Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Echt, ik heb nooit gesnapt dat toiletbezoek of drinken of eten niet mocht in de klas. Op het werk moet je toch ook niet wachten op een vaste pauze? Dan was het alle keren file aan de WC's en wachten tot ge naar de WC kon.

Jaren later in het inspectierapport van mijn school gelezen dat er té weinig toiletten waren (en dat het niveau van de Franse les op geen hol trok).
Ik begrijp u maar als je wat verder nadenkt klopt de stelling ook niet volledig.
Denk maar aan bandwerkers of dergelijke, die moeten niet zeggen 'ik ga ff 5 minuten naar de WC'.
En het is ook vrij logisch als je in een meeting zit van 1a1.5 uur dat je ervoor of erna gaat en ook niet gewoon uit die meeting/training loopt wanneer het je past (uiteraard is dat wel mogelijk als het niet anders kan). Langere meetings hebben toch ook bepaalde pauzes voor koffie en drank te halen, dat lijkt me net gelijkaardig als een lesblok.

Ik begrijp u maar als je wat verder nadenkt klopt de stelling ook niet volledig.
Denk maar aan bandwerkers of dergelijke, die moeten niet zeggen 'ik ga ff 5 minuten naar de WC'.
En het is ook vrij logisch als je in een meeting zit van 1a1.5 uur dat je ervoor of erna gaat en ook niet gewoon uit die meeting/training loopt wanneer het je past (uiteraard is dat wel mogelijk als het niet anders kan). Langere meetings hebben toch ook bepaalde pauzes voor koffie en drank te halen, dat lijkt me net gelijkaardig als een lesblok.
Ik denk dat als je zomaar iedereen laat gaan wanneer ze willen je snel in een duivenkot terecht komt waar sommige leerlingen dat gewoon misbruiken.

Een beetje controle kan geen kwaad, als leerkracht kan je dat ook wel inschatten vermoed ik. Nooit echt problemen mee gehad/gezien op school vroeger.

Tuurlijk voor fruit kan dat, dat zie je idd wel vaak bij de Turkse/Marokkaanse winkeltjes en in de smaak.

Bij brood moet je het zelf maken, is toch iets anders, deel van productie zal wel in het zwart zijn. In ieder geval, ik ga hier ook bij de Turkse bakker, van die kleine broodjes aan 40 cent, Lavash aan 1.20, heerlijk.
Ja, ik had het puur op de broodjes als in belegde broodjes :)

Als student had ik een kot boven een Turks winkeltje: mijn redding in nood als ik krap bij kas zat. Menig keer heb ik daar een spotgoedkoop Turks brood gekocht dat ik dan als avondeten met wat cheap andalouse saus op at. :unsure:

Nu ga ik ook nog quasi wekelijks naar de Turkse supermarkt, vooral voor (verse) kruiden en gedroogde peulvruchten die daar veel goedkoper zijn. Voor fruit/groenten zijn ze vaak hetzelfde of net iets duurder dan de plaatselijke Colruyt, behalve rapen en radijzen: daar doe ik om de een of andere reden gouden zaakjes mee bij de Turkse supermarkt. :laugh:

Wij mochten niet tussen 2 lesuren door naar de WC :) Enkel in de pauzes. En het gaat hier ook maar over school he, niet meetings of trainings. Voor mensen die aan een band staan is het inderdaad iets moeilijker omdat zij aflossing moeten krijgen, maar "a je moe kakk'n moe je kakk'n" he.

De hele ochtend omschrijf ik nu toch wel als wtf moment.
Mijn Vader van 88 belt mij in alle paniek dat hij gisterenavond het slachtoffer was van phising.
Bank bediende zou gebeld hebben om 19u10 gisterenavond. Hij gaf in vertrouwen alle codes en nummers door via de telefoon.
Na het inhaken viel zijn frank, hij belde dan ook direct nog naar CardStop.
Deze ochtend mocht ik dus in de bres om dit op te lossen. Eerst naar de bank, moest bellen voor afspraak, na 20min. nog niemand aan de lijn gekregen. Kl*tebanken van tegenwoordig. Die van de bank vraagde naar een pv, dus hop, naar de politie.
Daar kreeg ik weer te horen dat er eerst de bank inlichtingen moest verschaffen. Daarop terug naar mijn Vader gereden.
Daarop gebeld naar de bank en naar inlichtingen gevraagd. Einde verhaal, al goed, niks verdwenen van geld, oef.
Kon ook moeilijk, in al zijn verstrooidheid (God zij dank), gaf mijn Vader de pincode van zijn identiteitskaart door aan de oplichter.
Ik zou echt die kakkerlak zijn bakkes willen zien hebben, toe hij constateerde dat de code onjuist was.

Dat is ruwweg 5-6km van mijn straat, de rook is héél goed te zien.
Volgende week gebraden kip en paardengerookt in reclame in de Aldi. :unsure:

Gelukkig stonden er bij het artikel illustrerende foto's

cobIhQt.png

Mensen die na een stuk of 25 films nog altijd de zaal verlaten nog voor de midcreditsscene. Wie zijn ze? Wat drijft hen? Onder welke steen leven zij?

Ik kreeg zonet reclame op LinkedIn van een Veerle Dobbelaere die een tweedaagse organiseert als mental coach. Uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken wat ze vraagt: 1500 euro :whistle: (of 1200 als ge uw kamer deelt)

Doet me denken aan dit festival waarmee we geregeld lachen op een ander forum waar ik actief ben:

Qua prijs wel al schappelijker dan dat van Veerle Dobbelaere, maar lijkt me allemaal toch maar vage boel te zijn :laugh:

Lees hier nu net dat veel studenten een jaartje bij doen omdat ze nog niet klaar zijn om te werken en hun feesten willen inhalen. I mean…
Heb ik een jaar of tien geleden ook gedaan hoor. De richting die ik gekozen had was wel te zwaar dus als student gezien, was het een dikke flop. Maar voor mezelf als mens had ik dat jaar nodig om me te kunnen 'ontwikkelen'. Afspraak was wel dat ik de helft van de kosten van de inschrijving en kot aan mijn ouders heb vergoed.

Terug
Bovenaan