Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Les gekregen over GDPR op het werk. Mooi wist-je-datje die ook wtf was.
De reden dat collruyt werkt met TL lampen is omdat er wifi sensoren in zitten.

Je gaat binnen. Je wifi signaal wordt door zo een sensor opgepikt en overal waar je bent wordt dat getraceerd. Zo weten ze bij welke producten je lang blijft staan.

Maar dan weten ze nog steeds niet wie je bent. Tot je aan de kassa komt, dan vragen ze om je extra kaart te scannen en sta je ook weer onder een tl lamp. Dan wordt de link gemaakt tussen je extra kaart en je ip adres en weten ze wie je bent.

Die gegevens gebruiken ze dan om reclame te sturen en ieder bedrijf die daarbij aangesloten is mag die gegevens ook gebruiken. Dat staat blijkbaar ook op het papier dat je vlug afgetekend hebt voor die Xtra kaart.

Shit. Kmoet mij dringend inlezen hoe dat werkt voor ik hier buiten vlieg.
Les gekregen over GDPR op het werk. Mooi wist-je-datje die ook wtf was.
De reden dat collruyt werkt met TL lampen is omdat er wifi sensoren in zitten.

Je gaat binnen. Je wifi signaal wordt door zo een sensor opgepikt en overal waar je bent wordt dat getraceerd. Zo weten ze bij welke producten je lang blijft staan.

Maar dan weten ze nog steeds niet wie je bent. Tot je aan de kassa komt, dan vragen ze om je extra kaart te scannen en sta je ook weer onder een tl lamp. Dan wordt de link gemaakt tussen je extra kaart en je ip adres en weten ze wie je bent.

Die gegevens gebruiken ze dan om reclame te sturen en ieder bedrijf die daarbij aangesloten is mag die gegevens ook gebruiken. Dat staat blijkbaar ook op het papier dat je vlug afgetekend hebt voor die Xtra kaart.
U kunnen ze ook alles wijs maken. Colruyt doet geen tracking, niet met TL lampen en niet met wifi. Uw Xtra kaart is t enige wa nodig is om te weten wa ge koopt.

Ik maak hier zonet de brievenbus leeg.
Steekt een brief van Bpost in.
Ik maak em open en zie dat het een (vertaalde) brief van Nivi Italy is.
Is blijkbaar de firma die de tolbetaling vd snelwegen in Italië regelt.
Ik zou volgens de brief een tolstation gepasseerd zijn zonder te betalen in (hou je vast) augustus 2016. :crazy:

Wij zijn in 2016 in augustus inderdaad op gezinsvakantie geweest in Italië.
Maar dat ik een tolstation kan voorbijrijden zonder te betalen lijkt me toch zeer vreemd.:
Verder staat er niet al te veel info in.
De datum dus , de verschuldigde som van 103.45€ , en betaalgegevens.

Wat moet ik hier nu weer mee ?
Ik kan toch niet gewoon betalen en hopen dat ik inderdaad deze inbreuk heb gepleegd , zonder bewijs van foto of iets dergelijks.
Dan kunnen ze gewoon iedere buitenlander zo'n brief sturen die ze zien rondrijden.
Maar dan nog , das gvd 5 jaar geleden.

Er zijn bepaalde wegen in Italië waar je geen tolstations hebt waar je dus dient te betalen als je de tolweg verlaat maar waar dat automatisch verloopt via je nummerplaat. Zonder abonnement of Telepass moet je dat achteraf betalen, binnen de 15 dagen. Het is wel speciaal dat je daar nu pas een brief van krijgt. Eventueel ook na te kijken via https://apl.pedemontana.com/paga-il-pedaggio.

Ik zou volgens de brief een tolstation gepasseerd zijn zonder te betalen in (hou je vast) augustus 2016. :crazy:

Maar dat ik een tolstation kan voorbijrijden zonder te betalen lijkt me toch zeer vreemd.:

Ik kan toch niet gewoon betalen en hopen dat ik inderdaad deze inbreuk heb gepleegd , zonder bewijs van foto of iets dergelijks.
Dan kunnen ze gewoon iedere buitenlander zo'n brief sturen die ze zien rondrijden.
Ik zou verjaringstermijnen in Italië eens opzoeken.

/Edit: 10 jaar en stuitbaar met een aanmaning

Laatst bewerkt:
Ik zou verjaringstermijnen in Italië eens opzoeken.

/Edit: 10 jaar en stuitbaar met een aanmaning
Die 10 jaar klopt inderdaad als het over tol gaat.
Ik kan me gewoon niet inbeelden dat ik voorbij een tolstation ben gereden zonder te betalen.
Daar geraak je toch niet voorbij zonder te betalen.

Bon , ik heb ze net een mailtje gezonden met de vraag om extra uitleg en eventueel camerabeelden .
En dat ik formeel bezwaar aanteken tegen de aanmaning tot betalen.

Ik kan me gewoon niet inbeelden dat ik voorbij een tolstation ben gereden zonder te betalen.

Bon , ik heb ze net een mailtje gezonden met de vraag om extra uitleg en eventueel camerabeelden .
Wij hadden een debit-kaart probleem op een dag tussen Firenze en terug naar het vakantiehuisje. Je had de optie om achteraf te betalen. Misschien zoiets aangeklikt in de plaats of er niet op gelet dat je kaart niet doorging? Van ons heeft het echter maar een zestal weken geduurd eer de rekening in de bus viel.

Je moet dit eens lezen. Herinnerde me het verhaal :

Ze hadden je binnen de 360 dagen op de hoogte moeten stellen.

Collega van mij gisteren precies hetzelfde in de bus gekregen. Ook van Nivi Italy.
Bedroeg een tolkost van 2-3 euro + 20 euro administratiekosten. Van in 2015.

Lees dit eens.

Wij hadden een debit-kaart probleem op een dag tussen Firenze en terug naar het vakantiehuisje. Je had de optie om achteraf te betalen. Misschien zoiets aangeklikt in de plaats of er niet op gelet dat je kaart niet doorging? Van ons heeft het echter maar een zestal weken geduurd eer de rekening in de bus viel.
Nee , ben er zeker van dat ik nergens op geklikt heb.
Je moet dit eens lezen. Herinnerde me het verhaal :

Ze hadden je binnen de 360 dagen op de hoogte moeten stellen.
Kan het artikel niet lezen wegens betalend.
Kan je anders even copy/paste ?
Collega van mij gisteren precies hetzelfde in de bus gekregen. Ook van Nivi Italy.
Bedroeg een tolkost van 2-3 euro + 20 euro administratiekosten. Van in 2015.

Lees dit eens.
Ik heb het er met de vriendin net over gehad. Zij herinnert zich dat we aan een tolhuisje rechtsomkeer hebben gemaakt.
Dus wss gaat het over dit geval. We hebben toen blijkbaar een oprit van een autostrade gepakt die we niet moesten hebben. Te laat gezien en door dat tolpoortje gereden en vlak daarna teruggedraaid. Dus achter dat tolhuisje en direct terug gedraaid en terug door het andere poortje gereden.. Het was een op-en afrittencomplex blijkbaar als ik het een beetje goed kan zien op google maps. Dus die hebben volgens mij gewoon het max bedrag genomen.
Ik vond het bedrag van 103€ al zo veel. 103 € waarvan 35€ administratieve kosten. Dus bijna 70€ tol. Zo ver kan je in die regio zelfs niet rijden om aan dat bedrag te komen.
Hopelijk krijg ik nog iets gefixt want dat vind ik toch ne zure om te betalen.

Nee , ben er zeker van dat ik nergens op geklikt heb.

Kan het artikel niet lezen wegens betalend.
Kan je anders even copy/paste ?

Ik heb het er met de vriendin net over gehad. Zij herinnert zich dat we aan een tolhuisje rechtsomkeer hebben gemaakt.
Dus wss gaat het over dit geval. We hebben toen blijkbaar een oprit van een autostrade gepakt die we niet moesten hebben. Te laat gezien en door dat tolpoortje gereden en vlak daarna teruggedraaid. Dus achter dat tolhuisje en direct terug gedraaid en terug door het andere poortje gereden.. Het was een op-en afrittencomplex blijkbaar als ik het een beetje goed kan zien op google maps. Dus die hebben volgens mij gewoon het max bedrag genomen.
Ik vond het bedrag van 103€ al zo veel. 103 € waarvan 35€ administratieve kosten. Dus bijna 70€ tol. Zo ver kan je in die regio zelfs niet rijden om aan dat bedrag te komen.
Hopelijk krijg ik nog iets gefixt want dat vind ik toch ne zure om te betalen.
Niets betalen en gewoon bezwaar indienen.

De schuld voldoet aan alle drie de opgenoemde criteria om niet opeisbaar/rechtsgeldig te zijn:

-je bent niet via aangetekend schrijven ingelicht binnen de 360 dagen
-de verjaringstermijn van de boete van 5 jaar vanaf overtreding is al overschreden
-NIVI heeft geen bevoegdheid om binnen België achter het geld aan te komen

Als er al aan 1 van die criteria wordt voldaan hoef je niets te betalen want de formaliteiten zijn niet vervuld.

hqdefault.jpg

Belangrijkste stuk :

Marina blijkt lang niet de enige Belg die de afgelopen maanden een brief van Nivi ontving. Het Europees Centrum voor de Consument (ECC) krijgt er dagelijks telefoontjes over. “Wie zo’n boete krijgt, moet eerst een aantal dingen controleren”, zegt Leen Desmedt, juridisch adviseur bij het ECC. “Zo moet je binnen de 360 dagen in kennis gesteld zijn van de overtreding. Als je met een huurwagen reed, is dat 420 dagen. Is dat niet het geval, moet je niet betalen. Daarnaast verjaren verkeersboetes in Italië na vijf jaar. Als die termijn verstreken is, kan de boete niet meer afgedwongen worden. Tot slot mogen enkel incassobureaus die geregistreerd zijn bij de FOD Economie in België onbetaalde schulden innen. Het Italiaanse Nivi hoort daar niet bij.”

Belangrijkste stuk :

Marina blijkt lang niet de enige Belg die de afgelopen maanden een brief van Nivi ontving. Het Europees Centrum voor de Consument (ECC) krijgt er dagelijks telefoontjes over. “Wie zo’n boete krijgt, moet eerst een aantal dingen controleren”, zegt Leen Desmedt, juridisch adviseur bij het ECC. “Zo moet je binnen de 360 dagen in kennis gesteld zijn van de overtreding. Als je met een huurwagen reed, is dat 420 dagen. Is dat niet het geval, moet je niet betalen. Daarnaast verjaren verkeersboetes in Italië na vijf jaar. Als die termijn verstreken is, kan de boete niet meer afgedwongen worden. Tot slot mogen enkel incassobureaus die geregistreerd zijn bij de FOD Economie in België onbetaalde schulden innen. Het Italiaanse Nivi hoort daar niet bij.”
Ok , thnx !!!
De 2 laatste zinnen stellen me enigzins gerust. 👍
Ik dacht dat Italië zo'n uitwisseling van gegevens had met België en dat je sowieso moest betalen.
Ook al omdat de brief volledig vertaald en in een door Bpost zelf gefrankeerde omslag stak.

Meneer op de parking van de Ringshopping, met 1 hand een zeer volle kar aan het manoeuvreren, met 1 hand een gsm vast ‘MAAR IK WEET DAT JIJ OOK AANDACHT NODIG HET. GODVERDOMME TOCH, IK WÉÉT HET’
Ik hoop dat die mens zijn zaterdag een beetje beter loopt verder.

Hij gaf ook toe in mortuaria 44 lijken seksueel te hebben misbruikt. Volgens het ministerie van Volksgezondheid ligt het aantal slachtoffers nog hoger. In twaalf jaar tijd zou hij zich aan zeker honderd lijken hebben vergrepen
Fuller zegt dat hij bijna al het misbruik heeft gefilmd. Bij hem thuis zijn miljoenen foto’s en video’s van het misbruik tussen 2008 en 2020 aangetroffen.

:puke:

Hij gaf ook toe in mortuaria 44 lijken seksueel te hebben misbruikt. Volgens het ministerie van Volksgezondheid ligt het aantal slachtoffers nog hoger. In twaalf jaar tijd zou hij zich aan zeker honderd lijken hebben vergrepen
Fuller zegt dat hij bijna al het misbruik heeft gefilmd. Bij hem thuis zijn miljoenen foto’s en video’s van het misbruik tussen 2008 en 2020 aangetroffen.

:puke:
Miljoenen foto's van necrofilie. Fucking Miljoenen!?

Miljoenen foto's van necrofilie. Fucking Miljoenen!?
Hij heeft er zeker 100 gedaan. Al 81 weten ze wie het waren. Stond in de Mail een foto van eentje, prachtig meisje en om dan die brutalisering te moeten ondergaan na haar dood… Echt ene die ze mogen een spuitje geven.

Terug
Bovenaan