.

De chauffeur is achtervolgd geweest door de politie en uiteindelijk ook staande gehouden en meegenomen voor verhoor, dus ik denk niet dat hij hier zomaar mee wegkomt, maar de reactie van de woordvoerdster van De Lijn op het VTM nieuws vond ik dan weer neigen naar het bedekken met mantel der liefde...

't was trouwens met voorbedachte rade, want hij had 's morgens al gezegd dat hij dit op de terugrit ging doen... maar ja, wie gelooft het dat hij dat effectief zou doen...

Moet trouwens wel feest geweest zijn op de noodcentrale want meerdere kinderen waren in paniek met de politie aan het bellen, het voorval zelf is ook door verschillende gsm's gefilmd, aan bewijsmateriaal dus geen gebrek. Gelukkig is geen enkel kind zo dom geweest om de chauffeur herkenbaar op Internet te plaatsen.
Ik zou eens opzoeken als ik u was voor welke delicten men deze criteria hanteert. Kwestie van niet te gaan overdrijven.

Laatst bewerkt:
Juist, want pubers staan er om gekend om direct toe te te geven dat ze het in grote groep aan het uithangen waren? :p
Ken uw eigen kinderen,... ik durf daar nu eens echt mijn hand voor in 't vuur steken dat mijn dochter van 13 daar de waarheid over spreekt.
Ze heeft trouwens ook een deel gefilmd, dus dat die buschauffeur als een halve zot véél te hard aan het rijden is dat ligt gewoon zwart op wit vast.
Dus ze doen geen belleke trek smorgens en hij zegt als het savonds weer zo is (dat belleke trek doen) dat hij dan niet meer ging stoppen?
Klinkt toch totaal niet logisch?
Nee idd, totaal niet logisch, maar toch is het zo. Moest er wel belletje trek gebeurd zijn, dan zou dit ondertussen met een bus van 100 kinderen al wel uitgekomen zijn, nee? alsof die allemaal hun verhaal op elkaar zouden afgestemd hebben?
Ik zou eens opzoeken als ik u was voor welke delicten men deze criteria hanteert. Kwestie van niet te gaan overdrijven.
Belachelijke comment hé, ge begrijpt goed genoeg wat ik hiermee bedoel -> die chauffeur wist 's morgens al zeer goed wat hij 's avonds ging doen, maakt mij niet uit hoe gij dat wilt noemen.

Ken uw eigen kinderen,... ik durf daar nu eens echt mijn hand voor in 't vuur steken dat mijn dochter van 13 daar de waarheid over spreekt.
Ze heeft trouwens ook een deel gefilmd, dus dat die buschauffeur als een halve zot véél te hard aan het rijden is dat ligt gewoon zwart op wit vast.

Nee idd, totaal niet logisch, maar toch is het zo. Moest er wel belletje trek gebeurd zijn, dan zou dit ondertussen met een bus van 100 kinderen al wel uitgekomen zijn, nee? alsof die allemaal hun verhaal op elkaar zouden afgestemd hebben?

Belachelijke comment hé, ge begrijpt goed genoeg wat ik hiermee bedoel -> die chauffeur wist 's morgens al zeer goed wat hij 's avonds ging doen, maakt mij niet uit hoe gij dat wilt noemen.

Dus het gebeurt zodanig regelmatig dat de buschauffeur al smorgens wist dat ging gebeuren.

BTW I like a man who keeps his promise :D

Dus het gebeurt zodanig regelmatig dat de buschauffeur al smorgens wist dat ging gebeuren.

BTW I like a man who keeps his promise :D
Het gebeurde regelmatig idd, niemand die dit ontkent.

Ik zou wel eens willen zien hoe jij reageert als je 13-jarige dochter je in paniek belt omdat de buschauffeur op hol is geslagen… ik mag hopen dat niet elke buschauffeur dit soort reactie goedkeurt?

Klopt als een bus.
Mijn wtf-momentje was de uitleg achter deze uitdrukking:

Wat betekent dat klopt als een bus en waar komt deze uitdrukking vandaan?
Dat klopt als een bus betekent ‘dat klopt helemaal’, ‘dat is echt de waarheid’. Deze uitdrukking is eigenlijk een vermenging van twee andere uitdrukkingen: dat klopt en dat sluit als een bus.

Dat sluit als een bus

Sluiten als een bus is een uitdrukking die al in de zestiende eeuw voorkwam. De bus is eigenlijk een goed afsluitbare bewaardoos, waar je bijvoorbeeld koffie lang in kunt bewaren. Sluiten heeft hier de betekenis ‘afsluiten’. ‘Dat sluit als een bus’ betekende dus letterlijk ‘dat past net zo mooi op elkaar als een bus en een bijbehorend deksel’, en vandaar: ‘dat sluit perfect op elkaar aan’, ‘dat klopt precies’.

Dat klopt

Kloppen in de betekenis ‘juist zijn’, ‘met elkaar overeenkomen’ betekende eigenlijk ‘hoorbare slagen tegen of op iets geven’. Dat klopt in de betekenis ‘dat is juist’ is in de loop van de negentiende eeuw in gebruik gekomen. Misschien werd aanvankelijk gedacht aan het kloppen van het hart: zolang het hart klopt, is het in orde, functioneert het goed.

Dat klopt als een zwerende vinger is een uitbreiding van dat klopt. Het figuurlijke dat klopt (‘dat is juist’) en het voelen kloppen van een ontstoken vinger worden nu met elkaar verweven.

Dat klopt als een bus

Het eerste woordenboek dat ‘Dat klopt als een bus’ opnam, is de Grote Koenen uit 1986. In de jaren tachtig werd de uitdrukking nog weleens afgekeurd als contaminatie. Tegenwoordig geldt het voor de meeste mensen als een ‘gewone’ uitdrukking.

In 1888 stond deze passage in de Javabode: “Men beleedigt elkaar zonder elkaar te krenken; men vecht zonder elkaar te raken, dat klopt als een bus.” De uitdrukking is dus al zo'n anderhalve eeuw in gebruik.

de mens glimlachte bijzonder opvallend. ben er ni goed van.
Dat maakt het plaatje compleet af

xUu.gif

Wij zaten vroeger ook op zo'n traject waar veel belleke trek gedaan werd. Uiteindelijk ook vaak aan de hand gehad dat enkele haltes gewoon niet meer bediend werden. Aangenaam was dat niet, maar om daarvoor in paniek te slaan...

We belden gewoon onze (groot)ouders om ons op te komen pikken of konden mee met andere kinderen die dezelfde richting uit moesten. 🤷

Nu wordt dat precies gedramatiseerd. Ja, de chauffeur is in fout. Ja, een klacht is op z'n plaats. Maar om dat nu in nationaal nieuws te vermelden...

Wij zaten vroeger ook op zo'n traject waar veel belleke trek gedaan werd. Uiteindelijk ook vaak aan de hand gehad dat enkele haltes gewoon niet meer bediend werden. Aangenaam was dat niet, maar om daarvoor in paniek te slaan...

We belden gewoon onze (groot)ouders om ons op te komen pikken of konden mee met andere kinderen die dezelfde richting uit moesten. 🤷

Nu wordt dat precies gedramatiseerd. Ja, de chauffeur is in fout. Ja, een klacht is op z'n plaats. Maar om dat nu in nationaal nieuws te vermelden...
Een punt in het nieuws gisteren was dat een gezin de kerstboom al aan het opzetten was voor Sinterklaas. Dan filmden ze het gezin die samen de kerstboom aan het opzetten was en achteraf een glaasje cava dronk om te klinken op de komende feestdagen. Erbij een uitleg dat ze toch geen haard meer hebben en ze uitleggen aan de kinderen dat de Sint wel via de deur zal komen.

Zo, ben ik blij dat ik dat even weet zeg.

Een punt in het nieuws gisteren was dat een gezin de kerstboom al aan het opzetten was voor Sinterklaas. Dan filmden ze het gezin die samen de kerstboom aan het opzetten was en achteraf een glaasje cava dronk om te klinken op de komende feestdagen. Erbij een uitleg dat ze toch geen haard meer hebben en ze uitleggen aan de kinderen dat de Sint wel via de deur zal komen.

Zo, ben ik blij dat ik dat even weet zeg.
Dat soort feelgood filler is natuurlijk van alle tijden. Ik moet ook zeggen dat ik meestal naar het journaal kijk als ik het nieuws wil zien. Omdat VRTNu een chromecast nodig heeft konden we dat even niet zien met de nieuwe tv, dus dan maar het nieuws op VTM gevolgd.

Sorry, je mag de VRT links noemen als je wil, maar dan is het nieuws van VTM toch echt wel afgesteld op de HLN-commentator hoor. Godverdomme zeg, Nina Derwael had toen net goud, dus uiteraard is dat nieuws. Maar dan moest ook haar familie gefilmd worden die naar haar keek, haar vriend die ergens in een veld stond en vertelde dat ze gebeld hadden, nadat ze Nina zelf toonden die met hem belde. Een item van 30 minuten dat 20 minuten een soort bewegende Dag Allemaal leek.

Ik begrijp echt niet hoe jij dit dan grappig kan vinden??
=>
Ik vind dit eigenlijk enorm grappig :shy:, hoe een deel daar oprecht ligt te freaken, een deel niet, en de filmer maar monotoon "oh my gad" blijft zeggen gelijk ne metronoom :laugh:.

Dat gij, als betrokken partij, er niet mee kunt lachen snap ik. Maar dat wil niet zeggen dat de rest er niet mee mag lachen hé.

=>

Dat gij, als betrokken partij, er niet mee kunt lachen snap ik. Maar dat wil niet zeggen dat de rest er niet mee mag lachen hé.
Fair enough, heb ondertussen antwoord gekregen van De Lijn op mijn 3 klachten , en 3x een uiterst correct antwoord van hen met verontschuldigingen voor het gedrag van hun chauffeurs.

Case closed voor mij.

Wat me wel verbaasde -> ze hebben zelf de GPS gegevens van de laatste busrit opgevraagd om na te gaan of die bus effectief zo traag reed ... ja dus ;)

Blij
Fair enough, heb ondertussen antwoord gekregen van De Lijn op mijn 3 klachten , en 3x een uiterst correct antwoord van hen met verontschuldigingen voor het gedrag van hun chauffeurs.

Case closed voor mij.

Wat me wel verbaasde -> ze hebben zelf de GPS gegevens van de laatste busrit opgevraagd om na te gaan of die bus effectief zo traag reed ... ja dus ;)

Ben blij voor u dat er een oplossing uit de bus is gekomen.

Terug
Bovenaan