Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Ik had wel graag de gezichten van die douaniers gezien, eerst hopend op een vette 'buit', uren met koffers gesleept en die koffers 1 voor 1 doorzocht ... Om dan helemaal niks te vinden dat aangegeven had moeten worden.

Spontane staking by Skeyes, alle vluchten afgelast.
Luchthaven is letterlijk de vraag aan het omroepen om de luchthaven te verlaten.

Spontane staking by Skeyes, alle vluchten afgelast.
Luchthaven is letterlijk de vraag aan het omroepen om de luchthaven te verlaten.
Ik heb daar dus totaal geen begrip voor. Zoals gewoonlijk is Jan Modaal daar weer de dupe van.

Je zal maar een gans jaar werken en sparen om dan vervolgens uw welverdiende reisvakantie (gedeeltelijk) in het water te zien vallen omdat men weer eens beslist om voor de zoveelste keer te staken voor welke reden dan ook.

Ik heb daar dus totaal geen begrip voor. Zoals gewoonlijk is Jan Modaal daar weer de dupe van.

Je zal maar een gans jaar werken en sparen om dan vervolgens uw welverdiende reisvakantie (gedeeltelijk) in het water te zien vallen omdat men weer eens beslist om voor de zoveelste keer te staken voor welke reden dan ook.
goh, je zal maar luchtverkeersleider zijn en in de buurt van Brussel wonen dicht bij je werk en dan plots elke dag naar Namen moeten...

Die redenering kan je nu wel doortrekken voor zowat elke staking waarvan je enige hinder ondervindt buiten een niet-opgehaalde vuilzak ofzo.

Wie haalt het in zijn hoofd om de kern van luchtverkeersleiders in Namen te zetten? Dit lijk een Belgische grap pur sang. Je zet ze dan beter in De Gaume, de Provence van BE. Kunnen ze 's middags een Orval gaan drinken in de abdij. Zo zijn en blijven die mensen puur zen, geen stress, geen accidenten.

Die redenering kan je nu wel doortrekken voor zowat elke staking waarvan je enige hinder ondervindt buiten een niet-opgehaalde vuilzak ofzo.
Ik ben sowieso geen fan van geen enkele staking, maar bij de zoveelste aangekondigde staking van de NMBS of zo kan je mogelijks nog wel op zoek gaan naar alternatieven. En in de meeste gevallen vertrek je niet rechtstreeks op reis daarmee.

Hier? Not so much. Het is al een enorme tegenslag als je net die dag zou vertrekken bij een aangekondigde staking, laat staan bij een spontane staking.

Ik ben sowieso geen fan van geen enkele staking, maar bij de zoveelste aangekondigde staking van de NMBS of zo kan je mogelijks nog wel op zoek gaan naar alternatieven. En in de meeste gevallen vertrek je niet rechtstreeks op reis daarmee.

Hier? Not so much. Het is al een enorme tegenslag als je net die dag zou vertrekken bij een aangekondigde staking, laat staan bij een spontane staking.
Ik denk dat het stakingsrecht inperken omdat mensen niet zoals gepland op verlof kunnen niet echt logisch is. Een staking heeft meestal pas effect als mensen er last van hebben en er geld verloren wordt. Daarom is het niet leuk uiteraard, en het is best mogelijk dat men dit doet voor een of ander luxeprobleem, maar dat kan ik moeilijk inschatten.

Het lijkt me toch dat die staking niet proportioneel is met de grieven die ze hebben. 140 vluchten in Brussel geschrapt, 39 in Charleroi,... dat zijn tien- of twintigduizend mensen die hiervan de dupe zijn. De economische schade zal ook wel groot zijn.
Bovendien verdienen die luchtverkeersleiders al niet weinig hé, meer dan 10.000€ bruto... Dan mag er al wel eens iets van je verwacht worden.

Het lijkt me toch dat die staking niet proportioneel is met de grieven die ze hebben. 140 vluchten in Brussel geschrapt, 39 in Charleroi,... dat zijn tien- of twintigduizend mensen die hiervan de dupe zijn. De economische schade zal ook wel groot zijn.
Bovendien verdienen die luchtverkeersleiders al niet weinig hé, meer dan 10.000€ bruto... Dan mag er al wel eens iets van je verwacht worden.
Ik het verleden hebben die mensen hun gepriviligeerde positie al gebruikt om alles plat te leggen, daarom dat ik zeg dat het een luxeprobleem kan zijn. Nu volg ik het zo niet om eerlijk te zijn, maar ik vind het wel moeilijk om een lijn te trekken wanneer staken nu wel of niet mag, wie gaat zoiets bepalen?

Hoe snel ne mens automatismen kweekt.

Nu een paar jaar mijn eerste wagen met automatische bak.
Eergisteren binnen gedaan voor een foutmelding.

Vervangwagen is een geschakelde.
Starten: dat spel werkt niet, paar keer proberen...
Ah ja, koppeling.

In achteruit zetten, tik tegen dat hendeltje naast stuur: ruitenwissers aan:rolleyes:
Af en toe tijdens rijden: ah ja just, schakelen
Dag 2: het gaat weer op auto-pilot

Dag 3: eigen wagen terug: met linkervoet zoeken naar die niet bestaande koppeling 😂

Terug
Bovenaan