Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Cougar met siliconen staat per ongeluk op de achtergrond van een Lilse Bergen foto die ik doorapp naar mijn vrouw. Vond ze ongepast.

Die stond zich tergend traag in te smeren met zonnebrandolie totdat elke zonnebril en elk petje haar kant uit wees, met als finale de billen met de hand optillen en trillend loslaten.

Cougar met siliconen staat per ongeluk op de achtergrond van een Lilse Bergen foto die ik doorapp naar mijn vrouw. Vond ze ongepast.
Ik heb precies hetzelfde voor gehad met een foto van een afgelegen baai in Mallorca. Aan 't water staat er eentje met een schone poep en een string aan. Vrouw had het meteen gezien en vroeg of ik de foto getrokken heb voor het prachtige zicht of die dame.

Het prachtige zicht van die dame was 't verkeerde antwoord.

allez man, hoe kan dat 3 jaar gebruikt worden, zonder dat 1 volwassene of verantwoordelijke dat ziet?
het is voor 14-jarigen, maar die beelden zijn zelfs voor volwassenen al extreem vergaan en pervers.

allez man, hoe kan dat 3 jaar gebruikt worden, zonder dat 1 volwassene of verantwoordelijke dat ziet?
het is voor 14-jarigen, maar die beelden zijn zelfs voor volwassenen al extreem vergaan en pervers.

Ik snap ook niet dat scholen het zelf niet controleren, maar ik ga toch ook gedeeltelijk met de vinger wijzen richting Margreet de Heer die in 2018 de brochure "Graphic Novels voor de Leeslijst" gemaakt heeft.
Dit was de aanzet:
Margreet de Heer (Leiden, 1972) was van 2017 t/m 2020 de allereerste Stripmaker des Vaderlands. Ze werd door het publiek gekozen uit vier genomineerde kandidaten. Al direct bij haar aantreden trok ze de aandacht met haar pleidooi voor strips op de literatuurlijst van middelbare scholen. Van het AD tot EenVandaag en van EditieNL tot het Jeugdjournaal, allemaal hadden ze aandacht voor dit wilde plan van de Stripmaker des Vaderlands.

Het bleek dat veel docenten op middelbare scholen wel oren hadden naar het gebruik van strips in het literatuuronderwijs, maar ze wisten vaak niet waar ze moesten beginnen.

De gids geeft bij elk stripboek een omschrijving en een suggestie voor vragen die je zou kunnen behandelen in de klas. Deze bundeling is verre van compleet, maar bedoeld ter inspiratie en als startpunt voor docenten om strips in het onderwijs te gebruiken.
En zo stond die graphic novel erin:
hJb0RLK.png

Ja, je kan het de school kwalijk nemen dat ze het niet zelf gecontroleerd hebben (en dat doe ik ook) maar hoe dit voorgesteld werd in een semi-officiële lijst voor middelbare scholen is ook niet bepaald correct.

Ik snap ook niet dat scholen het zelf niet controleren, maar ik ga toch ook gedeeltelijk met de vinger wijzen richting Margreet de Heer die in 2018 de brochure "Graphic Novels voor de Leeslijst" gemaakt heeft.
Dit was de aanzet:

En zo stond die graphic novel erin:

Ja, je kan het de school kwalijk nemen dat ze het niet zelf gecontroleerd hebben (en dat doe ik ook) maar hoe dit voorgesteld werd in een semi-officiële lijst voor middelbare scholen is ook niet bepaald correct.
Inderdaad, ook als je die korte inhoud leest op pakweg Standaard Boekhandel, lijkt daar niets mis mee.

Maar dan blijkt dat de fantasie van het hoofdpersonage wordt getekend als een soort gangbang-snuff movie mix.

Ik had geen ero-guro zo vroeg op de ochtend verwacht.

Wie heeft het ooit in zijn hoofd gehaald om dat in een literatuurlijst voor scholieren te zetten?

Allez, kijk hoe content dat manneke in de gele trui is, hartverwarmend.

Iemand (Margreet de Heer o.a.) heeft toch echt zijn/haar werk niet gedaan:

Sam Peeters, de auteur van de striproman met expliciete seksuele beelden, reageert geschrokken dat zijn boek op de leeslijst stond van een Antwerpse middelbare school. De Nederlander zegt dat het voor volwassenen is bedoeld, en dus niet voor 14-jarigen.

Terug
Bovenaan